LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhost e-dentify

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Oosterwoldenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:52

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Oosterwoldenaar »

Zijn hier ook nog mensen bezig met flinke stappen tegen E-dentify?

Ik krijg zojuist een aanmaning terwijl ik verzocht heb om te stoppen met mijn abbo. Twee maal een ticket gestuurd, geen reactie.

Telefonisch willen ze geen informatie geven over hun zogenaamde incassobureau.

Ben benieuwd of er mensen zijn die bezig zijn met stappen tegen hun of radar zelf

ruthger
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:56

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door ruthger »

ga naar een andere host dan,
als jij hebt gemaild en je hebt Bewijs.
kan dat incassobureau je niets maken :wink:

maar ik blijf er bij : e-dentify rulezz :)[quote][/quote]

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door themaster »

mensen let nu toch eens gewoon op als je wat aanschaft bv webhosting

doe zaken met een echt bedrijf en niet met pubers die pas sinds kort een kvk hebben en al die tijd illegaal bezig zijn geweest.

buiten dat je wilt veel hebben voor weinig en dat kan gewoonweg niet

goedkoop is duurkoop

geef liever wat meer uit dan heb je deze problemen niet, maar zolang er van die mensen zijn die er toch steeds weer intrappen omdat het goedkoop is blijft het doorgaan

RichardC
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 mei 2005 09:47

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door RichardC »

Dit is een behoorlijk groot onderwerp geworden... In ieder geval heb ik nu 'goed' nieuws. Er is een website gelanceerd http://www.klachtencentrale.nl/. Ik heb verder niets met die website te maken, ik kwam hem toevallig tegen op nu.nl. Ik heb het bedrijf e-dentify toegevoegd daar, en als er nu maar voldoende mensen klagen, dan moet het toch beginnen op te vallen.

Cynneke
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:49

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Cynneke »

Wij zijn alweer een tijdje klant bij E-Dentify en naar tevredenheid wel te verstaan.

benzino
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2006 23:25

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door benzino »

Het gaat om E-dentify Internet Diensten te Goutum met het nummer KVK nummer 01104341 0000.

E-dentify Internet Diensten heeft , naar mijn weten omdat ik vaak hun site bezoek, sinds kort een AV geplaatst onderin de hoek van hun website (dat tot heden nog steeds wordt gebruikt). Dat zogenaamd moet voorstellen als Algemene Voorwaarden. AV is niet rechtelijk en staat ook pas sinds kort op hun website. In hun AV staat dat de domeinnaam die je voor 1 jaar heb besteld, stilzwijgend worden verlengd! Dit is eerder niet het geval geweest, omdat ik al langer klant bij hun ben. Ik kan ook dus niet akkoord zijn gegaan met hun zogenaamde Algemene Voorwaarden omdat het er toen nog niet stond en eigenlijk nu nog niet.

Dus zonder mijn weten en dus wederrechtelijk hebben ze mijn domeinnaam dit keer stilzwijgend verlengd. Toen ik me inschreef was er nog niet van stilzwijgend verlengen van toepassing.

E-dentify Internet Diensten stuurt foutieve facturen op. Daarmee dreigen ze ook met een incassobureau terwijl de factuur niet klopt. Er staat op “Domeinnaam.com” terwijl het gaat om een geheel ander domeinnaam, namelijk ????????.com (geef ik liever hier niet vrij).

Conclusie is dat E-dentify zonder geldige Algemene Voorwaarden en zonder een geldige factuur en wederrechtelijk mijn domeinnaam te verlengen.. een incassobureau te willen sturen. Terwijl ik eigenlijk de betaling helemaal niet verplicht ben.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met Dhr Singelsma (eigenaar van E-dentify). 10 maart 2006.
Hij vertelde mij over de Algemene Voorwaarde: “De AV staat er al een jaar, ik weet niet hoelang jij al klant bij ons bent?”
EEN JAAR kan al niet, er zijn getuigenen die zelfs nog geen 2 maanden een hosting hebben en nooit eerder Algemene Voorwaarden ergens op de site hebben zien staan! Ook al was het 1 jaar, dan was het voor mij nog niet van toepassing geweest.

???????.com is al langer dan een jaar en constateerde ik helemaal geen algemene voorwaarden bij het nemen van een hosting pakket bij E-dentify Internet Diensten.
Daarna vertelde ik Dhr Singelsma over de foutieve factuur, antwoordde Singelsma: “Domeinnaam.com wilt zeggen dat het om de .com gaat”. Maar van welke .com staat dan niet op de factuur en kon Dhr Singelsma geen antwoord op geven en wilde zo snel mogelijk het gesprek eindigen.

Ik heb ook al een eerder domeinnaam bij E-dentify Internet Diensten gehad. Van dus 2 jaar geleden. Toen had ik ook voor 1 jaar besteld, en bleef het ook bij 1 jaar! Want ik kreeg na precies een jaar een brief van SIDN dat mijn domeinnaam niet meer betaald werd door de hosting E-dentify en dus de domeinnaam is gestopt.
Toen was er sowieso al geen Algemene Voorwaarden en dus sprake geen van stilzwijgend verlengen.


KVK
Kamer van Koophandel is hierover ingelicht en spreek ik a.s. Maandag 13 maart 2006. Dit is uiteraard een zaak dat aangepakt moet worden. Er zijn ongeveer 3000 klanten bij E-dentify, en moeten die ook de dupe worden van deze praktijken?[/b]

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door themaster »

sorry dat ik het zeg maar deze problemen krijg je als jij bij pubers gaat hosten die eerst een hele lange tijd zonder kvk hebben gehandeld.

goedkoop is nu eenmaal duurkoop.

maar om op een domein terug te komen die worden standaard altijd per jaar vast gelegd en wil jij het niet zeg hem dan minimaal 2 mnd voor het einde schriftelijk op.

dit werkt bij elke webhoster zo incl mij.

maar ja over e-dentify kun je lang lullen op internet is er zat te vinden over dit flutbedrijf en dan nog trappen mensen er gewoon in.

benzino
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2006 23:25

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door benzino »

TheMaster,

Ik ken E-dentify inderdaad al een tijdje. In het begin ging het erg stroef waardoor zelfs mensen groeperingen begonnen te vormen tegen E-dentify hoelang het allemaal duurde.

Nou je weet zelf hoe het is gegaan in der loop van de tijd.

Zoals je had gelezen, heb ik een eerder domeinnaam gehad die wel na precies 1 jaar werd gestopt. Want kreeg een brief van SIDN.

Het is inderdaad erg goedkoop, wel een zwaar goede server, maar een nogsteeds onbetrouwbare en trage service.
Er is echt wel hier en daar gesjoemeld met de papieren.

Ik kom er wel uit, maar ik neem nooit meer een domeinnaam bij E-Dentify.

Bedankt alsnog voor je reactie!

8)

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door themaster »

Zoals je had gelezen, heb ik een eerder domeinnaam gehad die wel na precies 1 jaar werd gestopt. Want kreeg een brief van SIDN.
beste,

een domeinnaam wordt gewoon stilzwijgend verlengd maar en nu komt het E-DENTIFY heeft het domein niet betaald aan hun registar dus die zeggen het domein technisch op.

dan krijg je idd een brief/mail van de sidn.

dit is dus omdat E niet betaald aan hun registar zouden ze dat wel gedaan hebben loopt het domein gewoon stilzwijgend door.

ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is.

p.s als je van deze problemen af wilt neem vrijblijvend contact op met me dan maken we wel een mooi pakket en idd wel 1 die ingeschreven is bij de kvk

Koen Terwijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2006 13:01

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Koen Terwijn »

tekst verwijderd
Laatst gewijzigd door Koen Terwijn op 28 jun 2007 11:31, 4 keer totaal gewijzigd.

Rio-man
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:44

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Rio-man »

Beste mensen
Ook ik heb ervaringen met het bedrijf E-Dentify.
- Communicatie (bedrijf - klant)
Op dit punt scoort E-Dentify echt extreem slecht. Er is totaal geen support, en als er dan een reactie komt van een van de medewerkers ben je er nogsteeds niet mee geholpen. Bijvoorbeeld schreef een van de beheerders: Mail me maar gerard [at] e-dentify [dot] nl . Gedaan en geen reactie. Tussen de datum van mijn eerste vraag tot nu zit al een maand.

- Uptime
De servers van E-Dentify zijn vaker off dan online. 8 uur downtime per dag is niets. Soms zijn de sites gehost op E-Dentify dagen offline.

- Snelheid (verbinding servers)
Volgensmij het enige positieve aan dit k*t bedrijf is de snelheid. De sites staan redelijk snel voor je neus (de laatste maanden). Het was aan het begin van dit jaar wel anders..

- Eindoordeel
E-Dentify is een bedrijf met een hele leuke opzet. Een euro per maand is niets als je bekijkt wat voor pakket je ervoor terug krijgt. Daar staat tegenover dat je verplicht bent een .nl domein aan te schaffen á 10 euro. Verder heb je nog te maken met de vele downtime momenten en de uitermate slechte service. Overweeg je een abbonoment te nemen bij E-Dentify? Ik raad het ten aller strengste af!

E-Dentify, als jullie nog wat te melden hebben heeft Gerard mijn e-mailadres. Daar heb ik tenslotte al naar gemailt.

alexanderpas
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2005 14:53

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door alexanderpas »

Op 10 Juli 2004 waren de volgende Algemene Voorwaarden van toepassing op de diensten geleverd door E-Dentify Internet Diensten.
zie: http://web.archive.org/web/200407101554 ... oorwaarden

Op 24 September 2004 zijn er geen Algemene Voorwarden meer te vinden op de website.
zie: http://web.archive.org/web/200409241408 ... entify.nl/

Op 3 April 2005 waren er op de Site nog steeds geen Algemene Voorwaarden beschikbaar.
zie: http://web.archive.org/web/200503031706 ... entify.nl/

Op een datum hierna zijn zonder enige vorm van communicatie vernieuwde Algemene Voorwaarden geplaatst

Dit houdt in dat er tussen 10 juli 2004 en de datum dat e-dentify de vernieuwde voorwaarden heeft geplaatst (na 3 april 2005) de algemene voorwaarden zoals deze beschikbaar waren op 10 juli 2004 golden.

Daar er geen communictie is gepleegd over de verandering van de Algemene Voorwaarden, betekent dit dat de wettelijke termijn in acht dient genomen te worden van 3 maanden, waarin de oude Algemene Voorwaarden voor bestaande klanten nog geldt (dat wordt dus na 3 juli 2005).

Dit houdt in dat als uw contract afliep voor de datum dat E-dentify de vernieuwde voorwaarden heeft geplaatst u geen contractuele verplichtingen meer hebt jegens E-dentify Internet Diensten.
http://web.archive.org/web/200407101554 ... oorwaarden
De contractperiode voor webhosting is 12 maanden, tenzij anders vermeld.
N.b.: Alle verklaringen in de Algemene Voorwaarden die strijdig zijn met de Nederlandse Wet zijn ongeldig.

tommydh
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2006 20:06

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door tommydh »

Al eens naar Hosting-For-You gekeken voor jouw hosting provider? goedkoop en goed... hier de website: www.hosting-for-you.nl

MabadosS
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 19:00

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door MabadosS »

Ik heb echt al veel problemen gehad met e-dentify internet services maar dit slaat echt alles en is pure afzetterij.

Op 29 oktober probeer ik de support afdeling te bereiken omdat er geen mail meer door komt van m'n websites naar mijn provider.
Mijn logische redenering is, dat de server misschien op een blacklist is komen te staan.

De support ontkent het probleem ten stelligste en schuift alle verantwoordelijkheid op mij af.

Het ontaard in een grote discussie.

Ik neem de vraag mee op een ander forum in de hoop dat mensen daar hulp kunnen bieden, maar om die reden heeft e-dentify m'n site offline gehaald.

Mijn website is dus momenteel onbereikbaar terwijl ik nog een contract heb voor zeker een half jaar.

Zij doen dit dus zomaar zonder enige schroom, enkel omwille van het feit dat ze hun gelijk willen halen.

Verder heb ik na onderzoek kunnen vaststellen dat dit bedrijf minderjarigen aan het hoofd heeft.

Zelf vind ik dit een uitermate vervelende kwestie en ik moet dus noodgedwongen verhuizen.

Ze willen mijn websites wel terug online zetten als ik een contract teken waar ik in beloof met een boete van € 2500 boven m'n hoofd dat ik geen negatieve kritiek meer zal uiten ivm e-dentify.

Ik vraag mij eigenlijk af of dat wel wettellijk is en dat zij zomaar hun dienstverlening kunnen stopzetten naar mij toe?
Geachte heer Dejaeger,

Wij kunnen uw websites vandaag weer online brengen indien u accoord gaat met de volgende zaken:

- Ik, Pieter Dejaeger, zal geen negatieve zaken publiceren op het Internet of op generlei wijze negatieve uitspraken doen over E-dentify of diensten gelevert door E-dentify na d.d. 29 oktober 2006. Ik ga accoord met een direct door E-dentify opeisbare vergoeding van Euro 2500,- per de door mij gedane publieke uitlating of door mij gepubliceerd schrift dat negatieve publiciteit zou kunnen opleveren over E-dentify of de door haar geleverde diensten.

- Ik vraag voortaan uitsluitend support aan E-dentify via [email protected] en zal geen support vragen over E-dentify of diensten gelevert door E-dentify posten op een publiek toegankelijk medium, inclusief maar niet beperkt tot webpagina's of fora op het Internet.

Graag dit mailtje uitprinten, ondertekenen voor accoord en naar ons faxen:

Kruis tevens aan:

( ) Ik, Pieter DeJaeger, ga accoord met bovenstaande regeling.

Naam:

Handtekening:
E-Dentify Internet Diensten
Buorren 2
9084 BC Goutum
The Netherlands

KvK: 01104341
BTW: NL0133.79.252.B01
Los van alle schrijffouten is dit toch maar al te belachelijk en onwettig als je het mij vraagt?

TheGameMen
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2005 23:10

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door TheGameMen »

Om dit topic eventjes omhoog te kicken,

E-Dentify is ROTZOOI !
Je wordt als klant, die toch wel 4 websites daar heeft gehost en dus ook 4 pakketjes heeft gekocht, AFGEZIJKT !
Het is altijd niet HUN probleem maar je EIGEN SCHULD.

En altijd maar die meldingen op hun poep website van "korte downtime hier, korte downtime daar"... ja ja.. kort... kort my A$$ !!!! Ze gingen even een server op de masterswitch aansluiten, er stond dat er een downtimevan 5 minuten zou zijn.. raad eens.. een downtime van 3 HELE UREN !!!!!!!!! Om effe een kabeltje in een switch te rammen !!!!!!!!!!
En dan gaan ze de servers naar een ander datacentrum verhuizen, ipv dat 's nachts te doen dat de downtime minder ergernis oplevert, gaan die hanessen het op een woensdag om 12 uur 's middags doen ! De downtime zou iets van 5 uur bedragen als ik kan herinneren, ja dus niet, lekker 3 dagen dus !!!

Het sjiekste is nog wel dat ze altijd naar hun voorwaarden verwijzen, de irritante verwende, ik zou bijna zeggen pubers die op hun zolder kamertje hun game pc als server hebben ingericht, e-dentify mensen.

En als je hun voorwaarden helemaal doorleest komt het er op neer, dat wat zij beloven en leveren niet hoeft te werken.

Na, mijn conclusie:
Bij E-Dentify is goedkoop, DUURKOOP.. er zijn genoeg GOEDE webhosters die hetzelfde of zelfs meeeer voor die prijs aanbieden en WEL online zijn en je NIET afzijken.
Als je jezelf een hele rammel ellende wilt besparen, blijf weg bij E-Dentify... !!!!
En ik spreek echt uit ervaring...

Aragnite
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007 16:15

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Aragnite »

Wat kan ik als consument nu nog doen??

Ik heb opgezegd (helaas niet aangetekend) maar wel schriftelijk. Men zegt daar mijn brief niet te hebben ontvangen. men dreigt daar al over incasso buro's. Wat moet ik nou??

Ik heb 2 maanden van te voren opgezegd, maar als ik zo op internet lees zie ik zoveel problemen met deze 'mensen' dat ik echt niet weet of ik iets voor elkaar kan krijgen.

heeft iemand hier nog ideeën / hulp voor mij, ik ben het spoor echt bijster.

hopende op hulp... :cry:

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik ken diot bedrijf ook, maar in de regel is goedkoop duurkoop. Wanneer je bij zinnen bent ga dan eens een kijkje nemen bij www.hofstadhosting.nl. Natuurlijk die man vraagt 4,70, maar hij is altijd te bereiken; hij gebruikt supersnelle servers waar de kleintjes ook van gebruik mag en kan maken en hij is gewoon enorm goed. Ga daar eens heen en echt je krijgt waar voor je geld. Laat daar het boeltje naar toe verhuizen en dan ben je gewoon klaar.

Groet,

Uranus
[email protected].

mboxma
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 feb 2007 12:01

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door mboxma »

hosting for you laat me niet lachen whaha check je layout eens gedownload als de :P :P :P

Tegelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2007 03:01

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door Tegelaar »

In mei 2006 heb ik met veel succes mijn domeinnaam www.xhostx.nl verhuist. Uiteraard heb ik toen mijn abonnement bij E-dentify zowel schriftelijk als per fax opgezegd. Tevens heb ik het verhuisbericht van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland toegevoegd.

Nu krijg ik echter gewoon een rekening voor 2007 opgestuurd... Uiteraard heb ik gereageerd maar ze blijven volhouden dat ze mijn brief niet hebben ontvangen terwijl deze zeker verstuurd is... Helaas heb de brief niet aangetekend verstuurd vanwege de hoge kosten in vergelijking met het abonnement...

Nu heb ik een paar vragen:

Werd E-dentify op enige wijze op de hoogte gebracht van de verhuizing van mijn domeinnaam? Moet E-dentify hier bv hun goedkeuring aan geven? Of gaat dit zonder hun op de hoogte te stellen?

Kunnen ze mij een rekening sturen voor een dienst die ze niet uit kunnen voeren omdat E-dentify mijn domeinnaam niet host?

Hoe ver gaat E-dentify wat betreft het innen van de kosten? Ze dreigen namelijk met deurwaarders en incassobureau's?

Ik ben benieuwd...

cristan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2007 12:42

Re: Webhost e-dentify

Ongelezen bericht door cristan »

Ook ik heb ontzettend veel last van e-dentify. Ik ga het niet eens allemaal opnoemen want daar ben ik weer veel te lang mee bezig. Ik wil wel even kwijt dat het gerund wordt door een stel jochies die op de middelbare school zitten, dus persoonlijk ben ik niet zo bang dat ze me zullen dagvaarden.

Gesloten