LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2010 11:45

onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik krijg sinds enige tijd facturen van het bedrijf Internet Solutions NL.
Het betreft een echte factuur (geen spook-) voor de vermelding in op http://www.bedrijvengids-2012.nl.

Volgens het SAF kun je deze facturen het beste niet negeren en een aangetekende brief naar Internet Solutions NL sturen.

Waarom zou ik kosten moeten maken voor een bedrijf dat mij ten onrechte facturen stuurt?

Iemand ervaring?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door puma73 »

[email protected] schreef:Ik krijg sinds enige tijd facturen van het bedrijf Internet Solutions NL.
Het betreft een echte factuur (geen spook-) voor de vermelding in op http://www.bedrijvengids-2012.nl.

Volgens het SAF kun je deze facturen het beste niet negeren en een aangetekende brief naar Internet Solutions NL sturen.

Waarom zou ik kosten moeten maken voor een bedrijf dat mij ten onrechte facturen stuurt?

Iemand ervaring?
Als u dit niet doet kunt u in een juridische touwtrekkerij komen met deze fraudeurs.

Als het op een eventuele rechtszaak uitdraait staat u sterker.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door Frank445 »

Heel moe wordt je van deze maffia-praktijken, waar de overheid nog steeds niets aan doet (gedoogd). Ook dit keer wijst het spoor naar Kopenhagen (registratie website). Kennelijk wil men steeds anoniemer zijn. Er zit in Noordoost Groningen een heel actieve club oplichters spookrekeningen te versturen aan bedrijven. Het incassobureau zit in hetzelfde pand. Vraag me af of ze het tot een rechtszaak brengen. Net zoals bij de maffia is het vooral angst zaaien. Je moet er maar plezier in hebben om dit werk te doen.

MAXIEM

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

[email protected]

Ten deze ben ik het niet eens met het advies van de SAF. Je kunt de faktuur m.i. gewoon negeren of een gewone brief sturen, waarin je stelt dat de faktuur geen betrekking heeft op een overeengekomen levering van een dienst of van een produkt en dat je dus aan hen niets verschuldigd bent. Als zij het daar niet mee eens zijn, dan moeten zij maar bewijzen dat de faktuur wél berust op een wettige overeenkomst. Onderaan die brief kun je wél je naam en je adres zetten maar persé niet je handtekening. Zoals algemeen bekend, zijn er nu eenmaal nog steeds bedrijven in Nederland, die met een originele handtekening (middels creatief knippen en plakken) een niet van echt te onderscheiden overeenkomst met een zogenaamde originele handtekening, in elkaar fröbelen.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Note1: bewaar wél een kopie van die brief!

Note2: ook moet je telefonisch geen kontakt met hen opnemen

Note3: je moet dit zien als een soort dreigfaktuur. Zij zullen zich wel 3 keer bedenken om je in rechte te betrekken omdat zij geen bewijs kunnen overleggen

stofzuigertje

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast advies Maxiem nog het volgende;

U heeft deze brief per normale niet aangetekende post gekregen dus hoe bewijs je dat je deze ooit gehad hebt.
Ik weet van niets....
Zo doen andere bedrijven ook wel eens als je niet aangetekend opzeg en ze je zo een jaar langer vasthouden.

Dus betaal niets en weet van niets en vooral nooit reageren.
Meestal betekend reageren dat je bang bent en er een grote kans bestaat dat je toch gaat betalen.

Dus niets doen en normale post kun je in dit soort gevallen als fout bezorgd afhandelen...
Zij moeten dan bewijzen dat Post NL wel betrouwbaar bezorgde en dat lijkt mijn 100% onmogelijk gezien de vele klachten op dit forum!

vlinder66
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:21

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door vlinder66 »

Ook wij krijgen een factuur van dit bedrijf en niet voor een klein bedrag zijnde ongeveer €750,00 voor niets. Wij hebben wel een aangetekende brief gestuurd deze is echter niet opgehaald en ongeopend retour gekomen. Dus dat was idd weggegooid geld.

Wij hebben inmiddels al meerdere herinneringen gehad. Wij denken het zooitje maar weer op te gaan sturen naar het fraude meldpunt.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door wiseger »

Waarom zou je je druk maken om nep facturen? Gewoon even googelen en je vind zoveel informatie dat, als het al uitdraait op een rechtzaak, je deze makkelijk wint.

Zolang je zeker weet dat je niks getekend hebt, hoef je je ook niet druk te maken.

the Jackal
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:41

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door the Jackal »

Stuur een brief naar het juiste adres de gegevens op de nota zijn 'per ongeluk' verkeerd. Even google gebruiken voor bv de juiste postcode. Via de site van de KVK kom je achter het adres in Groningen. In mijn geval wordt ik regelmatig door die lui telefonisch benaderd. Ga niet met ze in discussie ,vraag om een schriftelijke reactie op je brief en hang dan op. Ik heb al een e-mail /fax naar ze gestuurd, nooit enige reactie mogen ontvangen. Tip : brieven die retour komen, ongeopend bewaren. Als er een rechtzaak van komt mag de rechter alsnog de envelope zelf openen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik raad mensen altijd aan om een aangetekende brief te sturen wanneer er aan twee voorwaarden is voldaan. In de eerste plaatst moet je een bewijslast hebben. Daarnaast moet er tijdsdruk zijn of je op een of twee eerdere brief geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen.

Hier ligt geen bewijslast voor TS. Het is 't bedrijf dat beweerd een overeenkomst met hem te hebben, dus het is aan hem om deze stelling te onderbouwen. Ik zou daarom zeker geen aangetekende brief versturen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

vlinder66 schreef:Wij hebben wel een aangetekende brief gestuurd deze is echter niet opgehaald en ongeopend retour gekomen.[/u] Dus dat was idd weggegooid geld.
Niet helemaal weggegooid, je hebt wel bewijs dat het bedrijf jouw reactie niet aan wil pakken, er zal toch wel een sticker of zo opzitten dat het geweigerd is?
Ze kunnen dus niet zeggen dat je niet gereageerd hebt, ook al hebben ze niet getekend voor ontvangst, ik zou (als je hem inmiddels nog niet geopend hebt) de brief lekker in de gesloten enveloppen laten zitten en bewaren als bewijsstuk.

MAXIEM

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

CaptainSlow

Prima advies!

Met collegiale groet, Maxiem.

vlinder66
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2012 16:21

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door vlinder66 »

@CaptainSlow Dat is precies wat ik gedaan heb.

helix
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012 13:00

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door helix »

23 november 2012 een onzin-factuur van Internet Solutions.nl voor de bedrijvengids gekregen
Geen idee waarom. Ik krijg telefonisch geen contact, heb wel een duidelijk Email gestuurd.
Ik heb eigenlijk geen zin om hier verder nog tijd aan te verdoen
Maar ik vraag me wel af hoe het mogelijk is om zo lang de boel te blijven oplichten?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

helix schreef:23 november 2012 een onzin-factuur van Internet Solutions.nl voor de bedrijvengids gekregen
Geen idee waarom. Ik krijg telefonisch geen contact, heb wel een duidelijk Email gestuurd.
Ik heb eigenlijk geen zin om hier verder nog tijd aan te verdoen
Je hebt er al te veel tijd aan verdaan, prullenbak was sneller geweest. :D

kimki91
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2012 11:46

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door kimki91 »

Dit is wel degelijk een spookfactuur ,

Het adres en btw nr van het bedrijf bestaan niet , je kunt bij de belastingdienst btw nummers navragen en deze bestaat gewoonweg niet
Dus geen aktie ondernemen en gewoon weggooien zou ik zeggen
Wel zou ik willen dat er iemand is die deze mensen tegenhoudt er zijn genoeg bedrijven die deze facturen gewoon betalen en dat zou niet moeten kunnen

MoreFlow
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2012 18:17

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door MoreFlow »

Op 15-12-2012 hebben wij ook een factuur ontvangen van Internet Solutions NL voor een vermelding in de Bedrijvengids uitgave 2012 / 2013. Of we even binnen 14 dagen € 390,00 willen overmaken. Wij doen hier dus helemaal niets mee, heb in het verleden wel meer van dit soort onzin facturen ontvangen. Hij wordt wel bewaard en we zullen zien wat hier op volgt. Slapen doen we 's-nachts!

Wilhelmus P.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2012 12:07

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door Wilhelmus P. »

Ook wij ontvangen een factuur van Internet Solutions NL op 23/11 van Totaal €393,25 i v m Bedrijvengids uitgave 2012.
Dag later gereageeerd middels brief dat wij nooit zaken hebben gedaan met hun.
Op 07/12 volgt de Herinnering en op 16/12 de Aanmaning.
Nog eens moeite gedaan om hun telefonisch te contacten 084-0037493 Geen gehoor.
Brieven gaan naar het oud papier.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door berndv »

kimki91 schreef:Dit is wel degelijk een spookfactuur ,
En daar is een mooie naam voor, namelijk acquisitiefraude
kimki91 schreef: Wel zou ik willen dat er iemand is die deze mensen tegenhoudt
Goed punt, maar dan moeten ze niet uw advies opvolgen want dan gebeurt er nooit wat.
kimki91 schreef: Dus geen aktie ondernemen en gewoon weggooien zou ik zeggen
Als je geen actie onderneemt en de brieven maar weg gooit, zullen dit soort "bedrijven" nooit tot stoppen gebracht worden. Het is fraude, althans een poging tot, dus aangifte doen helpt. Brief weggooien en kop in het zand zal niets veranderen

ikhebhetgehad
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 17:43

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door ikhebhetgehad »

Ook wij hebben vandaag een rekening gehad Bedrijvengids,
of we €390,00 willen betalen aan Internet Solutions.
Wij gaan niet over tot betalen, heb het wel aan SAF
doorgegeven.
Wat wordt je toch moe van die oplichters!!!!

Wij hebben 5 januari jl. de brief terug gekregen die
wij hadden gestuurd naar Internet Solutions, met de mededeling
van de post, dat de brievenbus vol zat. Ik heb de brief ongeopend
bij de faktuur gelegd en nu wacht ik het verder af.

Vandaag (19 januari) de eerste aanmaning gekregen of we maar binnen 8 dagen willen betalen!!!!
Laatst gewijzigd door ikhebhetgehad op 19 jan 2013 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Nyemand
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2012 11:56

Re: onbekende factuur Bedrijvengids van Internet Solutions NL

Ongelezen bericht door Nyemand »

Idem voorafgaand. Factuur. Bedrijf onbekend. Herinnering. Aanmaning. Fact adres niet juist. Kvk adres niet juist. Men reageert niet op [email protected]. Blijkbaar (zie vorige schrijvers) is Telf nr en BTW nr niet juist. Fraude help desk waarscuwd voor deze facturen maar zegt ook ze serieus te nemen.

Vraag wie weet wannneer het gedoe stopt (na de 1e aanmaning, 2e aanmaning of)
Welke procedure volgt dit bedrijf?

Is het verstandiger aangifte te doen van Fraude of van Stalken (met oog op slagings kans bewijsvoering en actie van de politie)?

Gesloten