LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotelbon

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
ernestine

hotelbon

Ongelezen bericht door ernestine »

pas op :!:
u wordt opgebeld door iemand van 'hotelbon'.
deze man/vrouw probeert u een aanbieding aan te smeren van 55 euro.
vervolgens vraagt hij/zij uw geboortedatum en bankrekeningnummer,
daarna is 'hotelbon' direct gemachtigd om 55 euro van uw rekening te schrijven.
Denk eens aan al die oude mensjes die van hun aow moeten rondkomen en die zonder bedenktijd feitelijk gedwongen worden om direct te beslissen en hun gegevens te geven. of zelfs niet in de gaten hebben dat de gegevens al voldoende zijn om geld van hun rekening af te schrijven. Ik vind dit een schandalige manier van telefonische verkoop. Ik heb van de Postbank begrepen dat zij Hotelbon een machtiging gegeven hebben om op deze manier geld van rekeningen af te schrijven. Dit is toch de limit. Speelt de Postbank en een aantal banken mee met dit 'oneerlijke'spel. Wie kan hierop reageren.

dubby

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door dubby »

het spijt me wel hoor, maar ik geef echt niet zomaar mijn banknummer op zonder exact te weten van hoe en wat.

Ik ben van mening dat mensen soms ook zelf te snel ergens mee instemmen zonder de kleine lettertjes te lezen, het is wel lullig maar ja eigen schuld, dikke bult aow of niet

Gast

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou zo wie zo nooit mijn bankgegevens door de telefoon geven.

Gast

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Gast »

En als ze je nummer hebben zijn ze nog steeds niet gemachtigd.

Zou leuk wezen want als ze afboeken heb je ook HUN nummer........voel je hem? Koop je meteen een hotel op hun kosten als het zo zou zijn. :roll:

Gast

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Gast »

ik denk dat jij hem niet voelt.
Zij zijn dus gemachtigd en jij NIET.En terugboeken gaat niet, alleen bij automatische incasso's........................
Mijn vader zou hier dus intrappen.
dan kun je wel zeggen wat stom, is ook zo, maar die zijn er veel!!!!!!!!

Gast

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk kan je wel terugboeken, het is telefonische verkoop, dus je hebt geloof ik 7 dagen bedenktijd

Gast

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Gast »

Een koop annuleren is iets anders dan geld terug laten boeken beste gast.

Gast

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn werk is, ik verkoop.........

de pineut

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door de pineut »

Ik werd dus laatst ook gebeld door Hotelbon. Ze had, n.a.v. 10 jarig jubileum, een aanbieding. Leek me een mooi aanbod. De afspraak is dat ik de bonnen thuis zou ontvangen en dat ca. 7 dagen na ontvangst van deze bonnen het bedrag van mijn rekening zou worden geboekt.

Wat schetst mijn verbazing? Het bedrag is inmiddels van mijn rekening geboekt maar ik heb nog helemaal geen bonnen ontvangen.

Ik heb daarom telefonisch contact gezocht met hotelbon om na te gaan waarom het anders loopt dan afgesproken.
Word ik doorverbonden....
Volgende hotelbon medewerker: "mag ik uw telefoonnummer dan wordt u teruggebeld"
Einde gesprek.

Ik weet niet wanneer ik wordt teruggebeld of waarom ik niet direct mijn vraag mocht stellen.Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen.
Ik heb inmiddels het bedrag door mijn bank laten storneren.

Net gebeld door Hotelbon; nu zou het zo zijn dat verzenden en afschrijven tegelijk in gang wordt gezet. Dus ik zou de bonnen ieder moment binnen krijgen. En als ik niet tevreden ben over de gang van zaken dat ik dan maar een brief moest sturen.
Die brief (mail) is inmiddels verzonden en zodra de bonnen binnen zijn dan kunnen ze die ook snel terug verwachten.

de pineut

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door de pineut »

oja, en ik wil een melding als men ons telefoonnummer draait: "aan de telefoon wordt niet gekocht en bekeerd zijn we ook al."

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Margriet »

Hallo
Heeft iemand ervaring met de HotelGoldcard is dit betrouwbaar en werkt het echt!
Graag reactie.
Margriet.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door woman4life »

Mijn moeder is ook gebelt voor een hotelbon voor 55 euro.
Nu komt het leuke ik liep langs zeeman en toen stond er een bord buiten waar op vermeld stond dat je daar gratis een hotelbon kon ophalen
:lol:

scheelt toch 55 euro :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Gratis? Hotelbon?

Het werkt meestal zo: je wordt verplicht een ontbijt en een diner te pakken tegen een forse prijs, en moet vaak ook nog drie overnachtingen nemen. Dus 3 diners en 3 ontbijten per persoon. Ik wilde dit als alleenstaande eens doen, maar ik kreeg het niet voor elkaar, of ik moest per maaltijd het dubbele betalen. Daarbij komt nog, dat het in voorkomende gevallen in een minder aantrekkelijke periode beschikbaar is, en als je perse in een leuke periode wil, dat je dan een toeslag betaalt. Ja, dan kun je net zo goed zonder bon iets boeken.

Wanneer je hetzelfde hotel per nacht boekt, betaal je weliswaar voor de overnachting, maar daar zit doorgaans het ontbijt al bij, en je bent niet verplicht ook een diner erbij te nemen.

Hotelbon? Dat dit systeem na zoveel jaar nog bestaat, verbaast me. Ik dacht dat de mensen in die tijd slimmer waren geworden.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door layla »

Je kunt tegenwoordig via internet ook goedkope overnachtingen boeken, bijv. via www.inpakkenenwegwezen.nl, www.weekendjeweg.nl, www.nachtjeweg.nl, daar zou ik veel eerder voor kiezen dan zo'n hotelbon. Ik heb ooit een keer zo'n hotelbon kado gegeven en die mensen hebben er nooit gebruik van gemaakt. Als je het diner en ontbijt optelt, ben je vaak nog best veel kwijt.

gbast
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2009 22:58

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door gbast »

Ben in 2007 door Hotelbon telefonisch benaderd om in te gaan op een eenmalige actie om voor €45,- een Hotelbonjaarkaart aan te kopen voor het jaar 2008. Er is tijdens het telefoongesprek niets verteld over het afsluiten van een onbepaald Hotelbonjaarkaart abonnement.
Wat schets mij verbazing.....een nieuw bedrag van €59,95 wordt zonder mijn toestemming van mijn bankrekening afgescheven voor een nieuwe Hotelbonjaarkaart voor 2009!
Ik heb destijds eenmalig toestemming gegeven om een bedrag af te schrijven van €45,- in de actieperiode voor de jaarkaart van 2008. Zeker niet tot wederopzegging voor onbepaalde tijd. dit had ik nooit gedaan.
Inmiddels het bedrag laten storneren door mijn bank maar hierop weer een aanmaning van Hotelbon ontvangen om toch maar te betalen.
Heb hierop weer een brief geschreven met duidelijke uitleg over de gehele gang van zake en mijn standpunt hierin.
In middels een reactie van Hotelbon per brief terug gehad dat ik destijds toch een abonnement op de jaarkaart heb afgesloten tot wederopzegging.

Is hier iets aan te doen? Ik weet zeker dat destijds tijdens het telefoongesprek niet ter sprake is geweest dat ik er voor onbepaalde tijd aan vast zou zitten tot wederopzegging!

Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met ditzelfde probleem.

Ik vind dat ik om de tuin geleid ben door Hotelbon en ben van mening dat er onwettig is gehandeld tijdens het aanbieden van deze telefonische actie van Hotelbon.

Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

SteunpuntToeslagen
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:17

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door SteunpuntToeslagen »

Ha ha

Nu zit ik met een abonnement op de jaarkaart van Hotelbon. Volgens mij heb ik het voor eenmaal om te proberen besteld, maar nu blijkt het ineens een abonnement.

Hoe is gbast eruit gekomen??? Ik hoop dat je dit forum nog volgt.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Amyl »

Er zijn heel veel topics hierover
zoek anders even op
hotelwaardecheque
goldcardvoordeel
worldwidebookers
(allemaal zelfde bedrijf)

henkenlies
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 16:31

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door henkenlies »

Ik heb ok de hotelbon aangesmeerd gekregen. Nu wil ik er weer van af na twee jaar en nu ben ik volgens hun eenpaar dagen te laat, dus weer een jaar. Van te voren is niets over de aanstaande verlenging meegedeeld.
Ik heb het bedrag gestorneerd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jeanne de Wit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2013 12:43

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door Jeanne de Wit »

Mijn ervaring met Hotelbon,
Je moet inderdaad een ontbijt en dinee afnemen, want je overnacht gratis !
Op zich niets mis mee, wij hebben het al verschillende keren gedaan, alleen in sommige Hotels ben je verplicht 2 uur ( te zitten). Voor 1 keer is dat niet erg maar niet 3 avonden achter elkaar!!! je hebt verder niets meer aan je avond en kunt ook niets meer doen, toen we het vroegen om de 2 e avond wat sneller te kunnen eten werd ons duidelijk gemaakt dat dat niet echt kon, er waren erg weinig gasten voor het dinee dus de bediening was voldoende, of kon men het in de keuken niet aan?
Jammer Fletcher Hotel in Roden. Met Fletcher hotel in Appelscha hebben we een betere ervaring.
Beter is een aanbieding met 1 dinee, kun je de andere avonden nog iets anders doen dan eten !
Verder heb ik geen slechte ervaring met de diners, zijn echt goed verzorgd ! En vers !

namsrevel
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:50

Re: hotelbon

Ongelezen bericht door namsrevel »

hmm ik wilde ook eens voor een hotelbon gaan omdat dit me veel goedkoper leek maar ik ben er allang achter dat dit totaal niet het geval is. Als je het mij vraagt kun je het beste gewoon zelf een hotel boeken, als je op boekingssites aangeeft niet meer dan 50 euro per nacht te willen betalen dan heb je nog genoeg keus en voldoende goede hotels die je dan wel een leuke hotelervaring kunnen geven zonder dat je vast zit aan een diner of ontbijt of 2 uur moet zitten.. !

Gesloten