LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door I'll be back! »

puma73 schreef:bbcs, ik weet ook dat de verkoper het eerste aanspreekpunt is bij de garantie. pas als die buiten beeld is ga ik als consument de vekoper opzoeken.
Dat is niet zo.

Alleen in geval van non-conformiteit is de verkopende partij alleen het aanspreekpunt voor de consument.

Bij garantie is dat anders.
Degene die garantie geeft is het aanspreekpunt. Dus als de winkelier naast de fabrikant ook garantie geeft, heb je met twee partijen te maken: de winkelier en de fabrikant. Dan heb je ook twee aparte garantiecontracten: één met de winkelier en één met de fabrikant.

Zoals jij het zegt gaat het over de regels van non-conformiteit. Je moet die twee zaken niet door elkaar halen.

Nogmaals: in geval van non-conformiteit is de verkopende partij de enige aanspreekpunt voor de consument en mag de verkopende partij de consument niet naar de fabrikant doorverwijzen.

Bij garantie is dat echter anders. Zie hierboven de uitleg.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

the phantom schreef:
alfatrion schreef:1. Het is niet aan de verkoper om te bepalen wat de koper met zijn eigendom mag doen of moet laten.
Hierin moet ik je geen gelijk geven.
Artikel 5:1 lid 1 BW schreef:Eigendom is het meest omvattende recht dat een persoon op een zaak kan hebben.
the phantom schreef:Als de koper de software zelf aanpast, voldoet het product niet meer aan de overeenkomst.
Een koper van een houten tafel mag deze best aan gort zagen. Dat na deze handeling de tafel niet meer bestaat is geen valide argument om deze handeling te verbieden. Immers de tafel is het eigendom van de koper.
the phantom schreef:
alfatrion schreef:2. Door een product te kopen worden de algemene voorwaarden van de fabrikant nog niet ter hand verstrekt noch van toepassing verklaart. Hoe kan de koper nu akkoord gaan met iets waarvan hij nog niet eens weet dat het bestaat?
De koper koopt één product welke bestaat uit hardware en software. Bij garantieclaims is de verkopende partij aansprakelijk voor zowel de hardware als de software.
Dat is geen antwoord op mij vraag.
the phantom schreef:
alfatrion schreef:3. Wij hebben het hier over de wettelijke garantie ex 7:17 BW e.v. Voor zover hiervan in het nadeel van de consument wordt afgeweken in de algemene voorwaarden zijn deze te vernietigen op gond van art. 6:233 jo 6:240 jo 7:6 jo 7:21 jo 7:17 BW.
Zou dat het geval zijn wordt de verkopende partij gedupeerd, omdat de koper de software aan zou mogen passen terwijl de verkopende partij voor die software aansprakelijk blijft. Dat kan dus niet.
Dat kan dus wel, zie de wetsartikels.
the phantom schreef:Jij ziet het product als hardware zonder software en dat is hier niet het geval.
Dat berust vast op een mistverstand. Ik zie het product als hardware én software.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Dat berust vast op een mistverstand. Ik zie het product als hardware én software.
Dat is een moeilijke issue. Het product is een smart phone. Die smart phone blijft in principe hetzelfde product al zou je de software compleet verwijderen. Alleen werkt die smart phone dan niet meer.

Een auto blijft een auto. Zonder brandstof rijdt ie niet. Op verkeerde brandstof rijdt ie niet of slecht. Is dat de verantwoording van de verkoper?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Olaf, ik vind je niet overtuigen omdat je geen argumenten geeft bij je stelling, dat de hardware een zelfstandig product is.

Een product is een voor menselijke beheersing vatbaar stoffelijk object. Daarmee is software als auteurswerk geen product. Maar het exemplaar bestaat uit het medium én een aantal elektronen op de juiste plaats. Dit geheel is natuurlijk gezien wel vatbaar voor menselijke beheersing. Immers, anders zou de techniek niet werken.

Voor een smart phone is het geheel één product, omdat naar de verkeersopvatting software een onderdeel is van de smart phone. En wanneer deze van het medium gewist wordt dan wordt er schade van betekenis aangebracht aan de smart phone, omdat deze daarna niet meer werkt. Voor mij dit voldoende om te vinden dat het geheel één product is.

We vinden een lege CD ook niet het zelfde product als een album van Queens.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 18 mei 2012 02:26, 1 keer totaal gewijzigd.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Als de koper een smartphone zonder OS koopt, heb je volledig gelijk.
Echter koop je hardware met software. Dus bij garantie of non-conformiteitsclaim is de verkopende partij/fabrikant niet alleen voor de hardware verantwoordelijk, maar ook voor de software.
Dus koopt een koper een smartphone met Android, haald Android er af en zet er Windows op, dan voldoet de smartphone niet meer aan de overeenkomst. Dus bij een hardware probleem kan de koper geen aanspraak meer maken op de non-conformiteit, omdat de smartphone niet aan de overeenkomst meer voldoet en zelf de OS veranderd heeft. De verkopende partij kan dan geen smartphone in de staat brengen welke het volgens de overeenkomst zou moeten bezitten.
Bij garantieclaims is het anders. Daarbij bepaald de verkopende partij en fabrikant zelf tegen welke condities zij garantie geven en welke rechten zij de koper geven.

Mijn eigen ervaring is dat dergelijke situaties behoorlijk onplezierig voor de verkopende partij kunnen zijn. Ik heb al eerder aangegeven dat ik bij een reparatie alleen naar de hardware gekeken had en niet naar de software. Ik heb toen behoorlijk gedonder gehad met de klant, omdat de software totaal in puin lag. En om dat soort problemen te voorkomen, weigeren fabrikanten en verkopende partijen garantieclaimen en non-conformiteitsclaimen waarbij aan de software geknoeid is, omdat zij de goede werking van de software niet kunnen garanderen.

En Alfa: je maakte de volgende opmerking:
Een koper van een houten tafel mag deze best aan gort zagen. Dat na deze handeling de tafel niet meer bestaat is geen valide argument om deze handeling te verbieden. Immers de tafel is het eigendom van de koper.
Daar heb je gelijk in. Echter kan na die handeling de koper geen beroep meer doen op de non-conformiteit en ook geen beroep meer doen op de garantie. Zo simpel is het.
Als die koper die tafel aan gort zaagt, kan hij niet meer bij de verkopende partij aankloppen met een non-conformiteitsclaim.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de verkoper een smart phone met een conformiteitsgebrek aan de hardware heeft geleverd, dan kan de koper zich beroepen op het conformiteitsbeginsel; ook als de koper de software heeft verwijderd. Zie art. 7:17 en 21 BW.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door I'll be back! »

alfatrion schreef:Als de verkoper een smart phone met een conformiteitsgebrek aan de hardware heeft geleverd, dan kan de koper zich beroepen op het conformiteitsbeginsel; ook als de koper de software heeft verwijderd. Zie art. 7:17 en 21 BW.
Je hebt al vaker software en hardware van elkaar gescheiden, en dat doe je hier ook.

Echter, als een koper een smartphone met hardware én software koopt (wat in de meeste gevallen ook is) en de koper doet een beroep op de non-conformiteit, is de verkopende partij verantwoordelijk dat de smartphone zowel hardwarematig als softwarematig aan de overeenkomst voldoet. Als de koper aan de software gaat rommelen, kan de verkopende partij nooit of te nimmer beroepen op de non-conformiteit, omdat de verkopende partij nooit het product volgens de koopovereenkomst kan brengen.

Dus de software en de hardware kunnen nooit los van elkaar gezien worden als het product gekocht is met de hardware én software.

Een ander voorbeeld:
Als een koper zelf losse onderdelen van een computer koopt en zelf de computer bouwd, is de verkopende partij alleen voor de hardware aansprakelijk.
Koopt de koper een complete computer (dus hardware en software) is de verkopende partij aansprakelijk voor de hardware en de software.

Dus als een koper een smartphone koopt met Android en zelf Android eraf haalt en Windows installeert, kan die nooit alleen op de hardware een beroep doen op de non-conformiteit, omdat in de koopovereenkomst staat dat het om een smartphone gaat MET Android.
Dus bij een non-conformiteitseis kan de verkopende partij niet alleen naar de hardware kijken, omdat namelijk de verkopende partij volgens de wet verplicht is om de smartphone conform de koopovereenkomst te brengen. Dat betekent in de praktijk dat de verkopende partij Windows eraf zal moeten halen en Android weer moet installeren. Dat MOET hij doen.

Bij een garantieclaim is het anders, omdat de verkopende partij en de fabrikant zelf mogen bepalen tegen welke condities zij garantie verlenen en welke rechten zij de koper toekennen.
Dus kan er een bepaling in de garantievoorwaarden staan dat de koper niet aan de software mag sleutelen en ook geen andere besturingssysteem mag installeren.
Natuurlijk kan de koper zelf aan de software gaan sleutelen en ook een andere besturingssysteem installeren. Alleen kan hij dan geen beroep meer doen op de non-conformiteit en de garantie.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verbintenis die de verkoper is aangegaan is om een product te leveren dat de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Als de verkoper deze verbintenis niet-correcte is nagekomen dan heeft de koper in eerste instantie recht op kosteloos herstel of vervanging en in tweede instantie recht op prijsvermindering of ontbinding.

De verkoper dient het risico van niet-correcte nakoming van zijn verbintenis gewoon te dragen. Het zou dan ook onaanvaardbaar zijn als de verkoper, die zijn verbintenis niet correct is nagekomen, zich hiervan zou kunnen verschonen door te wijzen op een niet (aan de niet-correcte nakoming door de verkoper) gerelateerde handeling van de de koper, die zijn wel verbintenis correct is nagekomen. Leuk geprobeerd, maar het snijd geen hout.

Je kan je riedeltje nog vaker roeptoeteren, maar ik doe niet aan "omdat BBCS het er niet mee eens is". Ik laat het hier verder bij, want je valt in herhaling.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door I'll be back! »

alfatrion schreef:De verbintenis die de verkoper is aangegaan is om een product te leveren dat de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Als de verkoper deze verbintenis niet-correcte is nagekomen dan heeft de koper in eerste instantie recht op kosteloos herstel of vervanging en in tweede instantie recht op prijsvermindering of ontbinding.

De verkoper dient het risico van niet-correcte nakoming van zijn verbintenis gewoon te dragen. Het zou dan ook onaanvaardbaar zijn als de verkoper, die zijn verbintenis niet correct is nagekomen, zich hiervan zou kunnen verschonen door te wijzen op een niet (aan de niet-correcte nakoming door de verkoper) gerelateerde handeling van de de koper, die zijn wel verbintenis correct is nagekomen. Leuk geprobeerd, maar het snijd geen hout.

Je kan je riedeltje nog vaker roeptoeteren, maar ik doe niet aan "omdat BBCS het er niet mee eens is". Ik laat het hier verder bij, want je valt in herhaling.
En waarom koppel jij de software en de hardware dan van elkaar?

Jij denkt nog steeds dat als de koper er een totaal andere software op het product zet, dat hij nog steeds aanspraak kan maken op de non-conformiteit.
Sorry, daar ga ik echt niet in mee.
In de overeenkomst staat: software en hardware, samen in één product.

Koop jij een product met hardware en zonder software, dan heb jij inderdaad gelijk. Maar bij een kant en klare computer (want dat is een smartphone), bestaat het product uit software én hardware. Die twee zaken kun je niet los van elkaar zien. Dus als de hardware kapot gaat, kan de koper geen beroep doen op de non-conformiteit als hij een totaal andere software erop gezet heeft.

Blijkbaar wil jij dat maar niet inzien.

De verkoper dient het risico van niet-correcte nakoming van zijn verbintenis gewoon te dragen. Het zou dan ook onaanvaardbaar zijn als de verkoper, die zijn verbintenis niet correct is nagekomen, zich hiervan zou kunnen verschonen door te wijzen op een niet (aan de niet-correcte nakoming door de verkoper) gerelateerde handeling van de de koper, die zijn wel verbintenis correct is nagekomen.
Ahum!
De overeenkomst is ook op de koper van toepassing!
In artikel 17 van wetboek 7 staat:
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
Op het moment dat de koper zelf aan het product gaat klooien, voldoet de zaak al niet meer aan de overeenkomst. Hoe wil jij er dan voor zorgen dat de koper wel aanspraak kan maken op de non-conformiteit als hij zelf aan de zaak heeft lopen klooien? De koper heeft er zelf immers voor gezorgd dat de zaak niet meer aan de overeenkomst voldoet.
die zijn wel verbintenis correct is nagekomen.
Door alleen de zaak te betalen?
Kom op zeg!
De overeenkomst is een contract tussen twee partijen, en ook de koper moet zich daaraan houden.
De verbintenis die de verkoper is aangegaan is om een product te leveren dat de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten.
De zaak bestaat uit hardware en software. Niet uit hardware alleen!

Jouw stelling is: als de koper zelf de software verandert en een probleem krijgt met de hardware, dient de koper een beroep op de non-conformiteit te kunnen doen.
Die stelling klopt niet, omdat als de koper de software veranderd, de zaak al niet meer aan de overeenkomst voldoet en niet de eigenschappen bezit welke de zaak op grond van de overeenkomst dient te bezitten.
De zaak bestaat uit hardware en software. Dus als de koper een beroep doet op de non-conformiteit, dient de verkopende partij niet alleen ervoor te zorgen dat de hardware conform de koopovereenkomst komt, maar ook dat de software conform de koopovereenkomst komt. De verkopende partij kan niet alleen naar de hardware kijken, al heeft het defect niets met de software te maken. Je kunt die twee zaken niet los van elkaar zien.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door WillemV »

I'll be back! schreef:Jouw stelling is: als de koper zelf de software verandert en een probleem krijgt met de hardware, dient de koper een beroep op de non-conformiteit te kunnen doen.
Die stelling klopt niet, omdat als de koper de software veranderd, de zaak al niet meer aan de overeenkomst voldoet en niet de eigenschappen bezit welke de zaak op grond van de overeenkomst dient te bezitten.
Natuurlijk klopt die stelling wel. In dit topic gaat het over een kapotte usb poort. Dat heeft echt niets met het OS te maken. Dat zou lekker worden zeg...
De zaak bestaat uit hardware en software. Dus als de koper een beroep doet op de non-conformiteit, dient de verkopende partij niet alleen ervoor te zorgen dat de hardware conform de koopovereenkomst komt, maar ook dat de software conform de koopovereenkomst komt.
De verkopende partij moet de overeenkomst alleen maar conform maken voor zover deze verkoper daar verantwoordelijk voor is. Zodra de koper een ander OS heeft geïnstalleerd of heeft gemanipuleerd (ge-root), is de verkoper daar natuurlijk niet verantwoordelijk voor. Dus gewoon die usb poort repareren (wanneer het duidelijk is dat dit mankement een non-conformiteit is). Die usb poort gaat echt niet kapot omdat het OS ge-root is hoor.
De verkopende partij kan niet alleen naar de hardware kijken, al heeft het defect niets met de software te maken. Je kunt die twee zaken niet los van elkaar zien.
Natuurlijk wel. We zijn 'gekke henkie' niet hoor BBCS...

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS,

Ik vind het kwaalijk dat je continue bezig bent om mijn woorden te verdraaien.

Ik schreef dat ik hardware en software als een geheel zie wanneer het gaat om een smart phone.

En ik heb niet het politieke standpunt in genomen dat de koper een beroep op non-conformiteit zou moeten kunnen wanneer hij een probleem met de hardware krijgt doordat hij de software heeft veranderd.
Maar ik heb het juridische standpunt in genomen dat de koper zich kan beroepen op het non-conformiteitsbeginsel wanneer de verkoper zijn verbintenis niet correct is nagekomen en dat het verwijderen van de software daar geen verandering in brengt.

Kennelijk kun je met de standpunten die ik daadwerkelijk heb ingenomen niet uit de voeten.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door I'll be back! »

@alfatrion:
De reden dat ik het aangaf is dat je ook bij een computer de hardware en software los van elkaar zag.
Maar ik heb het juridische standpunt in genomen dat de koper zich kan beroepen op het non-conformiteitsbeginsel wanneer de verkoper zijn verbintenis niet correct is nagekomen en dat het verwijderen van de software daar geen verandering in brengt.
Daar ben ik het niet mee eens, omdat bij non-conformiteit de verkopende partij aansprakelijk is voor de hardware én de software.
Want als de koper bij een hardware probleem zich bij de verkopende partij meldt met een non-conformiteitsclaim, kan de verkopende partij nooit of te nimmer het product weer conform de koopovereenkomst brengen, omdat de software niet in orde is (dus niet conform de koopovereenkomst).
Ik bekijk het juist vanuit de juridische kant. Dus ik kijk het niet vanuit het punt waarbij de verkopende partij onder zijn verantwoordelijkheid kan komen. Integendeel.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

I'll be back! schreef:Ik bekijk het juist vanuit de juridische kant. Dus ik kijk het niet vanuit het punt waarbij de verkopende partij onder zijn verantwoordelijkheid kan komen. Integendeel.
Bedoel je dat dit slechts een plezierige bijkomstigheid, een neveneffect is?

Vinny27
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2012 01:18

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Vinny27 »

Het mooiste is nog dat we nu inmiddels al een hele tijd verder zijn, Olaf79 en rikbrouwer blijven volhouden dat het niet moet kunnen dat het HTC toestel buiten garantie valt en toch nog altijd stug (vooral Olaf) blijven volhouden dat het garantie MOET zijn terwijl het toestel dus nog steeds niet binnen garantie gemaakt is :)
Hoe je het ook went of keert het toestel valt buiten garantie omdat er in de garantievoorwaarden van HTC staat dat een root de garantie laat vervallen en je gaat akkoord met die garantievoorwaarden door het kopen van een HTC.
Toch denken dat je garantie hebt met een geroot toestel is gewoon dom en je kunt het 100jaar volhouden maar dat heeft geen enkel nut en je zult nooit je gelijk krijgen -.-
So why not close this topic and just live with the fact the warranty is gone!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door olaf79 »

Vinny27 schreef:Het mooiste is nog dat we nu inmiddels al een hele tijd verder zijn, Olaf79 en rikbrouwer blijven volhouden dat het niet moet kunnen dat het HTC toestel buiten garantie valt en toch nog altijd stug (vooral Olaf) blijven volhouden dat het garantie MOET zijn terwijl het toestel dus nog steeds niet binnen garantie gemaakt is :)
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken. HTC kan zoveel bepalen in zijn voorwaarden. De NL wet staat boven die voorwaarden en is heel duidelijk: in handelsgaranties mag niks worden bepaalt dat ten nadele van de consument afwijkt van de wettelijke garanties.
Hoe je het ook went of keert het toestel valt buiten garantie omdat er in de garantievoorwaarden van HTC staat dat een root de garantie laat vervallen en je gaat akkoord met die garantievoorwaarden door het kopen van een HTC.
Toch denken dat je garantie hebt met een geroot toestel is gewoon dom en je kunt het 100jaar volhouden maar dat heeft geen enkel nut en je zult nooit je gelijk krijgen -.-
Het is juist dom je af te laten schepen met een paar voorwaarden die onwettig en dus ongeldig zijn. De aanhouder wint. Als iedereen dacht zoals jij, hadden we nu nog een 120 urige werkweek, kinderarbeid en ga zo maar door...
So why not close this topic and just live with the fact the warranty is gone!
Dit topic was 2 maanden geleden al gesloten!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Een topic is pas gesloten als er geen berichten meer kunnen worden toegevoegd danwel nieuwe reacties kunnen worden geplaats etc etc etc.

Alleen een stafflid kan dit activeren.

Nu weer terug:
Ook ik heb een vorige mobiel geroot maar ben mij bewust van de risico's.

Ben van mening, dat als je geen gezeur wilt met garantie ( al dan niet terecht ) je niet moet gaan klootvogelen met 3th party software.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door olaf79 »

Teunbosseman schreef:Een topic is pas gesloten als er geen berichten meer kunnen worden toegevoegd danwel nieuwe reacties kunnen worden geplaats etc etc etc.

Alleen een stafflid kan dit activeren.

Nu weer terug:
Ook ik heb een vorige mobiel geroot maar ben mij bewust van de risico's.

Ben van mening, dat als je geen gezeur wilt met garantie ( al dan niet terecht ) je niet moet gaan klootvogelen met 3th party software.
Uit je bericht blijkt dat je geen flauwbenul hebt van wat rooten is...
Met topic gesloten bedoel ik dat er al maanden niet meer is gereageerd en nu opeens weer reageert. Lijkt me niet zinvol

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
Teunbosseman schreef:Een topic is pas gesloten als er geen berichten meer kunnen worden toegevoegd danwel nieuwe reacties kunnen worden geplaats etc etc etc.

Alleen een stafflid kan dit activeren.

Nu weer terug:
Ook ik heb een vorige mobiel geroot maar ben mij bewust van de risico's.

Ben van mening, dat als je geen gezeur wilt met garantie ( al dan niet terecht ) je niet moet gaan klootvogelen met 3th party software.
Uit je bericht blijkt dat je geen flauwbenul hebt van wat rooten is...
Met topic gesloten bedoel ik dat er al maanden niet meer is gereageerd en nu opeens weer reageert. Lijkt me niet zinvol

Lees ff terug naar de eerste postings, dan kun je lezen dat ik wel weet wat rooten is hoor. Heb het zelf bij een eigen mobiel gedaan.
Volgende keer aub eerst kijken voordat je zulke uitspraken doet.

Jij reageert toch ook weer op dit "gesloten" topic" Wellicht was de reageerder tijdje niet aanwezig ofzo.
Tis nu ook weer geen topic welke reeds jaren dicht stond.

Maar we gaan offtopic.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door SJZ »

Uit je bericht blijkt dat je geen flauwbenul hebt van wat rooten is...
Met topic gesloten bedoel ik dat er al maanden niet meer is gereageerd en nu opeens weer reageert.
Uit je bericht blijkt dat je geen flauwbenul hebt van wat een gesloten topic is.

boomerangreturn
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2012 10:09

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door boomerangreturn »

Teunbosseman schreef:Een topic is pas gesloten als er geen berichten meer kunnen worden toegevoegd danwel nieuwe reacties kunnen worden geplaats etc etc etc.

Alleen een stafflid kan dit activeren.
Precies! Duimpie!

Gesloten