LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
smithics
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2015 09:36

Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door smithics »

Reserverings-site couverts.nl geeft gebruikers de mogelijkheid om na restaurantbezoek een beoordeling achter te laten. Deze beoordelingen en de het gemiddeld waarderingcijfer, gebruik ik zelf ook vaak om een indruk te krijgen van een restaurant.

Niet positieve beoordelingen met een laag cijfer voor het restaurantbezoek worden door couverts.nl verwijderd! De gemiddelde score die couverts.nl op basis van de restaurantbeoordelingen toekent is hierdoor altijd zeer hoog. Deze gemiddelde score is onbetrouwbaar. Het beeld over restaurantbezoek dat wordt verkregen uit het lezen van beoordelingen die door couverts.nl niet verwijderd zijn is overwegend positief. Dit is misleidend.

Een beoordeling met als oordeel matig, over een bezoek aan een restaurant in Den Haag, die op couverts.nl is gemaakt, is na een dag of twee van de site verwijderd. De door couverts berekende gemiddelde waardering voor dit restaurantbezoek kwam niet boven een 5 uit. Het taalgebruik in de waardering was correct. Op navraag bij couverts.nl is uiteindelijk het volgende antwoord ontvangen.

"review is door de onafhankelijke redactie van Couverts.nl in behandeling genomen. Er is gekeken naar je onderbouwing en vergeleken met onze reviewregels. Hierna is besloten dat de review definitief verwijderd wordt van Couverts.nl"

Er is gevraagd om de mogelijkheid om de beoordeling opnieuw in te vullen. Die mogelijkheid is niet geboden.

Een kopie van de reviewregels is opgevraagd maar niet ontvangen en er is niet aangegeven uit welke personen de "onafhankelijke redactie" bestaat.

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door TondH »

Ja restaurants betalen gewoon aan couverts.nl om hoger in de ranking te komen. Misleidende site.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door Har06 »

TondH schreef:Ja restaurants betalen gewoon aan couverts.nl om hoger in de ranking te komen. Misleidende site.
er zijn ook concurrerende restaurants welke de recensies negatief uitbrengen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door sjohie »

smithics schreef:Reserverings-site couverts.nl geeft gebruikers de mogelijkheid om na restaurantbezoek een beoordeling achter te laten. Deze beoordelingen en de het gemiddeld waarderingcijfer, gebruik ik zelf ook vaak om een indruk te krijgen van een restaurant.

Niet positieve beoordelingen met een laag cijfer voor het restaurantbezoek worden door couverts.nl verwijderd! De gemiddelde score die couverts.nl op basis van de restaurantbeoordelingen toekent is hierdoor altijd zeer hoog. Deze gemiddelde score is onbetrouwbaar. Het beeld over restaurantbezoek dat wordt verkregen uit het lezen van beoordelingen die door couverts.nl niet verwijderd zijn is overwegend positief. Dit is misleidend.

Een beoordeling met als oordeel matig, over een bezoek aan een restaurant in Den Haag, die op couverts.nl is gemaakt, is na een dag of twee van de site verwijderd. De door couverts berekende gemiddelde waardering voor dit restaurantbezoek kwam niet boven een 5 uit. Het taalgebruik in de waardering was correct. Op navraag bij couverts.nl is uiteindelijk het volgende antwoord ontvangen.

"review is door de onafhankelijke redactie van Couverts.nl in behandeling genomen. Er is gekeken naar je onderbouwing en vergeleken met onze reviewregels. Hierna is besloten dat de review definitief verwijderd wordt van Couverts.nl"

Er is gevraagd om de mogelijkheid om de beoordeling opnieuw in te vullen. Die mogelijkheid is niet geboden.

Een kopie van de reviewregels is opgevraagd maar niet ontvangen en er is niet aangegeven uit welke personen de "onafhankelijke redactie" bestaat.
Daarom plaats ik mijn reviews altijd op tripadvisor, waar minder positieve reviews gewoon blijven staan, mits ze geen scheldwoorden etc bevatten uiteraard.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door tijger1 »

En daarom neem ik restaurants met alleen maar positieve recensies helemaal niet serieus.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Daarom plaats ik mijn reviews altijd op tripadvisor, waar minder positieve reviews gewoon blijven staan, mits ze geen scheldwoorden etc bevatten uiteraard.[/quote]

Inderdaad een van de betere sites om te lezen en reviews te schrijven.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:En daarom neem ik restaurants met alleen maar positieve recensies helemaal niet serieus.
Misschien zijn er toch restaurants die alleen goede recensies hebben, omdat ze goede service leveren.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar ook daar zijn er altijd gasten die wat te zeuren hebben.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:Maar ook daar zijn er altijd gasten die wat te zeuren hebben.
het zeuren komt zelfs op dit forum voor.

zojuist een recensie geschreven over een restaurant, na het bestellen van een flesje plat(kraan) water werd er € 6,00 berekend, noem het maar zeuren over een prima restaurant

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:
tijger1 schreef:Maar ook daar zijn er altijd gasten die wat te zeuren hebben.
het zeuren komt zelfs op dit forum voor.

zojuist een recensie geschreven over een restaurant, na het bestellen van een flesje plat(kraan) water werd er € 6,00 berekend, noem het maar zeuren over een prima restaurant
Dat noem ik dan dom, want de prijzen staan op een kaart.
Als je achteraf een zeuren recensie schrijft, wordt je niet serieus genomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door Har06 »

stefanhouterman schreef:
Har06 schreef:
tijger1 schreef:Maar ook daar zijn er altijd gasten die wat te zeuren hebben.
het zeuren komt zelfs op dit forum voor.

zojuist een recensie geschreven over een restaurant, na het bestellen van een flesje plat(kraan) water werd er € 6,00 berekend, noem het maar zeuren over een prima restaurant
Dat noem ik dan dom, want de prijzen staan op een kaart.
Als je achteraf een zeuren recensie schrijft, wordt je niet serieus genomen.
In een frites kot zie je een prijslijst hangen.
In een redelijk restaurant zie je na de bestellingen van de maaltijd geen prijslijsten meer, als je om platwater(kraanwater) vraagt en ze brengen een fles water ga ik ervan uit dat het service van de zaak is , zeker als de wijn consumptie gewoon doorgaat, of ik serieus genomen wordt??? wie zal het zeggen, is mijn zorg ook niet, klopt dat er ook hier gezeurd wordt Hr Houterman

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Een fles water gratis? Droom verder.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:
stefanhouterman schreef:
Har06 schreef:
zojuist een recensie geschreven over een restaurant, na het bestellen van een flesje plat(kraan) water werd er € 6,00 berekend, noem het maar zeuren over een prima restaurant
Dat noem ik dan dom, want de prijzen staan op een kaart.
Als je achteraf een zeuren recensie schrijft, wordt je niet serieus genomen.
In een frites kot zie je een prijslijst hangen.
In een redelijk restaurant zie je na de bestellingen van de maaltijd geen prijslijsten meer, als je om platwater(kraanwater) vraagt en ze brengen een fles water ga ik ervan uit dat het service van de zaak is , zeker als de wijn consumptie gewoon doorgaat, of ik serieus genomen wordt??? wie zal het zeggen, is mijn zorg ook niet, klopt dat er ook hier gezeurd wordt Hr Houterman
Ik weet echt niet welke restaurant je komt, maar waar ik kom, wordt eerst gevraagd wat je wil drinken en niet andersom.
In de kaart staan zowel de dranken, als ook de maaltijden.
Dus heel makkelijk eerst een keuze van de dranken maken.

Wat is dan als je een fles wijn besteld en achteraf de prijs te hoog is, omdat je geen prijslijsten meer ziet.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door Har06 »

tijger1 schreef:Een fles water gratis? Droom verder.
Bij een chinees in elk geval niet.

Redelijk normaal om een karaf plat water op tafel te krijgen, elk fatsoenlijke eettent biedt je dat aan

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door moederslink »

@Har06, dit keer ben ik het met je eens, als je om water vraagt dan krijg je minimaal een glas neergezet en zelfs een karaf. En gewoon " kraanwater " staat ook nooit op de drankenkaart.
Bij een fatsoenlijk restaurant vind ik het ook normaal dat ik om wat water kan vragen en krijg ik het ook gewoon , zeker als je met 4 man daar behoorlijk eet en drinkt.
Nooit € 6 hoeven te betalen voor gewoon water, maar er wordt dan ook een leuke fooi gegeven met zo.n service :D

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

moederslink schreef:@Har06, dit keer ben ik het met je eens, als je om water vraagt dan krijg je minimaal een glas neergezet en zelfs een karaf. En gewoon " kraanwater " staat ook nooit op de drankenkaart.
Bij een fatsoenlijk restaurant vind ik het ook normaal dat ik om wat water kan vragen en krijg ik het ook gewoon , zeker als je met 4 man daar behoorlijk eet en drinkt.
Nooit € 6 hoeven te betalen voor gewoon water, maar er wordt dan ook een leuke fooi gegeven met zo.n service :D
Natuurlijk krijg je water als je dat vraagt maar niet gratis.
Een restaurant is verplicht om een flesje te serveren, i.v.m. dat gewoon water uit de kraan als duur water verkocht wordt.
Tevens is de hygiëne niet gewaarborgd.

Gewoon, lezen, wat zo in de horeca wordt besproken:

http://tpo.nl/2012/08/14/ober-een-glaas ... stublieft/

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door Har06 »

stefanhouterman schreef:
moederslink schreef:@Har06, dit keer ben ik het met je eens, als je om water vraagt dan krijg je minimaal een glas neergezet en zelfs een karaf. En gewoon " kraanwater " staat ook nooit op de drankenkaart.
Bij een fatsoenlijk restaurant vind ik het ook normaal dat ik om wat water kan vragen en krijg ik het ook gewoon , zeker als je met 4 man daar behoorlijk eet en drinkt.
Nooit € 6 hoeven te betalen voor gewoon water, maar er wordt dan ook een leuke fooi gegeven met zo.n service :D
Natuurlijk krijg je water als je dat vraagt maar niet gratis.
Een restaurant is verplicht om een flesje te serveren, i.v.m. dat gewoon water uit de kraan als duur water verkocht wordt.
Tevens is de hygiëne niet gewaarborgd.

Gewoon, lezen, wat zo in de horeca wordt besproken:

http://tpo.nl/2012/08/14/ober-een-glaas ... stublieft/
Natuurlijk krijg je water als je erom vraagt, water onhygiënisch? , thuis drink ik elke dag wel een liter kraanwater , goed voor de doorspoeling. Maar om nu ¼ voor een 1/2 l kraanwater te betalen vindt ik echt grof, na een omzet van € 350,00 met 6 pers vindt ik het niet passen en ik kom er niet meer ondanks de voortreffelijke keuken en bediening

TondH
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 okt 2015 16:02

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door TondH »

Ik werk zelf in een Chinees restaurant en hier wordt er gewoon kraanwater gratis gegeven in een karaf als hier om wordt gevraagd. Als er een enkele persoon water besteld enkel voor zichzelf wordt er gewoon bronwater gegeven, dit staat ook op de kaart.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:
stefanhouterman schreef:
moederslink schreef:@Har06, dit keer ben ik het met je eens, als je om water vraagt dan krijg je minimaal een glas neergezet en zelfs een karaf. En gewoon " kraanwater " staat ook nooit op de drankenkaart.
Bij een fatsoenlijk restaurant vind ik het ook normaal dat ik om wat water kan vragen en krijg ik het ook gewoon , zeker als je met 4 man daar behoorlijk eet en drinkt.
Nooit € 6 hoeven te betalen voor gewoon water, maar er wordt dan ook een leuke fooi gegeven met zo.n service :D
Natuurlijk krijg je water als je dat vraagt maar niet gratis.
Een restaurant is verplicht om een flesje te serveren, i.v.m. dat gewoon water uit de kraan als duur water verkocht wordt.
Tevens is de hygiëne niet gewaarborgd.

Gewoon, lezen, wat zo in de horeca wordt besproken:

http://tpo.nl/2012/08/14/ober-een-glaas ... stublieft/
Natuurlijk krijg je water als je erom vraagt, water onhygiënisch? , thuis drink ik elke dag wel een liter kraanwater , goed voor de doorspoeling. Maar om nu ¼ voor een 1/2 l kraanwater te betalen vindt ik echt grof, na een omzet van € 350,00 met 6 pers vindt ik het niet passen en ik kom er niet meer ondanks de voortreffelijke keuken en bediening

Blijkbaar begrijp je het niet.
Thuis heb je het zelf in de hand, of je de hygiëne naleeft.
Als je thuis ziek wordt is het jouw verantwoordelijkheid.
In een restaurant is deze verantwoordelijk, en je kan deze aansprakelijk stellen.
Ik zou er nooit een glaasje water, in een restaurant of Chinees drinken, welk niet in een fles(je) is.
Een tijdje geleden, is de horeca op de vinger getikt, omdat ze bij kraanwater zuurstof hebben bij gemengd en als spa verkocht hebben.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verwijderd Couverts.nl negatieve recensies?

Ongelezen bericht door Har06 »

dat jij ervan uitgaat dat je ziek wordt van kraanwater in een restaurant of bij de buren etc is jammer, ik niet in elk geval.
verwacht jij dat de groenten sla etc gewassen worden met water uit verzegelde flessen ????

Gesloten