LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eci

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
shaar
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2006 20:21

Eci

Ongelezen bericht door shaar »

Hoi,

Ik krijg wel eens een aanbieding in de brievenbus van Eci-boekenclub. Elke keer denk ik er over om lid te worden, vanwege de lage prijzen. Maar toch twijfel ik, waardoor ik het niet doe.

Zijn de prijzen nou wel zo laag, of zijn het alleen de welkomstaanbiedingen die het hem doen.. (5 euro voor drie boeken o.i.d., te goedkoop!)

Als het een paar euro per boek scheelt die je elk kwartaal moet kopen, wil ik het wel doen. Ze doen alleen zo vaag over de prijzen, ik zie ze nergens staan! Zou iemand me daar over kunnen informeren?

Natuurlijk komen daar dan de verzendkosten voor eigen rekening bij, neem ik aan?

Alvast bedankt voor het antwoord!

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: Eci

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

De prijzen in de catalogus zijn doorgaans iets goedkoper dan in de boekhandel. CD's en DVD's kosten meestal hetzelfde.

Verzendkosten komen er inderdaad nog bij, maar in veel steden heb je ook een ECI winkel, als je het daar haalt hoef je uiteraard geen verzendkosten te betalen.

Het assortiment is op zich best groot maar verandert naar mijn idee te weinig. Als ik na de welkomstbestelling nog 4x iets bestel heb ik het wel weer zo'n beetje gehad.

Ik ben nu voor de 3e keer lid (binnen 6 jaar ongeveer). Als ik een mooie welkomstaanbieding zie meld ik me aan, krijg een berg boeken voor 5 euro en vervolgens koop ik 4x (dus 1 jaar) iets, en zeg op tijd weer op zodat ik er na 1 jaar weer vanaf ben.

Niet vergeten op te zeggen als je dat zou willen, dat moet ver voor het einde van het lidmaatschapsjaar, anders loopt het weer een heel jaar door!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Eci

Ongelezen bericht door NAK »

Als je opzoek bent naar goedkope boeken moet je eens een keer bij de Slegte binnen lopen.

Zowel nieuwe als gebruikte boeken voor een habbekrats.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Eci

Ongelezen bericht door bitchy »

de eci is niet super duur maar loopt een eind achter wat goede boeken betreft, ze zijn allemaal oud en als je graag leest is er op den duur weinig interessants meer te vinden.
ik heb het echter 4 jaar vol gehouden, je moet zeker 4 maanden voor het laatste kwartaal van je lidmaatschap opzeggen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Eci

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ingaan op zo'n aanbieding voor een jaar?

Het kan, maar dan tegelijkertijd een brief sturen dat u na dat jaar uw abbonnement niet wil verlengen.

De adder onder het gras is namelijk dat zij er op speculeren dat u vergeet op te zeggen!!

Een (zeg 1) kwartaal niet betaald? dan geen waarschuwing maar direct een incassobureau!
Het verschuldigde bedrag wordt dan ineens met meer dan 100 euro verhoogd!
Daar valt niet tegen te protesteren!!

De Vrije Vogel

Jameela
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2005 14:36

Re: Eci

Ongelezen bericht door Jameela »

even een aanvulling....

Je hoeft niet lid te zijn van de ECI/NBC om in hun fillialen de iets goedkopere boeken aan te schaffen!

Is er geen filliaal in de buurt, tja dan betaal je telkens verzendkosten. Dan is bol.com ook een goed alternatief.

Verder las ik op hun site dat je nu bij lid worden niet meer 5 boeken mag uitkiezen, nu nog maar 3 (en dan nog 2 dvd/cd's)


Ze willen zeer graag dat je veel bij ze koopt.

- Door lid te worden beloof je 1x per kwartaal en boek aan te schaffen. Je krijgt dus elk kwartaal een kwartaalcatalogus, maar tussendoor ook nog andere catalogussen om je te laten denken dat je weer iets moet kopen.

- Ze zijn vaag over wanneer en kwartaal begint en eindigt!

- Vroeger kon je online zien welk boek je wanneer had gekocht, dat kan nu niet meer, zodat je niet weet of je in het huidige kwartaal al iets hebt gekocht.

- Soms zijn er leuke kortingen op de boeken, die korting is afhankelijk hoelang je lid bent, maaaaaaaaar die boeken gelden niet als kwataal afname, dus dan moet je er nog een boek bij kopen.

- Ook het feit dat je nu op ISBN nummer nieuwe boeken kan kopen is erg leuk, maar ook hier geld weer: geld niet als kwartaal afname.

- Bewaar je bonnen goed, dan kun je altijd terug kijken wanneer je iets hebt gekocht.

Dit is niet bedoeld om je af te schrikken, maar weet goed waar je aan begint.
Ze willen dat je veel koopt.
De boeken zijn niet veel goedkoper, zeker niet als je ook nog eens verzendkosten moet betalen.

Succes :!:

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Eci

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Verder las ik op hun site dat je nu bij lid worden niet meer 5 boeken mag uitkiezen, nu nog maar 3 (en dan nog 2 dvd/cd's)
Hier kunnen ze niets aan doen. Dit heeft te maken met de wet die korting op boekenprijzen slechts tot een bepaalde hoogte toelaat.

shaar
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2006 20:21

Re: Eci

Ongelezen bericht door shaar »

Ben blij dat ik het toch op dit forum heb gezet, want ik zie er toch maar vanaf.. Vanaf nu gaan de folders van Eci rechtstreeks de prullenbak in (zodat ik niet verleid kan worden).

Koop dan liever boeken bij de Sleghte of bij www.boekenkraam. nl!

Bedankt allemaal!

Groetjes Shaar.

leefin
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 13:33

Re: Eci

Ongelezen bericht door leefin »

De boeken die ECI aanbiedt, zijn wel degelijk goedkoper. Heel 'oud ' zijn ze niet, de titels zijn 4 maanden terug uitgebracht. Eerder mag ECI namelijk boeken niet voordeliger aanbieden, vanwege de Wet op vaste boekenprijs. Maar na 4 maanden mag het dus wel.
En alleen clubs zoals ECI mogen dit, bol.com bijvoorbeeld niet.
Je betaalt daar overigens ook verzendkosten.

De Slegte heeft goedkope boeken, omdat deze vaak ramsj zijn: boeken die niet meer gedrukt gaan worden, restpartijen. Dan mogen de uitgevers en boekhandelaren de vaste prijs wel loslaten. maar dat is dan niet exclusief voor De Slegte, ook de lokale boekhandel heeft die ramsjpartijen tene lage prijzen.


Een webwinkel waar je overigens ook nooit verzendkosten betaalt: www.cosmox.nl
[/url]

Hetiswat
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2008 17:18

Re: Eci

Ongelezen bericht door Hetiswat »

Hallo,

Ik ben al een paar jaar lid van eci en kocht kort geleden het boek''het lot van de familie meijer'' voor 22,50.Nu las ik in het eci clubblad dat wanneer je hetzelfde boek met zelfde isbn nummer ergens anders goedkoper vind, je 50 euro boekengeld in ontvangst kan nemen.

En ik vond het zelfde boek op de boekhandel.nl voor 19,95 en heb meteen met een eciwinkel gebeld in leeuwarden...daar zouden ze het nakijken en terugbellen.Dat gebeurde ook maar toen ik na een paar dagen keek op boekhandel.nl was de prijs aangepast naar 25 euro en bij eci vertelde ze me dat er een wettelijke boekenprijs geld en dat andere boekhandels daar niet onder mogen verkopen behalve eci...dus daarom kunnen ze de laagste prijsgarantie geven en deze boekhandel was in overtreding en zelfs strafbaar...ze hadden van eci contact opgenomen met deze boekhandel.

Maar ik liet het er niet bij zitten en vond nog vijf andere boeksites die ook voor de lagere prijs dit boek aanboden.
Weer gebeld en weer nul op het rekest want het was een aanbieding geweest en deze boekhandels hadden vergeten de prijs aan te passen...en via het hoofdkantoor van eci kreeg ik te horen dat ik beter eerst het boek had kunnen bestellen en dan met de factuur naar een eci winkel had moeten gaan...maar in het blad staat duidelijk dat je alleen maar hoeft aan te tonen dat hij ergens anders goedkoper ligt.

Ik heb de sites doorgegeven aan de betreffende eci winkels...en waarschijnlijk krijg ik niets meer te horen...vreemde zaak

Ik snap er niets meer van.

Hetiswat

Hetiswat
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2008 17:18

Re: Eci

Ongelezen bericht door Hetiswat »

Hallo,

Ik heb inmiddels het boekengeld in ontvangst mogen nemen.
Eci is toch de slechtste niet!

Bedankt ECI!

Groet,

Hetiswat.

Inge61
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 22:26

Re: Eci

Ongelezen bericht door Inge61 »

Voor je lid wordt moet je je realiseren dat er een clubassortiment is en een boekenassortiment. Je kwartaalselectie, die je dus moet afnemen, zou dus wel eens een boek kunnen zijn dat valt onder b-selectie en dan denk je dat je een kwartaalselectie hebt gedaan maar niets is minder waar. Eci bepaalt zelf welke boeken je wel of niet kunt kiezen. Dus zit je dan al heel snel aan 2 afnames, Het boek dat je wilde, maar dan nog een boek omdat je die moet afnemen...Lekker is dat!! Ik zeg in ieder geval per direct mijn lidmaatschap op en ga weer gezellig naar de boekhandel....

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Eci

Ongelezen bericht door MLF »

Toen ik lid was haalde ik 4 boeken aan het eind van het jaar.
Als je in januari 4 boeken haalde moest je het volgende kwartaal gewoon weer halen.

luc1986
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2008 21:58

Re: Eci

Ongelezen bericht door luc1986 »

Tijd terug werd ik aangesproken of ik niet lid wilde worden van ECI klonk best intressant en ik kon een welkomst geschenk uitzoeken, je moet dan wel natuurlijk minstens 4 producten hebben besteld voor je het kan opzeggen en minstens een jaar lid zijn. Daarna kon ik altijd beslissen of ik door zou gaan. Nou prima ik lees graag, nou ik maakte er toch niet zoveel gebruik en ze stuurde steeds het door hun zelf samengestelde pakket (prima hadden we ook besproken)
Nou opgezegd bij ECI keurig een brief gekregen met bevestiging, maar daarin staat dat ik nog wel een jaar lid moet blijven wat ik met hun zou hebben afgesproken.. Ook werd er vermeld dat ik dus elk kwartaal ook een product moest bestellen. naar eci gebeld en gezegd dat ik na een jaar kon beslissen wat ik zou doen (staat overigens ook bij hun op de site) Mevrouw zei kan zijn maar wij hebben het zo en zo met u afgesproken. Ik vroeg of ze dat kon opsturen en dat is niet mogelijk. Daarna werd er nog even gemeld dat ze me elk kwartaal hun selectie zouden opsturen en dat ze er verder niets meer over kwijt wilde, verbinding werd verbroken.
Wat kan ik hier aan doen?

Op site van ECI staat dit:
Uw lidmaatschap loopt minimaal 1 jaar, maar zodra u 4 producten besteld heeft (uw welkomstpakket niet meegerekend), kunt u elk kwartaal opnieuw vrijuit beslissen wat u wilt: opzeggen of blijven profiteren van onze unieke clubvoordelen.

MartijnH
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 12:04

Re: Eci

Ongelezen bericht door MartijnH »

Mijn dochter heeft al een jaar geleden opgezegd en werd een paar maanden daarna gebeld of ze toch niet lid wilde blijven. Daar zei ze nee tegen. Toch kreeg ze een paar weken later de kwartaalkeuze opgestuurd. Bleek dus ondanks haar nee toch weer lid te zijn gemaakt. Weer gebeld en geprobeerd dit weer terug te draaien. Dat leek te lukken en het lor van een kwartaalkeuze is bij haar opgehaald. Eind goed al goed. Totdat vandaag er plotseling 30 euro van haar rekening was verdwenen. Nu heb ik maar eens een keer gebeld. Blijken ze het geld te hebben afgetrokken omdat het boek niet zou zijn teruggestuurd. Ben daar heel boos over geworden en wordt nu terug gebeld door een baas. Ben benieuwd, want dat gaat natuurlijk nooit gebeuren

Wordt vervolgd


edit:

Niet terug gebeld dus maar weer zelf gebeld en nu iemand aan de lijn gekregen die wel snapte dat de afdeling klantenservice ook daadwerkelijk service moet geven. Zag dat er een afspraak stond om het boek op te halen, maar dat het nooit afgevinkt was. Mijn dochter gaat nu de automatische overschrijving ongedaan maken. Anders moet ze 30 dagen wachten voordat ze het geld terugkrijgt. Laten we hopen dat dit einde verhaal is.

Het motto van deze club is:
ECI, eindeloos leesplezier.
Moet zijn:
ECI, eindeloos gezeur!

consumens
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2009 23:11

Re: Eci

Ongelezen bericht door consumens »

Ik ben in maart lid geworden van Eci. Je kunt wel vraagtekens bij de verkooptechniek zetten. De verkoper doet alsof het niet zomaar een verkoop is, maar dat het iets bijzonders is. Hij zegt nog net niet "Vandaag is de dag van uw leven" of "U bent onze miljoenste klant". Vooruit, dat kun je verwachten als je op straat loopt.

Wanneer een kwartaal begint of eindigt ligt niet direct voor de hand. Maar je lidmaatschap kan ingaan op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Misschien is dat een aanwijzing? Maar goed, als je niet op tijd bestelt geven ze je wel in een brief op je flikker. Ik heb mijn inschrijfformulier, met mijn handtekening. Daarop valt duidelijk te lezen:

"Ik beloof elk kwartaal een bestelling te doen en minstens 2 jaar lid te blijven. Ik zeg een maand voor afloop van een lidmaatschapsperiode op als ik mijn lidmaatschap niet kan verlengen."

Kijk, je weet waar je aan begint (tenzij je onder een steen woont). Het heeft weinig zin om achteraf te huilen dat je het formulier niet goed hebt gelezen omdat je verblind was door die aardige meneer die je een boek, cd en dvd voor bijna niks geeft. Mijn redenering was ook van: "Ach, om de 3 maanden een boekje, mij best."

Maar het is voor bepaalde situaties niet altijd even handig. Ik woon in een flat met kleine postvakjes. Als dat boek er niet door past en ook niet bij jou terecht komt, dan denken ze dat je een nieuw adres hebt. En binnenkort ga ik weer thuis wonen. Ik heb er weinig zin in om mijn ouders elke week met die foldertjes op te zadelen. Maar ja, nog een jaar te gaan...

Heb het voor die tijd maar vast opgezegd, vergeet ik dat in ieder geval niet. Die mevrouw zei ook nog dat je het kon 'afkopen' door de waarde van je 3 inschrijfartikelen terug te betalen. Dat heb ik nog maar even gelaten, maar misschien is dat wel een goede optie als je echt meteen wil ontsnappen. Maar hoe kun je garanderen dat ze je niet alsnog troep gaan sturen, geld afschrijven of je automatisch opnieuw lid maken?

Wat Eci trouwens niet vertelt is dat je ook in aanmerking komt voor andere aanbiedingen van samenwerkende bedrijven, en daar kunnen ze je altijd mee lastigvallen. Zo kreeg ik vandaag een telefoontje van een opdringerige meneer van de Eci die me stroom van de Nuon wou aansmeren. "Geen interesse." "Maar hoezo niet dan? U krijgt goedkopere stroom, meneer, hoe kunt u daar nou geen interesse in hebben?"

pepo paraquao
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 18:36

Re: Eci

Ongelezen bericht door pepo paraquao »

vandaag na vele problemen met eci een korting van 20% aangeboden gekregen indien ik overstap naar nuon energie ze hadden mijn telefoonnummer van eci en waren verdomd nog op de hoogte van alle problemen,

het wordt steeds gekker, heb mijn abonnement onmiddelijk opgezegd
met de mededeling dat alle boeken ed die nog komen onmiddelijk de papierbak ingaan.

Gesloten