LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL HCCNET en KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jagio
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 20:15

ADSL HCCNET en KPN

Ongelezen bericht door jagio »

Sinds een aantal jaren heb ik via HCCNET ADSL. In januari ben ik verhuisd en moest ik, om mij duistere redenen, een nieuw ADSL abonnement aanvragen. Ik heb hetzelfde abonnement aangevraagd, dat leek toen het meest voordelig. Het gaat om ADSL basis van HCC.
Onlangs heeft KPN de prijzen verhoogd en nu betaal ik (HCC + KPN deel) 52,95 per maand voor een 3200/768 verbinding.
HCC biedt nu aan ADSL XL voor 40,-- per maand met een snelheid 4196/512-1024 (afhankelijk van de afstand). Dit gaat echter niet via KPN maar via TISCALI.
Ik wil dus overstappen, maar dat kan niet, omdat mijn contract met KPN nog 8 maanden te gaan heeft! Hoezo 8 maand, mijn aansluiting is gewoon verhuisd, maar door het beleid van KPN kon de aansluiting niet worden verhuisd (oude woonplaats ligt ver van huidige). Maar ik HAD een contract en dat heb ik, in mijn ogen, gewoon verplaatst van A naar B.
Maar ik wordt nu veroordeeld om nog 8 maanden 12,95 (103,60) extra te betalen voor iets dat zelfs nog minder performance biedt.
HCC gemaild, maar nog geen reactie.
Ik wil het hier even kwijt, omdat dit soort zaken vaker voorkomt.
Volgens mij, en dat heb ik al meegemaakt, kan bij de mobiele telefonie een contract worden beëindigd als de tarieven door de provider worden verhoogd. Waarom kan dat niet bij ADSL? De situatie is toch te vergelijken?

Ik wacht op reacties,
Jagio

BjcK
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 mei 2004 01:05

Re: ADSL HCCNET en KPN

Ongelezen bericht door BjcK »

Heb je het zelf aangevraagd op je nieuwe adres? Dan heb je het zelf gedaan en wordt het nog 8 maanden wachten.

Als KPN of HCCnet dit zo gedaan/geregeld/inganggezet hebben kan je de discussie nog aan gaan omdat er geen bewijs is dat jij iets anders hebt gedaan dan verhuizing doorgeven.

jagio
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2005 20:15

Re: ADSL HCCNET en KPN

Ongelezen bericht door jagio »

In eerste instantie heb ik bij HCC een verhuizng aangemeld. Omdat het een verhuizing naar een ander deel van het land was, kon de telefoon niet mee. HCC maakte de vergissing om dan ook maar het ADSL contract geheel te beëindigen, terwijl dat dus niet nodig is, want alleen de lijn-aansluiting wijzigt. Ik heb toen zelfs een VIP-account (tijdelijk account, omdat ik anders maar 1 mail adres kon gebruiken) gekregen om mij tijdelijk uit de brand te helpen, anders kon ik niet eens via internet (!!) een nieuwe aansluiting aanvragen. Men had nl. de ADSL al afgesloten....
Het duurde een week of drie voordat de aansluiting op het nieuwe adres was geregeld. (ik was niet verstoken van internet, want via een tweede lijn had ik een ADSL verbinding via een andere provider).
Overigens, HCC zegt nu dat ze me wel degelijk de mogelijkheid hebben geboden het contract te herzien en voor een lagere prijs een nieuwe (?) ADSL aansluiting te verkrijgen. Echter, de afgelopen maanden ben ik getrouwd, op huwelijksreis geweest, een nieuwe baan, nieuw huis (vandaar de verhuizing) en grote problemen met een kind uit het vorige huwelijk. Heb de aanbieding dus gemist, maar HCC kan niets meer doen en ik moet inderdaad de 8 maand uitzitten. Aan de andere kant, wie weet hoe de tarieven dan liggen, wie weet wel lager dan nu.
De tariefsverhoging had ook niets te maken met hogere tarieven van KPN voor de klant, maar met een kostenstijging die KPN aan HCC berekend....

Gesloten