LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo Livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
paulrx7
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 19:47

Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door paulrx7 »

Onlangs ben ik overgestapt van adsl via Wanadoo/KPN naar adsl via Wanadoo Family. Per maand scheelt dit zo'n 25 euro.
Aangezien ik zelf al een modem/router had heb ik niet gekozen voor de Livebox die je via Wanadoo kunt huren voor 1 euro per maand.
Op 7 September zou de aansluiting worden overgezet maar helaas geen internet/mail, etc.
Telefoontje met de helpdesk leerde dat de KPN waarschijnlijk nog bezig was met de overzetting.
Op 8 September nog steeds niets en dus weer de helpdesk gebeld.
De medewerker aan de andere vertelde dat het ook aan mijn (door hun niet ondersteunde) router kon liggen. Hij bood aan om een Livebox op te sturen en het daarmee te proberen. Mocht ik intussen wel verbinding hebben kon ik de Livebox binnen 7 dagen terug sturen.
Toen op 10 September de Livebox werd bezorgd had ik inmiddels al internet-verbinding. Het bleek een afwijkende instelling aan mijn router te zijn.
Maandag 12 September de helpdesk gebeld en gevraagd hoe het ding terug te sturen. De medewerkster vertelde mij dat ze een speciale box zou sturen om het ding in te verzenden.
Dinsdag 13 September werd ik tegen de avond gebeld door iemand van Wanadoo. Hij vertelde mij dat ze mijn verzoek helaas niet konden 'honoreren'.
Op mijn vraag waarom dit niet kon vertelde hij dat ik op 8 September een Livebox had besteld en dat ik hiermee een kontrakt was aangegaan voor de duur van 12 maanden.
Kokend van woede vertelde ik het verhaal dat zijn collega mij had verteld over de 7 dagen maar hij kon hier niets mee; hij deed alleen maar zijn werk. Ik had nu eenmaal een kontrakt afgesloten en dat is bindend.
Op de vraag of ik dan misschien een kopietje kon krijgen van dat kontrakt antwoorde hij dat zoiets helaas niet mogelijk was!
Woedend over deze volksverlakkerij heb ik daarna wederom de helpdesk gebeld, om opheldering gevraagd en kreeg toen een ander verhaal te horen. Deze medewerker vertelde namelijk dat er zoiets is als de wet 'kopen op afstand' en dat je als consument recht hebt op retouneren/annuleren binnen 7 dagen.
Hij heeft mijn 'case', die inmiddels gewoon gesloten was, weer geopend en zou mij alsnog een verzendbox gaan toesturen.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou wel graag willen weten hoe dit nu eigenlijk precies in elkaar steekt en welke medewerker gelijk heeft.
In ieder geval zou ik Wanadoo het advies willen geven om alle medewerker voortaan naar dezelfde cursus te sturen zodat dit soort langs-elkaar-heen-gepraat tot het verleden gaat behoren!

paulrx7
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 19:47

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door paulrx7 »

Goed, inmiddels heb ik dus toch de retourbox ontvangen. :)
Daarmee kan de Livebox worden verzonden naar een antwoordnummer tnv BNS Data Logistics in De Meern.
In de begeleidende brief vermeld Wanadoo echter dat ze voor het verzenden naar dit antwoordnummer € 12,50 in rekening moeten brengen.
En dat is... :? Juist!
Meer dan 12 maanden huur van de Livebox!
Kortom, het is uiteindelijk een 'no win situation'!!! :evil:
Wanadoo, bedankt!

bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door bart1979 »

Wettelijk hebben ze recht verzendkosten in rekening te brengen.
Als ik het goed onthouden heb staat jouw post ook bij vraag & antwoord van KASSA.
Daar heb ik antwoord gegeven en staat een deel van de wet die hierop toepassing heeft.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

alsof er niet genoeg onderwerpen zijn over de lieve box

wel humor dat al die losers na de aanvraag deze site wel wteen te vinden...

paulrx7
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2005 19:47

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door paulrx7 »

Bart1979, ik heb je reactie bij KASSA inderdaad gelezen en daarvoor dank!

Wat Tosbaga betreft:
Zonder te weten wie of wat ik ben als mens durf jij mij te bestempelen als LOSER?!
Ik beloof je hierbij dat ik er alles aan zal doen om achter jouw ware identiteit te komen zodat we dit als volwassen mensen kunnen uitvechten. En dat bedoel ik letterlijk!!!

Dit soort opmerkingen moet je bij maar één keer maken en daarna ben je van mij!!

Tot gauw!!

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door Lahan »

Damn dat je je zo laat opfokken zeg, laat die tosbagger maar...

Frans.H
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:13

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door Frans.H »

In april 2004 heb ik een abonnement bij Wanadoo genomen genaamd:
Wanadoo Free. Hierbij kreeg ik, omdat ik een nieuwe klant werd, een eigen klantnummer.
In juni 2004 heb ik dit abonnement veranderd in een "Wanadoo ADSL Direct".
In die tijd heb ik, voor mij althans, redelijk kunnen internetten. Soms wat miskleunen. Maar daar was mee te leven.
Maar ik wilde van de KPN rekening af. Dus daarom heb ik mijn Wanodoo ADSL Direct opgezegd.
Dit moet per telefoon. Waarom weet iedereen nu wel, denk ik.
Dat gesprek was al erg kostbaar.
Ik kreeg een bevestiging van Wanadoo dat het abonnement per 30 juni 2005 zou worden beëindigd.
Maar Wanadoo zou Wanadoo niet zijn om toch maar door te gaan met het maandelijkse bedrag af te schrijven.
Nu is dit met één telefoontje naar de postbank weer teruggestort.
Om het hen uit te leggen heb ik maar een brief geschreven met de mededeling dat ik het abonnement had opgezegd. En dat zij het afschrijven moesten stoppen.
Hierop kreeg ik geen antwoord. Althans, ze stuurde mij een E-mail met de mededeling dat het ze het jammer vonden dat ik had opgezegd. En dat het abonnement per 1 juli 2006 zou worden beëindigd.
Dan toch maar weer bellen.
Ook ik heb voor tientallen Euroos gebeld. Van die cijfers indrukken en dan die lange introductie gesprekken, in de "wacht" worden gezet. En dan zeker drie minuten naar een afschuwelijkstuk muziek moet luisteren, ( kosten € 1,50) . Tot de juffrouw terug komt met het verhaal dat ik toch een ander nummer moet bellen. Eerst 0900.... en dan een 4,
en dan een 2, en dan een 3 enz. enz.
Eindelijk een juffrouw aan de lijn. Ze vroeg mij de postcode huisnummer en de naam. Ze ging het nakijken. ( 3 minuten) .
Ze zei dat ik het abonnement met het klantnummer van dat Free abonnement had opgezegd. Ik uitleggen dat dat abonnement er niet meer was en allen die ADSL.
De clou; je schijnt dat je in zo 'n situatie twee klantnummers hebt.
En ik had mijn "eerste" klantnummer opgezegd, vertelde ze.
Hoe kan je nu over twee klantnummers beschikken. Onzin is dat.
Dan kan helemaal niet. Maar de dreigbrief heb ik al natuurlijk:
Achterstand betalen of de kosten betalen.
"JE WINT DIT TOCH NIET" zei die juffrouw nog net voor ik de hoorn er opgooide.
Er valt inderdaad niet met die mensen te praten.
Het leuke van alles is nog dat ze zowel telefonisch ( lekker duur) als per E-mail willen weten hoe je Wanadoo vindt, hoe de "klantenservice" met hun klanten omgaat en of je daarom de vragen van de juffrouw wil beantwoorden of dat formuliertje wil invullen.
Ik vind dit dus een echt WANA GEDOE.
( sorry als het verhaal te lang lang lijkt, misschien wel duidelijk)
Met vriendelijke groet,
Frans H.


[/quote]

jnolten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2005 16:13

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door jnolten »

Ik vind het het overwegen waard om een livebox te schaffen, zeker vanwege de prijs en de snelheid.
Maar ik schrok van de verhalen, vooral slechte, maar ook enkele goeie.
Is het dus aan te raden om nog zo'n livebox te nemen? of beter niet?
Zit nu ook bij Wanadoo, met Cable, maar tot nog toe geen problemen

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door Lahan »

wil je na al die negatieve verhalen overwegen om live box te nemen?
laat jezelf aub eerst nakijken, een catscan of rontgen....

kalenr1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2005 20:44

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door kalenr1 »

mijn vader heeft op 11-07-2005 een aanvraag gedaan voor wanadoo family plus telefonie hij had toen nog een abonnement wat bijna afliep namelijk wanadoo lit dat abonnement liep ergens eind juli af en hem was beloofd dat hij vanf dat moment gebruik kon maken van wanadoo family maar eind juni nog geen livebox dus hij belde op met de vraag wanneer hij gebruik kon maken van wanadoo family toen werd hem verteld dat er wat vertraging was nou ja kan gebeureb doen we niet moeilijk over maar ja twee weken later nog niks dus weer bellen en hij kon nu binnen enkele dagen gebruik maken van wanadoo family werd hem tenminste verteld maar nee hoor nou weer een paar keer gebeld en gemailt naar de helpdesk maar iedere keer zelfde antwoord ze waren er mee bezig het was inmiddels begin september toen mijn vader weer belde en zei dat hij er genoeg van had en dat hij nu binnen week gebruik wilde maken van adsl family anders wilde hij zijn aanvraag annuleren maar dat kan niet zei wanadoo nou ja een week verder nog steeds geen adsl dus mijn vader belt weer op en vraagt waarom het nou zo lang duurt allemaal zegt zo'n balletje van de helpdesk dat wanadoo family op zijn adres helemaal niet mogelijk is nou zegt mijn vader dat is mooi dan vraag ik wel adsl via een andere provider aan nee zegt het balletje van de helpdesk u heeft een abonnement op wanadoo lite en daar word u aan gehouden zegt mijn vader dat heb ik allang opgezegd zegt hij dat het net waar isdus ik kijken bij zijn status op de wanadoo site en daar staat duidelijk dat zijn abonnement op wnadoo lite helemaal afgelopen en afgesloten is dus dat het het mannetje aan de telefoon al fout hij zei ook dat wanadoo family op het adres van mijn vader helemaal niet kon dus ik weer nar de site van wanadoo ik doe de postcode check en wat staat er bovenaan bij de producten die wanadoo kan leveren op dit adres jawel wanadoo family iedereen mag het checken zijn postcode is 6523 dp nijmegen maar ja het is inmiddels 26 09 2005 dus bijna drie maanden verder en hij heeft nog steeds geen adsl LEKKER SCHANDALIG WANADOO en hij weet nu niet meer wat hij moet doen als er iemand een tip heeft horen wij dat graag

jnolten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 sep 2005 16:13

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door jnolten »

nou ja... ik heb ook een paar goeie verhalen gehoord....
en tot nu toe geen problemen....
tot nu toe....

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door Lahan »

lekker non chalant, maar staan die paar positieve verhalen in verhouding met de negatieve ervaringen op dit forum en het feit dat ze en bij trosradar en bij kassa altijd in eem of andere top3 van klachten bovenaan staan?

jij bent er echt zo eentje die het verdient, vraag het maar gewoon aan, we lezen vanzelf hoe het met je afloopt...

Bengt77
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2005 10:02

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door Bengt77 »

Even een opmerking. Ja, het is waar dat je veel klachten hoort en leest over Wanadoo en de Livebox. Echter, het is natuurlijk logisch dat je op een forum dat over problemen met diensten en producten gaat, veel klachten tegenkomt. Dus ook over Wanadoo. En natuurlijk staan er in een discussie als deze (vrijwel) alleen negatieve verhalen. Dat is toch niet zo vreemd? Echter, betekent dat dat respectievelijk gebruikers van het betreffende product of klanten van de betreffende dienst daar louter negatieve ervaringen mee hebben? Lijkt me sterk.

Daarom even dit bericht.

Ik heb in het prille begin even een aantal kleine problemen gehad met de telefoniedienst van Wanadoo. Echter, na een Livebox software-update was dat probleem verholpen. Oké, toegegeven, toen ik bij de Wanadoo helpdesk informeerde naar het hoe en waarom omtrent die problemen hing ook ik zomaar een half uur in de wacht.

Echter, momenteel heb ik geen enkel probleem met Wanadoo, de Livebox, de verbinding, telefonie; alles is goed. Alles is betrouwbaar, meer dan snel genoeg voor mijn surfgedrag en ook duidelijk. Door middel van brieven en e-mails worden belangrijke veranderingen kenbaar gemaakt. Voicemail over e-mail vind ik ook echt geweldig. En ga zo maar door.

Wanadoo is goed bezig, vind ik. Aan mij hebben ze momenteel absoluut een tevreden klant. Ja, ook die 'opstartproblemen' in acht genomen.

Dus een opmerking voor diegenen die overwegen een abonnement op een Wanadoo-service te nemen: Doe het gerust! De echte problemen zijn er nagenoeg allemaal uitgehaald. De verbindingen zijn betrouwbaar (heb nog nooit downtime gehad) en snel (genoeg). En Wanadoo heeft de afgelopen tijd de capaciteit van de helpdesk behoorlijk uitgebreid (door meer mensen aan het werk te zetten op die afdeling).

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo Livebox

Ongelezen bericht door ?? »

Ik ben zelf ook positief over Wanadoo. Het loopt als een tierelier en de prijs is bijzonder laag voor de geboden snelheid. Ik heb in het begin ook problemen gehad (had geen verbinding, fout veroorzaakt door KPN) maar toen dat probleem was opgelost werd ik door Wanadoo gebeld om mij te vertellen dat het werkte én ik kreeg een maand abogeld terug. Dat had ik niet gevraagd of geëist of zo, ze deden het uit eigen initiatief. Je hoort mij nu niet klagen :).

Gesloten