LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Dianahorsten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 21:05

30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door Dianahorsten »

Onlangs heb ik een expressomachine gekocht bij de Makro, van Philips. Ik ben hierover niet tevreden en zag op de site van Philips dat er een garantieregeling van 30 dagen bedenktijd is en gratis retour.Dit staat bovenaan de site van Philips, er staat verder niets bij. De machine was een week oud. Nu zegt Philips dat dit alleen geldig is als de machine bij de webshop gekocht is, dus niet in de winkel. Mag dit ?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2018 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door yan »

Ja, er staat iets op de website, van Philips dus dat is van toepassing op de website van Philips, en niet op de winkel van makro, daar zijn de regels van Makro van toepassing.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb bij de Gamma een grasmaaier gekocht en diezelfde grasmaaier staat bij de Praxis met 100 dagen niet goed geld terug garantie. Denkt u dat de Gamma dat dan ook zou moeten? Een winkel van de Makro is iets anders dan de winkel van Philips. Sowieso gelden bij online aankopen al andere regels dan bij aankopen bij stenen winkels. De service van de een zegt niets over verplichtingen van een ander.
Koop is koop in een stenen winkel, dus ja, Makro hoeft niet de machine terug te nemen.

Dianahorsten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 21:05

Re: 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door Dianahorsten »

Het was een vraag, maar er speelt nog veel meer. Het is ook niet zo dat Makro de machine terug moet nemen. Maar ik heb 2 x de webshop gebeld met de vraag of dit alleen geldig is via de webshop en 2 x is mij toegezegd dat ik de machine gewoon naar de winkel mag brengen, zodat zij hem retour kunnen sturen. Maar Makro kan dit niet, kan dit alleen doen als de machine defect is. Alleen nu word aan alle kanten ontkent door de webshop van Philips dat dit gezegd is, er word zelfs beweerd dat ik nooit gebeld zou hebben, terwijl ik dit met een screenshot van mijn telefoon kan bewijzen....maar nu word gezegd dat ik de gesprekken moet bewijzen, onmogelijk voor mij natuurlijk, terwijl Zij dit wel kunnen, alles word immers opgenomen. Daar sta ik dan in al mijn eerlijkheid pffff,

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dianahorsten schreef:Het was een vraag, maar er speelt nog veel meer. Het is ook niet zo dat Makro de machine terug moet nemen. Maar ik heb 2 x de webshop gebeld met de vraag of dit alleen geldig is via de webshop en 2 x is mij toegezegd dat ik de machine gewoon naar de winkel mag brengen, zodat zij hem retour kunnen sturen. Maar Makro kan dit niet, kan dit alleen doen als de machine defect is. Alleen nu word aan alle kanten ontkent door de webshop van Philips dat dit gezegd is, er word zelfs beweerd dat ik nooit gebeld zou hebben, terwijl ik dit met een screenshot van mijn telefoon kan bewijzen....maar nu word gezegd dat ik de gesprekken moet bewijzen, onmogelijk voor mij natuurlijk, terwijl Zij dit wel kunnen, alles word immers opgenomen. Daar sta ik dan in al mijn eerlijkheid pffff,
Je hebt alleen recht op retourneren als er iets aan het apparaat mankeert. Niet omdat je de koffie niet lekker vindt enz.
https://www.makro.nl/services/garantie-en-reparatie

Moiseule58

Re: 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

U heeft bij de Makro gekocht en niet bij Philips rechtstreeks. Dus gelden de Algemene Voorwaarden van de Makro:

Quote/9. Ruilen/Retourneren
9.1 Ruilen of retourneren van een bij METRO gekocht Product is mogelijk binnen 30 dagen na aankoopdatum. METRO is alleen gehouden een verzoek tot ruilen of retourneren te honoreren binnen deze termijn na overlegging van: de (originele) aankoopfactuur; het ongebruikte, onbeschadigde en complete Product; de oorspronkelijke, onbeschadigde verpakking van het Product; het compleet ingevulde garantiebewijs, indien toepasselijk. Voor wat betreft klachten inzake houdbaarheid gebonden producten (zoals levensmiddelen) dient de klacht binnen 48 uur na (af)levering schriftelijk te worden gemeld. Aan het in behandeling nemen van een klacht door METRO kan Klant geen rechten ontlenen.
9.2 Niet retour genomen worden: Producten die per meter worden verkocht, gloeilampen, planten, Producten die op basis van hygiënische overwegingen niet meer kunnen worden verkocht, aan uiterste houdbaarheid gebonden Producten, gekoelde en diepgevroren food Producten en speciaal bestelde Producten.
9.3 METRO is niet verplicht gekochte Producten te ruilen of retour te nemen indien het Product onjuist is gebruikt of is beschadigd.
10. Garantie/Klachten
10.1 Voor Producten die METRO via haar externe toeleveranciers heeft verkregen, gelden de garantievoorwaarden van die toeleveranciers, tenzij wettelijk anders is bepaald. De garantie op eigen merkproducten van METRO houdt in dat Producten die materiaal- en/of constructiefouten vertonen, binnen de garantietermijn worden gerepareerd, vervangen of dat de koopprijs aan Klant wordt terugbetaald, minus de eventuele afschrijving voor de gebruiksperiode van het Product. De termijn en inhoud van de garantie is afhankelijk van het product en wordt door METRO per Product(soort) bepaald.
10.2 Indien Klant een beroep doet op een door METRO gegeven garantie, dient Klant METRO binnen veertien (14) dagen in staat te stellen het Product te onderzoeken. Een vervangen c.q. teruggenomen Product wordt (weer) eigendom van METRO en dient bij METRO te worden ingeleverd.
10.3 Buiten de garantie vallen gebreken aan de Producten, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buiten afkomende oorzaak, zoals schade ontstaan tijdens transport door Klant.
10.4 Geen recht op garantie bestaat, indien het Product verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt, of indien zonder toestemming van METRO het Product is gewijzigd./unquote

Zoals u leest bij punt 9 mogen alleen ONGEBRUIKTE artikelen geretourneerd worden. En daar houden zij zich ook aan, heb ik helaas in de praktijk mogen zien toen ik bij een servicebalie stond te wachten en de persoon voor mij een gebruikt koffiezetapparaat niet mocht retourneren en bijna over de balie heen klom. :mrgreen:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: 30 dagen bedenktijd Philips: alleen online?

Ongelezen bericht door Brainless »

Makro is ook een groothandel bedoeld voor bedrijven.
Zij genieten ook minder bescherming dan (gewone) consumenten.

Gesloten