LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JanVanUtrecht
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 dec 2009 21:38

Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door JanVanUtrecht »

Wegens ziekte heb ik een vlucht (enkele reis A'dam-Málaga / som € 102,46) moeten annuleren welke ik boekte bij Transavia. Er bestaat een mogelijkheid om toeslagen terug te krijgen, maar de voorwaarden van deze KLM/AirFrance-dochter zijn zó belachelijk dat men niets terug krijgt.

Kijk op transavia.nl - contact - type bij "veel gestelde vragen" `annuleringen`en u komt op `teruggave belastingen´. Teruggave werkt bij Transavia alleen, als je minimaal met twee of méér personen hebt geboekt waardoor de toeslagen lekker oplopen. Consumenten die alleen reizen, krijgen `0` op het request bij deze olygarchische vliegtuigmaatschappij. Graag aandacht voor deze monopolistische luis in de pels van de vliegwereld en hopelijk zijn er meer consumenten die last hebben gehad met annuleringen bij Transavia.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Aparte voorwaarden! Geven ze daar nog een reden voor op ofzo? Klinkt namelijk nogal achterlijk dat je alleen geld terugkrijgt als je met twee of meer mensen reist..

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door geengast »

Wat maakt het uit? Elke goede annuleringsverzekering geeft u de hele reissom met toeslagen terug!

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ik trap nu een open deur in maar wellicht is het handig om de volgende keer eerst de boekingsvoorwaarden door te lezen alvorens te boeken. Doe ik altijd als ik voor het eerst bij een organisatie een vakantie reserveer.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door meniles »

Word een beetje misselijk van JanvanU. Deze voorwaarden zijn op praktisch elke low cost vervoerder van toepassing...Heeft dus helemaal niks met transavia.com in het bijzonder te maken. Daarnaast lijkt het me logisch dat je voor een boeking de algemene voorwaarden van een vervoerder doorneemt.

Als laatste is het misschien een open deur, maar.... annuleringsverzekering?

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door brieziet »

Ik kan in de voorwaarden niet lezen dat belastingen niet teruggegeven worden bij annulering als het slechts 1 persoon betreft, échter:

- toeslagen (zoals brandstoftoeslag) worden niet terugbetaald
- men rekent al standaard 30,= admin kosten per boeking.

Weet niet hoeveel jij belastingen betaald hebt, maar kan het net zijn dat er niks overblijft om terug te geven?

Overigens is 30,= per boeking best veel adminkosten, en ja, als je dan alleen reist, dan blijft er niet veel over om terug te betalen.


overigens:
olygarchish?? wat heeft dat met transavia te maken
monopolistisch?? k wist niet dat transavia de enig overgebleven luchtvaartmaatschappij was, en tussen amsterdam en malaga vliegen toch echt ook wel meer maatschappijen. :)

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Pas op: Transavia steekt geld in eigen zak bij annuleringen

Ongelezen bericht door eeliane »

tja als je een annuleringsverzekering afsluit, altijd handig, krijg je t hele bedrag terug wat de luchtvaartmaatschappij ook voor voorwaarden mag hebben, wat is daar nou toch zo moeilijk aan.
Geen annuleringsverzekering, heb je pech!

Gesloten