LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondeugdelijke jacuzzi, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Rene Slingerland
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2017 10:02

Ondeugdelijke jacuzzi, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ongelezen bericht door Rene Slingerland »

Maart 2015: Ik heb een jacuzzi gekocht bij bedrijf F. te U. voor het volle bruto bedrag. Er zijn heel veel storingen-, gebreken en reparaties aan de jacuzzi geweest, maar met name de (gas?) blazen in de binnenbak, blijven maar terug komen. Ik heb geen vertrouwen meer in het product. De leverancier is het met mij eens dat de jacuzzi niet goed is. Ik heb hen vele malen op de garantiebepalingen gewezen en soms zijn zij wel geweest om te repareren.
Echter.... Ik heb afgelopen jaren altijd het initiatief moeten nemen en F doet nagenoeg niets alleen na dwang : ik heb totaal geen vertrouwen meer in het bedrijf F . Ik wil mijn geld terug.
Mijn vraag: waar kan ik mijn rechten als consument vinden om de leverancier te tonen dat ik recht heb op ontbinding van de aankoop en mijn geld kan vorderen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ondeugdelijke jacuzzi, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ongelezen bericht door kokka »

je kan je beroepen op het conformiteitsbeginsel, Artikel 17, lid 2 BW7.
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ondeugdelijke jacuzzi, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2017-10-10
Zie met name: artikel 7:17, 7:18, 7:21, 7:22 en 7:6 BW

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Ondeugdelijke jacuzzi, kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ongelezen bericht door Statler »

Als je Nederlands gebruikt, dan breng je jouw boodschap beter over. Hoeveel mensen denk je dat het wetboek er op naslaan om te zien wat je bedoeld?
yup zie wat je bedoeld, gelukkig ben ik niet de enigste.

Gesloten