LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t4telecom nieuw toestel defect

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Sleijpen045
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2007 21:05

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door Sleijpen045 »

ja klopt...Samsung E900

van der vegt
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2007 16:52

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door van der vegt »

Ook wij hebben problemen met de garantie,LG Chocolat gekocht bij t for telecom op 9 juni jl. Eerste keer kapot probleem met de software werd gezegd 2 weken later konden wij de telefoon ophalen 4 dagen voor wij met vakantie gingen.
Amper 2 dagen later is de telefoon weer kapot,na de vakantie weer weggebracht.
Nu gaven ze ons de schuld door te zeggen dat wij hem hebben laten vallen en dat deze keer de kosten voor ons waren a 170 euro,
De telefoon is van mijn zoon van 14 jaar heeft hem 15 weken folders lopen gekost ik vind het schandalig dat mijn zoon zo word behandeld,en in de winkel net doen alsof ze medlijden met hem hebben wij waren altijd klant bij t for telecom maar die zien ons nooit weer.
Zijn vorige telefoon hadden wij verzekerd tegen alles en nog wat maar toen hij werd gestolen wilden de maatschapij niet uitkeren omdat het een dubieuze diefstal betrof(uit de kluis van de gymzaal op school) ook weg 140 euru dus samen binnen 4 maanden ruim 300 euro armer zijn verjaardags kado nog wel.
Inmiddels heb ik een brief gestuurd naar LG en daar mijn ongenoegen uitgesproken,ben benieuwd naar hun reactie.
De maatschapijen willen niet aan hun verplichtingen voldoen en schuiven daarom maar de schuld op de consument geen wonder dat zulke hoge winsten worden behaald over de ruggen van kinderen nog wel

Sleijpen045
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2007 21:05

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door Sleijpen045 »

Tja....LG kan er niks aan doen, T-Mobile ook niet en T4Telecom wil volgens mij niks doen...
Ik heb geluk gehad, ik bedoel, mijn dochter van 13, ook gespaart en verjaardagsgeld opgehoest om een leuke telefoon te kopen...helaas kaduuk..gelukkig is het al met al nog meegevallen en is ze maar een week dat ding kwijt geweest.
Alleen het feit dat je een kapot toetsel koopt wat meteen gerepareerd moet worden...
Die verhalen van "dat bent u zelf schuld" en "u hebt me laten vallen" zijn al reeds bekende praktijken van t4t...ik zal er ook nooit meer kopen...al zijn ze stukken goedkoper..goedkoop is duurkoop in dit geval..

BTW..probeer via je rechtsbijstand iets te regelen...die weten mischien een weg om te bewandelen..

ikbenik

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door ikbenik »

Alleen het feit dat je een kapot toetsel koopt wat meteen gerepareerd moet worden...
Je mag nooit uitsluiten dat een product kapot kan gaan.

Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat ze vinden dat een pas gekochte product zeker in een bepaalde periode niet kapot mag gaan, hoort te gaan.

Totale onzin tuurlijk.

Een product kan altijd kapot gaan. Niemand kan garanderen dat een product niet binnen een bepaalde periode kapot kan gaan.

Bij telefoons is dat ook niet anders.
Die verhalen van "dat bent u zelf schuld" en "u hebt me laten vallen"
Zet daar vochtschade er ook maar bij.

Een goedkope manier om de schade niet hoeven op te lossen.

In de eerste 6 maanden moet de winkelier met het bewijs komen dat jij als consument zijnde zelf schuld aan de schade bent.
Na die 6 maanden moet jij als consument met het bewijs komen dat die schade niet door jouw veroorzaakt is.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door magel725 »

Gelukkig heeft het maar een dag of 4 gekost. Probleem opgelost zou ik zeggen maar ben het er nog niet mee eens dat ze een defect toestel verkopen (zonder of met hun medeweten) en als je dan teruggaat ermee dat het opgestuurd moet worden voor reparatie.
ik zal er ook nooit meer kopen...al zijn ze stukken goedkoper..goedkoop is duurkoop in dit geval..
En hiermee snijd je jezelf in de vingers. Je hebt nu dus een zaak gevonden die het probleem binnen 4 dagen oplost, en als straf ga je liever winkelen in zaken die er geheid langer over doen dan 4 dagen. Gemiddeld ben je je toestel namelijk 28 werkdagen kwijt.

Geen ENKELE winkel weet of een nieuw toestel 100% ok is of niet. De fabrikant weet dat zelfs niet eens. Ik ben het ermee eens dat het wel zo netjes is om dit soort zaken binnen 2 weken om te ruilen, tenzij het om een of ander exotisch artikel gaat. Wettelijk gezien zijn ze het echter niet verplicht en de toestellen zouden ook een factor x duurder worden als elk kapot model meteen wordt vernietigd en niet meer verkocht. Ik denk dat de gulden middenweg het beste is. En om nu de winkel te straffen voor de, naar achteraf blijkt, snelle en goede service vind ik echt te ver gaan. Sterker nog: als je nog eens in deze winkel shopt dan zullen ze eerder nog meer voor je doen wanneer er weer iets zou gebeuren. Bij een andere zaak moet je weer krediet gaan opbouwen met een grote kans dat de service daar minder is.

Sleijpen045
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2007 21:05

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door Sleijpen045 »

Oke...heb je glijk bij...
Maar:

Ik heb geen zaak gevonden. Bij toeval hadden ze het toestel nog wat elders overal uitverkocht was. Dat het toestel defect was en gereparaeerd moest worden oke....konden ze idd niet weten dat het toeatel defect was.

Een ander toestel wat we in de winkel geprobeerd hadden was ook defect...dat hebben ze dus met het te weten verkocht...aan een 13 jarig meisje..dat vind ik super fout..Hadden ze het dan eerst laten repareren en dan pas verkocht..met en weinig korting of zo..(10 euro liggen ze toch niet wakker van..)

Enne...van mij mogen ze het toestel duurder maken, zodat je wel een nieuw toestel ipv een gerepareerd toestel koopt..Bij mij telt de service evenhard als de prijs...ik heb er wat extra geld voor over om een goede service te krijgen.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door Dragoon »

De reden waarom ik vroeg wat voor toestel was, is omdat het probleem niet in het toestel zit
Maar in de simkaart die bij het toestel geleverd word, gek genoeg is de serie simkaarten die bij dat toestel geleverd word niet goed en veroorzaakt klachten in het toestel.

Maar het probleem was al opgelost zag ik ;)

ikbenik

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als de simkaart kapot is, dan moet je daarvoor bij de provider zijn.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: t4telecom nieuw toestel defect

Ongelezen bericht door Dragoon »

Zou eventueel ook kunnen, wat wij deden is de simkaart ter plekke omruilen en de kapotte simkaart terugsturen.

Gesloten