LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
michiel1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2011 07:18

OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door michiel1981 »

Ga nooit maar dan ook nooit in zee met deze smerige oplichters die diensten aanbieden die ze niet kunnen leveren en je met leugens afwimpelen aan de telefoon.
2 weken heb ik zonder internet en tv gezeten en de ene leugen naar de ander...
Via hun planning bij kpn kwam ik er later achter dat de kabels nog niet eens gepatched waren in de wijkcentrale terwijl ik 11 weken daarvoor via hun postcodecheck op de website het pakket groen besteld had wat volgens hun leverbaar was. De smerige leugenachtige manier door mij vals te informeren aan de telefoon vind ik verschrikkelijk. Na een hele hoop gezeur heb ik eindelijk mijn contract kunnen ontbinden door te dreigen met advocaat en media.
Er is zelfs zogenaamd een monteur langsgestuurd bij mij op afspraak wat me 2 vrije dagen heeft gekost terwijl ze wisten dat die niks kon doen en is ook beide keren niet komen opdagen zonder telefoontje.

MENSEN, BLIJF VER UIT DE BUURT VAN TWEAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door mar9 »

Hier overigens een tevreden klant van Tweak.

Wat u is overkomen, klopt niet. Echter verheug u niet anders behandeld te worden bij een ander.

KPN, UPC, Ziggo.... enz.

michiel1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2011 07:18

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door michiel1981 »

Altijd prima behandeld door upc en tele2. Nog nooit zo schofterig door tweak en zo vol met leugens en valse beloftes.

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door mar9 »

UPC: Kan er een boek over schrijven evenals KPN

1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Dat geldt natuurlijk ook voor Tweak, maar ik heb niet veel negatiefs over Tweak vernomen. Of ben in deze een keer de gelukkige?

michiel1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2011 07:18

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door michiel1981 »

Google maar eens om alle horror verhalen te ontdekken....

joozz
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:12

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door joozz »

Nou google inderdaad maar eens op Tweak.... (en dan moet je ook nog eens nagaan dat Tweak een kleine speler is, hebben ze volgens mij best een hoge klachtenscore!)

Wij hebben ook een erg nare ervaring met Tweak, problemen oplossen is daar onmogelijk, en dan zijn ze ook nog eens in zee gegaan met een incassobureau genaamd DBO, dat zijn ook al van die onkundige zakkenvullers....

Ik zou iedereen heel erg willen adviseren: niet mee in zee gaan!!!! En helaas ben ik echt geen uitzondering. En wil je het toch proberen, zorg dan dat je ook meteen een rechtsbijstandsverzekering afsluit of voldoende middelen hebt om zelf een jurist of advocaat in te huren....

Zelfs de jurist die ik uiteindelijk in heb moeten schakelen had nog nooit een bedrijf als Tweak meegemaakt...

michiel1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2011 07:18

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door michiel1981 »

Hey Jooz,

Uiteindelijk hebben ze mijn contract eenzijdig verbroken toen ik dreigde naar de media te stappen :)
Diezelfde avond UPC gebeld en wat denk je... Maandagavond besteld.... donderdag werkte de kabel en vrijdag had ik internet tv digitaal en telefoon. ZO KAN HET OOK.
En toen ik de medewerkster van upc vertelde over wat ik meegemaakt had met tweak heb ik het hele jaar korting gekregen op mijn abbo ipv 6 maanden :)

JeeeeeeeeeeeJ

S6 allen die net als mij in deze ellende van tweak hebben gezeten

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

michiel1981 schreef: En toen ik de medewerkster van upc vertelde over wat ik meegemaakt had met tweak heb ik het hele jaar korting gekregen op mijn abbo ipv 6 maanden :)
Customer Service (voor de nieuwe klant) +1.
Mooie actie!

nellie75
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2012 13:19

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door nellie75 »

Sinds een aantal weken ben ik klant van tweak en tot nu toe niks dan ellende meegemaakt...2 tv,s boven werken nog steeds niet en daar word ook niks aangedaan..Nu wou ik vanmorgen gebruik maken van mijn huistelefoon en iedereen die ik bel geeft die in gesprektoon aan.Als iemand mij probeert te bereiken krijgen ze te horen dit nummer is nu niet bereikbaar..Zo snel mogelijk tweak gebeld en gevraagd dit op te lossen..Het volgende werd mij verteld..We gaan een ticket voor u aanmaken(houd in dat ze mijn lijn gaan nakijken)op de vraag hoe lang ik zonder telefoon ga zitten kon niemand mij antwoord op geven..Natuurlijk heb ik gevraagd om een tegemoetkoming aagezien ik nu alles met mijn mobiele telefoon moet doen en dus extra kosten maak,verder heb ik gezegd dat het niet klopt dat ik gewoon mijn abbonnement compleet moet betalen terwijl ik dus niet van de dienst gebruik kan maken..Als antwoord kreeg ik sorry mevr kunnen we niks aandoen u krijgt geen vergoeding :evil: Ik ben dus van plan verdere stappen te gaan ondernemen want dit is werkelijk pure oplichterij..Het liefst zou ik vandaag per direct nog van tweak afwillen.....1 woord schandalig

lonelyinternet
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2012 15:19

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door lonelyinternet »

Ik heb ook veel problemen gehad met Tweak. Een bepaalde bedrag is geincasseerd van mijn rekening wat niet klopt. Ik heb netjes contact gehad via de telefoon met hun "helpdesk" zonder succes en elke keer wordt de telefoon ophangen halfwegen het gesprek.

Ik heb via mail een aantal keer gevraagd voor een factuur inclusief specificatie zodat ik weet waarvoor ik moet betalen. Ik krijg een email met een bedrag genomed zonder specificatie. Ik heb weer gevraagd voor een factuur zodat ik dit netjes kan declareren bij mijn werkgever. Daarna krijg ik veel negatieve reacties vanuit tweak een snel ingetypt pdf zonder logos niets en geen BTW bedrag erop.

Vandaag weer gevraagd voor een normale factuur volgens de regels van de Belastingdienst en van Ministerie van EZ met dit als antwoord :

Er wordt contact opgenomen met de afdeling boekhouding. Er wordt gekeken wat de mogelijkheden zijn.
U hoort nog van ons of er een nieuwe factuur volgt met een andere beschrijving of dat wij u toch naar en incassobureau sturen.


Sinds dat ik het factuur hebt ontvangen en de mail hierboven is 1 week overheen gegaan. Maar Tweak wil dit toch direct naar een incasso bureau sturen. Vreemd manier van omgaan met klanten. Enige wat ik wil is een normale factuur en zal ik direct betalen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lonelyinternet schreef: Sinds dat ik het factuur hebt ontvangen en de mail hierboven is 1 week overheen gegaan. Maar Tweak wil dit toch direct naar een incasso bureau sturen. Vreemd manier van omgaan met klanten. Enige wat ik wil is een normale factuur en zal ik direct betalen.
Lijkt me ook.
Een andere optie zou zijn per mail aan 'Tweak' te melden dat er 'zomaar' een incasso is gepleegd zonder onderliggende stukken - waardoor jij geen keuze had dan dit te zien als niet geauthoriseerde incasso.

(XS4All stuurt gewoon op papier elke maand de factuur toe - dus zo moeilijk kan het niet zijn)

Glynn
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2012 08:16

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door Glynn »

Slecht, slechter, Tweak...

Ik raad een ieder met klem af diensten af te nemen via Tweak. Ik ken persoonlijk twee prima mensen, die daar bij de servicedesk hebben gewerkt, en die alle voornoemde negatieve ervaringen bevestigen. Het verbaast me, dat deze club nog niet op de fles is, of anders binnenkort zal ophouden te bestaan, want hun service naar externe maar ook interne klanten is arrogant, amateuristisch en uitsluitend gericht op korte termijn inkomsten; ik geef een paar voorbeelden:

- helpdesk medewerkers worden slecht ingewerkt en alleen subjectief (goed kunnen opschieten met de baas) en op kwantiteit (aantal afgehandelde calls/mails, wat plotseling ophangen en niet goed worden geholpen verklaart) beoordeeld
- je hebt geen beroepsmogelijkheid als klant om bv de leidinggevende te spreken te krijgen (verschuilen zich achter de helpdeskmedewerkers die de klappen moeten opvangen); dit geldt ook voor de helpdeskmedewerkers zelf; als ze kritisch zijn op de dienstverlening naar de klanten toe en voorstellen om zaken intern te verbeteren, krijgen ze ontslag.
- de tweede lijn is zwaar onderbezet, en kwalitatief onder de maat, waardoor echte problemen niet, of pas heel laat worden opgelost.
- op klachten van klanten wordt niet, of heel laat, en in dat laatste geval vaak niet inhoudelijk gereageerd. Door incassospierballentaal wordt geprobeerd de klant te overbluffen.
- het verloop onder de helpdeskmedewerkers is schrikbarend (vandaar de structurele servicedeskvacature vacatures op Cambrium, die de servicedeskondersteuning faciliteert)

Ik ken zoals eerder aangegeven twee voorbeelden van mensen die daar bij de helpdesk hebben gewerkt, die prima werk leverden, maar te kritisch dan wel te duur werden bevonden, en zonder pardon werden ontslagen. Aan een gesprek hierover desgevraagd, had men geen behoefte, want geen tijd (!) Hoe feodaal en respectloos ga je met je werknemers om !

Kortom, houd je verre van Tweak als klant (tenzij je het als uitdaging ziet, en een goede rechtsbijstandverzekering hebt), en wees gewaarschuwd als je hier (Cambrium) wilt gaan werken (tenzij je wilt ervaren hoe lomp en schandalig een werkgever je kan behandelen)

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

michiel1981 schreef:Ga nooit maar dan ook nooit in zee met deze smerige oplichters die diensten aanbieden die ze niet kunnen leveren en je met leugens afwimpelen aan de telefoon.
2 weken heb ik zonder internet en tv gezeten en de ene leugen naar de ander...
Via hun planning bij kpn kwam ik er later achter dat de kabels nog niet eens gepatched waren in de wijkcentrale terwijl ik 11 weken daarvoor via hun postcodecheck op de website het pakket groen besteld had wat volgens hun leverbaar was. De smerige leugenachtige manier door mij vals te informeren aan de telefoon vind ik verschrikkelijk. Na een hele hoop gezeur heb ik eindelijk mijn contract kunnen ontbinden door te dreigen met advocaat en media.Er is zelfs zogenaamd een monteur langsgestuurd bij mij op afspraak wat me 2 vrije dagen heeft gekost terwijl ze wisten dat die niks kon doen en is ook beide keren niet komen opdagen zonder telefoontje.

MENSEN, BLIJF VER UIT DE BUURT VAN TWEAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is dus niet bij een dreigement gebleven, gezien je posting hier op het forum. Dreigen met media om je contract te ontbinden en dat is dus kennelijk gelukt. Vervolgens zoek je daarna toch pontificaal de media op. Daarmee bombaardeer je jezelf ook tot een niet al te betrouwbare partij.

Nee ik heb niets met Tweak te maken en ben zelf glasvezel klant bij KPN waar ook wel eens wat mis gaat. Google maar eens op KPN.
Laatst gewijzigd door CB op 15 apr 2012 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

michiel1981
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2011 07:18

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door michiel1981 »

CB schreef:
michiel1981 schreef:Ga nooit maar dan ook nooit in zee met deze smerige oplichters die diensten aanbieden die ze niet kunnen leveren en je met leugens afwimpelen aan de telefoon.
2 weken heb ik zonder internet en tv gezeten en de ene leugen naar de ander...
Via hun planning bij kpn kwam ik er later achter dat de kabels nog niet eens gepatched waren in de wijkcentrale terwijl ik 11 weken daarvoor via hun postcodecheck op de website het pakket groen besteld had wat volgens hun leverbaar was. De smerige leugenachtige manier door mij vals te informeren aan de telefoon vind ik verschrikkelijk. Na een hele hoop gezeur heb ik eindelijk mijn contract kunnen ontbinden door te dreigen met advocaat en media.Er is zelfs zogenaamd een monteur langsgestuurd bij mij op afspraak wat me 2 vrije dagen heeft gekost terwijl ze wisten dat die niks kon doen en is ook beide keren niet komen opdagen zonder telefoontje.

MENSEN, BLIJF VER UIT DE BUURT VAN TWEAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is dus niet bij een dreigement gebleven, gezien je posting hier op het forum. Dreigen met media om je contract te ontbinden en dat is dus kennelijk gelukt. Vervolgens zoek je daarna toch pontivicaal de media op. Daarmee bombaardeer je jezelf ook tot een niet al te betrouwbare partij.

Nee ik heb niets met Tweak te maken en ben zelf glasvezel klant bij KPN waar ook wel eens wat mis gaat. Google maar eens op KPN.

boeiend!!!!!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

En de waarheid!!!!!

Glynn
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2012 08:16

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door Glynn »

Beste Michiel1981
Een totaal verkeerde aanname van je, en vervolgens daarop je waarde oordeel baseren dat ik een onbetrouwbare partij ben ? Dat is een beetje dom...

Ik heb geen contract met dit slechte bedrijf (want ik heb betrouwbare informatie uit eerste hand en bezoek fora zodat ik vooraf gewaarschuwd ben). Met je verdacht snelle reactie, je taalfouten (pontificaal ipv pontivicaal, dat soort fouten maken ze daar ook veel), en je ongevraagde ontkenning ("ik heb niets met Tweak te maken") wek je sterk de indruk dat je wel degelijk iets met ze te maken hebt. Dat verklaart waarom je zoals nu onterecht voor ze in de bres springt.

Dus niet de aandacht verplaatsen naar de KPN, beste Michiel, maar on topic blijven. Ik daag je uit inhoudelijk te reageren op mijn eerdere input. Valt gewoon niets op af te dingen !

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

@Glyn

Je reageert volgens mij op mijn bericht die ik geadresseerd had aan Michel1981. Dus mijn bericht was niet voor jou bestemd. By the way, bedankt voor je correctie van mijn taalvout. Ik heb het aangepast. Moet ik verder nog reageren op je verkeerd geadresseerde aantijgingen. :wink:
Laatst gewijzigd door CB op 15 apr 2012 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Glynn
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2012 08:16

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door Glynn »

@CB Inhoudelijke reacties op mijn bijdrage zijn altijd welkom. Graag gedaan wat betreft de correctie van je taalfout (By the way, niet voor jouw bestemd is zonder w; wederom graag gedaan)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je alle berichten op dit forum op 1 hoop gooit, dan werken dus bij ieder bedrijf oplichters. Aangezien het gewone mensen zijn die bij bedrijven werken betekent dat dus dat er onder ons ook heel veel oplichters moeten zitten....

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: OPGELICHT DOOR TWEAK!!!!!!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

CB schreef:
michiel1981 schreef:Ga nooit maar dan ook nooit in zee met deze smerige oplichters die diensten aanbieden die ze niet kunnen leveren en je met leugens afwimpelen aan de telefoon.
2 weken heb ik zonder internet en tv gezeten en de ene leugen naar de ander...
Via hun planning bij kpn kwam ik er later achter dat de kabels nog niet eens gepatched waren in de wijkcentrale terwijl ik 11 weken daarvoor via hun postcodecheck op de website het pakket groen besteld had wat volgens hun leverbaar was. De smerige leugenachtige manier door mij vals te informeren aan de telefoon vind ik verschrikkelijk. Na een hele hoop gezeur heb ik eindelijk mijn contract kunnen ontbinden door te dreigen met advocaat en media.Er is zelfs zogenaamd een monteur langsgestuurd bij mij op afspraak wat me 2 vrije dagen heeft gekost terwijl ze wisten dat die niks kon doen en is ook beide keren niet komen opdagen zonder telefoontje.

MENSEN, BLIJF VER UIT DE BUURT VAN TWEAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is dus niet bij een dreigement gebleven, gezien je posting hier op het forum. Dreigen met media om je contract te ontbinden en dat is dus kennelijk gelukt. Vervolgens zoek je daarna toch pontificaal de media op. Daarmee bombaardeer je jezelf ook tot een niet al te betrouwbare partij.

Nee ik heb niets met Tweak te maken en ben zelf glasvezel klant bij KPN waar ook wel eens wat mis gaat. Google maar eens op KPN.

Tis een ervaring welke gedeeld wordt....ja en dat achteraf alsnog de media wordt ingelicht kan ik alleen maar blij mee zijn......als dit bedrijf bij mij diensten zou aanbieden zou ik door deze plaatsing mooi voorbij laten gaan.

Om dan deze poster als niet betrouwbare partij te bestempelen vindt ik nergens op slaan.

Maar goed, we hebben na de KPNs, UPC, Ziggo's etc etc nu tweak erbij.....tis allemaal wat in internetland.

Gesloten