LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
sledgehammer
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2006 15:38

Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door sledgehammer »

Apple I Phone SE 64GB vertoont binnen een jaar na aankoop kuren, apparaat wordt heet tijdens opladen van de batterij, telefoon loopt regelmatig vast en geeft raar beeld.
Apparaat is niet gevallen o.i.d.
Op 9-6-2016 aangekocht, begint ongeveer in maart 2017 kuren te vertonen.
Op 15-4-2017 bieden wij hem aan ter reparatie bij het Media Markt filiaal te Zaandam, daar is de telefoon ook aangeschaft.
Meteen al bij het aanbieden ter reparatie begint de medewerker van Media Markt over onderzoekskosten, ik vraag hem wat garantie bij Media Markt eigenlijk inhoud als blijkt dat je eigenlijk vrijwel nergens garantie op krijgt bij Apple.
Na verloop van tijd (3-5-2017) komt de telefoon retour, waterschade wordt er gezegd, telefoon is van onze oudste dochter en die behandeld hem als haar kindje.
Komt er op neer dat de telefoon niet door Media Markt gerepareerd kan worden, ze hebben wel een genereus aanbod:
Toestel kan worden omgeruild met een refurbished (in NL noemen we dat 2e hands en opgepoetst) voor het lieve sommetje van € 371,24
Ik ga hier niet mee akkoord en laat het toestel ongeprepareerd retour zenden naar Media Markt.
Als ik het toestel terug krijg bied ik hem ter reparatie aan bij de firma Feyzo GSM te Zaandam, hier wordt geconstateerd dat het niet om waterschade gaat, in de I Phone zitten een 3-tal schroefjes met een detecterende witte verf erop, die rood verkleurd in geval van watercontact.
De schroefjes zijn echter netjes wit gebleven, wel vervangt Feyzo een paar componenten op het moederbord die verschroeid zijn.
Telefoon doet het weer, maar het plezier is van korte duur, weer heet worden en weer problemen met het beeldscherm.
Ik breng hem weer terug naar Feyzo, had € 65,- voor de reparatie betaald, hij wil het toestel echter niet meer repareren, dit omdat er volgens hem een fabrieksfout in het moederbord zit.
Ik krijg mijn reparatiekosten netjes van hem terug, op € 15,- na voor het onderzoek, ik weet nu in ieder geval dat Media Markt heeft gelogen over de waterschade en dat je beter je mobiele telefoon bij Feyzo kunt kopen, heb je tenminste 2 jaar volle garantie op een refurbished Apple die ook nog eens veel goedkoper is dan een nieuwe.
Maar goed, op dit moment ben ik er wel een beetje klaar mee, mijn broer wil echter nog een poging doen bij Media Markt Arena te Amsterdam.
Hij heeft goede ervaringen met dit filiaal en koopt hier ook eigenlijk alles wat elektronisch is.
Het apparaat wordt inderdaad kosteloos gerepareerd bij MM Arena, maar wederom is de vreugde van korte duur, weer beeldschermproblemen en spontaan heet worden, ook zonder oplader.
Inmiddels is onze dochter er zover klaar mee dat zij een nieuwe telefoon bij Media Markt te Zaandam koopt, dit zeer tegen mijn zin in, maar ze lokken de klant met lage verkoopprijzen, alleen je garantie is niks waard.
Uiteindelijk bieden we de I Phone weer ter reparatie aan bij Media Markt Arena, aan het eind van het liedje wordt de uitkomst hetzelfde als in Zaandam, je kan gewoon € 371,24 gaan aftikken voor een refurbished.
DIT NOEM IK GEEN GARANTIE.
De wijze waarop je als klant bij Media Markt wordt behandeld lijkt nergens op, bij het afhalen van het ongerepareerde toestel konden ze hem niet meer terugvinden.
Na 3 kwartier kon ik eindelijk weg met het toestel.
Personeel is ongeïnteresseerd, laat staan service gericht of ter zaken kundig.
Als het aan mij ligt niks meer van Media Markt en met Apple ben ik ook wel klaar, halfbakken garantiebepalingen en de apparatuur kan 3x niks hebben.
Naar Apple moet je alleen maar kijken, tegen normaal gebruik is deze troep niet opgewassen.

Apparaat vervangen voor een nieuwe of een gelijkwaardig gerefurbished toestel, dit zonder doorberekening van exorbitante kosten, dat ding wat ik nu heb heeft een keiharde fabrieksfout.
Onze dochter heeft bijna 2 jaar gespaard voor die telefoon, ze was echt apetrots op het ding en er ook zeer netjes op.
Stoppen met verschuilen achter een vochtschade die er echt niet is, doe dan maar je verkoopprijzen omhoog, maar geef iets dat op service lijkt.

Klagen bij Media Markt heeft geen zin, zij hebben geen interesse in hun klant en eigenlijk hebben ze er ook geen verstand van.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door gemist »

Volgens mij is het probleem niet MediaMarkt maar aaiFoon.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nee probleem is MM en Apple.

Apple beweert een premium telefoon te verkopen de beste die je kunt krijgen, en vraagt daarvoor een dito prijs. Daarmee schept het de verwachting dat je van z'n premium telefoon jaren en jaren plezier hebt. Aangezien is vast komen te staan door onafhankelijke reparateur dat je dochter niet schuldig aan de defecten is dient MM de telefoon kosteloos te vervangen voor nieuw exemplaar of het geld volledig terug te betalen.

In uw geval zou ik het er niet bij laten zitten. Dochter heeft hard gespaard voor dit product en verdient een product dat werkt en goed is. Ik zou daarom een aangetekende brief sturen naar de directie van MM waarin je ze 14 dagen de tijd geeft om het geld op uw rekening terug te storten. Zo niet dan een incassobureau inhuren om het geld (en de extra kosten) alsnog te innen.

Apple is een arrogant bedrijf dat overal mee denkt weg te komen van producten die door 6 jarige kinderhandjes voor een stuiver in elkaar geschoefd worden tot bugs die jaren en jaren in hun systeem blijven zitten tot het simpelweg negeren van europese wetgeving. En dan op een product van deze prijsklasse 1 jaar fabrieksgarantie bieden. Waar halen ze de brutaliteit vandaan, en wie is er nog zo gek die spullen te kopen?. Tijd dat ze een toontje lager zingen.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door JvandeW »

sledgehammer schreef:Als het aan mij ligt niks meer van Media Markt en met Apple ben ik ook wel klaar, halfbakken garantiebepalingen en de apparatuur kan 3x niks hebben.
Ben je überhaupt al bij Apple geweest of ben je er maar vanuit gegaan dat Apple niets doet? Of ben je bij zo'n Apple Retailer geweest zoals de Amac, wat helemaal geen Apple store is?

In principe heb je inderdaad niets met de fabrieksgarantie van doen omdat de wettelijke garantie via de verkoper loopt. Die is immers verantwoordelijk voor het leveren van een conform product. Fabrieksgarantie zou je alleen hoeven te gebruiken indien de verkoper van het product failliet is gegaan, waardoor de verkoper die verantwoordelijkheid niet meer hoeft en kan nakomen. Maar aan die fabrieksgarantie mag de fabrikant zelf voorwaarden stellen, zoals 1 jaar garantie in het geval van Apple. Al zou je natuurlijk altijd kunnen proberen bij een echte Apple winkel zoals die op het Leidseplein.

Enige tijd terug ben ik ook nog naar een Apple store gegaan om mijn Apple iPhone te repareren. Door schuld van een ander is er frisdrank in de speaker gekomen waardoor de speaker niet meer goed kon functioneren. Naast dat dit dus niet onder de fabrieksgarantie zou vallen, is dit ook gebeurt na verlopen van de fabrieksgarantie. Toch heeft Apple mij geholpen door de speaker enigszins schoon te maken zodat deze weer luid audio kon afspelen en dit nog gratis ook. Helemaal zuiver is het geluid echter niet en daarvoor zou de speaker vervangen moeten worden, maar wel tegen reparatiekosten. Dat heb ik uiteindelijk toch niet gedaan. Desalniettemin een nette oplossing van Apple, terwijl zij hier niet toe verplicht waren.

Maar jouw strijd hier is dus met Media Markt en niet met Apple. Je kunt het altijd proberen bij Apple en het probleem uitleggen. Maar zij hoeven dus geen fabrieksgarantie te verlenen.

Het beste kun je een rapport van Feyzo GSM opvragen van jouw reparatie en per e-mail of met een aangetekende brief sturen naar Media Markt waarin je ook nakoming van Artikel 7:21 lid 1c BW (http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2 ... _Artikel21) eist en indien Media Markt deze niet nakomt, je de koopovereenkomst ontbindt onder Artikel 7:22 lid 1a BW (http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2 ... _Artikel22)
olaf79 schreef:Apple is een arrogant bedrijf dat overal mee denkt weg te komen van producten die door 6 jarige kinderhandjes voor een stuiver in elkaar geschoefd worden tot bugs die jaren en jaren in hun systeem blijven zitten tot het simpelweg negeren van europese wetgeving. En dan op een product van deze prijsklasse 1 jaar fabrieksgarantie bieden. Waar halen ze de brutaliteit vandaan, en wie is er nog zo gek die spullen te kopen?. Tijd dat ze een toontje lager zingen.
Totaal onnodige rant.

Mucha

Re: Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door JvandeW »

Mucha schreef:
JvandeW schreef:
sledgehammer schreef:Als het aan mij ligt niks meer van Media Markt en met Apple ben ik ook wel klaar, halfbakken garantiebepalingen en de apparatuur kan 3x niks hebben.
Ben je überhaupt al bij Apple geweest of ben je er maar vanuit gegaan dat Apple niets doet? Of ben je bij zo'n Apple Retailer geweest zoals de Amac, wat helemaal geen Apple store is?
olaf79 schreef:Apple is een arrogant bedrijf dat overal mee denkt weg te komen van producten die door 6 jarige kinderhandjes voor een stuiver in elkaar geschoefd worden tot bugs die jaren en jaren in hun systeem blijven zitten tot het simpelweg negeren van europese wetgeving. En dan op een product van deze prijsklasse 1 jaar fabrieksgarantie bieden. Waar halen ze de brutaliteit vandaan, en wie is er nog zo gek die spullen te kopen?. Tijd dat ze een toontje lager zingen.
Totaal onnodige rant.
Ach, de waarheid mag ook wel eens gezegd worden. :wink:
Behalve dat het niet eens de waarheid is.

Maar mochten dat redenen zijn om daar zo'n rant over te schrijven, zal de schrijver vermoedelijk ook hypocriet zijn. Of wil deze beweren geen apparatuur, kleding of anders in huis te hebben waar geen kinderarbeid aan te pas is geweest of bij bedrijven vandaan komt waar de Europese regels allemaal wel heel nauw genomen worden en volledig ook volledig vrij zal van enige fouten?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garantie stelt bij Media Markt niets voor

Ongelezen bericht door witte angora »

sledgehammer schreef: Als het aan mij ligt niks meer van Media Markt
Vanmorgen heb ik juist een goede ervaring opgedaan met MM. Een van de verkopers heeft me onlangs verkeerd voorgelicht, ook al kon het product niet geruild worden en was de verzegeling verbroken, het product is toch teruggenomen.

Eerlijk gezegd had ik wel al een brief meegenomen waarin ik de koop ontbind en een termijn van 14 dagen instelde, maar die was al niet meer nodig. Behalve een kopie van de mail dat Osram geen Nederlandstalige gebruikershandleiding biedt, alleen Engels, dat was nog wel even aardig om te laten zien.

Soms ligt het er ook een beetje aan hoe je naar de balie toe gaat. Denk ik.

Gesloten