LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voucher sauna verlopen?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Tom Shaeffer
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2019 09:59

Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Tom Shaeffer »

Ik heb een voucer van Dagje Sauna voor mijn verjaardag gekregen.
Nadat ik deze wilde verzilveren via het web, werd deze geweigerd zonder reden.
Toen ik het bedrijf emailde vertelden zij mij dat de voucher was verlopen en dat ik deze voor 5 euro kon verlengen.
Nou gaat het mij niet om die 5 euro, maar op de voucher staat geen enkele datum vermeld; hoe moet ik dan weten wanneer die verloopt? Mag dat wettelijk wel?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2019 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is vooral van belang of degene die 'm kocht wist of kon weten dat er een einddatum was. Die persoon is immers degene die een overeenkomst heeft gesloten; jij niet.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Moneyman schreef:
30 dec 2019 16:14
Het is vooral van belang of degene die 'm kocht wist of kon weten dat er een einddatum was. Die persoon is immers degene die een overeenkomst heeft gesloten; jij niet.
[...]maar op de voucher staat geen enkele datum vermeld; hoe moet ik dan weten wanneer die verloopt? Mag dat wettelijk wel?
Dat is de vraag.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door mahadma »

U weet de weg op internet te vinden om hier te plaatsen maar niet om de naam van de kadobon te googelen en te lezen wat de voorwaarden zijn èn tot wanneer die bon geldig is, meestal max 1 jaar.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
30 dec 2019 16:26
Moneyman schreef:
30 dec 2019 16:14
Het is vooral van belang of degene die 'm kocht wist of kon weten dat er een einddatum was. Die persoon is immers degene die een overeenkomst heeft gesloten; jij niet.
[...]maar op de voucher staat geen enkele datum vermeld; hoe moet ik dan weten wanneer die verloopt? Mag dat wettelijk wel?
Dat is de vraag.
Mijn antwoord is ook een reactie op die vraag.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
30 dec 2019 16:51
U weet de weg op internet te vinden om hier te plaatsen maar niet om de naam van de kadobon te googelen en te lezen wat de voorwaarden zijn èn tot wanneer die bon geldig is, meestal max 1 jaar.
Ik heb vorig jaar een Dagje Sauna van Wonderbox gekregen, was 3 jaar en 3 maanden geldig.
Vind het niet zo vreemd hoor, dat TS de einddatum niet weet. Het is best even zoeken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Vaak kan er vanuit coulance tegen kosten verlengd worden, als de bon verlopen is. Wanneer heeft u de bon ontvangen eigenlijk?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Soms gaat een bon de gehele familie rond omdat niemand die wilde hebben.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Moneyman schreef:
30 dec 2019 16:52
Klaas Jan schreef:
30 dec 2019 16:26
Moneyman schreef:
30 dec 2019 16:14
Het is vooral van belang of degene die 'm kocht wist of kon weten dat er een einddatum was. Die persoon is immers degene die een overeenkomst heeft gesloten; jij niet.
[...]maar op de voucher staat geen enkele datum vermeld; hoe moet ik dan weten wanneer die verloopt? Mag dat wettelijk wel?
Dat is de vraag.
Mijn antwoord is ook een reactie op die vraag.
Wel een reactie maar geen antwoord op de vraag.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je er iets langer over nadenkt toch wel. Het is immers de koper/ contractant die -indien nodig- actie kan ondernemen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dagje Sauna?

Ik ben na enkele uren bij mijn Dochter gratis zwaar doorweekt en moet er echt uit!
Snap alleen niet waarom die commerciële zo duur moet zijn, zelfs het niet bepaald goedkope Finland is voordeliger!
En ik zal Rusland of Baltische republieken maar niet noemen.....

Wel is het handig als de Koper van welke tegoed bon dan ook even met een Pen de Datum erop noteerde gelijk bij aankoop,
vooral die gehele familie soms rond gaan zijn vaak jarenlang verlopen!

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Voucher sauna verlopen?

Ongelezen bericht door Jammer! »

Duur? Iedereen kan voor een paar euro's naar de sauna. Je bet gek als je het volledige bedrag betaald.
Men probeert inkomsten te generen door dure maar slechte horeca. Als je al iets kunt krijgen want vaak is het zo druk dat er geen plaats meer is in de horeca. Van vaste bezoeker ben ik inmiddels ex-vaste bezoeker van met name de Veluwse Bron in Emst.
Slechts een ander voorbeeld hoe weinig klantgericht men is.

Gesloten