LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] timesharing

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ardi

timesharing

Ongelezen bericht door ardi »

Ook wij zijn van die mensen die een lidmaatschap bij een timeshare bedrijf heeft gekocht. Nu wij ervanaf willen blijkt dat, dit inderdaad niet mogelijk is. Gaarne zou ik van iemand willen weten of hier ook maar iets aan te doen is. Er is 1 club "ook" in Spanje die zeggen dat ze ons lidmaatschap over willen nemen en om willen zetten, hun naam is Club Class Holidays, is hier iemand mee bekend. Wij zijn hier voor 18.000,-- euro "ingestonken" dus alle hulp is welkom.

hotlilchick

Re: timesharing

Ongelezen bericht door hotlilchick »

Timesharing is verboden in Nederland. Op basis hiervan zou je al van het contract afkunnen. Of is het een buitenlandse aanbieder?

ardi

Re: timesharing

Ongelezen bericht door ardi »

Beste Hotlilchick, het betreft hier een timesharings bedrijf dat gevestigd is in Spanje.

fAM korbmacher

Re: timesharing

Ongelezen bericht door fAM korbmacher »

hallo
Komt er ook de naam Atlantis in voor? Miraflores.
Wij hebben ook zoiets meegemaakt.

mvg
Fam Korbmacher

reislustig
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2003 20:05

Re: timesharing

Ongelezen bericht door reislustig »

Kijk maar eens ophttp://www.crimeshare.net. Een site waar het kaf van het koren wordt gecheiden...Is het trouwens inmiddels gelukt om de timeshare te verkopen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

R van Hesik

Re: timesharing

Ongelezen bericht door R van Hesik »

Wie is erin geslaagd zijn time share te verkopen? En zo ja, via welke organisatie?

veronique

Re: timesharing

Ongelezen bericht door veronique »

Jeeeeeeeeeeeeemig 18.000 euro?? dat meeeen je niet :cry:
Waar was je verstand bij het afsluiten van zoiets?? Nou nu zit je maar mooi met de gebakken peren.........ik hoop dat je er vanaf komt.
Belachelijk dat zulke organisaties bestaan :evil: Als je van je centen af wilt????????????Geef het dan aan mij man.
Succes en altijd neeeeeee zeggen tegen deze wanpraktijken.

Corné Bouman
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2005 10:21

Re: timesharing

Ongelezen bericht door Corné Bouman »

Hallo,

In Spanje zijn een aantal organisaties actief die niet meer het klassieke timeshare aanbieden maar een opvolger van deze afzetpraktijk. Tegen betaling van een aanzienlijk bedrag, vaak tussen € 10.000 en € 20.000 kun je lid worden bij een vakantieclub. Je krijgt dan voor een bepaalde periode, over het algemeen 50 jaar, korting op reizen, verblijven etc. Naast dit inlegbedrag dien je ook nog per jaar een bepaalde fee te betalen als servicekosten van circa € 350,00. Deze organisaties zijn o.a.
Club Atlantis, Designer Way Vacation Club, Club Dynastía, Traval Safe Holidays etc.

Helaas zijn de meeste contracten zo waterdicht dat ze niet ontbonden kunnen worden. De meeste contracten zijn gebaseerd op Spaans recht. Spaans recht is wat dat betreft erg eenvoudig: wie een contract heeft ondertekend, was bij zijn volle bewust zijn en is derhalve aan het contract gebonden. De meeste contracten zijn inmiddels al zo beproeft en juridisch gezien helemaal dichtgespijkert, dat de kans op ontbinding van de overeenkomst (en dus succes) uiterst gering is.

De Europese regelgever heeft voor de klassieke Timeshare-zaken een richtlijn (wetgeving) destijds in het levengeroepen inhoudende dat ondertekenaars een aantal dagen bedenktijd hebben voordat zo'n contract definitief wordt. Als gevolg van deze regelgeving zijn de timeshare-organisaties andere zaken gaan verkopen. Deze abonnementscontructies vallen, voor zover ik weet en na kan gaan, niet onder deze timeshare-richtlijn.

Nu de overeenkomsten vaak waterdicht zijn, kun je slechts nog je abonnement proberen te verkopen. Een organisatie die zich bezighoud met de verkoop van timeshare en vakantieabonnementen is www.wesellyourtimeshare.com in Malaga, Spanje. Zij doen dit òf kosteloos òf tegenbetaling.

Hoewel sommige organisaties wel betrouwbaar zijn en doen wat ze beloven, blijft mijn advies:
TRAP NIET IN DEZE ONGEIN

Als je goedkoop op vakantie wil, kun je beter lastminutes nemen of op zoek gaan naar aanbiedingen. Uiteindelijk is € 10.000 veel geld en voor dat geld kun je veel leukere dingen doen, bijvoorbeeld die ene wereldreis maken voorzien van alle luxe. Ook dan is het geld op maar dan heb je er daadwerkelijk van genoten. Timeshare en vakantieabonnement levert alleen maar ellende en slapeloze nachten op.

Corné Bouman
GlobalNeth Rechtsbijstand, Tilburg

wendy30
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2005 19:44

Re: timesharing

Ongelezen bericht door wendy30 »

heeft iemand ervaring met deze organisatie, We sell your timeshare?
OOk wij zijn genept door club atlantis en proberen nu al een aantal jaren hier onder uit te komen.

In het contract staat met hele kleine letters als je stopt met de betaling van de jaarlijks servie koste (€ 375,-) dat jouw aandeel dan verkocht wordt, en dat minus alles kosten dat wat er overblijft je terug krijgt, echter er staat dan in nog kleine letters dat het nooit verkocht zal worden voor de prijs die jij inglegd heb. met andere woorden, weg centen!!!!
graag reactie op de volgende dilemma: moeten wij de service kosten voorkomend jaar betalen???? als we nog op een of andere manier wat terug willen zien van het ingelgde geld (€ 15.000)

Har

Re: timesharing

Ongelezen bericht door Har »

Voer voor een jurist.

Timeshare mag volgens de Nederlandse wet niet.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: timesharing

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Timeshare mag volgens de Nederlandse wet niet
Deze opmerking is wel erg kort door de bocht.
Graag vermelding van het betreffende wetsartikel op grond waarvan timeshare volgens de Nederlandse wet zou zijn verboden.

wendy30
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2005 19:44

Re: timesharing

Ongelezen bericht door wendy30 »

volgens mij wordt het time sharings verbod omzeilt via de woorde "lidmaatschap van vaknatieclub Atlantis"wij hebben namelijk binnen 48 uur na tekeken een aangetekende brief verstuurd dat we er toch van afzien (moet volgens de EU wet binnen 8dagen) we kregen meteen telefoon dat dat niet meer kom omdat het welkomstcadeau een reis, die wij weigerder (daarom voor ons verkocht zou worden , dat geldt zouden we dan terug krijgen), al verkocht was, wel knap binnen 48 uur maar wat doe je er aan dus wat nu?????

LA
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:35

Re: timesharing

Ongelezen bericht door LA »

STOM, STOM, STOM.
Helaas zijn wij ook opgelicht door Club Atlantis en wij zijn nog steeds radeloos, want wij weten niet hoe wij er vanaf moeten komen.

Graag zou ik met jullie allen in contact willen komen. Degene die hieronder hun mailadres hebben achtergelaten, heb ik al per mail benaderd.

mvg,
LA

Eljo
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:16

Re: timesharing

Ongelezen bericht door Eljo »

Hoi LA en Wendy,

Werp ook even een blik op Forum Touroprator/Vliegmaatschappijen... Club Atlantis. Hier staan wellicht wat interessante berichtjes voor jullie, ook van ons.
Succes ermee.

eepj
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2007 12:07

Re: timesharing

Ongelezen bericht door eepj »

beste forum,

ik heb via google u website gevonden omdat ik ook met een timeshare in mijn maag zit,deze is door stommiteit 4 jaar geleden in florida afgesloten,is inmmidels al afbetaald en woordt nooit gebruik van gemaak maar ik zit er mooi mee opgescheept en kan er niet vanaf komen,heb alles geprobeerd,adverteren op websites en zonder succes,ik moet binnenkort 1 januari de maintenace kosten/schoonmaakkosten betalen dat is een bedrag van 800dollars,mijn vraag is of jullie tips hebben hoe je van kan afkomen en hoe zit het nou ALS IK BESLUIT OM DE MAINTENACE KOSTEN NIET TE BETALEN,WAT ZOU ER DAN KUNNEN GEBEUREN,ZITTEN DAAR CONSEQUENTIES BIJ


ALLE HULP IS WELKOM

mvg
eepj

geurt.vink
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2006 13:26

Re: timesharing

Ongelezen bericht door geurt.vink »

Beste eepj,

Ik begrijp dat je niet even voor een weekje naar Florida gaat. Ik ben zelf ongeveer 18 jaar eigenaar van een timeshare op Tenerife en ik ben daar zelfs nog nooit met vakantie naar toe geweest. Het complex waarin mijn timeshare zit is aangesloten bij een ruilorganisatie en sindsdien ruilen wij de vakantieweek op Tenerife voor bestemmingen elders. De ruilorganisatie kost ook geld maar je kunt nu op een luxe wijze op vakantie, naar plekken waar je zelf heen wilt en niet altijd hetzelfde plekje, als compensatie van je eigen vakantieweek. De organisatie waarbij ik aangesloten ben is RCI en die bestaat al 30 jaar. Ik ben zeer tevreden over de gang van zaken. Je zou dus moeten nagaan of het complex in Florida ook lid is van een ruilorganisatie om eventueel elders gebruik te kunnen maken van je vakantieweek.

Echter, als je de jaarlijkse onderhoudskosten niet betaalt dan heeft de timeshare-organistatie normaal gesproken het recht het eigendom van de timeshare terug te nemen (dus geen terugkoop) om het vervolgens weer aan een ander te koop aan te bieden. Je kunt dit in de voorwaarden van de koop terugvinden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Geurt Vink

marina27
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2009 22:39

Re: timesharing

Ongelezen bericht door marina27 »

1998**
ook wij zijn zo naïef geweest op er in te trappen.(we schamen ons hier erg voor)
we waren op huwelijksreis in 1998, toen een man ons 2 lootjes gaf en mijn man een reis won! we werden in een taxi gezet en de meneer van de lootjes was heel erg blij.
naar een fantastisch verkoop verhaal waren we een helle middag veder.
er werd van alles belooft. Waarvan de eerste 2 punten niet waar zijn.

*het zou een goed investering zijn en als we het een jaar hadden konden we het gewoon terug verkopen, en dan zouden we winst maken want het complex was nog in aanbouw!
*ook konden we voor 2oo gulden een week erbij huren als we langer dan onze week wilde blijven.
*het zou niet uitmaken welke week je kocht want je mocht de week opnemen wanneer je dat uitkwam, zonder extra kosten.
Na het tekenen van de contract vroeg ik me steeds af of het wel goed zat, ik had er opeens zo’n rot gevoel over.
Toen we een paar dagen thuis kwamen heb ik het mijn buurvrouw vertelt die zei dat we het niet hadden moeten doen, en heb ik samen met haar de volgende dag gebeld om de koop terug te draaien.
Maar de mevrouw werd heel boos aan de andere kan van de lijn en zei dat ik er niet meer onder uit kon, en dat als ik niet betaal ze een incasso bedrijf op me af zou sturen.

Dus hebben we na de eerste dreigbrief, toch maar een lening aangevraagd om het koop bedrag te betalen.

2005** (we hebben nu internet)

*Augustus*
We maken geen gebruik van het complex en hebben de onderhoud kosten met tegen sputteren betaalt tot 2004 (die elk jaar verdubbelen)

We zijn ondertussen gezegen met 2 kinderen die geen lange reis kunnen maken vanwege hun handicap en ben niet geplant zwanger van mijn derde kind.
Ik krijg een aanmaning omdat we de onderhoud kosten van 2004 niet betaalt hadden!
En schiet meteen in de stress.
Ik bel palm oasis want ik wil van het eigendom recht af! Ik wil het gratis terug geven!
Als ik maar van de jaarlijkse kosten af ben en de openstaande rekening van 2004.
Ze zijn een te grote last voor ons geworden.
En ze gaan akkoord!
Eva steinen van palm oasis zei dat we een dokument met de post krijgen en dat dat dan ondertekent teruggestuurd moest worden.
En dat ik de aanmaning kon weg doen. Wat een opluchting.
we hebben bakken met zuur verdient geld weggegooid maar we kunnen nu opnieuw beginnen.

*September*
Mijn man schrijf een brief waarin hij aangeeft dat we het certificaat nog niet hebben , maar dat als palm oasis niet binnen 10 dagen reageert we er van uit gaan dat we geen eigendom meer hebben en dat we de onderhoudskosten niet meer hoefden te betalen.

*eind november*

Ik bel Eva weer omdat ik weer een aanmaning ontvang maar geen certificaat dat ik moet ondertekenen, ze gaat na vraag doen bij iemand.
En ze vertelt me dat ik de aanmaningen die ik krijg gewoon moet negeren.
We kunnen de papieren die ik moet tekenen nog voor de kerst ontvangen!

2006**
*Februari*

Nog niks, ik bel weer ze gaat me erover terug bellen.

Ze belt niet terug.

*April*
Ik bel eva terug en ze zegt o ja ik zal je vanmiddag terug bellen want ik ga na vraag doen.
Ze belt terug en opnieuw stelt ze me gerust want het komt eraan.

2007**
maart, eva zegt dat het nog steeds geregeld is, en dat ze na vraag gaat doen hoe het met het certificaat zit! Ze gaat me terug bellen.

2008**
Ik ga er vanuit dat het allemaal geregeld is, maar heb nog geen certificaat als bewijs dat het niet meer van mij is .
En krijg wel veel aanmaningen met bedreiging voor incasso!

*November*
Ik bel eva over de afspraak en de aanmaningen die ik nog steeds krijg.
Ze gaat weer na vraag doen.
Ze komt nu opeens met een ander verhaal, ik krijg het ontbindende certificaat als ik de onderhoud kosten van 2004 tot 2008 betaalt heb.
Ik zeg dat ik daar niet mee eens ben, want we hebben een ander afspraak.
Ze vertelt me dat ze er niks aan kan doen, dat haar baas het nu zo wil.
Ik vraag haar of ze e-mail heb, en of ze de dat voorstel dan even kan e-mailen of per post kan doen.

2009**
Nog steeds geen e-mail wel een brief van het incasso bureau International Advisers

conclusie : ik weet niet of we er ooit vanaf komen. weggeven, maar niemand wil het hebben.
voor ons is deze last geestelijk vooral een last, en we kunnen het er gewoon niet meer bij hebben.
mijn man werkt zich krom buitenhuis en ik heb mijn handen vol aan mijn 3 kinderen, waardoor ik geen baan meer kan hebbben.

RS123
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2009 10:21

Re: timesharing

Ongelezen bericht door RS123 »

Beste Marina,

Mijn verhaal klopt met die van jullie.
Heb ook een brief van het incasso bureau
gekregen.
Vooralsnog weet ik ook niet wat ik moet doen.

gr,
rs

marina27
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2009 22:39

Re: timesharing

Ongelezen bericht door marina27 »

Beste Rs,

Zijn er bij u ook afspraken gemaakt om er vanaf te geraken? Was dit ook bij Palm Oasis?

gr, M

coolke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 18:07

Re: timesharing

Ongelezen bericht door coolke »

Gewoon "NIET" betalen !! Tenerife behoort grondwettelijk NIET tot de EUROPESE GEMEENSCHAP!! Ze hebben geen voet om op te staan!! Alle dreigingen nasst je neerleggen. In jullie contract staat wanneer je het onderhoudsgeld niet betaald je het recht verliest om gebruik te maken van jullie week. bij niet betaling krijg je een verwittiging en eventueel een aanmaning. DUS je betaald niet m.a.w. je verliest gewoon je recht op 7 nachten in je eigen appartement waar jullie het gekocht hebben.

Gesloten