LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xs4all wil greep op uw bankrekening

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door Oblomova »

Ik ben die automatische incasso dwang van bedrijven MEER DAN ZAT!!!

Ik voer zelf graag de regie over mijn bankrekening en WANNEER ik leveranciers (binnen de normale termijnen) betaal.

Xs4all sluit zich nu aan bij die tirannie en brengt inene 2,50 in rekening voor het sturen van een accept-giro. Waarom de klant niet de keuze gegeven om zelf het bedrag over te maken, zonder accept giro?????????

Dit lijkt mij het einde van de klantvriendelijkheid bij xs4all.
Wie kan me een klantvriendelijker internet-tv-telefoon bedrijf aanraden?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U heeft de keuze of voor uw eigen principe gaan en betalen of het bedrijf een automatische incasso laten doen. Dat dit geld kost is normaal, alleen over de hoogte kunt u een discussie aangaan.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door Oblomova »

Dat de acceptgiro geld kost, hadden bedrijven al eerder ingecalculeerd. Ze zouden dus een korting moeten geven aan mensen die hun bankrekening wel willen laten plunderen door bedrijven. Anders is dit gewoon een verkapte prijsverhoging.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door CB »

Oblomova schreef:Dat de acceptgiro geld kost, hadden bedrijven al eerder ingecalculeerd. Ze zouden dus een korting moeten geven aan mensen die hun bankrekening wel willen laten plunderen door bedrijven. Anders is dit gewoon een verkapte prijsverhoging.
Misschien wordt het tijd, dat je ook eens gaat internet bankieren. Dan heb je bij een automatische incasso de touwtjes volledig in eigen handen, tenminste als je bij een goede bank klant bent.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door tijger1 »

Er wordt helemaal niet geplunderd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door tenormin »

tijger1 schreef:Er wordt helemaal niet geplunderd.
U bedoelt: er word niet geplunderd in Nederland? Ik ken wel een "instelling" waar plunderen tot gemeengoed verworden is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door renewouters »

tenormin schreef:
tijger1 schreef:Er wordt helemaal niet geplunderd.
U bedoelt: er word niet geplunderd in Nederland? Ik ken wel een "instelling" waar plunderen tot gemeengoed verworden is.
Ikea tijdens de plundra actieweken?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door Quark »

Je kan de vooruitgang nu eenmaal niet tegen gaan, accept giro is werk en kost geld.
Zoals al eerder genoemd, ga internet bankieren dan kan je de boel goed in de gaten houden en automatische incasso 's tegen houden of veranderen (is denk ik niet slim want betalen moet je toch)

Anders schotel op dak, prepaid telefoon en op zoek naar gratis WIFI :D

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door tijger1 »

Die schotel op dak is ook niet gratis.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door tenormin »

renewouters schreef: Ikea tijdens de plundra actieweken?
Bij mijn weten is Ikea geen instelling, maar X4all lijkt dus een greep op de bankrekening te willen doen.
Nu lijken meer mensen problemen te hebben met een automatische betaling; zelf zie ik dit niet als een probleem, meer om je financiën niet te laten versloffen en je zo uit eventuele problemen kan houden. Moet men natuurlijk wel op inkomsten/uitgaven letten: het beroemde: huishoudboekje = is nog altijd goed genoeg om dat bij te houden. Maar goed, niet iedereen wil dat.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door tijger1 »

tenormin schreef:
tijger1 schreef:Er wordt helemaal niet geplunderd.
U bedoelt: er word niet geplunderd in Nederland? Ik ken wel een "instelling" waar plunderen tot gemeengoed verworden is.

Ik weet niet welke instelling u bedoelt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben die automatische incasso dwang van bedrijven MEER DAN ZAT!!!
Denk dat veel bedrijven de niet en/of te laat betalende klanten ook een beetje zat zijn.
De kosten die een bedrijf als XS4ALL moet maken om wanbetalers (en natuurlijk slaat dit niet op TS want die betaalt alles netjes binnen de termijn :wink: ) achter hun broek aan te zitten zou ik graag als salaris hebben.
en WANNEER ik leveranciers (binnen de normale termijnen) betaal.
Zo groot is die bandbreedte niet.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door VCampen »

bprosman schreef:
Ik ben die automatische incasso dwang van bedrijven MEER DAN ZAT!!!
Denk dat veel bedrijven de niet en/of te laat betalende klanten ook een beetje zat zijn.
De kosten die een bedrijf als XS4ALL moet maken om wanbetalers (en natuurlijk slaat dit niet op TS want die betaalt alles netjes binnen de termijn :wink: ) achter hun broek aan te zitten zou ik graag als salaris hebben.
Wanbetalers en automatische incasso hebben niks met elkaar te maken.
Dat maken de bedrijven er van en jij praat ze na.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jantje7 schreef:U heeft de keuze of voor uw eigen principe gaan en betalen of het bedrijf een automatische incasso laten doen. Dat dit geld kost is normaal, alleen over de hoogte kunt u een discussie aangaan.
En die discussie is gevoerd in de draad over de kosten van de acceptgiro.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door VCampen »

Ik heb vandaag ook een brief ontvangen van XS4ALL.
Voortaan moet ik €2,50 per acceptgiro betalen als ik wil blijven betalen per acceptgiro.
Er staat letterlijk ‘zolang u niet per automatische incasso betaalt, betaalt u €2,50 per factuur’.

Ik betaal ze €41,- per maand alleen voor internet. Daar zit echt wel de kosten voor een factuur bij inbegrepen.
Alleen chantage-geld zat er niet bij inbegrepen en dat komt er nu dus bovenop totdat ik ze toestemming geef om geld van mijn bankrekening te graaien.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door tijger1 »

Nou, volgens @alfatrion kunt u dus simpel protesteren. Dus op naar de geschillencommissie.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door toeslagen »

VCampen schreef:Ik heb vandaag ook een brief ontvangen van XS4ALL.
Voortaan moet ik €2,50 per acceptgiro betalen als ik wil blijven betalen per acceptgiro.
Er staat letterlijk ‘zolang u niet per automatische incasso betaalt, betaalt u €2,50 per factuur’.

Ik betaal ze €41,- per maand alleen voor internet. Daar zit echt wel de kosten voor een factuur bij inbegrepen.
Alleen chantage-geld zat er niet bij inbegrepen en dat komt er nu dus bovenop totdat ik ze toestemming geef om geld van mijn bankrekening te graaien.
Staat dit ook in hun voorwaarden, welke je hebt geaccepteerd toen je het contract aangegaan bent?

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door VCampen »

toeslagen schreef:
VCampen schreef:Ik heb vandaag ook een brief ontvangen van XS4ALL.
Voortaan moet ik €2,50 per acceptgiro betalen als ik wil blijven betalen per acceptgiro.
Er staat letterlijk ‘zolang u niet per automatische incasso betaalt, betaalt u €2,50 per factuur’.

Ik betaal ze €41,- per maand alleen voor internet. Daar zit echt wel de kosten voor een factuur bij inbegrepen.
Alleen chantage-geld zat er niet bij inbegrepen en dat komt er nu dus bovenop totdat ik ze toestemming geef om geld van mijn bankrekening te graaien.
Staat dit ook in hun voorwaarden, welke je hebt geaccepteerd toen je het contract aangegaan bent?
Ik heb geen idee! Maar ik neem aan dat een bedrijf heeft nagedacht over de verkoopprijs.
Of zouden ze niet op de hoogte zijn geweest van de verschillende betaalmethoden?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door toeslagen »

VCampen schreef:
toeslagen schreef:
VCampen schreef:Ik heb vandaag ook een brief ontvangen van XS4ALL.
Voortaan moet ik €2,50 per acceptgiro betalen als ik wil blijven betalen per acceptgiro.
Er staat letterlijk ‘zolang u niet per automatische incasso betaalt, betaalt u €2,50 per factuur’.

Ik betaal ze €41,- per maand alleen voor internet. Daar zit echt wel de kosten voor een factuur bij inbegrepen.
Alleen chantage-geld zat er niet bij inbegrepen en dat komt er nu dus bovenop totdat ik ze toestemming geef om geld van mijn bankrekening te graaien.
Staat dit ook in hun voorwaarden, welke je hebt geaccepteerd toen je het contract aangegaan bent?
Ik heb geen idee! Maar ik neem aan dat een bedrijf heeft nagedacht over de verkoopprijs.
Of zouden ze niet op de hoogte zijn geweest van de verschillende betaalmethoden?
Als jij het niet wet, hoe moet ik het weten.
Jij hebt een contract afgesloten, dus is het aan jou om de voorwaarden door te nemen, hoe de betaling moet geschieden.
Dit heeft toch niets met de verkoopprijs te doen. :shock:

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: xs4all wil greep op uw bankrekening

Ongelezen bericht door VCampen »

toeslagen schreef: Als jij het niet wet, hoe moet ik het weten.
Jij hebt een contract afgesloten, dus is het aan jou om de voorwaarden door te nemen, hoe de betaling moet geschieden.
Dit heeft toch niets met de verkoopprijs te doen. :shock:
De verkoopprijs komt niet uit de lucht vallen. Mensen bij XS4ALL die er verstand van hebben gaan brainsstormen over de kosten die gemaakt zullen worden, de winst die men voor ogen heeft en eventuele tegenvallers etc. en zo komen ze tot een verkoopprijs.
Dus die acceptgiro zit ook echt wel in de verkoopprijs want het kan toch geen verassing voor ze zijn dat mensen de rekening gaan betalen?

Gesloten