LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cheaptickets is misleidend!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door flash »

Afgelopen vrijdagavond heb ik bij Cheaptickets een retourvlucht voor 2 personen van Rotterdam naar Rome geboekt. Na de Ideal-betaling verscheen er een foutmelding. Direct na de foutmelding bij de boeking, heb ik telefonisch contact gehad met een medewerkster van Cheaptickets. Zij heeft gecheckt of de betaling gelukt was en dat bleek zo te zijn. Zij verzekerde dat alles maandagmorgen goed zou komen. De foutmelding werd volgens haar veroorzaakt door de afwezigheid van Transavia-medewerkers in het weekend. Op maandagmorgen ontving ik een mail dat de boeking mislukt was en dat een nieuwe boeking nu 71 euro duurder was. Je verwacht dan dat Cheaptickets deze kosten voor haar rekening neemt, omdat daar de fout gemaakt is. Maar nee, wij moesten bijbetalen of annuleren. Uiteraard heb ik geannuleerd en de tickets bij een andere organisatie geboekt. Als Cheaptickets direct had gemeld dat de boeking mislukt was had ik vrijdag een nieuwe boeking voor de oorspronkelijke prijs kunnen doen.

Overigens blijkt rechtstreeks boeken bij de vliegmaatschappij goedkoper, omdat dan de boekingskosten lager zijn.
Dus toch CheaTTickets.nl!! :x

CheapTickets.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2010 13:59

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door CheapTickets.nl »

Geachte heer/mevrouw,

Het spijt ons te vernemen dat u niet tevreden bent over de door CheapTickets.nl verleende service.

Wij hebben u zojuist per mail een reactie gestuurd.

Hopende u hiermee vooralsnog voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

CheapTickets.nl

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

en wat was hun reactie?

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door flash »

HIERONDER de reactie van Cheaptickets:

Hierbij willen wij graag reageren op de melding die u op trosradar.nl gezet heeft.
Allereerst spijt het ons te vernemen dat u de door CheapTickets.nl geboden service als niet prettig heeft ervaren. Wij streven naar een zo goed mogelijke service. U heeft via onze site op 23 juli 2010 een boeking gemaakt voor vluchten ..... van Rotterdam naar Rome. U heeft per ideal een bedrag betaald van 252.22 EUR.

Na de betaling kreeg u een foutmelding in beeld. Hierop heeft u zoals wordt gevraagd, direct contact met ons contact-center opgenomen. Wij hebben het voor u nagekeken. Wellicht is tijdens dit gesprek een misverstand ontstaan. U heeft toen, zoals te lezen is in uw reactie op trosradar.nl, begrepen dat de boeking verder in orde was en dat u maandag 26 juli alsnog een bevestiging zou krijgen.

Helaas bleek de boeking niet gelukt te zijn. Het spijt ons te vernemen dat u dit niet direct op die vrijdag te horen heeft gekregen toen u belde. De boeking was niet gelukt. De boeking kon wel alsog gemaakt worden maar dan zou er in totaal een bijbetaling van 71 EUR nodig zijn. Wij hebben u per mail hierover op 23 juli geïnformeerd. Wij hebben u ook geprobeerd telefonisch te bereiken op 23 juli maar dit is niet gelukt.

Excuses voor het ontstane misverstand. Wij hadden die vrijdag dat u belde direct kunnen controleren of de boeking wel of niet gelukt was en u hier meteen duidelijkheid over moeten geven.

Hopende u hiermee vooralsnog voldoende geinformeerd te hebben.
Vriendelijke groet,
B. Buytenhek
CheapTickets.nl

Mijn reactie:
Natuurlijk heb ik het die vrijdagavond allemaal niet goed begrepen :wink:
Ze hadden mijn telefoonnummer en mijn mailadres, ze hebben echt geen moeite gedaan om mij die vrijdagavond te bereiken.

De mail waar B. Buytenhek het over heeft is NIET op vrijdag verstuurd, maar pas op maandag (Sent: Monday, July 26, 2010 10:19 AM). Dat kunt u zelf ook nakijken.
Ze geven wel toe dat ze mij direct duidelijkheid hadden moeten geven (dus toch hun fout?). Een goede klachtafhandeling houdt voor mij in dat de extra kosten door Cheaptickets worden vergoed! Lijkt me niet teveel gevraagd.

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door flash »

Na de laatste reactie van Cheaptickets (zie hierboven) zijn er wat mails heen en weer gegaan. Cheaptickets geeft toe dat ze mij die vrijdagavond beter hadden moeten informeren.
Er is dus wel aandacht aan mijn klacht besteed, maar verder dan het uitwisselen van informatie zijn we (nog) niet gekomen.

Een bedrijf is zo goed als hun klachtenafhandeling is!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik wacht ook eerst nog af alvorens weer bij hen te boeken.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Willy.T »

flash schreef:Na de laatste reactie van Cheaptickets (zie hierboven) zijn er wat mails heen en weer gegaan. Cheaptickets geeft toe dat ze mij die vrijdagavond beter hadden moeten informeren.
Er is dus wel aandacht aan mijn klacht besteed, maar verder dan het uitwisselen van informatie zijn we (nog) niet gekomen.

Een bedrijf is zo goed als hun klachtenafhandeling is!

Daar kunt u dan aan zien met wat voor een bedrijf u te maken heeft. Ik kan u alleen maar gelijk geven daarin.

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door flash »

Cheaptickets geeft toe dat er door hen fouten zijn gemaakt, maar vermeldt er ook fijntjes bij dat er niet meer na te gaan is wat er precies in het telefoongesprek op vrijdagavond is (toe)gezegd.
Men is bereid om een deel van de extra kosten voor de tickets te vergoeden.
Daar ga ik echter niet mee akkoord; mij valt niets te verwijten en daarom vind ik dat Cheaptickets 100% moet vergoeden.
Ik voel me daarin gesteund door eerdere uitspraken van de Geschillencommissie Reizen.

flash
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005 12:27

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door flash »

Cheaptickets heeft mij het volledige bedrag aan meerkosten vergoed!

Ik moet toegeven, uit de manier waarop Cheaptickets mijn klacht heeft aangepakt en afgehandeld blijkt dat er een professionele organisatie achter zit. De communicatie over mijn klacht was steeds snel en correct.

Zoals ik eerder stelde: Een bedrijf is zo goed als hun klachtenafhandeling is!

Het is dus wel van belang dat je direct contact opneemt als er met een boeking iets misgaat en je dan ook niet met een mondelinge toezegging laat afschepen. Vraag altijd om een bevestiging per mail over wat je hebt afgesproken.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

De te bewandelen weg is dus:
als het fout gaat: gelijk bellen,
telefoongesprek per email laten bevestigen.
Mocht er een meerprijs komen, je niet laten afschepen, maar bekende communicatiekanalen gebruiken, zoals dit forum.
Vervolgens krijg je een aanbod, waarschijnlijk met het verzoek tot een positief bericht op het forum.

Ik ben benieuwd of dit ook zo gegaan was als je niet op het forum geklaagd had.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Willy.T »

rvkeuken schreef:De te bewandelen weg is dus:
als het fout gaat: gelijk bellen,
telefoongesprek per email laten bevestigen.
Mocht er een meerprijs komen, je niet laten afschepen, maar bekende communicatiekanalen gebruiken, zoals dit forum.
Vervolgens krijg je een aanbod, waarschijnlijk met het verzoek tot een positief bericht op het forum.

Ik ben benieuwd of dit ook zo gegaan was als je niet op het forum geklaagd had.

Ik denk zelf van niet, maar het gaat nu uiteindelijk om het resultaat.

Guicha
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jul 2009 13:03

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Guicha »

Goh,
dan heeft B. Buytenhek in die 2 jaren dat ze er zit toch wel het eea bijgeleerd.
Fijn voor de mensen bij wie het nu fout gaat dat ze wat eerder reageren EN het naar behoren oplossen, zo het schijnt dan in dit geval.
Wel beetje triest dat ze in het openbaar op dit forum gaan zitten verdedigen...

Desalniettemin raad ik het iedereen af bij dit bedrijf tickets te boeken, wij hebben doodleuk 2 jaar kunnen wachten voordat er ook maar iets werd vergoed en zelfs toen niet eens schadeloos gesteld...

Excuses voor een verknalde vakantie kun je ook rustig vergeten.

Nog steeds word ik bij het lezen van topics over Shittickets.nl of het zien van reclame van ze agressief

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Willy.T »

Guicha schreef:Goh,
dan heeft B. Buytenhek in die 2 jaren dat ze er zit toch wel het eea bijgeleerd.
Fijn voor de mensen bij wie het nu fout gaat dat ze wat eerder reageren EN het naar behoren oplossen, zo het schijnt dan in dit geval.
Wel beetje triest dat ze in het openbaar op dit forum gaan zitten verdedigen...

Desalniettemin raad ik het iedereen af bij dit bedrijf tickets te boeken, wij hebben doodleuk 2 jaar kunnen wachten voordat er ook maar iets werd vergoed en zelfs toen niet eens schadeloos gesteld...

Excuses voor een verknalde vakantie kun je ook rustig vergeten.

Nog steeds word ik bij het lezen van topics over Shittickets.nl of het zien van reclame van ze agressief

Daar kan ik me iets bij voorstellen als de klacht nooit naar tevredenheid is afgehandeld en het blijkt ook anders te kunnen, behalve dan bij jezelf.

Zante
Berichten: 106
Lid geworden op: 17 jul 2010 21:03

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door Zante »

flash schreef:Cheaptickets heeft mij het volledige bedrag aan meerkosten vergoed!

Ik moet toegeven, uit de manier waarop Cheaptickets mijn klacht heeft aangepakt en afgehandeld blijkt dat er een professionele organisatie achter zit. De communicatie over mijn klacht was steeds snel en correct.

Zoals ik eerder stelde: Een bedrijf is zo goed als hun klachtenafhandeling is!

Het is dus wel van belang dat je direct contact opneemt als er met een boeking iets misgaat en je dan ook niet met een mondelinge toezegging laat afschepen. Vraag altijd om een bevestiging per mail over wat je hebt afgesproken.
Wel fijn dat de klacht naar tevredenheid is opgelost inderdaad, maar als je eerst een klacht moet indienen om op een normale manier behandelt te worden dan zit er bij dat bedrijf volgens mij al iets niet goed...

idas
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2010 16:37

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door idas »

Laten we niet vergeten dat Cheap Tickets ook nog steeds enigszins misleidend is vanwege de meerkosten die er pas aan het eind van de transactie bijkomen. Ook dat is nog niet duidelijk genoeg.

holandarob

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door holandarob »

Laatst een ticket naar Indonesië geboekt bij Cheaptickets.
Kijk ik op de site van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat ik 50€ goedkoper uit ben als ik rechtstreeks geboekt had. Conclusie; Koop je ticket bij de luchtvaartmaatschappij zelf, dan ben je veel goedkoper uit!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

holandarob schreef:Laatst een ticket naar Indonesië geboekt bij Cheaptickets.
Kijk ik op de site van de luchtvaartmaatschappij blijkt dat ik 50€ goedkoper uit ben als ik rechtstreeks geboekt had. Conclusie; Koop je ticket bij de luchtvaartmaatschappij zelf, dan ben je veel goedkoper uit!
U moet ook vóór u iets koopt rondkijken, niet er na.
Als u een auto koopt, dan kijkt u toch ook voor de koop rond bij dealers?
Dan gaat u toch niet een showroom binnen, koopt een auto en gaat vervolgens kijken of er ergena anders een goedkopere is?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Cheaptickets is misleidend!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Willy.T schreef:
Ik denk zelf van niet, maar het gaat nu uiteindelijk om het resultaat.
Waarom zou het dan niet opgelost zijn? Ik neem aan dat als er bij u op het werk problemen zijn met klanten, die toch ook netjes worden opgelost. Dus waarom zouden andere bedrijven dat dan niet kunnen doen?

Gesloten