LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Jozo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 15:59

VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Jozo »

Vakantieveilingen.nl oplichting of bug?

Zeer recent heb ik op vakantieveilingen.nl een bod gedaan op een chalet in Lommel, Belgie.
Mijn bod van 79 euro werd geaccepteerd. Daarna verscheen op mijn scherm dat ik het winnende bod had en de veiling was gesloten met mijn bod als winnende bod. Dit werd zo ook op de site bij de veiling aangegeven, de veiling is gesloten en het winnende bod is 79 euro.
Een aantal seconden later kreeg ik een e-mail van vakantieveilingen.nl dat een ander bod gewonnen had! Gelukkig had ik een screen-capture gemaakt met mijn bod als winnende bod, want in de geschiedenis van de veilingen staat ineens een ander verloop van de veiling dan zoals ik het te zien had gekregen.
Ik heb de screen-capture van het scherm dat ik te zien kreeg toegevoegd (met mijn winnende bod 79 euro) en de screen-capture van het scherm volgens vakantieveilingen.nl
Na geen antwoord te hebben gekregen op twee e-mails naar de site heb ik gebeld. De telefoniste vertelde mij dat ik een vertraging in mijn browser had. Verder vertelde ze dat de klok op mijn computer niet goed liep. Klinklare onzin, alsof ze de veiling baseren op de klok op mijn computer, dan is het wel zwak geprogrammeerde software. Ook vertelde ze dat ik 48 uur moest wachten op antwoord, maar het betreft hier een soort last-minute aanbieding en ik wil wel op tijd weten wat ze gaan ondernemen naar aanleiding van mijn klacht, en niet op de dag van vertrek. Ik kreeg ook nog een mailtje dat ze het door zouden sturen naar hun IT afdeling, ook daarvan nog steeds niets gehoord.
Nu is natuurlijk de vraag of vakantieveilingen.nl de boel manipuleert of dat het een bug in het systeem is, maar het leek me toch zinvol dit te melden. Misschien dat ze dan bereid zijn het probleem aan te pakken. Het is wel irritant dat ze een klacht niet serieus nemen.

J. Joosten, Amstenrade

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wat ik een beetje vreemd vind is het volgende.
Maar hoe verklaart de telefoniste dan het verschil in het verloop van de veiling ?
Meestal zie je daar de verschillende biedingen en nicknames.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jozo schreef:Vakantieveilingen.nl oplichting of bug?


Mijn bod van 79 euro werd geaccepteerd. Daarna verscheen op mijn scherm dat ik het winnende bod had en de veiling was gesloten met mijn bod als winnende bod. Dit werd zo ook op de site bij de veiling aangegeven, de veiling is gesloten en het winnende bod is 79 euro.
Als je een veiling hebt 'gewonnen' op vakantieveiling krijg je altijd een bevestingsmail met daarin ook de betaalwijze etc, die mail heb je dus niet ontvangen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef: Als je een veiling hebt 'gewonnen' op vakantieveiling krijg je altijd een bevestingsmail met daarin ook de betaalwijze etc, die mail heb je dus niet ontvangen.
Ja ik wil best aannemen dat het niet tijdig verversen van een pagina ervoor kan zorgen dat je toch niet hebt gewonnen.. Maar het verklaart niet waarom het hele veilingverloop nu anders is, lijkt mij.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef: Als je een veiling hebt 'gewonnen' op vakantieveiling krijg je altijd een bevestingsmail met daarin ook de betaalwijze etc, die mail heb je dus niet ontvangen.
Ja ik wil best aannemen dat het niet tijdig verversen van een pagina ervoor kan zorgen dat je toch niet hebt gewonnen.. Maar het verklaart niet waarom het hele veilingverloop nu anders is, lijkt mij.

Emmy heb jij ervaring met deze materie ?

Jozo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 15:59

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Jozo »

Leuk dat de discussie zo snel wordt opgepakt. Ik krijg die bijlage nog steeds niet naar het forum geupload. Ik kan me best voorstellen dat mijn computer niet goed ververst heeft, maar dan zouden de huidige biedingen niet up to date moeten zijn. Dat de veiling gesloten is en een winnaar heeft komt toch zeker van een dedicated server, dat is toch geen verversingsprobleem. Daarbij reageren ze erg laks de hele tijd hetzelfde standaardverhaal over dat mijn computerklok niet goed loopt en over nieuwe explorer. Ik heb al drie keer uitgelegd dat ik een apple heb. Ze zeggen toe te antwoorden via IT afdeling, doen ze ook niet.

Jacques

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nee Henri, ik heb geen ervaring met deze materie. Maar ik ken de site wel.
Bij elk product staat een biedgeschiedenis met de laatste 6 (ofzo) biedingen met namen en bod. Als dit lijstje wijzigt anders dan dat biedingen naar beneden schuiven is dat toch raar?

Dus vandaar dat ik het me afvraag en probeer mee te denken en nadere info te krijgen hierover.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door seconds-out »

Emmy75 schreef:
Ja ik wil best aannemen dat het niet tijdig verversen van een pagina ervoor kan zorgen dat je toch niet hebt gewonnen.. Maar het verklaart niet waarom het hele veilingverloop nu anders is, lijkt mij.
Lijkt mij ook, :D
Ts heeft toch bericht gekregen/ gelezen dat hij de bieding had?
Dat is niet door de kaboutertjes verstuurd...dat hele klok verhaal is onzin.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door trudy81 »

dit is mij nooit gebeurt, maar wel de tweede keer dat ik het verhaal hoor.

Wat mij verteld is (maar ik weet dus niet of dat klopt) is dat het kan dat u op een niet-windows computer zit (dat is wat vakantie veilingen ondersteund),uw windows niet upgedate hebt of en dat is het belangrijkste: een verouderden versie van java hebt.

nogmaals, ik weet het niet, dit is mij verteld, of dit het probleem is weet ik niet, maar het is vast de tijd waard om het effe te checken.

Trudy

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door sprookje »

Nou gisteren zat ik toevallig uit nieuwsgierigheid een veilig te volgen voor een week ai in een 5 sterren hotell in Turkije. minuut voor het einde stond het hoogste bog op 700 euro.In de laaste 30 sec begint het bieden waarbij dezelfde personen elkaar steeds overbieden en zichzelf ook overbieden!bedrog in mijn ogen drijven ze de prijs omhoog om zo toch een hogere prijs te bekomen.Het bod eindeigde met een winnaar die 1200 euro bood.Volgens mij maken ze u wat wijs omdat je bod niet hoog genoeg was.Ik zou zeggen klacht indienen want zij bedriegen de boel.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door G7 »

Dat heb je heel goed gezien Sprookje. Ik heb ook al menigmaal meegedaan voor dagkaartjes en het is zelfs zo, dat sommigen vooral op het laatste moment, nog meer bieden dan de kaartjes in werkelijkheid kosten en dan komt er ook nog de €4 voor VV bij. Ik doe er niet meer aan mee.

En die zonvakantie's? Nou, ik moet er om lachen. Boek gewoon rechtstreeks bij Corendon of zoiets dergelijks, daar heb je vaak nog extra korting ook en dan ben je even duur of soms nog goedkoper uit, dan bij die hele VV.

Ik zal niet zeggen dat dit alleen aan VV ligt, want er zitten mensen bij die het graag voor anderen verpesten. :idea:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:
Emmy75 schreef:
Ja ik wil best aannemen dat het niet tijdig verversen van een pagina ervoor kan zorgen dat je toch niet hebt gewonnen.. Maar het verklaart niet waarom het hele veilingverloop nu anders is, lijkt mij.
Lijkt mij ook, :D
Ts heeft toch bericht gekregen/ gelezen dat hij de bieding had?
Dat is niet door de kaboutertjes verstuurd...dat hele klok verhaal is onzin.
In je beeldscherm komt te staan dat de bieding geaccepteerd is maar niet dat je de bieding gewonnen hebt dat krijg je in een mail.

Jozo
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 15:59

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Jozo »

Nee, is niet waar, eerst krijg je een pop-up dat je de bieding gewonnen hebt en dan staat het ook op het biedscherm, daar heb ik een screencapture van. Niet het hoogste bod maar gewonnen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jozo schreef:Nee, is niet waar, eerst krijg je een pop-up dat je de bieding gewonnen hebt en dan staat het ook op het biedscherm, daar heb ik een screencapture van. Niet het hoogste bod maar gewonnen.
Oh raar, heb wel vaker wat 'gewonnen' daar maar krijg dan een bevestigingsmail van vakantieveiling en via die mail kom ik een betalingssysteem.

ratje10
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2011 15:35

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door ratje10 »

G7 schreef:Dat heb je heel goed gezien Sprookje. Ik heb ook al menigmaal meegedaan voor dagkaartjes en het is zelfs zo, dat sommigen vooral op het laatste moment, nog meer bieden dan de kaartjes in werkelijkheid kosten en dan komt er ook nog de €4 voor VV bij. Ik doe er niet meer aan mee.

En die zonvakantie's? Nou, ik moet er om lachen. Boek gewoon rechtstreeks bij Corendon of zoiets dergelijks, daar heb je vaak nog extra korting ook en dan ben je even duur of soms nog goedkoper uit, dan bij die hele VV.

Ik zal niet zeggen dat dit alleen aan VV ligt, want er zitten mensen bij die het graag voor anderen verpesten. :idea:
Mij valt ook op dat vaak mensen zichzelf overbieden. Dit slaat natuurlijk nergens op, want waarom zou iemand voor zichzelf de prijs omhoog gooien. Zie als voorbeeld http://imageshack.us/f/535/vvbiedingen.png/

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door seconds-out »

ratje10 schreef:
Mij valt ook op dat vaak mensen zichzelf overbieden. Dit slaat natuurlijk nergens op, want waarom zou iemand voor zichzelf de prijs omhoog gooien.
Mensen? Wie zegt dat het mensen zijn?
Misschien is het wel een softwareprogramma wat random meebiedt.

MAXIEM

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Ik denk dat respondent seconds-out de spijker op z'n kop slaat.

Maxiem.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door jora39 »

Dit heb ik vorige week ook meegemaakt.
Het winnende bod was 27 euro en die had ik geplaatst 4 seconden voor het einde.
Nooit geen reactie gehad daarna.
Ik bied wel vaker maar in mijn ogen zit er een automatische computer achter die de prijs opvoert tot belachelijke hoogtes meestal.
Nee waardeloze site.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door suedje »

Ik vind het meevallen met die "waardeloze site"
Ik ga morgen voor een erg leuk prijsje naar een festival.
Van mij mogen ze zo doorgaan.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: VAKANTIEVEILINGEN oplichting of bug?

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Vraag mij toch steeds af waarom mensen over "gewonnen/winnen"spreken bij vakantieveilingen.
Je wint namelijk niet iets.

Gesloten