LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
andreas44
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2016 11:25

Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door andreas44 »

sinds enkele weken ontvang ik plm 150 "Ongewenste mails" PER DAG. Het adres in box ongewenste mails plaatsen heeft geen zin. Ze komen in tig voud, doch onder zelfde afz naam, doch een ander mail adres terug. Allemaal zgn gewonnen prijzen en voordelen. NEE NIET OPENEN.
Hoe kom ik van die terreur af? Ben ik de enige?
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jul 2016 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Har06 »

andreas44 schreef:sinds enkele weken ontvang ik plm 150 "Ongewenste mails" PER DAG. Het adres in box ongewenste mails plaatsen heeft geen zin. Ze komen in tig voud, doch onder zelfde afz naam, doch een ander mail adres terug. Allemaal zgn gewonnen prijzen en voordelen. NEE NIET OPENEN.
Hoe kom ik van die terreur af? Ben ik de enige?
contact opnemen met je provider, iemand heeft jen pc gehact.

De provider stelt een blokkade in van 48 uur mbt ke mailaccount, je password veranderen en opnieuw inloggen

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Har06 schreef:contact opnemen met je provider, iemand heeft jen pc gehact.
Hoezo?

RenFer
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2016 15:03

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door RenFer »

Via welke provider heb jij je e-mailaccount en bekijk je je mails via webmail of haal je ze binnen met b.v. Outlook?

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Esceha »

RenFer schreef:Via welke provider heb jij je e-mailaccount en bekijk je je mails via webmail of haal je ze binnen met b.v. Outlook?
?????

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door newmikey »

Esceha schreef:
RenFer schreef:Via welke provider heb jij je e-mailaccount en bekijk je je mails via webmail of haal je ze binnen met b.v. Outlook?
?????
Het lijkt mij toch een hele simpele en logische vraag

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Esceha »

Aanbevolen: Mailwasher

Vòòr u de post binnen haalt kunt u eerst zien wat er klaar staat om te downloaden. Adressen van afzenders die u kent en die u vertrouwd kunt u in de Friendlist opnemen. U kunt adressen ook in de Blacklist opnemen. (Uiteraard kunt u vergissingen herstellen.) Daarbij kunt u spam veelal direct retour zenden alsof uw email adres niet bestaat. Terugzenden lukt niet altijd omdat verzenders van spam wel zo slim zijn om niet herleidbare adressen te gebruiken.

Is gratis als u één adres gebruikt. Indien u zich va meerdere email adressen bedient heeft u de Pro versie nodig waarvoor moet worden betaald.

Als u vanaf nu dus nog spam ontvangt is dat uw eigen schuld.

RenFer
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2016 15:03

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door RenFer »

RenFer schreef:Via welke provider heb jij je e-mailaccount en bekijk je je mails via webmail of haal je ze binnen met b.v. Outlook?
Ik zal even uitleggen wat ik met mijn vraag bedoel.

Als je een Gmailadres van Google hebt, dan komt spam automatisch in de spam map terecht en blijft op de webmail staan.
Als je via b.v. Outlook je post ophaalt ontvang je alle spam niet meer.
Op de webmail van je Gmailaccount kun je vervolgens een blokkade instellen naar de afzenders.

Misschien antwoordt TS nog op mijn vraag.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Boesta »

Har06 schreef:
andreas44 schreef:sinds enkele weken ontvang ik plm 150 "Ongewenste mails" PER DAG. Het adres in box ongewenste mails plaatsen heeft geen zin. Ze komen in tig voud, doch onder zelfde afz naam, doch een ander mail adres terug. Allemaal zgn gewonnen prijzen en voordelen. NEE NIET OPENEN.
Hoe kom ik van die terreur af? Ben ik de enige?
contact opnemen met je provider, iemand heeft jen pc gehact.

De provider stelt een blokkade in van 48 uur mbt ke mailaccount, je password veranderen en opnieuw inloggen
Waar heeft u het over...? TS ontvangt gewoon spam dat heeft niets met hacken van pc te maken. Verdiep u eerst eens voordat u een compleet onzinnig antwoord geeft!

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Boesta »

newmikey schreef:
Esceha schreef:
RenFer schreef:Via welke provider heb jij je e-mailaccount en bekijk je je mails via webmail of haal je ze binnen met b.v. Outlook?
?????
Het lijkt mij toch een hele simpele en logische vraag

Inderdaad de vraag is wel simpel maar heeft niets te maken met het probleem van het ontvangen van spam.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Boesta »

andreas44 schreef:sinds enkele weken ontvang ik plm 150 "Ongewenste mails" PER DAG. Het adres in box ongewenste mails plaatsen heeft geen zin. Ze komen in tig voud, doch onder zelfde afz naam, doch een ander mail adres terug. Allemaal zgn gewonnen prijzen en voordelen. NEE NIET OPENEN.
Hoe kom ik van die terreur af? Ben ik de enige?
Heeft u ( of iemand in uw omgeving) op een of andere site uw e-mailadres achtergelaten..?

Het is gewoon spam, daar hoeft u zich niet echt druk om te maken. Beste is gewoon als spam markeren, dan gaan ze de volgende keer direct naar uw spam-box. Soms is het lastig omdat ze vaak meerdere afzenders (e-mailadressen) gebruiken. Gewoon volhouden met aanmerken als spam dan bent u er met een paar dagen vanaf...

Als ze elke keer eenzelfde zin,naam oid gebruiken, kunt u ook een filter instellen zodat alle mails met die zin,naam oid direct naar uw spam-box gaan.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Har06 »

Boesta schreef:
andreas44 schreef:sinds enkele weken ontvang ik plm 150 "Ongewenste mails" PER DAG. Het adres in box ongewenste mails plaatsen heeft geen zin. Ze komen in tig voud, doch onder zelfde afz naam, doch een ander mail adres terug. Allemaal zgn gewonnen prijzen en voordelen. NEE NIET OPENEN.
Hoe kom ik van die terreur af? Ben ik de enige?
Heeft u ( of iemand in uw omgeving) op een of andere site uw e-mailadres achtergelaten..?

Het is gewoon spam, daar hoeft u zich niet echt druk om te maken. Beste is gewoon als spam markeren, dan gaan ze de volgende keer direct naar uw spam-box. Soms is het lastig omdat ze vaak meerdere afzenders (e-mailadressen) gebruiken. Gewoon volhouden met aanmerken als spam dan bent u er met een paar dagen vanaf...

Als ze elke keer eenzelfde zin,naam oid gebruiken, kunt u ook een filter instellen zodat alle mails met die zin,naam oid direct naar uw spam-box gaan.
onzin B , bij zoveel mails is de pc over genomen, leer eens te lezen svp voordat je koppen afhakt

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je pc is overgenomen is de kans heel wat groter dat je spam verstuurt dan dat je het ontvangt. Ik zie je logica dus niet, Ciske.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Een andere optie is om gewoon een nieuw adres te maken en mail van het oude automatisch te laten doorsturen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Har06 schreef:bij zoveel mails is de pc over genomen.....
Die conclusie klopt niet en zorgt alleen maar voor paniek bij de vraagsteller.
Eerst maar eens de aangedragen tips volgen om van spam af te komen.

stofzuigertje

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat je mail in 2 groepen moet verdelen.

De mail na aankoop online bij bekende winkel is via link op te zeggen....

Maar... de 2e groep die je zomaar kreeg nooit opzeggen.
Dan weten ze dat het een werkend adres is en dat is geld waard voor hun.
Als je alles via Gmail binnen gaat halen, dan is daar een spam filter voor.
Online bij Google mail en eenmalig alle zooi als spam melden en het zal minder worden.

Dus niet zomaar afmelden want vaak is dat leuk bedoelde regeltje onderaan juist voor hun het tegenovergestelde waard....
Het is tevens mogelijk meerdere mail adressen via 1 Google adres op te halen en te filteren...
Versturen van diverse namen kan dan nog wel maar ophalen kun je dan via 1 adres doen.

Zelf gebruik ik nu Yandex.ru maar dat werkt hetzelfde, en dat is Engels of Russisch... maar er zijn er meerdere maar Google Mail... of G Mail...
werkt het beste en is Nederlands of Turks of Arabisch... want niet iedereen is hier geboren!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:Als je pc is overgenomen is de kans heel wat groter dat je spam verstuurt dan dat je het ontvangt. Ik zie je logica dus niet, Ciske.

Sorry???? Ik heb hier geen antwoord gegeven :lol:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:
Moneyman schreef:Als je pc is overgenomen is de kans heel wat groter dat je spam verstuurt dan dat je het ontvangt. Ik zie je logica dus niet, Ciske.

Sorry???? Ik heb hier geen antwoord gegeven :lol:
Denk dat hij "har06" bedoelde. Evengoed roept har06 maar wat, maar dat geldt wel voor meer mensen in dit topic. :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
ciske schreef:
Moneyman schreef:Als je pc is overgenomen is de kans heel wat groter dat je spam verstuurt dan dat je het ontvangt. Ik zie je logica dus niet, Ciske.

Sorry???? Ik heb hier geen antwoord gegeven :lol:
Denk dat hij "har06" bedoelde. Evengoed roept har06 maar wat, maar dat geldt wel voor meer mensen in dit topic. :lol:
Inderdaad Julie44, jij roept ook maar wat. :lol:

Bij honderden spam mails per dag aan jezelf en/of aan anderen, wordt door de provider je mail account geblokkeerd, na het invullen van en ander wachtwoord wordt na 48 uur d e blokkade opgeheven, voorstaande is geen zomaar roepen maar een plaatsgevonden praktijk voorbeeld. :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe kom ik van die ongewenste mail af?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

1 ervaring betekent niet dat dat standaard het geval is.

Gesloten