LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] muziek downloaden van Youtube

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door sephora30 »

Geachte leden :D

Wie o wie weet hoe of met welk (gratis) programma ik muziek van Youtube op mn computer kan zetten zodat ik de muziek kan branden op een cd :?:


sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door sephora30 »

Thanxx.

Ik had ook zulke links gevonden maar sommige worden door mijn pc geblockt.

Ik ga deze proberen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik gebruik daar een firefox plugin voor, maar sinds Vevo o.i.d. er bij staan kan ik niet alles meer downloaden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb een progje geistalleerd en een paar video`s geload. Ben benieuwd. Zo even luisteren.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan de liedjes op mn pc niet vinden :shock:

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door flipo »

Hoe sla je YouTube filmpjes op?

Ga naar www.vixy.net (het is handig deze aan favorieten toe te voegen)
Kopieer het adres van het filmpje in in het tekstvak met URL, bijvoorbeeld: http://nl.youtube.com/watch?v=O0W4cDWEpeY
Kies nu bij Converts to: het formaat waarin je het wilt opslaan: AVI voor DIVX, MOV voor Quicktime, MP4 voor op je psp of ipod en 3gp voor je mobiel.
Nu zul je een tijdje moeten wachten afhankelijk van het videoformaat
Als het klaar is met omzetten kun je op de tekst drukken: Download the converted video
Als het goed is komt er nu een pop-up, druk op opslaan, kies waar je het wilt plaatsen en kies een naam
Nu heb je de video op je pc!

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Overigens vrij omslachtig om het zo te doen en daar komt nog bij de de geluidskwaliteit van veel youtubefilmpjes behoorlijk beroerd is. Het is makkelijker om de liedjes die je wilt hebben gewoon in bijv. iTunes of bij Amazon te kopen.

Marnars
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2013 22:56

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door Marnars »

Als de muziek goed vind, kun je deze ook downloaden via nieuwsgroepen. Als het goed is, heeft jou internetprovider ook een nieuwsgroepen aanbod. De aangeboden bestanden zijn meestal MP3 en een veel betere kwaliteit dan Youtube.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ooit wel eens torrents geprobeerd? Werkt heel erg lekker voor mij :)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door bprosman »

Ga eerst maar eens op onderzoek voordat je zulke dingen zegt. Nog niet eens de helft van wat je zegt klopt. En dan klopt het ook nog eens voor de helft.
Ben toch benieuwd welke helft er dan niet klopt.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door devious »

bprosman schreef:
Ga eerst maar eens op onderzoek voordat je zulke dingen zegt. Nog niet eens de helft van wat je zegt klopt. En dan klopt het ook nog eens voor de helft.
Ben toch benieuwd welke helft er dan niet klopt.
Jammer, weer postststst verwijderd. Maar de beste persoon gingervan uit dat elke provider bin-newsservers aanbied, en dat is beslist niet zo. UPC spant de kroon door alleen de text-newsservers aan te bieden.
En muziek daar is niet alleen in MP3 te krijgen..alle extensies zijn mogelijk. En FLAC is beter dan MP3

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door witte angora »

Fleurtjuh666 schreef:Ooit wel eens torrents geprobeerd? Werkt heel erg lekker voor mij :)
Piratebay.se. Werkt perfect.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik weet dat het zuiver persoonlijk is, maar ik geef toch de voorkeur aan downloaden uit nieuwsgroepen.
Het downloaden gaat vele malen sneller dan torrents, er is ook een groot aanbod, en het is lang niet zo omslachtig meer als vroeger. Helaas bieden niet alle internetproviders een goede ondersteuning voor het downloaden uit nieuwsgroepen. Als ze dat wel doen, hebben ze vaak een lage retentie.
Voor een optimaal resultaat kun je een "pay-server"nemen. Dat kost ongeveer 7,50 per maand en dan heb je nagenoeg onbeperkt downloaden van alles wat er de laatste maanden is gepubliceerd. Als je slechts heel weinig download kun je overwegen om je voor 1 dag te abonneren op een payserver met een SMS-je.

En er is niets illegaals aan : in Nederland mag je (nog steeds) muziek en films downloaden voor eigen gebruik.

Maar wat voor methode van downloaden je ook kiest, ik denk dat het downloaden van youtube zeker niet de beste methode is, de kwaliteit is niet super.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen op www.duken.nl , daar staan verschillende methoden van downloaden simpel beschreven.

Succes

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ooit wel eens torrents geprobeerd? Werkt heel erg lekker voor mij :)
Piratebay.se. Werkt perfect.
se wordt door diverse providers geblocked. Wijzigen in cc wil helpen ander is er een speciaal ontwikkeld tooltje welke een kleine toevoeging in je taakbalk zet welke je automatisch doorlinkt naar werkende piratebays.

Te vinden op de grotere torrentsites.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

langste adem schreef:Ik weet dat het zuiver persoonlijk is, maar ik geef toch de voorkeur aan downloaden uit nieuwsgroepen.
Het downloaden gaat vele malen sneller dan torrents, er is ook een groot aanbod, en het is lang niet zo omslachtig meer als vroeger. Helaas bieden niet alle internetproviders een goede ondersteuning voor het downloaden uit nieuwsgroepen. Als ze dat wel doen, hebben ze vaak een lage retentie.
Voor een optimaal resultaat kun je een "pay-server"nemen. Dat kost ongeveer 7,50 per maand en dan heb je nagenoeg onbeperkt downloaden van alles wat er de laatste maanden is gepubliceerd. Als je slechts heel weinig download kun je overwegen om je voor 1 dag te abonneren op een payserver met een SMS-je.

En er is niets illegaals aan : in Nederland mag je (nog steeds) muziek en films downloaden voor eigen gebruik.

Maar wat voor methode van downloaden je ook kiest, ik denk dat het downloaden van youtube zeker niet de beste methode is, de kwaliteit is niet super.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen op http://www.duken.nl , daar staan verschillende methoden van downloaden simpel beschreven.

Succes

Downloaden sneller ligt eraan hoe de andere kant uploadt. Bij torrents als je een uploader hebt met een inbel lijntje is de snelheid enormus laag, en met een server billensnel.

Daarbij, alles wat op nieuwsgroepen komt is kort daarna ook op torrent te vinden.

Voor eigen gebruik mag je downloaden, maar niet uploaden en daar schuilt het gevaar tov nieuwsgroepen alhoewel deze ook onder vuur liggen van brein.

Mijn voorkeur heeft torrent maar dat is ook opdat ik oud oprichter ben geweest. Maar eerlijk is eerlijk, nieuwsgroepen is minder omslachtig als vroeger.

NZB is ook nog een optie. Link is een goeie, inderdaad veel info te vinden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door bprosman »

Downloaden sneller ligt eraan hoe de andere kant uploadt.
Dit geldt (uiteraard) niet voor Nieuwsgroepen waar de data al geupload is en je het van de (pay)server afhaalt.
Bij mijn huidige payserver haal ik (met tussen de 10 en 20 sessies) de volledige abbonements snelheid van mijn Internet provider (Ziggo), zijnde 120 Mbit en sinds kort 150 Mbit.
Hier is mijn internet snelheid dus de beperking.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
Downloaden sneller ligt eraan hoe de andere kant uploadt.
Dit geldt (uiteraard) niet voor Nieuwsgroepen waar de data al geupload is en je het van de (pay)server afhaalt.
Bij mijn huidige payserver haal ik (met tussen de 10 en 20 sessies) de volledige abbonements snelheid van mijn Internet provider (Ziggo), zijnde 120 Mbit en sinds kort 150 Mbit.
Hier is mijn internet snelheid dus de beperking.

Das waar, zie dat ik niet helemaal goed verwoord hebt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door olaf79 »

sephora30 schreef:Geachte leden :D

Wie o wie weet hoe of met welk (gratis) programma ik muziek van Youtube op mn computer kan zetten zodat ik de muziek kan branden op een cd :?:
DVD Free studio kan ik je aanbevelen. Daar zit een youtube downloader bij. Die kun je ook los installeren.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: muziek downloaden van Youtube

Ongelezen bericht door langste adem »

Misschien is de kwaliteit van een van youtube gedownload muzieknummer wel goed genoeg voor je, maar er is wel altijd kwaliteitsverlies, en er zijn veel betere methoden om te downloaden dan met een programmaatje zoals youtubedownloader : gebruik liever nieuwsgroepen of torrents.

Maar uiteraard heb je weleens dat je iets niet kan vinden. Het gaan dan voornamelijk om muziek of films die niet zo "geliefd zijn" bij het grote publiek.
Pas dan zou je moeten zoeken naar een alternatief .Voorheen gebruikte ik het programma peer-to-peer programma Soulseek om die ene zeldzame LP-rip te vinden die ik nergens anders kon vinden. (Ik weet overigens niet of Soulseek nog steeds bestaat eigenlijk.) En dan moet je de instellingen zodanig veranderen dat je niet automatisch iets uploadt (want dat mag weer niet in NL).

Pas als je nergens anders kan vinden wat je zoekt zou je met een programma als youtubedownloader van youtue kunnen downloaden.
Maar dan moet je eerder denken aan een filmpje van het 25 jarig huwelijk van je tante Sjaan die iemand op youtube gepost heeft. En niet aan het laatste album van Madonna om maar iets te noemen.

Gesloten