LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Vorstin Hilversum een koude douche!

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
PetroVG
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2018 18:15

De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door PetroVG »

Op zaterdag 14 april had ik naar een langverwacht concert van Gino Vannelli zullen gaan.
Met veel moeite één ticket kunnen bemachtigen, het was namelijk supersnel uitverkocht. Daarna meteen de kassa/tickets een mail gestuurd met het vriendelijke verzoek of ik een kruk of stoel zou kunnen krijgen. Ik ben namelijk ziek en kan niet lang staan.

Het antwoord liet op zich wachten, dus heb ik zelf maar eens de telefoon gepakt. Daarop belde ik met de ticket-kassa. De vriendelijke dame aan de lijn gaf mij te verstaan dat de plaatsen waren vergeven.
En er was geen uitzondering te maken.

Ik heb daarna lang getwijfeld: zal ik wél of niet gaan.
Als ik wat langer sta, heb ik zo'n pijn, dat ik ook niet van dit concert kan genieten.
Daarop heb ik vandaag, maandag 9 april besloten om mijn ticket te verkopen aan een andere liefhebber/geluksvogel. Ik zou het niet volhouden.
Met een kruk zou het zijn opgelost. Dat gaf ik vanmiddag met een tweede poging nog aan. Maar de man die ik vandaag sprak kon of wilde daar niets mee. Alles was vergeven. Ondanks het feit dat ik had aangegeven dat ik in een lastige positie zit.

Je bent écht niet interessant meer als je wat mankeert, maar erger nog: een kruk onder mijn billen als verlengstuk, was niet eens een extra service. Het had zo gemakkelijk kunnen worden opgelost..?

Mijn lang gekoesterde droom Gino Vannelli nog eens te kunnen zien is vervlogen. Althans, ik ga er van uit dat hij hierna voorlopig niet meer zal komen.
Gelukkig heb ik wél iemand blij kunnen maken met mijn ticket, al was dat met veel pijn in mijn hart...
En daarom krijgt poppodium 'De Vorstin in Hilversum' van mij de KOUDE DOUCHE!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2018 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig hoofdlettergebruik verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U wilt naar een concert gaan, waarom zou een ander dan verantwoordelijk zijn hoe u daar staat of zit? Er zal ongetwijfelt een plek zijn waar de mindervalide mensen kunnen zitten, maar als die vol zit zit die vol. Heel jammer en zuur voor u, maar wie het eerst komt eerst maalt. Natuurlijk gaan ze geenuitzondering maken om een kruk ergens in de zaal te zetten. Waar moet de grens getrokken worden en moeten er doktersverklaringen komen? En wat als er een paar grapjassen zijn die de kruk gaan gebruiken voor ander doeleinden. Qua veiligheid kan dat dus niet.

U voelt zich persoonlijk aangevallen, maar het is niet tegen u. Er is geen ruimte meer bij de mindervalide, dus een bewijs dat ze wel meedenken met mindervalide mensen. Maar als het vol is is het gewoon vol.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door Redfloor »

Een vriendin van mij kan ook niet lang staan. Als ze toch naar een concert of festival wilt gaat ze met de rolstoel. Zo kan ze er wel van genieten. En vaak krijgt ze een soort VIP-behandeling hierdoor (aparte ingang, assistentie etc.). Misschien een tip voor de volgende keer?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door Brahms »

Echt heel vervelend Petro, maar om daar een koude douche voor uit te delen gaat wat ver. Er was geen plek meer voor een kruk of stoel, tsja daar is weinig aan te doen dan.
Ook De Vorsten moet zich bv houden aan brand- en veiligheidsvoorschriften.
Als is deze lijn doortrekt zou ook iedereen een koude douche moeten uitdelen omdat ze geen kaartje meer konden bemachtigen omdat De Vorsten geen grotere zaal heeft.
Laatst gewijzigd door Brahms op 12 apr 2018 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door Moneyman »

PetroVG schreef:Op zaterdag 14 april had ik naar een langverwacht concert van Gino Vannelli zullen gaan.
Met veel moeite één ticket kunnen bemachtigen, het was namelijk supersnel uitverkocht. Daarna meteen de kassa/tickets een mail gestuurd met het vriendelijke verzoek of ik een kruk of stoel zou kunnen krijgen. Ik ben namelijk ziek en kan niet lang staan.

Het antwoord liet op zich wachten, dus heb ik zelf maar eens de telefoon gepakt. Daarop belde ik met de ticket-kassa. De vriendelijke dame aan de lijn gaf mij te verstaan dat de plaatsen waren vergeven.
En er was geen uitzondering te maken.

Ik heb daarna lang getwijfeld: zal ik wél of niet gaan.
Als ik wat langer sta, heb ik zo'n pijn, dat ik ook niet van dit concert kan genieten.
Daarop heb ik vandaag, maandag 9 april besloten om mijn ticket te verkopen aan een andere liefhebber/geluksvogel. Ik zou het niet volhouden.
Met een kruk zou het zijn opgelost. Dat gaf ik vanmiddag met een tweede poging nog aan. Maar de man die ik vandaag sprak kon of wilde daar niets mee. Alles was vergeven. Ondanks het feit dat ik had aangegeven dat ik in een lastige positie zit.

Je bent écht niet interessant meer als je wat mankeert, maar erger nog: een kruk onder mijn billen als verlengstuk, was niet eens een extra service. Het had zo gemakkelijk kunnen worden opgelost..?

Mijn lang gekoesterde droom Gino Vannelli nog eens te kunnen zien is vervlogen. Althans, ik ga er van uit dat hij hierna voorlopig niet meer zal komen.
Gelukkig heb ik wél iemand blij kunnen maken met mijn ticket, al was dat met veel pijn in mijn hart...
En daarom krijgt poppodium 'De Vorstin in Hilversum' van mij de KOUDE DOUCHE!!!
Je begrijpt toch hopelijk wel dat juist dit soort theaters géén uitzonderingen mogen maken? Die regels zijn er namelijk niets voor niets. Geef mij eens één goede reden waarom de veiligheid van alle bezoekers in het geding zou mogen komen om jou tegemoet te komen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door renewouters »

Als je ziet hoe de zaal van De Vorstin er uit ziet, snap ik wel dat ze niet zomaar een kruk neer kunnen zetten voor je. En zeker als het uitverkocht is, wordt dat ook geen leuke oplossing. Grote kans dat je niets ziet als je zit. Als je vroeg zou gaan kan je misschien leunen op het hek rondom de mengtafel.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door Costnix »

Een zitstok is voor u de oplossing. Deze zijn al voor een 25 Euro te koop. Er zijn modellen, die u kunt vastbinden om uw middel. Chirurgen gebruiken dit model tijdens (langdurig) operaties.
https://www.wandelstok-expert.nl/zitsto ... PhEALw_wcB

(NEE, ik heb geen aandelen in deze winkel en ik werk er ook niet)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door witte angora »

Brahms schreef:Echt heel vervelend Petro, maar om daar een koude douche voor uit te delen gaat wat ver. Er was geen plek meer voor een kruk of stoel, tsja daar is weinig aan te doen dan.
Ook De Vorsten moet zich bv houden aan brand- en veiligheidsvoorschriften.
Als is deze lijn doortrekt zou ook iedereen een koude douche moeten uitdelen omdat ze geen kaartje meer konden bemachtigen omdat De Vorsten geen grotere zaal heeft.
Het gaat vooral om de brand- en veiligheidsvoorschriften, inderdaad. Als er een calamiteit is, moeten er niet her en der zelf meegebrachte stoelen en krukken in de rondte slingeren. Dan moeten mensen zo snel mogelijk geëvacueerd kunnen worden.

Om nou de Vorstin een 'vorst'elijke douche te geven omdat ze zich aan de voorschriften houden... :roll:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door renewouters »

Costnix schreef:Een zitstok is voor u de oplossing. Deze zijn al voor een 25 Euro te koop. Er zijn modellen, die u kunt vastbinden om uw middel. Chirurgen gebruiken dit model tijdens (langdurig) operaties.
https://www.wandelstok-expert.nl/zitsto ... PhEALw_wcB

(NEE, ik heb geen aandelen in deze winkel en ik werk er ook niet)
Ik denk dat je dan niet veel meer van het concert ziet als je een kop lager bent dan de rest doordat je enigszins zit. Maar goed, dan kan je de rest van het publiek een koude douche geven omdat die zo brutaal zijn om te gaan staan.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom denkt u dat er veiligheids procedure's zijn? In geval "van" moet iedereen snel de locatie kunnen verlaten. Als er groepen mensen zijn die andere groepen tegen (kunnen) houden door verminderde mobiliteit zorgt die groep ervoor dat het hele evenement gevaarlijk wordt. Daarom is er een max aantal van verminderde mobiliteits groepen toegestaan. Wettelijk. En gelukkig maar. Gaat u echter met een zonnebloemschip mee (voorbeeld) zijn er altijd meer helpende handen om verminderde mobiliteitsgroepen veilig te stellen en vaak zijn er dan alleen maar verminderde mobiele mensen. Ga je deze groepen mixen heb je altijd beperkingen. En heel vervelend, maar soms, en dat geldt voor iedereen, soms kan je met een bepaalde beperking niet alles meer bezoeken of aan meedoen, helaas, maar dat is nu eenmaal zo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Vorstin Hilversum een koude douche!

Ongelezen bericht door sjohie »

Costnix schreef:Een zitstok is voor u de oplossing. Deze zijn al voor een 25 Euro te koop. Er zijn modellen, die u kunt vastbinden om uw middel. Chirurgen gebruiken dit model tijdens (langdurig) operaties.
https://www.wandelstok-expert.nl/zitsto ... PhEALw_wcB

(NEE, ik heb geen aandelen in deze winkel en ik werk er ook niet)
Da's de (makkelijke) helft van een oplossing, de moeilijker helft daarvan is het vooraf aanvragen van toestemming om zo'n ding mee te mogen nemen naar binnen. Niet vooraf regelen betekent niet zelden achterlaten bij ingangscontrole, of terug naar huis. Heb dat laatste voor mijn ogen zien gebeuren bij het Guns 'n roses concert in het Goffertpark vorig jaar.

Gesloten