LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] en de winnaars zijn

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door dia »

En de winnaar is... Turkije! Het land sleepte tijdens de uitreiking van de World Travel Awards de meeste prijzen in de wacht. Ze gelden als de Oscars voor de reissector. Sinds 1993 worden ze uitgereikt aan de besten onder de besten in de toeristenindustrie.

Istanboel kreeg de Oscar voor de beste reisbestemming. Het beste all-inclusive hotel is Concorde De Luxe Resort in Turkije. Mövenpick in Istanboel werd verkozen tot beste stadshotel. Mardan Palace in Antalya werd uitgeroepen tot het beste luxehotel.

België ontving aanmoedigingsprijzen voor Hotel Amigo (beste hotel in België) en het Royal Windsor Hotel (beste zakenhotel in België), allebei in Brussel gelegen.

KLM werd verkozen tot beste luchtvaartmaatschappij in Europa. Het beste vliegveld ligt in Zürich. Europa's beste touroperator is Tui!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat een onzin. het feit dat ze die prijs krijgen betekend dat het slecht gaat in Turkijes reiswereld. Immers wanneer ze zich die zelfbenoemde :wink: prijs toekennen dan boeken er meer mensen :D .

Nee hoor de werkelijkheid is beroerd. Veel low budget toeristen, horden Russen, Armeniers en Engelsen die komen om te zuipen. Wel eens Russen bij een buffet gezien ? Tenenkrommend.

Het imago van Turkije als vakantieland is naar de knoppen. Met Stunts zoals hierboven vermeld probeert men te redden wat er te redden valt.

Voor mij geen Turkije meer.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door Juist ja »

sjoegel schreef:Wat een onzin. het feit dat ze die prijs krijgen betekend dat het slecht gaat in Turkijes reiswereld. Immers wanneer ze zich die zelfbenoemde :wink: prijs toekennen dan boeken er meer mensen :D .

Nee hoor de werkelijkheid is beroerd. Veel low budget toeristen, horden Russen, Armeniers en Engelsen die komen om te zuipen. Wel eens Russen bij een buffet gezien ? Tenenkrommend.

Het imago van Turkije als vakantieland is naar de knoppen. Met Stunts zoals hierboven vermeld probeert men te redden wat er te redden valt.

Voor mij geen Turkije meer.
Amen.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door dia »

Nou nou turkije is ook zeker niet mijn vakantieland,éénmaal geweest en nooit meer en ja daar heb ik de russen aan een buffet bezig gezien.
Maar toch zo een award zal toch wel wat betekenis hebben denk ik.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door sjoegel »

Die prijs heeft geen enkele waarde. Wie zitten er in de Jury ? 3 keer raden. Allemaal belanghebbenden bij meer Turkije reisverkopen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door tennis »

dia schreef:En de winnaar is... Turkije! Het land sleepte tijdens de uitreiking van de World Travel Awards de meeste prijzen in de wacht. Ze gelden als de Oscars voor de reissector. Sinds 1993 worden ze uitgereikt aan de besten onder de besten in de toeristenindustrie.

Istanboel kreeg de Oscar voor de beste reisbestemming. Het beste all-inclusive hotel is Concorde De Luxe Resort in Turkije. Mövenpick in Istanboel werd verkozen tot beste stadshotel. Mardan Palace in Antalya werd uitgeroepen tot het beste luxehotel.

België ontving aanmoedigingsprijzen voor Hotel Amigo (beste hotel in België) en het Royal Windsor Hotel (beste zakenhotel in België), allebei in Brussel gelegen.

KLM werd verkozen tot beste luchtvaartmaatschappij in Europa. Het beste vliegveld ligt in Zürich. Europa's beste touroperator is Tui!

Als ik dat zo lees, dan wordt het tijd voor de rest van Europa, om een een goede reisbestemming te creieren. :lol:
Een goed hotel op de benen te zetten. :lol:
Een beter ijs te maken. :lol:
Een luxehotel te bouwen! :lol:

Er zijn echt mensen, welke alles geloven. :roll:
Welkom in de PR Wereld!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door sjoegel »

De beste Touroperator is ook afgesproken werk. Die "beker" rouleert.

Ik heb in een autozaak gewerkt. "Dealer van het jaar" was een roulerende titel. Had nergens iets mee te maken. Stond wel leuk met foto in het lokale krantje. Goeie PR want het kost niets. Behalve die PLASTIC beker met imitatie marmeren voetje. Die kan vele jaren mee.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door meniles »

@sjoegel: misschien moet je niet over zaken praten waar je klaarblijkelijk totaal geen verstand van hebt....De WTA's zijn wel degelijk awards die binnen de reiswereld iets zeggen. Het is daarnaast belachelijk en totaal ongefundeerd om te stellen dat het een Turkse aangelegenheid zou zijn om haar eigen reismarkt op te krikken.

Het enige dat dia vergeten is te melden is dat er behalve onderstaande prijzen nog zo'n 40 andere awards zijn uitgereikt (en deze gingen inderdaad niet naar Turkije).

Op http://www.worldtravelawards.com/winners2010-8 kunt u desgewenst allemaal genieten van wat er is uitgereikt...

Dus de volgende keer misschien eerst even iets meer onderzoek doen voordat u alles van de daken schreeuwt? Dat zou een autodealer toch moeten weten...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wie mij autodealer noemt vergist zich en roept maar wat. Toen ik nog moest werken voor mijn zakgeld heb ik daar auto's gepoetst. Inmiddels ben ik door veel gereis wereldwijs en weet zodoende ook het een en ander over de reiswereld en hoe hun financiele wereld in elkaar zit. Turkije doet er alles aan zijn imago op te poetsen. Ook met deze nep award proberen ze het.

Mensen trap er niet in !

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door seconds-out »

dia schreef:En de winnaar is... Turkije! Het land sleepte tijdens de uitreiking van de World Travel Awards de meeste prijzen in de wacht. Ze gelden als de Oscars voor de reissector. Sinds 1993 worden ze uitgereikt aan de besten onder de besten in de toeristenindustrie.

Istanboel kreeg de Oscar voor de beste reisbestemming. Het beste all-inclusive hotel is Concorde De Luxe Resort in Turkije. Mövenpick in Istanboel werd verkozen tot beste stadshotel. Mardan Palace in Antalya werd uitgeroepen tot het beste luxehotel.

België ontving aanmoedigingsprijzen voor Hotel Amigo (beste hotel in België) en het Royal Windsor Hotel (beste zakenhotel in België), allebei in Brussel gelegen.

KLM werd verkozen tot beste luchtvaartmaatschappij in Europa. Het beste vliegveld ligt in Zürich. Europa's beste touroperator is Tui!
Is allemaal wel leuk en aardig dat jij AD-tje wilt spelen op dit forum, maar wat is nou de bedoeling hiervan?
Met andere woorden: wat is de vraag/probleem/klacht? :) :)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze is van het Turks toeristen bureau.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: en de winnaars zijn

Ongelezen bericht door dia »

Nou ben net een uurtje terug thuis van mijn werk en dat is niet in het toerisme,lijkt mij anders wel leuk om te doen.Maar nee jammer hé.

Gesloten