LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde informatie of afzetterij?
Verkeerde informatie of afzetterij?
Hallo Allemaal,
Ik zit met het volgende probleem en weet niet goed wat ik hiermee aan moet.
Recent heb ik via vakantieveilingen een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio (althans dacht ik) . Nu heb ik deze ondertussen gehad. Maar er staat verkeerde informatie in de voucher. Of ze geven deze gewoon verkeerd aan.
Letterlijke informatie uit de veiling:
• Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting (niet geldig voor actieproducten)
Nu heb ik gister de foto's besteld en aangegeven dat ik gebruik wil maken van die 25 euro korting. Nu kreeg ik dit mailtje terug:
Wat betreft de 25 Euro korting waar je een beroep op doet.
Dat werkt enkel als je minimaal 50 Euro tegoed overhoudt nadat we die korting aftrekken.
Je zal dan dus voor minimaal 75 euro dienen te bestellen en jij zit op 63 euro.
Naar mijn mening staat er dus letterlijk in de voucher. Vanaf 50 euro krijg je de 25 euro korting. Er staat niks over tegoed geschreven. Dit heb ik ook aangegeven via onderstaande mail:
Ik heb net nog eens alles doorgelezen wat er exact in de voucher staat. Maar daar staat dus bij minimale besteding van 50 euro dat je 25 euro korting krijgt. Er staat niks over een tegoed van 50 euro en dat je 75 euro moet besteden.
Daarbij gaf je dit zelf toen ook aan in de studio dat vanaf die 50 euro dat ik 25 euro korting zou krijgen. Zit nu op een bedrag van 63 euro.
Waarop ik terugkreeg:
Met de 25 euro eraf kom je onder de 50 euro en heb je dus geen minimale
besteding van 50 Euro. Dit heb ik zo ook in de studio uitgelegd.
Sorry voor het lange verhaal, maar lees ik dit nu verkeerd of snapt de eigenaar het zelf niet?
Wie o wie kan en wilt me helpen?
Groeten,
Madelon
p.s. vakantieveilingen heb ik ookal gemaild
Ik zit met het volgende probleem en weet niet goed wat ik hiermee aan moet.
Recent heb ik via vakantieveilingen een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio (althans dacht ik) . Nu heb ik deze ondertussen gehad. Maar er staat verkeerde informatie in de voucher. Of ze geven deze gewoon verkeerd aan.
Letterlijke informatie uit de veiling:
• Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting (niet geldig voor actieproducten)
Nu heb ik gister de foto's besteld en aangegeven dat ik gebruik wil maken van die 25 euro korting. Nu kreeg ik dit mailtje terug:
Wat betreft de 25 Euro korting waar je een beroep op doet.
Dat werkt enkel als je minimaal 50 Euro tegoed overhoudt nadat we die korting aftrekken.
Je zal dan dus voor minimaal 75 euro dienen te bestellen en jij zit op 63 euro.
Naar mijn mening staat er dus letterlijk in de voucher. Vanaf 50 euro krijg je de 25 euro korting. Er staat niks over tegoed geschreven. Dit heb ik ook aangegeven via onderstaande mail:
Ik heb net nog eens alles doorgelezen wat er exact in de voucher staat. Maar daar staat dus bij minimale besteding van 50 euro dat je 25 euro korting krijgt. Er staat niks over een tegoed van 50 euro en dat je 75 euro moet besteden.
Daarbij gaf je dit zelf toen ook aan in de studio dat vanaf die 50 euro dat ik 25 euro korting zou krijgen. Zit nu op een bedrag van 63 euro.
Waarop ik terugkreeg:
Met de 25 euro eraf kom je onder de 50 euro en heb je dus geen minimale
besteding van 50 Euro. Dit heb ik zo ook in de studio uitgelegd.
Sorry voor het lange verhaal, maar lees ik dit nu verkeerd of snapt de eigenaar het zelf niet?
Wie o wie kan en wilt me helpen?
Groeten,
Madelon
p.s. vakantieveilingen heb ik ookal gemaild
-
- Berichten: 30853
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Ik snap beide kanten van het verhaal. Het verhaal van het bedrijf moet zijn: 'Sorry voor mijn slechte communicatie'.
Na het drie keer gelezen te hebben snap ik wel wat hun bedoeling is; maar ik snap ook wat er feitelijk staat. En dan heb je het goed gelezen: Als je 50 euro aan goederen koopt/bestelt krijg je 25 euro korting. Niet dat je minimaal 50+25 moet bestellen om dan 25 korting te krijgen. Is ook een beetje omslachtige (en in dit geval ook nog eens onvolledige) omschrijving van de voorwaarden.
Na het drie keer gelezen te hebben snap ik wel wat hun bedoeling is; maar ik snap ook wat er feitelijk staat. En dan heb je het goed gelezen: Als je 50 euro aan goederen koopt/bestelt krijg je 25 euro korting. Niet dat je minimaal 50+25 moet bestellen om dan 25 korting te krijgen. Is ook een beetje omslachtige (en in dit geval ook nog eens onvolledige) omschrijving van de voorwaarden.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Eens, maar het bedrijf legt dat anders uit. Die haalt de korting eerst van de besteding af, waarna besteding dus lager is en het recht op korting vervalt.vogels schreef:Er staat: 'Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting', dat betekent toch echt dat je maar 50 euro hoeft te besteden om die 25 euro korting te krijgen.
Ik zou helemaal niets meer besteden, en ze de foto's lekker laten houden.
Volgens mij is alleen de geldklopperij professioneel.maddylon schreef:een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Volgens mij probeert de eigenaar er gewoon zoveel mogelijk geld uit te slepen. Uiteraard is de uitleg van de voucher door TS juist.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Je hebt groot gelijk Madelon. Het is maar op één manier te interpreteren en dat is zoals jij dat doet.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 mar 2015 15:28
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Recent heb ik via vakantieveilingen een fotoshoot gewonnen, bij een profesionele fotostudio (althans dacht ik)
Een hint, welk professioneel fotostudio het was, voorkomt dat andere niet meer in deze praktijk trappen.
Een hint, welk professioneel fotostudio het was, voorkomt dat andere niet meer in deze praktijk trappen.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2015 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Zo is dat. Taalkundig én juridisch is de gebruikte zin slechts op één manier uit te leggen.Klaas Jan schreef:Je hebt groot gelijk Madelon. Het is maar op één manier te interpreteren en dat is zoals jij dat doet.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Thanks allemaal voor de reacties.
Ik heb ondertussen vakantieveilingen ook al gebeld om te kijken wat hun hiermee kunnen doen. Al is het maar om misverstanden ook voor andere mensen om te voorkomen.
En natuurlijk om het kleine * erbij te zetten. Zoals b.v * bij een afname van 75 euro, 25 euro korting.
Momenteel zit ik echt in dubio. Van de ene kant heb ik zoiets ik bestel voor die 75 euro en betaal die 50 euro. Aangezien er echt wel leuke foto's tussen zitten.
Maar van de andere kant denk ik. Stop die foto's maar in een gat waar het daglicht niet komt.
Hoe kan ik dit op een normale Nederlandse manier kenbaar maken aan die studio dat ik echt volledig in mijn recht sta?
Ik heb ondertussen vakantieveilingen ook al gebeld om te kijken wat hun hiermee kunnen doen. Al is het maar om misverstanden ook voor andere mensen om te voorkomen.
En natuurlijk om het kleine * erbij te zetten. Zoals b.v * bij een afname van 75 euro, 25 euro korting.
Momenteel zit ik echt in dubio. Van de ene kant heb ik zoiets ik bestel voor die 75 euro en betaal die 50 euro. Aangezien er echt wel leuke foto's tussen zitten.
Maar van de andere kant denk ik. Stop die foto's maar in een gat waar het daglicht niet komt.
Hoe kan ik dit op een normale Nederlandse manier kenbaar maken aan die studio dat ik echt volledig in mijn recht sta?
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Al googelend kom ik bij een fotobedrijf in het zuiden des lands uit. De portfolio ziet er behoorlijk professioneel uit, zeker voor autodidacten. Onbegrijpelijk dat men taalkundig op amateurniveau blijft steken als het gaat om het nakomen van een volkomen heldere belofte.
Ik zou er nog een mailtje aan wagen en ze aan hun aanbieding houden omdat die maar voor één uitleg vatbaar is.
En/of Vakantieveilingen het werk laten doen want in hun winkel heb je je product tenslotte gekocht en op hun site staat de korting ook klip en klaar genoemd.
Ik zou er nog een mailtje aan wagen en ze aan hun aanbieding houden omdat die maar voor één uitleg vatbaar is.
En/of Vakantieveilingen het werk laten doen want in hun winkel heb je je product tenslotte gekocht en op hun site staat de korting ook klip en klaar genoemd.
Laatst gewijzigd door Klaas Jan op 27 mar 2015 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
hoe kan iemand klagen over een gewonnen prul via een veiling, gratis is niet voor noppes ??????
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Har06: Beetje jammer van de reactie. Maar ik geef niet aan dat ik niet wil betalen. Daarbij heb ik nu al een bestelling van 63 euro geplaatst en wilde nog een foto laten uitvergroten a 150 tot 200 euro.
Maar in de voucher staat dit gewoon geschreven. Al is het niet voor mij. Maar er zullen misschien nog wel meer mensen zijn die tegen deze onduidelijke zin opstoten.
Ik zal dit topic inderdaad in een mail doorsturen. Ben heel benieuwd naar de reactie
Maar in de voucher staat dit gewoon geschreven. Al is het niet voor mij. Maar er zullen misschien nog wel meer mensen zijn die tegen deze onduidelijke zin opstoten.
Ik zal dit topic inderdaad in een mail doorsturen. Ben heel benieuwd naar de reactie
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
*
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Nee dit viel niet onder een actie product. Dit had ik al nagevraagd.Daarbij heb ik in totaal 18 foto's besteld, deze zijn dan alleen voor internet gebruik. Maar omdat ik het heel moeilijk vond om uit foto's te kiezen waar je voornamelijk het logo alleen zag. Heb ik de canvas even uitgesteld.
Maar zoals ik dit al eerder aangaf. Doe dit niet alleen voor mezelf. Het maakt me niks uit om die 63 euro te betalen. Maar het gaat erom dat deze informatie ook juist word genoteerd. Dat de misverstanden uit de wereld worden geholpen en alles op een duidelijke manier word uitgelegd.
Maar zoals ik dit al eerder aangaf. Doe dit niet alleen voor mezelf. Het maakt me niks uit om die 63 euro te betalen. Maar het gaat erom dat deze informatie ook juist word genoteerd. Dat de misverstanden uit de wereld worden geholpen en alles op een duidelijke manier word uitgelegd.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Het gaat toch niet om medelijden met de verdiensten van een fotograaf?
Het gaat om nakomen van een heldere belofte.
Voor de twijfelaars, lees het hier http://www.vakantieveilingen.nl/beauty/ ... richt.html eens na.
Het gaat om nakomen van een heldere belofte.
Voor de twijfelaars, lees het hier http://www.vakantieveilingen.nl/beauty/ ... richt.html eens na.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Onlangs kreeg ik een 'waardebon' van een grote webshop. Bij besteding van minimaal 50 euro, 10 euro korting.
Dus te betalen: 40 euro en geen cent meer.
Dit hele gedoe is een gevolg van het feit dat zoveel mensen hun eigen taal niet meer beheersen. Die fotograaf dus ook niet.
Dus te betalen: 40 euro en geen cent meer.
Dit hele gedoe is een gevolg van het feit dat zoveel mensen hun eigen taal niet meer beheersen. Die fotograaf dus ook niet.
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Vandaag heeft een collega(is erg handig met dit soort dingen) een mail voor me opgesteld. Vanmorgen kreeg ik de factuur van hem heel mooi binnen. Terwijl ik binnen 7 dagen dit kon aanpassen.
Zie onderstaande:
Vol verbazing heb ik factuur die je vandaag verzonden, gelezen.
Hierin ga je er dus al vanuit dat ik de bestelling niet zal aanpassen.
Zoals je in je mail van 25 maart aangeeft: 'Wil je het zo laten of wil je het aanpassen?
Indien je het wil aanpassen dan graag binnen 7 dagen anders zetten we deze door.
heb ik gerekend vanaf 25 maart 2015 7 dagen de tijd om eventuele wijzigingen door te geven. Dat wil dus zeggen dat jij op zijn vroegst 1 april een rekening kunt sturen.
Ik neem aan dat je nog geen bestelling hebt geplaats. Zou het wel al gebeurd zijn, en ik zie hiervan af, dan zijn de kosten toch echt voor je eigen rekening.
Ik wil ook nog eens terugkomen om de berekening van de prijs.
Op vakantieveiling is door jou gesteld: ' Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting (niet geldig voor actieproducten)
Zoals je weet heb ik in totaal een bestelling à € 63,00 gedaan, die door jou in tweeën werd gespitst na overleg met mij. De voorwaarden van Vakantieveilingen bleven echter van kracht.
Volgens mij kom ik daarmee boven het bedrag van € 50,00 uit en dus geldt de door jou bij Vakantieveilingen gestelde voorwaarde.
Ook anderen die hiernaar gekeken hebben (o.a. mijn juridisch adviseur), hebben dezelfde mening.
Ik vrees dus dat jouw voorstelling niet juist is dan wel dat jij je niet houdt aan de door jezelf gestelde voorwaarden.
Als jouw visie zou kloppen zou je hebben moeten vermelden dat het te besteden bedrag waarbij de reductie van € 25,00 geldt, € 75,00 moet zijn, maar zoals jezelf weet wordt het zo niet gezegd.
Ik wil je nog eenmaal voorstellen de levering van € 63,00 (exclusief nabestellingskosten) aan te houden waarbij de reductie van 25,00 wordt aangehouden zoals het totale bedrag dat ik zou moeten betalen € 38,00 (exclusief nabestellingskosten) bedraagt en geen cent meer.
Kun je hiermee niet akkoord gaan dan zie ik mij helaas genoodzaakt van alles af te zien.
Zoals je natuurlijk weet is dat mijn goed recht aangezien je dit zelf in je mail van 25 maart hebt gesteld.
Ik hoor graag van je.
Groeten,
Madelon
Dankjewel allemaal voor de reacties en Miepje1 ik hou me vast aan dit alles.
Klaasjan: Dit is inderdaad de fotostudio
Zie onderstaande:
Vol verbazing heb ik factuur die je vandaag verzonden, gelezen.
Hierin ga je er dus al vanuit dat ik de bestelling niet zal aanpassen.
Zoals je in je mail van 25 maart aangeeft: 'Wil je het zo laten of wil je het aanpassen?
Indien je het wil aanpassen dan graag binnen 7 dagen anders zetten we deze door.
heb ik gerekend vanaf 25 maart 2015 7 dagen de tijd om eventuele wijzigingen door te geven. Dat wil dus zeggen dat jij op zijn vroegst 1 april een rekening kunt sturen.
Ik neem aan dat je nog geen bestelling hebt geplaats. Zou het wel al gebeurd zijn, en ik zie hiervan af, dan zijn de kosten toch echt voor je eigen rekening.
Ik wil ook nog eens terugkomen om de berekening van de prijs.
Op vakantieveiling is door jou gesteld: ' Bij minimale besteding van € 50,- krijg je € 25,- korting (niet geldig voor actieproducten)
Zoals je weet heb ik in totaal een bestelling à € 63,00 gedaan, die door jou in tweeën werd gespitst na overleg met mij. De voorwaarden van Vakantieveilingen bleven echter van kracht.
Volgens mij kom ik daarmee boven het bedrag van € 50,00 uit en dus geldt de door jou bij Vakantieveilingen gestelde voorwaarde.
Ook anderen die hiernaar gekeken hebben (o.a. mijn juridisch adviseur), hebben dezelfde mening.
Ik vrees dus dat jouw voorstelling niet juist is dan wel dat jij je niet houdt aan de door jezelf gestelde voorwaarden.
Als jouw visie zou kloppen zou je hebben moeten vermelden dat het te besteden bedrag waarbij de reductie van € 25,00 geldt, € 75,00 moet zijn, maar zoals jezelf weet wordt het zo niet gezegd.
Ik wil je nog eenmaal voorstellen de levering van € 63,00 (exclusief nabestellingskosten) aan te houden waarbij de reductie van 25,00 wordt aangehouden zoals het totale bedrag dat ik zou moeten betalen € 38,00 (exclusief nabestellingskosten) bedraagt en geen cent meer.
Kun je hiermee niet akkoord gaan dan zie ik mij helaas genoodzaakt van alles af te zien.
Zoals je natuurlijk weet is dat mijn goed recht aangezien je dit zelf in je mail van 25 maart hebt gesteld.
Ik hoor graag van je.
Groeten,
Madelon
Dankjewel allemaal voor de reacties en Miepje1 ik hou me vast aan dit alles.
Klaasjan: Dit is inderdaad de fotostudio
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Het meest voor de hand liggende is de eerste optie. Kijk om je heen en zie hoe slecht veel Nederlands zijn qua taalbeheersing, zeker als het om geschreven taal gaat. Zie bijvoorbeeld het taalgebruik op fora zoals deze. Ondernemers zijn wat dat betreft ook maar een dwarsdoorsnede van de bevolking.vogels schreef:Jij leest het goed. De eigenaar beheerst OF de Nederlandse taal niet OF hij is een oplichter.Sorry voor het lange verhaal, maar lees ik dit nu verkeerd of snapt de eigenaar het zelf niet?
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
"Kijk om je heen en zie hoe slecht veel Nederlands zijn qua taalbeheersing, "
Ik zie u vaker mopperen over de hedendaagse taalbeheersing. Pot/ketel/zwart?
Ik zie u vaker mopperen over de hedendaagse taalbeheersing. Pot/ketel/zwart?
Re: Verkeerde informatie of afzetterij?
Ach ik heb geen medelijden met deze fotograaf. Hij is een professional en daarmee moet hij ook zich gewoon aan de afspraken houden. Dat hij weinig overhoudt is niet relevant. Dan had hij beter moeten opletten toen hij de actie in elkaar flanstemoederslink schreef:Dag, ik heb het nog eens en nog eens met goede aandacht bekeken ;
bij minimale besteding van € 50 krijg je € 25 korting.
Als nu iedereen exact € 50 besteedt zou je dus € 25 terugkrijgen en heeft de fotograaf slechts € 25 " verdiend " .
Ik wil niet l**** ig doen , maar er staat ook nog bij dat het niet geldt voor actieproducten... viel deze shoot onder een of andere " actie " ?
Het is niet echt handig geformuleerd vd fotograaf , maar € 25 retour krijgen bij een betaling van € 50 klinkt mij ook niet echt logisch / zakelijk.
Ik denk dat de fotograaf ervan uit gaat dat mensen minimaal en zelfs veel meer dan € 50 besteden ;
ook u wilde nog een vergroting bestellen van € 150- € 200 immers?
Ik zie het niet zo zwart/ wit.....en ik vind het best lastig moet ik zeggen.