LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Robbey
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012 20:44

Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door Robbey »

4 jaar lang betalen we voor internet een duurder abonnement omdat we snelheid wensten. Echter afgelopen maand weten we dat de slechte performance al die tijd niet aan draadloos gebruik ligt. Wanneer we KPN hiermee confronteren erkennen ze schuld. Men verteld ons doodleuk dat ze de door ons gewenste snelheid niet op ons specifieke adres niet kunnen leveren. Toch hebben ze 4 jaar lang onrechtmatig te hoog abonnementsgeld gevraagd en ontvangen. Maximale restitutie bedraagt 0,5 jaar 10€ korting op ons abonnement. Ik kan nergens voet aan wal krijgen. Ik voel me zwaar opgelicht door KPN !!!!!

juls12
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 09:25

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door juls12 »

Ik kreeg te horen dat er maar maximaal 8 MB maximaal mogelijk is via adsl op mijn adres. Ik betaal al een tijdje voor hoger (20 / 40 MB ). Maar dat heeft dus gewoon geen zin. Hier zouden consumenten door de provider beter geinformeerd moeten worden. Het is zonde van mijn geld en voel mij ook opgelicht. Ik wist dat KPN duur is maar op deze manier ...?!?!?

Eggemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:30

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door Eggemans »

KPN is niet de enige die dit flikt helaas.... Een kennis van mij zit bij tele2 en heeft ook een pakket van 20MB, alleen in de woonplaats is maar 8MB mogelijk. En krijgt men compensatie of een goedkoper abonnement? Niet dus.... gewoon betalen voor 20MB. De opta zou hier eens wat strenger tegen moeten optreden. Het lijkt mij logisch dat je alleen betaald voor iets wat je daadwerkelijk krijgt, en niet voor iets wat je wordt beloofd maar wat niet waargemaakt kan worden.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door wiseger »

Toevallig heb ik precies hetzelfde met KPN meegemaakt, in mijn geval hun dochter XS4ALL. Alles was hartstikke traag terwijl ik gewoon een snel abonnement had. Bleek te liggen aan het oude modem dat ik in bruikleen had, dat was nog een ADSL modem terwijl alleen met VDSL snel internet mogelijk is, probleem bleek met name in de trage upload te zitten.

Als aanbieding hebben ze het modem omgewisseld voor een VDSL modem en sindsdien is Internet bij mij wel snel. Moest wel mijn contract met een jaar verlengen en kreeg inderdaad geen tegemoetkoming voor die tijd dat mijn Internet erg traag was.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@eggemans

toen ik mijn abbo afsloot bij tele 2 stond er...tot een snelheid van 20 mb...(het ligt eraan hoe dicht je bij de centrale zit etc)
nou heb even snel gekeken staat er dus nog steeds..tot een snelheid van 20 mb,dus je weet wat je afsluit...
en dat diegene dan maar haar snelheid krijgt?

en nee ik werk niet bij tele 2 :D

over xs4all...ik had het vroegere demon,laten we daar maar helemaal niet over praten :twisted: demon werd later xs4all..

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door Ulbe »

ADSL/VDSL zal nooit de beloofde snelheid kunnen halen,

Wanneer je bij deze systemen in de buurt zit van de maximum snelheden mag je blij zijn, een kennis van me heeft een KPN VDSL aansluiting, max. 50Mbit pakket, de praktijk; nog geen 25 Mbit netto!, wel breed betalen dus!,

Zelf heb ik kabel, beloofd 50 Mbit, praktijk; 50.8 Mbit gemiddeld!, u voelt wel aan dat ik dus niet snel meer terug wil naar ADSL/VDSL,

Overstappen naar een goedkoper pakket of naar de kabel kan dus de enige remedie zijn,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

wakker
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 sep 2010 13:55

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door wakker »

ja, en nu noemen ze dezelfde abbonementen 40 mb of 50 mb... ik gelóóf simpelweg niet dat ze ergens boven de 25 mb uitkomen, zelfs bedraad niet.

dat de opta hier niets aan doet is inderdaad niet te geloven

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door renegade66 »

het is je reinste oplichting.

ik heb hetzelfde maar dan met online, abbo tot 20Mb en maar max 8 kriijgen.
puur omdat ze de benodigde eigen apparatuur niet in de centrale hebben en dus een lijntje van Kpn huren.

ik vind dat als je een tot 20Mb snelheid verkoopt je dit minimaal ook moet uitsturen vanuit de centrale.

en denk je door deze misleiding je abbo op te kunnen zeggen?
helaas vergeet het maar.

abbo verlagen?
vergeet het maar.

belkosten vergoed krijgen omdat je moet bellen vanwege storingen?
vergeet het maar, hierin wordt onderscheid gemaakt. (de een krijgt het wel vergoed de ander niet)

kortom, de opta mag hier zeker wel eens tegen optreden.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door boef530 »

Gaat de opta niets mee doen. ADSL providers adverteren met snelheden TOT een aantal Mb, garanderen dus niet dat die snelheid daadwerkelijk gehaald gaat worden. KPN geeft dochterbedrijfjes wel voorrang op de vaak verouderde telefoon centrales. KPN kan wel toegeven dat de snelheid niet gehaald kan worden dus schuld bekennen maar oplichting is dat weer niet.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik heb al jaren 8mb van KPN en ik heb op de modem 2 tv's zitten 2 computers en t werkt gewoon. Wat doen jullie dan met een pc dat , deze snelheid niet voldoende is? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. Ook ik download wel eens een film maar vind het niet erg als ik een paar uur moet wachten tot die binnen is. Vaak zijn t tegenwoordig op de torrent sites video ts-en en die zijn groot.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door bprosman »

maar vind het niet erg als ik een paar uur moet wachten tot die binnen is.
Dat geduld heb ik dus niet :-). Bovendien met de Blue-ray en 3D films ga je tegenwoordig al snel naar de 12...20 Gb, dat is al 4...5 keer zo groot als een normale film. Maar er zijn nog wel meer zaken die ik doe, gemiddeld werk ik 2 dagen per week thuis en vergader dan met microfoon/webcam, en zit op het netwerk van de zaak. Verder zijn er tieners in huis die graag online gamen en die willen graag spelen met een hoge snelheid en vooral zonder de zogenaamde 'lag'.

Als je "af en toe" eens een filmpje download en alleen op het internet browse'ed en of eens op een forum zit kun je inderdaad prima met minder toe.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Door KPN opgelicht, schuld erkenning maar geen restitutie.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

paar uur voor een film??????? :oops: :oops: nou dat gaat hier sneller hoor....
verder zeg ik niks :lol: :lol: :lol: maar ligt ook aan hoe je het doet...

staat aparte pc te downloaden,man zit op de pc te werken,mijn lappie staat aan,kan gewoon gebeld worden en de digitale decoder staat aan..no problem?
en ik zit toch paar km van de centrale af,tele zei eerlijk dat ze me geen 50 mb konden geven

in principe ook niet nodig...

Gesloten