LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restaurants waarom geen minderpijzen?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Kan ook met de rekening :roll:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Har06 schreef:resp zoals Tenormin al suggereerde, met z'n tweeën een (voor/nagerecht) delen. Doen wij trouwens ook wel eens, vooral met het toetje.
een goed idee, om met z,n 2 de borden over en weer te schuiven, kun je ook met het hoofdgerecht doen als er een salade bij bestelt:)[/quote]

Denk dat je mijn schrijven verkeerd interpreteert. Een 3 gangen menu is mij (en mijn...) meestal te veel. Eigenlijk alleen hoofdgerecht en koffie, wel French coffee. :lol: Heerlijk. Maar wil je wat langer tafelen; het is volledig geaccepteerd als men voorgerecht deelt. (Kan moeilijk met soep, dat begrijp ik). En tapas en andere kleine bites zijn voldoende om te delen. Gaat niet om de kosten. Er worden bij het hoofdgerecht helemaal geen borden heen en weer geschoven. Heb al geschreven: ben kleine eter en bestel alleen couvert voor hoofdgerecht, uiteraard betaal je er voor, gaat ons helemaal niet om het geld; wij krijgen het samen niet op. Je kan natuurlijk ook gewoon alles nemen wat besteld is en doggy bag vragen maar meestal gaan we daarna naar de cinema, niet echt een aanrader om dan met gekookt voedsel in je tas te blijven. Dus nogmaals: mij gaat het absoluut niet om de kosten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door kweenie »

De maaltijd is vaak ook zorgvuldig door de kok samengesteld. Je kunt het ook als een belediging van de kok zien, als je bepaalde onderdelen van de maaltijd niet zou willen. Die kan ook denken: als jij het zo goed weet, waarom kom je dan bij mij eten?

Maar gelukkig zijn er verschillende soorten restaurant. Soms bestel en betaal je alleen voor wat je bestelt. Bijvoorbeeld in snackbars, maar ook in sommige restaurants waar je extra moet betalen voor 'extra' garnituur. Of soms in tapas-restaurants e.d., waar je per 'hapje' betaalt. En in andere restaurants heb je weer een vaste prijs voor wat je ook maar eet , zoals buffetrestaurants of bv. sommige sushi-restaurants. Dan betaalt een kleine eter eigenlijk ook relatief meer dan een grote eter. En soms kun je kiezen voor een grotere of kleinere maaltijd. Maar dat zijn keuzes die je zelf kunt maken bij de keuze voor het restaurant.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door Har06 »

Het gemakkelijkste is om zelf thuis te koken en vrienden erbij uitnodigen :)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Har06 schreef:Het gemakkelijkste is om zelf thuis te koken en vrienden erbij uitnodigen :)
Jezelf bij vrienden uitnodigen is nog veel gemakkelijker...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:Het gemakkelijkste is om zelf thuis te koken en vrienden erbij uitnodigen :)
Gerechten zoals deze wagen we ons thuis niet aan, daarvoor gaan we uit eten. :lol:

Afbeelding

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:
Har06 schreef:Het gemakkelijkste is om zelf thuis te koken en vrienden erbij uitnodigen :)
Gerechten zoals deze wagen we ons thuis niet aan, daarvoor gaan we uit eten. :lol:

Afbeelding
Moet dat nou :mrgreen: ?? Ga zo macaroni eten en dan zet je "me" zo'n heerlijke maaltijd voor? Dit is overigens wel een portie wat ik niet hoef te delen. Niet te veel/niet te weinig.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

tenormin schreef:
sjohie schreef:
Har06 schreef:Het gemakkelijkste is om zelf thuis te koken en vrienden erbij uitnodigen :)
Gerechten zoals deze wagen we ons thuis niet aan, daarvoor gaan we uit eten. :lol:

Afbeelding
Moet dat nou :mrgreen: ?? Ga zo macaroni eten en dan zet je "me" zo'n heerlijke maaltijd voor? Dit is overigens wel een portie wat ik niet hoef te delen. Niet te veel/niet te weinig.
Sorry hoor, maar doe mij maar die macaroni van je in plaats van die zooi hier op de foto (een lekkere pizza is ook goed :mrgreen: ). Ach, ieder zijn meug, een keer in mijn leven (op uitnodiging-gratis dus) bij zo'n twee sterren michelin restaurant gegeten, volgende keer pas ik.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Josephien12 schreef:Sorry hoor, maar doe mij maar die macaroni van je in plaats van die zooi hier op de foto (een lekkere pizza is ook goed :mrgreen: ). Ach, ieder zijn meug, een keer in mijn leven (op uitnodiging-gratis dus) bij zo'n twee sterren Michelin restaurant gegeten, volgende keer pas ik.
Wat je zegt: ieder zijn meug: dit is een prachtig opgemaakt bord met mooi voedsel, vis en garnituur. Daar gaat men toch geen macaroni of pizza tegenover stellen? Deze foto behoeft geen minderprijs te hebben.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

tenormin schreef: Wat je zegt: ieder zijn meug: dit is een prachtig opgemaakt bord met mooi voedsel, vis en garnituur. Daar gaat men toch geen macaroni of pizza tegenover stellen? Deze foto behoeft geen minderprijs te hebben.
Ik zie vooral bord...bord, en nog eens bord. En wat liflafjes.
Geef maar aan Fikkie :lol:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Josephien12 schreef: Ik zie vooral bord...bord, en nog eens bord. En wat liflafjes.
Geef maar aan Fikkie :lol:
Ik zie vooral een grote portie arrogantie...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door prem »

Har06 schreef:Het gemakkelijkste is om zelf thuis te koken en vrienden erbij uitnodigen :)
Of een goede complete catering, de grootste Indo van Breda biedt dat aan. Koken, brengen, opdienen en toch bij je thuis. Moet je wel met 12+ man zijn aan tafel....aanrader!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Jep, lekker thuis eten. :mrgreen:

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door madfred »

In de USA zijn er verschillende restaurants die een zogenaamde "build your own burger" aanbieden. Daar kun je precies aangeven wat je wilt hebben, met of zonder broodje, groenten, kaas, bacon etc. De prijs kun je dan ook min of meer zelf bepalen.
In Nederland ben ik dit concept nog niet tegengekomen. Misschien een idee?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

madfred schreef: In Nederland ben ik dit concept nog niet tegengekomen. Misschien een idee?
Leef je uit.

Persoonlijk heb ik liever dat een kok voor mij een gerecht bedenkt. Zelf maken kan ik thuis ook.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door pietjeplus »

madfred schreef:In de USA zijn er verschillende restaurants die een zogenaamde "build your own burger" aanbieden. Daar kun je precies aangeven wat je wilt hebben, met of zonder broodje, groenten, kaas, bacon etc. De prijs kun je dan ook min of meer zelf bepalen.
In Nederland ben ik dit concept nog niet tegengekomen. Misschien een idee?
Zeker weten bedankt voor de tip we gaan meteen aan de slag.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door Har06 »

Gezien alle reacties ga ik zelf weer koken voor vrienden family :) plat water gratis incl bubbeltjes :)

poekie49
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2015 14:33

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door poekie49 »

Mijn vrouw heeft een maagbypass operatie ondergaan en kan nu maar kleine beetjes eten. Heb gemerkt dat daar in veel restaurants geen rekening mee wordt gehouden en je gewoon de volle prijs moet betalen.
Zodat wij niet vaak meer uit eten gaan.
Bij ons in de buurt is er gelukkig wel 1 restaurant waar ik 1 gerecht kan bestellen en mijn vrouw gewoon wat mee kan eten, hoef daar niet eens te betalen voor het extra bord en bestek gebruik.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door Har06 »

poekie49 schreef:Mijn vrouw heeft een maagbypass operatie ondergaan en kan nu maar kleine beetjes eten. Heb gemerkt dat daar in veel restaurants geen rekening mee wordt gehouden en je gewoon de volle prijs moet betalen.
Zodat wij niet vaak meer uit eten gaan.
Bij ons in de buurt is er gelukkig wel 1 restaurant waar ik 1 gerecht kan bestellen en mijn vrouw gewoon wat mee kan eten, hoef daar niet eens te betalen voor het extra bord en bestek gebruik.
dat mag je dan zeer klant vriendelijk benoemen,
veel restaurants halen hun poen binnen door veel bijgerechten met 125 gr vlees of vis :evil:

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Restaurants waarom geen minderpijzen?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

poekie49 schreef:Mijn vrouw heeft een maagbypass operatie ondergaan en kan nu maar kleine beetjes eten. Heb gemerkt dat daar in veel restaurants geen rekening mee wordt gehouden en je gewoon de volle prijs moet betalen.
Zodat wij niet vaak meer uit eten gaan.
Bij ons in de buurt is er gelukkig wel 1 restaurant waar ik 1 gerecht kan bestellen en mijn vrouw gewoon wat mee kan eten, hoef daar niet eens te betalen voor het extra bord en bestek gebruik.
Heel klantvriendelijk inderdaad.
Of je gaat naar het restaurant van Sjohie, dat moet qua portie voor je vrouw ook nog wel te doen zijn...

Gesloten