LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
luis in de pels
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:49

ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door luis in de pels »

Hotel ROYAL WINGS te LARA wordt door een groot aantal touroperators aangeboden als een 5 sterren UAI hotel. Een touroperator beweert dat dit hotel overbooked is voor de meivakanties (door het hotel veroorzaakt). De situatie is nog erger - WAT WE OOK PROBEREN, ER IS GEEN KONTAKT TE KRIJGEN MET DIT HOTEL. - Wij krijgen geen antwoord op onze e-mails en faxen. Bij geen enkele binnen- of buitenlandse touroperator is dit hotel te boeken voor het komende seizoen.
Dit nieuwe hotel heeft het niet kunnen bolwerken en is GESLOTEN of
opgekocht door de Russen en alleen nog open voor deze groep.
(wij konden onze vragen niet in het russisch stellen aangezien wij die taal niet beheersen).

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door hharteman »

Is bij diverse sites nog te boeken buiten het hoogseizoen..
Denk dat het hoogseizoen gewoon is volgeboekt.

Saskiac1977
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 dec 2007 06:36

Re: ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door Saskiac1977 »

Maar wat is dan precies de waarschuwing?
Het is niet te boeken.....misschien snap ik het niet helemaal, of heeft u zelf geboekt voor de mei vakantie?

aatalex
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:17

Re: ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door aatalex »

Het blijkt hier toch niet alleen om de meivakantie te gaan.

Ik heb zojuist contact gehad met ons reisbureau (die weer contact heeft gehad met de touroperator) en het blijkt dat Royal Wings het gehele jaar is overboekt.

De oorsprong hiervan ligt erin dat het hotel haar afspraken niet nakomt. Dit komt er op neer dat er kamers zijn vrijgegeven aan touroperators voor de verkoop maar deze zelfde kamers zijn ondertussen ook door het hotel zelf verkocht voor een hoger bedrag (waarschijnlijk aan rijke russen).

Wat wel typisch hierbij is dat degene die niet naar Royal Wings kunnen als alternatief Royal Dragon (van dezelfde eigenaar) aangeboden krijgen. Dit hotel is in april 2008 geopend. Het lijkt wel of ze druk bezig zijn op deze manier Royal Dragon vol te krijgen.

Voor ons betekent dit dat het nog niet zeker is of wij naar Royal Wings gaan dit jaar (vertrek 10 juni). We horen dit uiterlijk morgen van ze omdat er toch af en toe kamers beschikbaar komen.

Wat ik wel jammer vind is dat de reisbureaus op geen enkele wijze communiceren dat er problemen zijn bij dit hotel. Sommigen bieden het zelfs nog gewoon aan.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door hharteman »

Het wordt tijd dat ze eens echt Rusvrije hotels gaan aanbieden.
Iedereen schijnt zich te ergeren aan dit volk.
Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee, maar in sommige hotels zijn constant 3 kinderoppassen van de touroperator aanwezig om de problemen op te lossen die ze veroorzaken.
Heb over weinig zin om de hele vakantie te gaan matten met die lui over hun onbehouwen gedrag.
Slecht voor me gemoedsrust zal ik maar zeggen.
Oorzaak meestal drank en taalproblematiek.

Zelf zoek ik over het algemeen plekken uit waar ze bijna niet komen.
Dat worden er echter steeds minder.
Is een hotel in Russische handen dan gaat eigen volk eerst op.
Wij moeten dan maar zien als de boel overboekt is.

aatalex
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 apr 2008 11:17

Re: ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door aatalex »

Blijkbaar zitten er hele rijke lui daar in Rusland en die hebben een flinke vinger in de pap bij turkse hotels.

henrih
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2008 20:37

Re: ALGEMENE WAARSCHUWING VOOR DE VAKANTIEGANGER

Ongelezen bericht door henrih »

Ik heb n.a.v. deze topic contact gezocht met het reisbureau en heb de volgende reactie ontvangen:
Ik heb voor u contact opgenomen met Holland International. Zij geven aan
dat ze inderdaad te maken hebben gehad met overboekingen voor de
meivakantie (hoogseizoen).

Ze hebben hierover contact gehad met de directie van Hotel Royal Wings. De
directie heeft aangegeven dat de problemen inmiddels zijn opgelost.


Hopen dat het goed gaat. Ik zal in ieder geval de berichten in de gaten houden.

Gesloten