LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Milieu Defensie eist kerosinetax

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door gravedigger »

Zeven betogers van Milieudefensie zijn vandaag bij Schiphol in een reclamezuil geklommen om aandacht te vragen voor kerosine-accijns.
Ze rolden een spandoek uit met de tekst: 'Schiphol Climate Killer. Kerosine-accijns nu! '. Volgens de milieu-activisten is het hoog tijd dat het kabinet die gaat invoeren bovenop de zogenoemde tickettax. Dat is een belasting die reizigers extra moeten betalen bij de aanschaf van hun ticket.
Milieudefensie is blij met de plannen van het kabinet om die in te voeren, maar vindt het niet voldoende. Bron:AT5
Raadt eens wie dat zal moeten betalen

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

MilieuDefensie moet zich wellicht eens met echte zaken bezighouden.

De klaplopers...

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kerosinetax.

En raad ook eens wat er met die wereld gaat gebeuren als wij maar blijven doormodderen met al die CO2-uitstoot.

Een lekkere wereld laten wij dan de komende generaties na!!
Of is dat een 'ver van mijn bedshow' voor u?

Grootvader

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door gravedigger »

Denk jij werkelijk dat Nederland in z'n eentje de wereld kan redden? Hopeloze optimist :|

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door MLF »

Volgens mij betalen we daar al voor.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Klopt, accijnzen genoeg hier..ook op Kerosine. en die is weer verwerkt in de ticketprijs.

Peter Lukassen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2007 14:35

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door Peter Lukassen »

Kerosine tax zou niet nodig zijn als b.v. het gemak voor de passagier niet zou worden gestraft met een hogere ticket prijs.

Vandaag op de KLM site eens gekeken wat een ticket Amsterdam - Manila v.v. kost voor 2 personen. Kom je al gauw aan de 1900,- Euro's. Pak je er echter een vlucht bij, van b.v. Dusseldorf - Amsterdam en daarna in hetzelfde vliegtuig door naar Manila, dan betaal je maar 1580,- voor 2 personen.

Ik begrijp er helemaal niets van. Een extra vlucht op zowel heen als terug reis, wat uiteraard een extra belasting voor het mileu is en mij ook nog eens tijd kost, maar wel 320,- Euro goedkoper.

Ook al gekeken vanaf Brussel via Amsterdam naar Manila, en ook hier is een extra vlucht goedkoper.

Zelfs bij cheaptickets punt nl is een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Hong Kong met KLM duurder dan via Dusseldof - Amsterdam - Hong Kong.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit recht te praten valt?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door Big-V »

Denk jij werkelijk dat Nederland in z'n eentje de wereld kan redden? Hopeloze optimist
Dus dan doen we maar gewoon helemaal niets?
Ik ben het in dit geval helemaal met kanovaarder eens.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door janxx »

ik geloof er allemaal niks van dat de regering zo bezorgt is. het gaat alleen om de poen en anders niks. er zijn op heel makkelijke manieren maatregelen te nemen tegen co2, maar deze kosten dan weer geld voor de staatskast. en als er geen co2 meer is waar moeten ze dan geld vandaan halen???

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dus dan doen we maar gewoon helemaal niets?
Ik ben het in dit geval helemaal met kanovaarder eens.
Vertel jij dan maar eens wat je er aan wilt doen? Allerlei milieiubelastingen en taxen betalem, terwijl we met dat ninnengelpmen geld niets aan het milieu wordt gedaan? De rest van de wereld lacht zich blauw om doe domme Hollanders die zich uit laten kleden en steken geen poot uit. Dat is de werkelijkheid!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door MLF »

Kerosine tax zou niet nodig zijn als b.v. het gemak voor de passagier niet zou worden gestraft met een hogere ticket prijs.

Vandaag op de KLM site eens gekeken wat een ticket Amsterdam - Manila v.v. kost voor 2 personen. Kom je al gauw aan de 1900,- Euro's. Pak je er echter een vlucht bij, van b.v. Dusseldorf - Amsterdam en daarna in hetzelfde vliegtuig door naar Manila, dan betaal je maar 1580,- voor 2 personen.

Ik begrijp er helemaal niets van. Een extra vlucht op zowel heen als terug reis, wat uiteraard een extra belasting voor het mileu is en mij ook nog eens tijd kost, maar wel 320,- Euro goedkoper.

Ook al gekeken vanaf Brussel via Amsterdam naar Manila, en ook hier is een extra vlucht goedkoper.

Zelfs bij cheaptickets punt nl is een rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Hong Kong met KLM duurder dan via Dusseldof - Amsterdam - Hong Kong.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit recht te praten valt?

Ik vermoed een duurdere standplaats op Schiphol voor niet NL luchtvaartmaatschappijen.

Mijn vorige ticket zat ook kerosine belasting bij.

Peter Lukassen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2007 14:35

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door Peter Lukassen »

Ik vermoed een duurdere standplaats op Schiphol voor niet NL luchtvaartmaatschappijen.
Dat denk ik niet. Ik heb alleen gekeken naar KLM vluchten. Als ik in Amsterdam opstap en dus maar 1 rechstreekse vlucht neem, ben ik duurder uit dan als ik in Brussel of Dusseldorf opstap. Erg vreemd, want als ik vanuit Brussel of Dusseldorf eenmaal in Amsterdam ben aangekomen, stap ik op hetzelfde vliegtuig naar mijn verre bestemming.

Kan RADAR dit eens navragen bij de KLM?

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door diepezucht »

Mijn vorige ticket zat ook kerosine belasting bij.
Denk het niet. Op kerosine wordt geen accijns berekend. Je bedoelt waarschijnlijk de 'brandstoftoeslag' en da's heeeeeel wat anders. :roll:



En voorwat betreft goedkopere KLM-tickets vanaf andere luchthavens dan Schiphol? Dat heet marktwerking. :roll:

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door sprookje »

vreemd voor mij als Belg is schiphol goedkoper!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door tienepien »

er zijn op heel makkelijke manieren maatregelen te nemen tegen co2, maar deze kosten dan weer geld voor de staatskast.
Zoals?

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Milieu Defensie eist kerosinetax

Ongelezen bericht door diepezucht »

Wat dacht je ervan om de Chinezen aan te sporen meer kerncentrales te bouwen ipv die al kolengestookte centrales die nu WEKELIJKS opgeleverd worden.

We moeten in Nederland eens ophouden om in kruimels te denken.

Het is me ook een raadsel dat de staat het niet verpicht stelt om het dak van iedere nieuwbouwwoning te voorzien van zonnecellen en collectoren in plaats van dakpannen.

Of huizen verwarmen met aardwarmte bjivoorbeeld in plaats van aardgas.

Oh nee, toch niet. Levert Vadertje Staat geen geld op....

Gesloten