LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitbuiten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
vreemdeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:32

uitbuiten

Ongelezen bericht door vreemdeling »

Zelf vind ik dat Nederland eens iets moet doen aan die toeroperators die woeker prijzen vragen voor als je in de schoolvakantie vakantie moet vieren.
Wij hebben kinderen en zijn daar ook op aangewezen en als je dan wilt vliegen, bungalow of iets anders wilt kopen betaald je per persoon gewoon 100 a 200 meer.. dat is misbruik maken van de situatie.
Wij hebben het op onze vakantie bestemming eens nagevraagd aan het hotel waar wij altijd komen en de toeroperators spreken een vaste prijs af schoolvakantie of niet. Want daar weten ze echt niet wanneer nederland of belgie schoolvakantie heeft.
Het word zelfs of de offerte gezet schoolvakantie toeslag.
Het zijn alleen de toeroperator die er van profiteren.

IK snap nog steeds niet dat daar niets aan word gedaan. en dat de nederlanders daar niet eens massaal aandacht aan besteden.

een thuisblijver voor 2010 vanwege de hooge prijzen..

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je vergeet echter even één ding.
De vliegtickets zijn in die periodes ook duurder.
Omdat half Nederland op hetzelfde moment wil vliegen, gooien de vliegtuigmaatschappijen geld bovenop hun tickets.
Dus het is niet zo dat de touroperators die € 100,- of € 200,- in hun zak steken.

En kom op, alsof een jaartje thuisblijven zo'n ramp is.
Ik ga ook niet elk jaar op vakantie en in de jaren dat ik niet ga, spaar ik dat geld op, zodat ik later wel kan.
Er zijn genoeg gezinnen die al jaren niet op vakantie zijn geweest.
Ga gewoon dagjes uit met de kinderen en geef ze bij een plaatselijke jongerenorganisatie op voor vakantie activiteiten.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

niet iets om over tre zeuren.. is een kwestie van vraag een aanbod.

Bij bv vakantieparken moet de winst in het hoogseizoen gemaakt worden en wordt daarbuiten tegen dumpprijzen de huisjes verhuurd, anders staan ze leeg en dat is nog duurder... maar daar zal de winst niet op zitten. (en moet dus ergens anders behaald worden). Hetzelfde geldt voor touroperators... voor hun zijn in het hoogseizoen bussen/chauffeurs ook schaarser wat de prijs zal verhogen. Zo simpel als wat.

Misschien vervelend als je (door welke reden dan ook) perse in het hoogseizoen op vakantie moet, maar het is niet meer dan logisch.

vreemdeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:32

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door vreemdeling »

kan ik 1 ding op uitmaken, dat jij geld zat heb.

de meeste zitten er 13 jaar mee opgescheept..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kijk ook eens op duitse sites als je een vakantie wil boeken
dit kan je zomaar een dikke 200 euro pp schelen.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door anita1971 »

Vreemdeling, als u zegt dat iemand dan geld zat heeft kan ik ook wel gaan roepen dat u van te voren wist dat u er 13 jaar aan vast zit, dus waarom aa kinderen beginnen als u voor een dumpprijs op vakantie wilt????

Geen kinderen, helaas geen geld te veel maar zelfs ik moet kijken wanneer ik het beste weg kan gaan(vanwege een oh zo ruime WAO uitkering), en as ik een jaar niet kan...... pech!!!

vreemdeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:32

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door vreemdeling »

ik leg het nog een keer uit... alleen de toeroperator is erbij gebaat door de kindervakantie.. niet de hotel of bungalow eigenaren er word van te voren prijzen afgesproken alleen zijn het de mensen met kinderen die veel meer moeten betalen omdat ze niet anders kunnen. De prijzen zijn toch al bizar hoog, als ik dumpprijzen zou willen.. tja dan weet ik ook niet wanneer ik zou gaan. natuurlijk ga ik liever in het voor of na seizoen. Die dumpprijzen bestaan trouwens niet meer.
Als iedereen nu de prijzen nu eens zou verlagen dan zouden ook meer mensen op vakantie gaan en kunnen, beter 100 man voor 500 dan 50 voor 750 dan maak je toch ook meer winst.. althans zo zou ik denken. maarja.. ik zal wel de enigste zijn.. dan..

astrid42
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:01

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door astrid42 »

ja je hebt gelijk,, ook ik blijf dit jaar thuis, ik koop een efteling abenoment, kunnen we elk weekend gaan, kan ik lekker een boekje lezen en de kids kunnen zich uitleven, picnik mee,,, klaar, maak er het beste van sucses , groetjes astrid

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Iedereen weet dat je in de bouwvak, kindervakanties de hoofdprijs
betaald voor vakanties.
Dat weet je vantevoren voordat je aan kinderen begint.

Begrijp niet hoe jullie aan die 13 jaar komen ?
Laat je een kind van 14 maar alleen thuis ofzo ?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door sprookje »

Als het in Nederland vakantie is staat zaventem vol met nederlandse outo's omdat het dan in Belgie een stuk goedkoper is net zoals in Duistland,michien daar eens kijken.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door testcase »

beste vreemdeling,

Je doet heel merkwaardige aannames.

Touroperators vallen bij bosjes om, dus als je denkt dat ze slapend rijk worden heb je het mis.

Ja je btaald in de zomer de prijd voor de leegstand van de rest van het jaar.
Het is jouw vrijheid om o een ander moment in het jaar te gaan.

Oh ja **** je hebt kinderen. Het zijn ook lastige krengen he . :wink:

vreemdeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:32

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door vreemdeling »

je laatste zin heeft totaal geen waarde je heb ze zelf niet eens.. dus je weet niet eens waar je over praat..
het ging over het uitbuiten en niet over kinderen.. zeker de mijne niet..

einde discussie ..

vreemdeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:32

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door vreemdeling »

13 jaar ook dit leg ik uit..

tot 18 leerplichtig.. en vanaf 5 naar school
18
-5
--------
13

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Het is nu eenmaal zo dat in het hoogseizoen alles duurder is.
Je kunt natuurlijk prijs verschillen bekijken bij verschillende tour bedrijven, en dan je keuze maken.

Of je nu veel geld hebt of niet, mag geen discussie zijn hier, laat dat maar aan de belasting over.

Veel plezier met je volgende vakantie.

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door Nebilem »

In sommige periodes maakt een touroperator juist verlies. Als jij bijvoorbeeld begin april een leuke appartement wilt boeken kost jou dat heel weinig en de touroperator maakt zelfs misschien wel verlies maar moet het toch kwijt en verkoopt dat tegen dumpprijzen. Wat noem jij dat dan ?

Zij moeten ook geld verdienen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vreemdeling schreef:je laatste zin heeft totaal geen waarde je heb ze zelf niet eens.. dus je weet niet eens waar je over praat..
het ging over het uitbuiten en niet over kinderen.. zeker de mijne niet..

einde discussie ..
Het gaat wel over je kinderen, want daar 'zit je 13 jaar aan vast'. (leuke opmerking om als ouder te maken)
Je wéét dat je in de vakanties meer betaald (al sinds ik jong was is dit zo) en omdat jij toevallig een hoteleigenaar hebt gesproken die er geen winst op maakt, wil niet zeggen dat ze allemaal zo in elkaar zitten.
En de vliegtickets zijn dan ook duurder, dat vergeet je even.
De touroperator wordt echt niet slapend rijk van de schoolvakanties hoor.

Nebilem
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 okt 2009 10:56

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door Nebilem »

Het is ook naief om te denken dat hoteleigenaren niet weten welke vakanties er lopen in een land. Ze weten uit welke landen hun gasten komen en het is echt niet lastig om de vakanties dan uit te zoeken. Ze maken allemaal afspraken met elkaar. De hoteleigenaar zal wel een beetje gelogen hebben denk ik.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door geengast »

Wat een ongelooflijke onzin om te beweren dat hotels het hele jaar even duur zijn voor de touroperator.
Ok, één op de vijftig misschien. Het zou dan voor de touroperator heel moeilijk te verklaren zijn waarom alle andere hotels dan wél duurder zijn als hij er eentje niet verhoogd.

Om dan iemand voor uitbuiterij te beschuldigen gaat inderdaad veel te ver. Er wordt in Nederland geen mens gedwongen om op vakantie te gaan. Het hoort echt niet bij de eerste levensbehoefte. Dus blijf lekker thuis als het te duur is.

vreemdeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:32

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door vreemdeling »

ha ha wat een onzin..

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: uitbuiten

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

touroperators hebben vaak contracten waarbij ze zoveel kamers het hele jaar door afnemen, dan heeft een hoteleigenaar een "vaster" inkomen, dan zou je kunnen concluderen dat het voor hun het hele jaar door hetzelfde kost, maar dat is uiteraard niet zo. Wanneer de touroperator alleen in het hoogseizoen kamers zou inkopen lagen de prijzen veel hoger.. natuurlijk is het zo dat hierdoor de mensen die in het hoogseizoen gaan bijdragen aan de vakantie van mensen die buiten het hoogseizoen gaan.

Gesloten