LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
evert jansen
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2009 00:18

Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door evert jansen »

In de wandelgangen gaan de geruchten dat De Zanding in Otterlo en Droomparken in een eindstadium zijn betreffende een overname door Droomparken.
Laatst gewijzigd door evert jansen op 03 mar 2011 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Niet in de wandelgangen. Ik kan dit officieel bevestigen. Overname door Droomparken is zeker.

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door riddert »

Dus toch nog.... Ik had er niet meer op gerekend dat het door zou gaan.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Eind vorig jaar een stacaravan gekocht op deze camping. Omdat de overname perikelen van 2008, begin 2009 dat het park werd overgenomen voorbij waren durfde ik dit wel aan.

Mede omdat de eigenaar destijds heeft aangegeven dat er nog geen plannen waren. Ik heb het hier uitgebreid met hem over gehad. In ieder geval niet in 2010 en 2011. Nu ligt er 2 dagen geleden een brief op mijn deurmat dat het park is overgenomen door Droomparken. Ik ben toen gaan verdiepen in het hele Droomparken, Topparken, Europarcs etc., en ben me rot geschrokken.

Ik heb amper nog gebruik kunnen maken van het park en voel me behoorlijk voorgelogen.

De bedoeling in 2008, 2009 was dat het park een "vernieuwing" onder ging. Dat wil zeggen een hotel, zwembad en bungalows zouden gebouwt worden. Het terrein is behoorlijk groot maar ik vraag me af wat er met de stacaravans gaat gebeuren. Na alle gelezen verhalen, foto's, video's en kranten artikelen moet ik zeggen dat ik niet heel happy ben met de situatie.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Wat ik nou echt niet begrijp is dat er weer meteen zo moeilijk word gedaccht. Ik sta dik 16 jaar op deze camping en een paar jaa geleden is er ook zo negatief gereageerd en zijn er een boel mensen vertrokken. Alsof dat goed is voor een camping, dan vraag je toch om problemen. wat moet een eigenaar dan doen. Ik kan mij best voorstellen dat de lol er dan vanaf gaat, het is toch geen stichting. Wat ik bedoel is dat wij als gasten nu eens niet van het negatieve moetn bedenken, maar eens blij zijn dat er iets nieuws gaat komen. Ik heb op de webiste van droomparken alleen maar een goede indruk gekregen en als je alleen maar afgaat op klagers dan weet je zeker dat er helemaal niets gebeurt.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Hoi Kabouter52,

Ik zou normaal ook zo denken maar als je alles zo leest, ziet en interpreteert blijft er weinig postiefs over. De reden dat het destijds niet is verkocht is vanwege de econmische crisis.

Dat ze willen vernieuwen is op zich positief maar dat er waarschijnlijk veel mensen onder gaan lijden vind ik een stuk minder positief. Heb je uberhaupt wel in deze onderneming verdiept?

Laten we er het beste van hopen.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Hoi mikkek, ik heb er geen studie van gemaakt maar er wordt wel vaak naar een website van de één of andere paranoya Rietvelt verwezen die op alles en iedereen boos is en dat ziet ook nog eens erg oud uit allemaa. Ik ben deze week meteen eens gaan kijken in arnhem en voorthuizen waar ze parken hebbe omdat ik voor mijn werk toch in de buurt moest zijn en dat ziet er dus gewoon perfect iuit. vandaar dat ik zeg dat mensen niet meteen paniek moeten maken maar eerst eens rustig afwchten of het niet allemaal een stuk beter en nieuwe gaat worden enzo.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Hoi Kabouter52,

Ik heb die pagina's ook gezien. En dit komt inderdaad oud over. Echter heb ik ook dit draadje doorgenomen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 20&t=42209

Ik geloof best dat de boel er perfect uit ziet maar staan er ook nog wagens ouder dan 10-15 jaar?

Want ik vind het knap lullig dat wagens van deze leeftijd het veld moeten ruimen want deze zijn vaak nog in perfecte staat.

Op de zanding zelf staan erg oude stacaravans en deze mogen tot nu toe blijven staan en nog aan familie worden overgedragen. De meeste zullen door verplaatsen er niet beter op worden. En in de verhalen in het draadje hierboven moeten deze caravans gewoon veld ruimen.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Thenks voor het draadje, had ik al gezien. Wat mij opvalt is dat er door een erg kleine groep van steets dezelfde mensen wordt gepraat en ook hier voorla bang gemaakt. Er zal best wel iets gebeurd zijn dat gelloof ik wel maar is dat niet altijd zo? Je ziet toch op veel forum klagers die maar niet kunnen ophouden en anderen lopen op te naaien. Wij wileln gewoon lekker blijven genieten en ik denk dat dit best gaat lukken als de boel lekker wordt opgeknapt want in alle eerlijkheid erger ik mij best vaak aan gedrag en oude troep van mensen die al jaren doen alsof zij de baas zijn op de kamping. Ik denk dat wij als bewoners gewoon goed op moeten letten maar ook met een positief gevoel want de vorige keer dat er zo'n panier werd gezaaid is de campin er niet beter op geworden en kan ik goed begrijpen dat je het als eigenaar ook een keer zat bent als iedereen maar loopt te klagen.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

We gaan het meemaken wat de komende tijd zal brengen.
Uit uw verhaal begrijp ik niet in ieder geval dat u een wat nieuwere stacaravan heeft?

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Mwah, onze stacaravan is ongeveer 6 jaar oud. Hebben deze 2 jaar geleede overgenomen van iemant anders op de camping die er toen mee stopten. Ik snap je punt. voor mensen met oud spul zal het miscshien wel lastig worden, maar dat zou het denk ik toch wel met al die nieuwe veiligheidsregels van brandweer enzo. Beetje schoon schip kan toch geen kwaad? Waar staat u op de Zanding ? wij op het D veld vlak bij het water.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Wij ook op het D-veld vlakbij het water. De caravan van ons is ongeveer 12 jaar oud.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Dat is grappig. Ik stel voor dat wij het bij deze informatie qua plekken enzo houden, lezen zoveel mensen mee. mar mocht je iemant tegenkomen met een rood mutsje, dan weer je dat ik hetben :D

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Toppy »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Belastende beweringen dienen altijd te worden onderbouwd.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Hoi Toppy,

Ik mag hopen dat je ongelijk hebt maar zoals ik al heb geschreven heb ik ook mijn twijfels.

Bij de Zanding kun je momenteel een bon krijgen voor een gratis kop koffie op camping de Hooge Veluwe als een soort reclame voor Droomparken.
Ik ben inmiddels zelf ook op de camping "Hooge Veluwe" geweest en ik moet zeggen het ziet er niet heel slecht uit. Dan bedoel ik de entourage en met name de ingang van het park.

Het gros van de mensen heeft nieuwe chalets gekocht via Droomparken. Deze chalets kosten tussen de 65.000 - 110.000 euro (afhankelijk van type excl. grond). Deze chalets tref je al gelijk bij de ingang aan. Er staan enkele caravans van eind jaren 90 voor de verhuur via Droomparken.
Er staan wat oudere stacaravans en tour caravans tegen de kant van de weg aan. Ook deze stacaravans staan op koopgrond. En geloof mij als ik zeg dat de koopgrond niet voor de gewone man is. Daarom snap ik ook niet goed het reclame oogpunt van Droomparken.
Er zijn dus geen jaarplaatsen voor de verhuur alleen KOOP!

Als het bovenstaande verhaal ook bij de Zanding gaat gebeuren dan houd ik mijn hart vast. Inmiddels weet ik wel dat er zeker weten een HOTEL gaat komen op de Zanding, en dat ze de paden gaan asfalteren.

De voorlopige verhalen van de huidige eigenaar (tot 1 april) zijn te lezen in dit artikel (die zijn als nog positief):
http://www.edestad.nl/page/Lokaal/Regio ... 72263.news

Ik ga niet doemdenken en hoop maar dat het bovenstaande artikel waarheid is.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Toppy »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Belastende beweringen dienen altijd te worden onderbouwd.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Hey Toppy ik heb jou berichte eens teruggelezen en heb het gevoel dat jij alleen maar aan het paniekzaaien bent. Wat hebben wij daar nouw aan. Ik ben in voorthuizen en arnhem wezen kijken eb ben heel positief over die parken en heb ook mensen gesproken die daar nu staan. er is ook een groep jaargasten die het wel erg leuk zou vinden als de Zanding weer flink vernieuwd word hoor. een overdekt zwembad, nieuw douches. prima wat mij betreft. bovendien schets je een beelt dat onze cmaping helemaal vol staat met staanwagens, maar er staan er hier maar dik 200 de rest zijn toerplaatsen dus mogelijkheden genoeg voor droomparken om de bestaande gasten en veel nieuwe gasten een mooie plek te geven toch. actievoeren heeft ons de vorige keer helemaal niet geholpen integendeel. er zijn toen zoveel mensen uit zichelf weggegaan zonder dat daar een reden voor was, dat je op die manier wel erg makkelijk een bedrijf omzeep help. heb niet het gevoel dat jij weet waarover je praat, ben jij soms die [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]die op deze hele wereld boos is ?

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Toppy »

Geachte kabouter52,

Neen, ik ben niet [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Van zijn uitspraken neem ik ten stelligste afstand.

Ik geef slechts, zij het in wat beperkte vorm, de feiten weer inzake een aantal projectontwikkelaars in de recreatie. Droomparken er één van.

U bent gaan kijken op een aantal parken. Die zien er nu heel mooi uit, volgens u dan.
Wie u echter niet te spreken heeft gekregen daar zijn de mensen die vóór de overname door Droomparken een plekje hadden op deze terreinen. Dan had u wellicht een totaal andere indruk gekregen.

Het zijn inderdaad mooie parken geworden, tenminste voor wie geld heeft.
Wie een kleine EUR 200.000 te besteden heeft wel te verstaan.
Ik neem aan dat u dat los in de portemonnee heeft liggen.

Droomparken c.s. koopt een dergelijk park niet om u daar te laten staan. Al betaald u EUR 3000 per jaar.
Zij kunnen aanzienlijk veel meer voor die plaats krijgen. Al snel een bedrag van EUR 150.000 voor de grond. U moet daar dan wel zo'n prachtig chalet bijkopen dat alleen geleverd kan worden door Droomparken c.s. Die ouwe meuk van u kan daar niet blijven staan. Het park moet immers ge-upgraded worden. Een gevleugelde term van deze projectontwikkelaars.

Wellicht kunt u eens bij de ANWB uw licht opsteken. Vraag daar eens hoeveel mensen al het slachtoffer zijn geworden van Droomparken c.s. Vraag ook eens, als u ze toch aan de lijn hebt, hoe deze mensen behandeld zijn door Droomparken c.s.
En steekt u dan, als u toch bezig bent, ook nog even uw licht op bij wat politieke partijen in onze Tweede Kamer (van SP tot PVV). Ook daar kan men u dan vertellen dat zij zich ernstige zorgen maken over de werkwijze van projectontwikkelaars in de recreatie zoals Droomparken/Topparken/Succesparken of hoe zij zich ook verder noemen.

Ik hoor u nog wel als u binnenkort een brief van Droompparken ontvangt waarin men u opzegt. Die gaat u op zeker, zoals vele duizenden voor u, ontvangen.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Volgens mij praat jij nog vanuit de oude tijden dat ook gemeentes enzo dachten de hooftprijs te kunnen vragen voor elk braak stukje grond. die tijd is voorbij, ook voor de campingsector. Ik heb echt een andere indruk van de plannen zeker als ik die andere campings zie en ja...........daar meot soms inderdaad wel wat oude zooi weg maar is dat ook niet in volkwijken en oude stadswijken hard nodig. Ik ben met je eens dat er in het verleden rare dingen zijn gebeurd bij veel campings maar ik heb ook wel erg veel bedrijven zien opknappen. een gwaarschuwd mens voor twee dus ik neem in elk geval je advies in mijn oren.
Maar ik begin wel met een positiefe houding want er wordt al zovee geklaagd op alles en nogwat terwijl het in heel; veel gevallen voor jan joker is geweest en daar heb ik dus geenzin in.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

enne.........als ik zie dat er nauwelijks huisen worden verkocht omdat de banken het niet meer willen lenen aan de mensen maak ik mij niet zorgen om jou voorbeelden. dat is echt voorbij en komt volgens mij ook niet meer terug want ik zou niet weten hoe mensen dergeleke bedragen op willen en kunnen hoesten. let op mijn woorden, het word allemaal weer zoals vroeger maar dan wel met een mooi park enzo. hoop ik natuurlijk.

Gesloten