LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering vakantieveilingen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Ravelty
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2013 01:52

Annulering vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Ravelty »

Ik heb recent een winnend bod afgesloten op vakantieveilingen van €6, voor een weekendverblijf van max.8personen in een comforthome...nu blijkt na het lezen van de kleine lettertjes dat er buiten de normale toeslagen zoals toeristenbelasting etc. Ook servicekosten verplicht zijn van maar liefst €60. Dit staat onder het kopstuk Exclusief / verplicht. Zeer stom van me om hier overheen gekeken te hebben.
Ik heb dus toch maar het winnend bod betaald, plus tevens een annuleringsverzekering. Stel dat ik niet zou gaan kom ik dan onder de €60 servicekosten uit? Omdat ik dus wel het verplichte winnend bod heb betaald?! Als ik alle kosten optel is het zeker door die €60 niet waard aangezien het park niet echt veel voorstelt. Of weet iemand met wat voor (geldige) reden ik nog kan annuleren met mijn annuleringsverzekering ?

Benieuwd naar reacties, alles is welkom..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Annulering vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ravelty schreef:Ik heb recent een winnend bod afgesloten op vakantieveilingen van €6, voor een weekendverblijf van max.8personen in een comforthome...nu blijkt na het lezen van de kleine lettertjes dat er buiten de normale toeslagen zoals toeristenbelasting etc. Ook servicekosten verplicht zijn van maar liefst €60. Dit staat onder het kopstuk Exclusief / verplicht. Zeer stom van me om hier overheen gekeken te hebben.
Ik heb dus toch maar het winnend bod betaald, plus tevens een annuleringsverzekering. Stel dat ik niet zou gaan kom ik dan onder de €60 servicekosten uit? Omdat ik dus wel het verplichte winnend bod heb betaald?! Als ik alle kosten optel is het zeker door die €60 niet waard aangezien het park niet echt veel voorstelt. Of weet iemand met wat voor (geldige) reden ik nog kan annuleren met mijn annuleringsverzekering ?

Benieuwd naar reacties, alles is welkom..
Bekijk voor meer informatie de voorwaarden van u annuleringsverzekering door.
Annuleren gaat echt niet zomaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Annulering vakantieveilingen

Ongelezen bericht door bprosman »

Annuleren gaat echt niet zomaar.
Inderdaad niet als je geld terug wil hebben maar als je niet gaat hoef je in ieder geval niet de toeristenbelasting te betalen (je verblijft die nacht namelijk niet in die gemeent) en waarom je servicekosten zou moeten betalen (schoonmaken) is mij ook geheel onduidelijk.
Ik zou het park even bellen en overleggen.

Nu is 60 Euro voor 16 nachten (3.75 per nacht) niet echt een wereldbedrag natuurlijk.

jessinha
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 okt 2008 00:34

Re: Annulering vakantieveilingen

Ongelezen bericht door jessinha »

Die servicekosten enzo hoef je niet te betalen als je niet gaat.
Je bent enkel het geld van de bieding en die 5 euro kwijt en denk ik in jouw geval de kosten voor de annuleringsverzekering.
Tenzij je al de reservering bevestigd hebt?

Ik ben zelf ook zo stom geweest om mee te bieden. had het winnende bod van 20 euro.
Moest in totaal 25 euro betalen, maar ik ben dan ook niet geweest.
Achterlijke website dat vakantieveilingen. Je betaald ZOOOVEEEL aan extra kosten. Je wordt gewoon misleid. Het lijkt goedkoop, maar het kost enorm veel extra :(

Gesloten