LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Archos en klanten contact

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Archos en klanten contact

Ongelezen bericht door Eres »

Ik heb een defecte Archos tablet, de on off knop is defect, reparatie is duurder dan het apparaat.
Het is niet de duurste en aangeschaft bij Scheer & Foppen nog net voor het totale failliet gaan.
Het conumentenrecht zegt op een electr apparaat geldt een garanie termijn van 2 jaar en dit defect deed zich voor binnen 2 jaar en men mag verachten dat het product langer meegaat.
Op de site van Archos Frankrijk staat een e mail adres van de vertegenwoordiger voor Nederland.
Ik heb niet om een schade vergoeding etc gevraagd, slechts of er een mogelijkheid ligt om het contact knopje ergens niet te duur te laten repareren.
We leven in een weggooi maatschappij en de bedrijven behandelen de consument niet behoorlijk helaas een algemen bekend gegeven.
Maar deze persoon van Archos geeft geen enkele reactie, is te verwachten gezien reviews op internet, Archos voert duidelijk zo'n beleid, negeren en het gaat over en zeker als de verkopende partij niet meer bestaat.
De importeur is ook niet te vinden, een Archos product aanschaffen ik denk er niet aan en heb een duurdere en ander merk gekocht.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Archos en klanten contact

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een vertegenwoordiger voor Nederland wil niet zeggen dat deze zich met consumenten bezighoud maar kan ook enkel met de retail. Tja weggooimaatschappij, op voorhand kon bijna niemand weten dat Scheer en Foppen failliet zou gaan, anders had u echt recht op garantie gehad.

Maar u heeft geluk, even googelen en hop:
Uw aankoop bij Scheer & Foppen gaat defect?
Expert zal ook de afhandeling van alle standaard service- en garantieverplichtingen overnemen. Dus heeft u een aankoop gedaan bij Scheer & Foppen, Bobshop.nl en Internetshop.nl dan kunt u voor vragen en eventuele reparaties terecht bij alle Expertwinkels in Nederland. U kunt hiervoor contact opnemen met uw dichtstbijzijnde Expertwinkel of een mail sturen naar [email protected].

Even melden bij een winkel van Expert en alles gaat geregeld worden.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Archos en klanten contact

Ongelezen bericht door Eres »

Neodutchio
Dat van Expert wist ik niet, ik zal bij hun filiaal dit voorleggen, bedankt voor de tip
Ik heb niets te verliezen de tablet had ik cadeau gedaan en daar deze zo snel stuk ging (net na 1jaar en door de Scheer & Foppen situatie langer gewacht) had ik snel opnieuw een betere gekocht.
Ik had de tablet bij een officiele computer reparateur gebracht (advies repareren is te duur), verwacht nu niet veel meer, dit is een reden garantie af te wijzen.

Die Kubinek is het enige sales contact wat op hun site staat, ga maar googelen naar reviews en merk of Archos fatsoen heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Archos en klanten contact

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Eres schreef:Neodutchio
Dat van Expert wist ik niet, ik zal bij hun filiaal dit voorleggen, bedankt voor de tip
Ik heb niets te verliezen de tablet had ik cadeau gedaan en daar deze zo snel stuk ging (net na 1jaar en door de Scheer & Foppen situatie langer gewacht) had ik snel opnieuw een betere gekocht.
Ik had de tablet bij een officiele computer reparateur gebracht (advies repareren is te duur), verwacht nu niet veel meer, dit is een reden garantie af te wijzen.

Die Kubinek is het enige sales contact wat op hun site staat, ga maar googelen naar reviews en merk of Archos fatsoen heeft.
Ook al zal reparatie te duur zijn, u heeft recht op een deugdelijk product. U zal dan of een nieuwe moeten krijgen, of uw geld terug.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Archos en klanten contact

Ongelezen bericht door Eres »

Helaas ik had niet anders verwacht ook Expert bedient zich van dezelfde onbetrouwbare handelswijze.
Simpel gewoon net doen of je neus bloedt en nergens op reageren.
De detailhandel heeft de consument niet nodig.
Gelukkig is mijn schade niet zo groot, maar ik weet wel wat en waar ik niets hoef te kopen.

Gesloten