LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mamamris
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2010 23:29

Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door mamamris »

Beste mensen, ik typ dit puur uit frustratie en verdriet. Gisteren heb ik een ticket geboekt voor volgende week maandag naar Brazilië. We (ik en mijn dochter van net 1 jaar) zouden vanaf Dusseldorf naar Parijs vliegen en vanuit Parijs naar São Paulo. Ik heb gisteren om 17:30 geboekt en had 24 uur de tijd om middels een spoedbetaling het geld over te maken naar Cheaptickets. Vanmorgen het geld overgemaakt, meteen goedgekeurd door de bank en van mijn rekening afgegaan (let op: rabobank naar rabobank). Ik zou van Cheaptickets een e-mail krijgen mocht er iets niet goed gaan. Na het eten ben ik gaan kijken omdat ik nog steeds geen e-ticket ontvangen had en ik zag dat mijn vlucht vanuit Parijs naar São Paulo was geannuleerd, gebeld met cheaptickets en na (let op: 25 min) kreeg ik een medewerker aan de lijn, ze was behoorlijk onbeschoft en liet me op geen moment uitpraten. Ze beweerde geen betaling te hebben ontvangen en zei er ook bij: 'ik annuleer meteen uw andere vlucht, snap niet waarom dat nog niet gedaan is'. Ik vroeg of ik haar een bewijs van betaling kon sturen en ze zei dat ze dit niet accepteren, ik vroeg om een bewijs dat ze het geld niet hebben ontvangen en ook dit kon ze mij niet geven. Het enige wat ze kon dus was opnieuw een ticket boeken! Miesterieus genoeg was er geen ticket meer met het bedrag dat ik heb betaald (inmiddels 400 euro duurder) en ook niet meer hetzelfde traject: Dusseldorf » Parijs » São Paulo. Mevrouw heeft uiteindelijk opgehangen en ik heb nogmaals gebeld, na weer 20 minuten wachten werd er opgenomen en na het zeggen van mijn naam deed de medewerker net of ze me niet kon horen en heeft ze opgehangen. Aangezien het geld me niet op de rug groeit kon ik de duurdere ticket absoluut niet betalen! Ik heb nogmaals gebeld en dit maal kreeg ik een vriendelijk medewerker aan de lijn, nogmaals mijn verhaal gedaan maar niets wijzer geworden. Zij beweren dat ze het geld niet hebben ontvangen, de bank en mijn rekening laten zien dat het geld degelijk wel is overgemaakt EN gestort! Het laatste gesprek is zelfs opgenomen (misschien dat de medewerker daarom zo rustig bleef?) Het geld zou ik terug krijgen na een dag of 2 ALS ze het krijgen. Ze kon niets meer voor me betekenen en heeft me nog een fijne avond gewenst! Ik ben ten einde raad, ik moet uiterlijk 6 juli in BRazilië zijn. Ik heb deze ticket geboekt omdat hij voor mij betaalbaar was, ik kan het verschil van prijs nu echt niet in een keer ophoesten.. al helemaal niet als ze het geld niet terugstorten! Welke stappen moet/kan ik ondernemen? Ik heb alle bewijzen (e-mail met bevestiging boeking).. verzoek om binnen 24 uur te betalen.. bewijs van betaling ... bank staat achter me en het gesprek is opgenomen. De medewerker vertelde me nog dat, mocht ik willen dat Cheaptickets het verschil betaalt, dat ik dan schriftelijk een verzoek kan indienen en wachten op goedkeuring (logisch dat ze het niet doen hé?) .. Ik hoop dat iemand me kan helpen... alvast bedankt!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Mevrouw, wat is dit weer voor een belachelijke en onklantvriendelijke handelswijze van een bedrijf in de reisbranche.

U kunt een klacht indienen bij de geschillencommissie reizen, maar daarmee heeft U op korte termijn geen reis naar Brazilie mee. U mag alleen hopen dat U het geld snel terug krijgt zodat U bij een ander de reis kunt boeken. Misschien de volgende keer via een reisbureau boeken. Kost een paar tientjes meer maar dan heb je in ieder geval de mogenlijkheid om iemand over de balie te trekken als het mis gaat.

Ik vrees echter dat U ervan uit moet gaan dat de reis niet door kan gaan. Helaas.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door gerland »

@J.Degrelle

Ik dacht even dat u van uw geloof gevallen was, gezien uw pro-reisbureau advies:
Misschien de volgende keer via een reisbureau boeken. Kost een paar tientjes meer maar ....
tot halverwege uw zin, dacht ik dat:
....dan heb je in ieder geval de mogenlijkheid om iemand over de balie te trekken als het mis gaat.
zo ken ik u weer.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Meneer Gerland, kunt U ook even on topic reageren? Wat vind U ervan wat deze dame is overkomen?

U kennende weet U vast wel iets waarom de fout toch bij de topicstarter ligt.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door gerland »

On topic heb ik nog een paar vragen aan topicstarter. Het verhaal is mij nog niet volledig duidelijk. Duidelijk is dat Cheaptickets heeft aangegeven geen betaling te hebben ontvangen.

U zegt dat het geld "meteen van uw rekening afgegaan is", en voegt daaraan toe: "let op, rabobank naar rabobank". Wat bedoelt u daar precies mee?

Vervolgens stelt u dat, toen u ging kijken, omdat u nog geen e-ticket ontvangen had, "dat u vlucht vanuit Parijs naar Sao Paulo was geannuleerd".
Ergo: deze vlucht vanuit Parijs naar Sao Paulo is komen te vervallen. Betaald of niet betaald, met een vlucht die niet gaat, kunt u niet vliegen. "Mysterieus", zoals u zegt, dat niet voor dezelfde prijs hetzelfde traject kan worden geboekt, is het beslist niet. De bewuste vlucht bestaat niet meer, dus boeken is niet aan de orde.

Het is helemaal niet onmogelijk dat men u tegemoet komt door (een deel van) de extra kosten (voor een andere vlucht) te betalen. Daartoe moet u dan wel een verzoek indienen, zoals gezegd. Uw conclusie "logisch dat ze het niet doen", lijkt mij dan ook voorbarig. Misschien kunt u een concreet voorstel daarvoor formuleren. Zie het als een handreiking die gedaan is. Een kans dus!
Ik zou zeggen, klim in de pen (email) en heel snel.
Er lijkt mij geen enkele reden te zijn om te denken dat met Cheaptickets niet redelijk zaken kan worden gedaan. Voorwaarde daarvoor is wel dat u zich ook redelijk (fatsoenlijk) opstelt en dat uw frustratie niet doorklinkt in uw communicatie (uw verdriet een beetje laten doorklinken daarentegen kan soms wel helpen).
Succes!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door gerland »

J. Degrelle schreef:Meneer Gerland, kunt U ook even on topic reageren? Wat vind U ervan wat deze dame is overkomen?

U kennende weet U vast wel iets waarom de fout toch bij de topicstarter ligt.
@J.Degrelle,

Zie mijn bijdrage hierboven.
Uw reactie mag dan on-topic zijn, nietszeggend is ze evenzeer.
TS kan er niets mee. Maar daar gaat het u ook niet om, toch?

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door morundo »

Heeft u en spoed overboeking gedaan of en normale overboeking?
Bij en normale heeft de andere partij het geld 1 dag later op de rekening, dan staan ze in hun recht.Dat het geld afgescrijven word gelijk van je rekening,betekent niet dat ook gelijk op de rekening staat van de andere.Iets met boekingsdatums.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door gerland »

Meneer Gerland, het heeft HAAST. Brieven (mails) schrijven en rustig op antwoord wachten is niet goed voor de bloeddruk van TS.
Alsof niets doen wel een oplossing is, Degrelle.

Degrelle, u hoeft het niet met mij eens te zijn, maar mijn advies is oprecht en mogelijk heeft topicstarter er iets aan.
Van het uwe kan dat niet gezegd worden. Samengevat komt het er op neer: er is geen oplossing te realiseren en de reisorganisatie deugt niet. Maar ja, iedereen op dit forum weet al dat het er u niet om gaat daadwerkelijk iemand te helpen: het in een kwaad daglicht stellen van ondernemingen in de reiswereld is het enige dat telt.

Ik wacht een reactie van de topicstarter af.

Op de verdere onzin in uw vorige post ga ik maar niet in. U doet net alsof u getuige was van de communicatie tussen TS en Cheaptickets. Uw leukt uw uitermate zwakke verhaal op met aannames (verzinsels) die u in de kraam te pas komen om uw standpunt wat kracht bij te zetten. Dat lukt natuurlijk niet.

mamamris
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2010 23:29

Re: Geboekt bij Cheaptickets , betaald en ticket geannuleerd.

Ongelezen bericht door mamamris »

gerland schreef:On topic heb ik nog een paar vragen aan topicstarter. Het verhaal is mij nog niet volledig duidelijk. Duidelijk is dat Cheaptickets heeft aangegeven geen betaling te hebben ontvangen.

U zegt dat het geld "meteen van uw rekening afgegaan is", en voegt daaraan toe: "let op, rabobank naar rabobank". Wat bedoelt u daar precies mee?
Mevrouw aan de telefoon zei zelf dat het geld meteen op hun rekening had moeten staan!
gerland schreef:Vervolgens stelt u dat, toen u ging kijken, omdat u nog geen e-ticket ontvangen had, "dat u vlucht vanuit Parijs naar Sao Paulo was geannuleerd".
Ergo: deze vlucht vanuit Parijs naar Sao Paulo is komen te vervallen. Betaald of niet betaald, met een vlucht die niet gaat, kunt u niet vliegen. "Mysterieus", zoals u zegt, dat niet voor dezelfde prijs hetzelfde traject kan worden geboekt, is het beslist niet. De bewuste vlucht bestaat niet meer, dus boeken is niet aan de orde.
Ik heb het misschien niet goed uitgelegd, de vlucht ging nog wel, maar Cheaptickets heeft hem geannuleerd omdat ik volgens hun niet binnen de 24 uur heb betaald! Later naar de bank geweest en ook een kopie van de bank gekregen waarop staat dat het geld om 13:06 op het rekening van Cheaptickets is gestort op desbetreffende dag!! Telefoniste stelde ook meteen voor een nieuwe ticket te boeken [400 euro duurder] dus misschien dat dat de reden is van annulering? je weet maar nooit !
gerland schreef:Het is helemaal niet onmogelijk dat men u tegemoet komt door (een deel van) de extra kosten (voor een andere vlucht) te betalen. Daartoe moet u dan wel een verzoek indienen, zoals gezegd. Uw conclusie "logisch dat ze het niet doen", lijkt mij dan ook voorbarig. Misschien kunt u een concreet voorstel daarvoor formuleren. Zie het als een handreiking die gedaan is. Een kans dus!
Ik zou zeggen, klim in de pen (email) en heel snel.
Er lijkt mij geen enkele reden te zijn om te denken dat met Cheaptickets niet redelijk zaken kan worden gedaan. Voorwaarde daarvoor is wel dat u zich ook redelijk (fatsoenlijk) opstelt en dat uw frustratie niet doorklinkt in uw communicatie (uw verdriet een beetje laten doorklinken daarentegen kan soms wel helpen).
Succes!
Het geld van mijn ticket heb ik inmiddels terug, toen ik een dag later belde bleek de meneer aan de telefoon nergens van op de hoogte te zijn! Hij gaf aan dat het geld inderdaad een dag eerder gestort is en hij zou dit uit laten zoeken en ik zou teruggebeld worden, wat overigens niet gebeurd is! Anyway, ik heb mijn geld terug en dat is het voornaamste!

Gesloten