LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
tmkoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2012 22:16

Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door tmkoot »

Begin november heb ik internet aangevraagd. Tele2 leek redelijk goedkoop en de thuisaansluiting kon voordelig worden gecombineerd met een internet-dongle voor onderweg.
De aansluiting thuis kwam, maar de dongle verscheen niet. Ik belde de klantenservice van tele2, werd in de wacht gezet vervolgens 3 keer doorverbonden om vervolgens te horen dat het opgelost zou worden en ik het teveel betaalde geld (voor de maand dat ik geen dongle had) zou terugkrijgen.

Je raad het al, niets van dat. Ik belde nog een keer en wederom zou het opgelost worden. Het hoofdkantoor zou contact met me opnemen. Weer een maand later, inmiddels februari was er nog niks gebeurd. Ik stuurde een brief, maar er kwam geen reactie. Ik stuurde nog eens een brief, maar weer bleef de reactie uit.

Eind juli had ik 8 maanden lang voor iets betaald waar ik nog nooit gebruik van heb kunnen maken. Ik besloot een fax te sturen dat voor mij het vertrouwen in Tele2 wel weg is en dat ik het hele contract stop wil zetten. Uiteraard nog steeds geen reactie.
Hierop heb ik de automatische incasso stopgezet. Prompt viel er een enveloppe in de bus met een dreigement van 40 euro boete als ik niet onmiddellijk alsnog zou betalen.

Het is ongelofelijk hoe Tele2 denkt met haar klanten om denkt te kunnen gaan. Ze leveren niet wat ze beloven, en weigeren vervolgens elke vorm van contact...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door berndv »

U heeft ze 2 brieven gestuurd. Heeft u ze in die brieven in gebreke gesteld? Heeft u termijnen en voorwaarden in de brieven gezet? Als dat niet zo is, is het stopzetten van de incasso een domme zet. Zonder officiële in gebreke stelling, bent u nu degene die doorheen in gebreke gesteld wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door sjohie »

Sorry, maar heb je nou de aansluiting thuis wél gekregen, maar de dongle niet?

tmkoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2012 22:16

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door tmkoot »

@berndv: Ja, in de laatste brief heb ik Tele2 geschreven dat ze contractbreuk hebben gepleegd door niet de dongle te leveren maar daar wel geld voor af te schrijven. Ik heb ze ook geschreven dat als ik niets van ze zou horen, ik de automatische incasso vanaf 1 juli zou stopzetten. Ik vraag me af of dat de beste zet is, maar aan de andere kant weet ik gewoon niet hoe ik het anders moet oplossen. Tele2 zelf werkt op geen enkele manier mee.

@ sjohie, ja precies. De internetaansluiting thuis is geleverd, de dongle voor onderweg niet. Sorry dat dat niet duidelijk was.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door ciske »

Ja, in de laatste brief heb ik Tele2 geschreven dat ze contractbreuk hebben gepleegd door niet de dongle te leveren maar daar wel geld voor af te schrijven
Stuur ze nog 1 keer een aangetekende brief , waarin je ze 7 dagen de tijd geeft , hoor je niks van hun, dan is je contract voor die dongel beïndigd en kan je inderdaad de automatische incasso stop zetten.
Bewaar het bewijsje van je brief en van het postkantoor.

succes.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste tmkoot,

Ik betreur het te lezen dat je je bestelde dongel tot op heden niet hebt ontvangen en dat je hierdoor nu al meerdere maanden betaald voor iets waar je geen gebruik van kunt maken. Uit je verhaal maak ik op dat je er via de klantenservice nog niet uit bent gekomen. Mijn excuses voor deze vervelende situatie. Ik wil je hier graag bij helpen en bekijken wat ik voor je kan betekenen.

Wil je me je postcode, huisnummer en klantnummer sturen naar [email protected] o.v.v. tmkoot / Trosradar? En wil je er ook een nummer bij vermelden waarop je bereikbaar bent? Dan pak ik dit voor je op.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Har06 »

Danielle los jij de problemen ook op dan ???, deze feedback lezen we nooit :wink:

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste tmkoot,

Ik heb je gegevens ontvangen. Bedankt hiervoor! Ik pak het voor je op en zorg ervoor dat een collega van mij contact met je opneemt zodat we dit uit kunnen zoeken en alsnog netjes af kunnen handelen voor je.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste tmkoot,

Ik heb van mijn collega begrepen dat er contact met je opgenomen is en dat er een oplossing besproken is. Mocht je naar aanleiding van dit gesprek nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

danielle

heb in mei,mijn digitale tv opgezegd?
zou een retourdoos krijgen!! heb 4 x gebeld,heb de hoop opgegeven,dat ding staat hier nu op zolder?
hoor het wel...

blijf niet bellen hoor!!
zou een doos krijgen ,en daar zit een code bij die aan mij gelinkt zit,dus ik ga dat ding niet zelf opsturen,wacht wel op jullie?blijkbaar missen jullie hem niet....

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door aaten »

Klinkt heel bekend, lijkt wel standaard gedrag voor Tele2. Contract ontbinden en zo snel mogelijk naar een betrouwbare toko zou ik zeggen.

@Rozemarijntje: ook dat is heel normaal. ik ontving de doos ruim een jaar nadat het abonnement was opgezegd en een week erna een dreigbrief dat ze kosten in rekening gingen brengen omdat ik hem nog niet terug gestuurd had ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door bprosman »

@Rozemarijntje,

Dat zei die "doos" aan de telefoon ? :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:@Rozemarijntje,

Dat zei die "doos" aan de telefoon ? :mrgreen:
:lol: Vast

Zo herkenbaar de gemakszucht bij tele2 , niet meer bellen rozemarijntje.

tmkoot
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2012 22:16

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door tmkoot »

Har06 schreef:Danielle los jij de problemen ook op dan ???, deze feedback lezen we nooit :wink:
Gister uiteindelijk het hele verhaal met Tele2 opgelost. Om maar even de feedback op Danielle te geven: Danielle lost het probleem op door een collega uit het hoofdkantoor contact met je te laten opnemen. In grote tegenstelling tot de klantenservice van Tele2 zijn de mensen op het hoofdkantoor vriendelijk, behulpvaardig en blijkbaar in staat om problemen ook werkelijk op te lossen. Daarbij bellen ze jou dus scheelt het dat je geen 0900-nummer hoeft te bellen om daar betaalt een half uur naar een muziekje te luisteren.
Het nummer van het Tele2-hoofdkantoor is 0207501000 (kies voor keuze 3). Wellicht dat direct zelf bellen ook werkt...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik bel helemaal niet meer,dat ding staat op zolder :lol:
in de originele doos,vind het best,als ze hem missen dan hoor ik het wel...
blijf er niet achter aan hobbelen...de groeten...

heb wel even mijn factuur bewaard waarop je ziet dat ik het service nr heb gebeld,mochten ze moeilijk gaan doen.. :mrgreen:

maar moet eerlijk zeggen dat ik al 7 jr er bijna zit en verder nooit problemen heb gehad hoor! met internet en bellen..
wil alleen die digitale decoder niet meer,heb die nu van upc...maar ja?
abbo is allemaal goed overgegaan,eerlijk is eerlijk!!

het is nog de nw versie ook,jaren een oud kreng van samsung gehad...toen kregen we spontaan een nw versie..alleen :mrgreen: toen namen we digitaal van upc,net iets mooier...ci module

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door ciske »

het is nog de nw versie ook,jaren een oud kreng van samsung gehad...toen kregen we spontaan een nw versie..alleen toen namen we digitaal van upc,net iets mooier...ci module
Als ze die missen moeten ze maar gaan halen. :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is het slimme aan de bruikleen-constructie van Tele2: Tele2 brengt een vergoeding in rekening voor de apparatuur die Tele2 niet terugkrijgt. Zo krijg je van Tele2 een forse boete voor afgeschreven "kastjes" die Tele2 niet heeft terug gekregen. Betaal je niet, dan krijg je incassobureau Intrum Justitia op je dak.

Zie de Kleine Lettertjes artikel 7.4 en 7.5: http://www.tele2.nl/files/AV_Tele2_Mult ... ensten.pdf

Dit is een integraal onderdeel van het verdienmodel van Tele2.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja laten ze dan eerst maar eens een retourdoos sturen???
dat kreng wil ik terug geven....
en ze kunnen een rekening sturen..die betaal ik niet...


zodra ze mij een brief sturen waar de decoder blijft,krijgen ze van mj antwoord,eerder niet...

dus uh danielle waar blijf je????
stuur me maar een pb

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou Tele2 een rekening sturen voor opslagkosten. Ze gaan er zomaar van uit dat jij dat ding kosteloos voor ze wil bewaren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 levert geen internet, klantenservice geeft geen gehoor

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol: ja en 4 x 10 min aan de tel gehangen,is dat wat! :lol: :lol:
nou ja,hij staat mij niet in de weg,ik ga er alleen niet als een hondje achteraan rennen,heb me best gedaan,houd op,de groeten...

Gesloten