LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
chris100
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2016 19:23

Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door chris100 »

Weer zo iets. Heb een week kamperen in het hoogseizoen gewonnen via vakantieveilingen. Wilde naar het park Parelstrand in belgie boeken en tevens
met bijbetaling tegen het geldende tarief een week bijboeken op dezelfde plek,want na een week verkassen na een andere plek heb je immers geen vakantie voor. In eerste instantie geen probleem,1 week bon vakantieveilingen en 1 week met bijbetaling van 228,00 euro. 4 uur later kreeg ik een faktuur van 14,70 euro,zijnde de toeristenbelasting die ik moest betalen bij de week kamperen die ik had gewonnen van vakantieveilingen.Ook geen probleem dacht ik,maar de factuur voor de extra week kwam maar niet,ook geen belletje waarom niet. Een dag voor vertrek toch maar de reservering van Ooststappengroep gebeld,waar de factuur bleef,maar die werd niet verzonden om redenen dat plaatsen van vakantieveilingen niet verlengd kunnen worden. Kon wel naar een andere plek.maar dan moest ik weer verhuizen. Had hier geen zin en medegedeeld dat wij dan niet kwamen.Er van bewust zijnde dat ik dan het veilingbedrag wel kwijt zou zijn. O.K. dan. Tot grote verbazing en zonder excuus kreeg ik ook nog een aanmaning om de 14,70 euro toeristenbelasting te gaan betalen. Wij dachten dat dit bedrag aan de gemeenten afgedragen moest worden waar je verblijft. Maar wij zijn er niet geweest. Heb hun dit proberen duidelijk te maken,maar zij houden vol dat ik moet betalen. Als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog in mijn mail een tevredenheidsonderzoek over de week kamperen op Parelstrand. Mensen wat denken jullie,moet ik toeristenbelasting betalen over nachten waar ik niet geweest ben? hoor het graag van jullie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door berndv »

of het specifiek oostappen is die dit doet weet ik niet, het schijnt vaker te gebeuren, ik heb zelf maar even gegoogeld, en daar komt eigenlijk een relatief eenvoudig antwoord uit:
https://www.degeschillencommissie.nl/co ... rschuldigd
ik weet zo niet of oostappen en dit park daarbij zijn aangesloten, maar ik neem aan dat dat iets is wat u zelf wel na kunt kijken :wink:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door langste adem »

Je hoeft geen toeristenbelasting te betalen als je er niet bent geweest....
Maar het lijkt erop dat je annulering niet goed is verwerkt.

Wij boekten in het verleden regelmatig voor een weekendje een bungalow in zo'n park, dat is dan vanaf vrijdagmiddag en meestal moet je dan op maandagochtend weer uit je huisje vertrekken.
Maar meestal vertrokken we dan alweer op zondagavond... En dat is echt heel veel gebeurt maar pas tijdens een van de laatste keren begrepen we van de receptie dat we dan recht hadden op teruggaaf van een gedeelte van de betaalde toeristenbelasting. We hebben hier overigens nog nooit gebruik van gemaakt, maar we hoefden dus eigenlijk geen toeristenbelasting te betalen voor de laatste overnachting.
Maar dat moet je dan wel duidelijk vantevoren kenbaar maken, wij gooiden meestal gewoon de sleutels van zo'n huisje in de brievenbus op zondagavond en we gingen weg. Maar als het park niets hoort dan gaan ze ervanuit dat je er gewoon bent gedurende de hele periode.

Je zegt dat je telefonisch hebt geannuleerd. Hier is het denk ik fout gegaan. Wellicht heeft Ooststappen hier alleen de 2e week voor jou geannuleerd. Immers, die eerste week verblijf had je immers volledig met vakantieveilingen geregeld. Jij betaalde aan vakantieveilingen en zij betaalden weer aan ooststappen. Dus ik weet niet of je dan zomaar via een belletje ,als "derde partij", de 1e week kan annuleren, want misschien moet dat dan ook via vakantieveilingen verlopen .

Sowieso is het altijd goed om altijd even een bevestiging per email te vragen als je iets telefonisch boekt of annuleert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door berndv »

langste adem schreef:Je zegt dat je telefonisch hebt geannuleerd. Hier is het denk ik fout gegaan. Wellicht heeft Ooststappen hier alleen de 2e week voor jou geannuleerd. Immers, die eerste week verblijf had je immers volledig met vakantieveilingen geregeld. Jij betaalde aan vakantieveilingen en zij betaalden weer aan ooststappen. Dus ik weet niet of je dan zomaar via een belletje ,als "derde partij", de 1e week kan annuleren, want misschien moet dat dan ook via vakantieveilingen verlopen .
Ik heb in het verleden ook wel eens een dergelijke aanbieding genomen via vakantieveilingen bij oostappen, maar ik meen mij te herinneren dat je de toeristenbelasting (en nog wat verdere kosten) zelf rechtstreeks aan het park betaalt.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door Regggy »

chris100 schreef:Weer zo iets. Heb een week kamperen in het hoogseizoen gewonnen via vakantieveilingen
Nope. Je wint daar niets. Je betaalt daar gewoon voor een product.

kerk14
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2016 16:40

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door kerk14 »

Het is niet relevant of u een gereserveerd veilingprodukt al dan niet annuleerd; uiteraard wel netter.
Bij geen gebruik maken van de reservering bent u de veilingkosten kwijt.
Toeristenbelasting dient alleen ter plaatse betaald te worden voor daadwerkelijk gedane overnachtingen.
Het is aan Opstappen aan te tonen dat u ingecheckt bent geweest, dus ter plaatse hebt overnacht.
Conclusie: geen overnachting dus geen toeristenbelasting.

GUUSBRAAM
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:23

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door GUUSBRAAM »

Is een gebruik gerelateerde belasting die de overheid int via de camping of hotel waar je verblijft.
Als je er dus niet verblijft door annulering dan ben je er ook geen belasting over verschuldigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Toeristenbelasting Camping Oostappengroep

Ongelezen bericht door Har06 »

GUUSBRAAM schreef:Is een gebruik gerelateerde belasting die de overheid int via de camping of hotel waar je verblijft.
Als je er dus niet verblijft door annulering dan ben je er ook geen belasting over verschuldigd.
herhaling van zetten, Ooststappen weet soms :lol: niet wat ze doen :lol:

Gesloten