LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie op apparaten Whirlpool

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

olaf79 schreef:
Karim Karim schreef:Of het er nou 5 zijn of 7 op een dag het blijft veel geld. Onderdelen die in massa geproduceerd worden kosten ook niet zoveel. Maar als de consument voor alles moet opdraaien, wat is dan de garantie?
De garantie is op de onderdelen en arbeidsloon. Het arbeidsloon is een grote kostenpost. Een goed monteur kost al snel 50-60 euro per uur. De fabrikant mag bijkoop garantie bieden volgens zijn eigen voorwaarden, de consumenten wetgeving is hierop niet van toepassing. Jij hebt die voorwaarden geaccepteerd en daarmee akkoord gegaan dat je betaald voor de voorrijkosten.
Hoort een vaatwasser na drie jaar al kapot te gaan, nee!
In principe niet, maar dit is afhankelijk van hoe en hoevaak je hem gebruikt. Als da 2-3x pw is, is dat natuurlijk anders dan bij dagelijks of meermaals per dag gebruik
Ik heb het gevoel dat ik hier met iemand van Whirlpool aan het discussiëren ben, net als aan de telefoon. Er wordt niet geluisterd naar de klant maar lekker in de verdediging.
Dat is een behoorlijk onzinnige opmerking die alle discussie doodslaat. Het zou helpen als je zelf woorden als oplichting weg laat omdat hiervan geen sprake is. Je bereikt meer door netjes te blijven en zeker op een forum waar niemand belang heeft behalve elkaar een beetje te helpen.
Nogmaals als je een garantie aanbied moet je niet uiteindelijk de consument voor de kosten laten opdraaien!
Een garantie is een dienst waar je voor betaald. De aanbieder van de dienst mag zelf bepalen welke voorwaarden daar aan vast zitten, en dat geldt ook voor de koper (jij dus), die zelf mag bepalen of hij de voorwaarden accepteert
Jij schud ook maar van alles uit je pols, leverancier mag dit helemaal niet zelfs bepalen. Er gelden gewoon wettelijke regels voor een garantie. Tevens zijn er wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nederland heeft de Europese richtlijn betreffende consumptiegoederen in de Nederlandse wet (correct) geïmplementeerd. De Nederlandse wet noch de Europese richtlijn bevat geen regels die aangegeven hoelang verschillende apparaten moeten meegaan. Wel is de regel dat je als consument mag verwachten dat een product dezelfde kwaliteit en prestaties bied als soortgelijke apparaten. Wanneer de consument een beroep op de wettelijke garantie doet bij de verkoper (niet de fabrikant), dan moet de consument aannemelijk maken dat het product bij aflevering ondeugdelijk was.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door renewouters »

snuffel1 schreef:Nederland heeft de Europese wet op de garantie niet overgenomen maar de richtlijnen die in die wet staan wel.
Er bestaan geen Europese wetten, dus kan je die ook niet overnemen.... Dit is 1 van de vele grote misverstanden over de zogenaamde macht van de EU.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door olaf79 »

Karim Karim schreef:Jij schud ook maar van alles uit je pols, leverancier mag dit helemaal niet zelfs bepalen. Er gelden gewoon wettelijke regels voor een garantie. Tevens zijn er wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten.
Jij denkt in je recht te staan. Wat kom je hier dan doen? Ga naar de rechter en haal je gelijk.

TIP:
1) Whirlpool is niet de leverancier, maar fabrikant. De fabrikant heeft met jou als consument geen contract. De fabrieksgarantie en bijkoopgarantie die je rechtstreeks bij de fabrikant koopt zijn aanvullend op je consumenten recht (daarvoor moet je naar het bedrijf dat de whirlpool aan je heeft verkocht). Zij mogen zelf bepalen welke voorwaarden erin staan.

2) Er zijn geen wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten. Hooguit een branchevereniging die e.e.a. heeft vastgelegd voor haar leden. De wet stelt dat je van een product die eigenschappen mag verwachten die je er normaal gesproken rederlijkerwijs van mag verwachten. De levensduur is een eigenschap. Als een vaatwasser gemiddeld 1000 wasbeurten mee gaat dan voldoet een met 250 wasbeurten niet aan de verwachting.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

olaf79 schreef:
Karim Karim schreef:Jij schud ook maar van alles uit je pols, leverancier mag dit helemaal niet zelfs bepalen. Er gelden gewoon wettelijke regels voor een garantie. Tevens zijn er wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten.
Jij denkt in je recht te staan. Wat kom je hier dan doen? Ga naar de rechter en haal je gelijk.

TIP:
1) Whirlpool is niet de leverancier, maar fabrikant. De fabrikant heeft met jou als consument geen contract. De fabrieksgarantie en bijkoopgarantie die je rechtstreeks bij de fabrikant koopt zijn aanvullend op je consumenten recht (daarvoor moet je naar het bedrijf dat de whirlpool aan je heeft verkocht). Zij mogen zelf bepalen welke voorwaarden erin staan.

2) Er zijn geen wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten. Hooguit een branchevereniging die e.e.a. heeft vastgelegd voor haar leden. De wet stelt dat je van een product die eigenschappen mag verwachten die je er normaal gesproken rederlijkerwijs van mag verwachten. De levensduur is een eigenschap. Als een vaatwasser gemiddeld 1000 wasbeurten mee gaat dan voldoet een met 250 wasbeurten niet aan de verwachting.
Lekker stoer en bijdehand, natuurlijk achter je pc.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Karim Karim schreef: Lekker stoer en bijdehand, natuurlijk achter je pc.
Dat geldt al helemaal voor jou. Je stelt een vraag en krijgt meerdere keren het juiste antwoord (namelijk dat bij aangekochte garantie er voorrijkosten gerekend mogen worden als dit in de overeenkomst staat). Dit bevalt u niet en vervolgens valt u iedereen af.

Ik lach om zulke domheid.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

Nijogeth schreef:
Karim Karim schreef: Lekker stoer en bijdehand, natuurlijk achter je pc.
Dat geldt al helemaal voor jou. Je stelt een vraag en krijgt meerdere keren het juiste antwoord (namelijk dat bij aangekochte garantie er voorrijkosten gerekend mogen worden als dit in de overeenkomst staat). Dit bevalt u niet en vervolgens valt u iedereen af.

Ik lach om zulke domheid.
Als je er om zou lachen, zou je niet de moeite nemen om nogmaals te reageren. Dat je reageert betekent dat je er mee zit

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Karim Karim schreef:Als je er om zou lachen, zou je niet de moeite nemen om nogmaals te reageren. Dat je reageert betekent dat je er mee zit
Nogmaals? Dit is pas mijn 2e bericht in dit topic.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

Nijogeth schreef:
Karim Karim schreef:Als je er om zou lachen, zou je niet de moeite nemen om nogmaals te reageren. Dat je reageert betekent dat je er mee zit
Nogmaals? Dit is pas mijn 2e bericht in dit topic.
3de :D

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

TS krijgt zijn zin niet en wordt netjes en terecht op zijn eigen fout gewezen. En voila...daar zien we de ware aard van het beestje.
Ik zou zeggen veel succes met je probleem. Mij zal het verder worst wezen.

Karim Karim
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 dec 2017 15:43

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Karim Karim »

webshopeigenaar14 schreef:TS krijgt zijn zin niet en wordt netjes en terecht op zijn eigen fout gewezen. En voila...daar zien we de ware aard van het beestje.
Ik zou zeggen veel succes met je probleem. Mij zal het verder worst wezen.
Ach hou toch op, jij bent de gene die de grootste discussie aangaat met een ander. Je wordt terecht gewezen door iemand die de regels kent en dan een beetje tegen mij voila zeggen. Het zal je een wordt wezen, maar je bent meer met deze topic bezig dan ik...

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Dat heb ik zelf dan even gemist ben ik bang :)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vermakelijk topic zo. Nuttig echter helaas niet.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Karim Karim schreef:
Nijogeth schreef:
Karim Karim schreef:Als je er om zou lachen, zou je niet de moeite nemen om nogmaals te reageren. Dat je reageert betekent dat je er mee zit
Nogmaals? Dit is pas mijn 2e bericht in dit topic.
3de :D
Ja goh, zo kan ik het ook. Dat bericht dat je gequote hebt was inderdaad mijn 3e, maar de reactie ging over mijn 2e bericht. Mijn eerste bericht was verder geen reactie op jou.

Maar, je bent een koppige vent, die alles zelf zo goed weet. Je hebt dit forum helemaal niet nodig voor advies. Wat jij nodig hebt is een advocaat die graag wat geld uit jouw zak wil meepakken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door olaf79 »

Karim Karim schreef:Lekker stoer en bijdehand, natuurlijk achter je pc.
Ja hoe moet ik anders op dit forum reageren. Je een brief sturen? Maar ik ben klaar met jou. Ga lekker bij de rechter je ongelijk halen en houd je wangedrag maar voor in de kroeg met je vrienden. Die vinden het vast super als je ze zo behandeld.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door Holy53 »

"Ts is overtuigd van het gelijk hebben en iedereen die een andere mening is toegedaan weg te zetten als zijnde stoer, bijdehand en niet terzake kundig. De manier van communiceren die Ts bezigt getuigt niet van netheid want als een reageerder met standpunten komt die tegen het standpunt van Ts ingaan gaat Ts op de man spelen en dat mag volgens de redactie niet."

Jammer dat er nog op dit figuur serieus gereageerd wordt. Zal nooit volwassen worden.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Garantie op apparaten Whirlpool

Ongelezen bericht door arvandongen »

olaf79 schreef:
Karim Karim schreef:Jij schud ook maar van alles uit je pols, leverancier mag dit helemaal niet zelfs bepalen. Er gelden gewoon wettelijke regels voor een garantie. Tevens zijn er wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten.
Jij denkt in je recht te staan. Wat kom je hier dan doen? Ga naar de rechter en haal je gelijk.

TIP:
1) Whirlpool is niet de leverancier, maar fabrikant. De fabrikant heeft met jou als consument geen contract. De fabrieksgarantie en bijkoopgarantie die je rechtstreeks bij de fabrikant koopt zijn aanvullend op je consumenten recht (daarvoor moet je naar het bedrijf dat de whirlpool aan je heeft verkocht). Zij mogen zelf bepalen welke voorwaarden erin staan.

2) Er zijn geen wettelijke regels voor de levensduur van verschillende apparaten. Hooguit een branchevereniging die e.e.a. heeft vastgelegd voor haar leden. De wet stelt dat je van een product die eigenschappen mag verwachten die je er normaal gesproken rederlijkerwijs van mag verwachten. De levensduur is een eigenschap. Als een vaatwasser gemiddeld 1000 wasbeurten mee gaat dan voldoet een met 250 wasbeurten niet aan de verwachting.
De bijdrage van olaf79 is de moeite waard volledig te quoten. Helemaal correct.

Garantie gaat over productiegebreken. Normale slijtage en normaal onderhoud is daarvan uitgesloten. Een goedkoper merk zal meestal meer onderhoud nodig hebben en een kortere levensduur hebben.

Het zal moeilijk te bewijzen zijn dat het falen van de apparatuur een productiefout is en niet bijvoorbeeld zwaar gebruik.

Uiteindelijk ben je goedkoper uitgeweest door een goedkoper merk te nemen en een beetje extra kosten aan onderhoud te maken. Een goede deal dus.

Gesloten