LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge bespreekkosten seetickets.nl

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Hoge bespreekkosten seetickets.nl

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Zojuist heb ik tickets gekocht in de fanvoorverkoop voor het concert van Marco Borsato op 21 oktober.
Deze verkoop gaat via www.seetickets.nl
Mijn kaarten kosten €55 euro per stuk, €110 euro voor 2 kaarten.
Groot was mijn verbazing toen bleek dat ik €124,50 af moest rekenen. Er zijn €9,60 bespreekkosten ( via internet notabene!!) en € 4,50 service kosten in rekening gebracht voor versturen via post of e-mail.
De zogenaamde service kosten zijn mij al langer bekend, maar de bespreek kosten zijn nieuw. Is er weer een nieuwe manier gevonden om mensen geld uit de zak te kloppen? als je naar een concert wilt moet je bespreken via telefoon of internet, maar om daar nou €9,60 voor te vragen!

fkjkools
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2012 19:55

Re: Hoge bespreekkosten seetickets.nl

Ongelezen bericht door fkjkools »

Is nog steeds niet veel veranderd.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Hoge bespreekkosten seetickets.nl

Ongelezen bericht door Sage. »

Staat gewoon vermeld in de voorwaarden:
2.4 Bij het maken van een reservering brengt SEE aan Cliënt, naast de Entreegelden voor het Evenement, reserveringskosten in rekening voor de door of namens Organisator verleende diensten. De reserveringskosten kunnen bestaan uit;

bespreekkosten die, behoudens uitzonderingen, per kaart in rekening worden gebracht, eventueel vermeerderd met
transactiekosten, welke eenmalig per reservering worden berekend.
Voortaan dus iets beter inlezen of bij een direct verkooppunt je tickets halen.

Asterix1000
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2012 15:29

Re: Hoge bespreekkosten seetickets.nl

Ongelezen bericht door Asterix1000 »

Ik sluit me volledig aan bij dit onderwerp. De bespreekkosten zijn absurd hoog. En nu wordt hier gesproken over de afname van 2 kaartjes. Maar ik reserveerde voor een vereniging 100 kaarten voor vrienden van Amstel live 2013. Krijg ik de bevestiging en wordt daar ook gewoon 5 euro per kaartje bespreekkosten gerekend.
Dit is dan 500 euro!!! De factuur volgt binnen enkele weken en het bedrag van 6500 euro gaan ze dan ook nog eens een jaartje vastzetten tegen de nodige rente. Ze kunnen die kaarten ook in het najaar in de verkoop doen. Dan zal Ahoy ongetwijfeld ook vol komen, maar ja, dan hebben ze natuurlijk een half jaar minder rente inkomsten.
En of ze dan nog niet genoeg geld aan je hebben verdient, wordt het versturen van de kaarten (€ 9,52) ook nog doorberekend
In het verleden heb ik het vaker meegemaakt dat de bespreekkosten voor groepen beperkt bleef tot bijv. 50 euro en dat is dan nog een beetje te begrijpen. Maar dit kom ik nergens meer tegen.
Kort samengevat mag je als vereniging zijnde dus al het werk voor hun verrichten en als beloning daarvoor mag je de volle prijs betalen. Ronduit te belachelijk voor woorden.
En mailtjes met de vraag om uitleg aangaande deze kosten worden simpelweg niet beantwoord.

Gesloten