LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Buffoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:26

Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Buffoon »

Hallo,
Na de uitzending van Maandag 7 nov 2005 heb ik van alles gelezen over hoe je je computer moet beveiligen.
Ik heb al meer dan een jaar mijn internet explorer vervangen door Fire Fox. Er is mij destijds verteld van verschillende bronnen dat dit een hele goede vervanger voor is. Hij houd heel veel reclame pagina's tegen en ik vind hem lekker werken.
Zijn er mensen die ook ervaring hebben met Fire Fox?????
Zo ja. Welke ervaringen (goede , slechte) en waarom vind je dat zo.

Ik probeer hieruit mijn keuze te maken of ik hem er op laat staan of niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties
Groeten Buffoon

Buffoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2005 22:26

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Buffoon »

PS: heb je Fire Fox nog niet en wil je hem proberen kijk dan op www.firefox.com

security
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:53

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door security »

goede ervaringen natuurlijk :-)

Vooral het tabbed browsen toen dit nog niet mogelijk was in IE.
Zelf gebruik ik een combi (meestal firefox) maar voor sommige sites qua weergave IE.

en das pas slechts 1 voordeel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Inderdaad overwegend goede ervaringen met Firefox dat ik inmiddels een jaar gebruik. Grotste verschil is de snelheid (sneller dan IE) en souplesse.

Tabbed browsing is iets waar ik niet meer zonder kan. Daarnaast zijn er geweldig veel extensies die makkelijk installeren. Zoals BugmeNot (geen gebruikersnaam en wachtwoord hoeven aanmaken voor een site die je bezoekt), Get jetable mail (maak een wegwerp e-mailadres aan om info aan te vragen op een site), translate (vertaalt automatisch een pagina in de door jou gewenste taal) etc etc

www.mozbrowser.nl

Alleen al via download.com 5 miljoen keer gedownload en zeer goed gewaardeerd, zie: http://www.download.com/Mozilla-Firefox ... ag=lst-0-2

Let er wel op dat je de Nederlandse versie downloadt

jurjendt
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2005 00:27

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door jurjendt »

Firefox werkt best fijn.
Maar kijk ook eens op http://www.opera.com, deze browser is ook (sinds kort) geheel reclame vrij. En werkt ook met tabs en dergelijke. Oneindig veel mogellijkheden: mousegestures enzenz... (die je overigens niet HOEFT te gebruiken, dus werkt ook prima als doodnormale simpele browser). Ook staat Opera erom bekend een snelle en stabiele browser te zijn.

Probeer Firefox en Opera anders zelf gewoon eens, kan je zelf een keuze maken. (of weer gewoon IE blijven gebruiken)

Groot nadeel van FireFox EN Opera vind ik de slechte compabiliteit met het bekijken van filmpjes en dergelijken. Dit doe ik dan toch maar in Internet Explorer.

JMT
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:52

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door JMT »

Dat "grote" nadeel komt door de site-code, niet door de browser.... Helaas om die reden ben ook ik genoodzaakt af en toe IE nog te gebruiken om een bepaalde site te bekijken.... Bouwden álle webmasters nou maar eens hun website in correcte HTMLcode ipv "t moet perse in IE goed te zien te zijn"...

mosoog
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:42

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door mosoog »

Gewoon nemen. ik gebruik het al lange tijd. en werkt perfect. inderdaad is het jammer dat sommige webmasters nog steeds alles voor IE schrijven, zodat je soms genoodzaakt bent om IE te gebruiken. maar als het niet hoeft. liever. tevens komt ook spyware en dergelijke rotzooi minder door in firefox en ook in opera. (al wordt dat ook al steeds meer). Maar tis zeker een aanrader.

Rolandroland

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Heeft iemand voor mij totale lijst van welke browers we op de markt hebben? De presentratrice van Radar noemde Safari. Dit na gezocht maar dat blijkt dus alleen voor MAC pc's te zijn.

Je hebt Opera, Mozilla Firefox en IE zijn er dus nog meer?

JMT
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:52

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door JMT »

Je mist voor zosnel ik ff kan bedenken alleen nog Netscape (-Navigator) en de "gewone" Mozilla.

sander1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:26

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door sander1971 »

Ik maak al een jaar, met volle tevredenheid gebruik van Maxton Browser! Mijn inziens de meest ondergewaardeerde, en helaas ook meest onbekende browser, van dit moment.
Te downloaden op http://www.mozeskriebel.com/download.php?view.1
Laatst gewijzigd door sander1971 op 20 nov 2005 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gizmo255
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 sep 2005 22:02

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

Heeft iemand voor mij totale lijst van welke browers we op de markt hebben? De presentratrice van Radar noemde Safari. Dit na gezocht maar dat blijkt dus alleen voor MAC pc's te zijn.

Je hebt Opera, Mozilla Firefox en IE zijn er dus nog meer?
Je hebt ook nog netscape.

http://www.netscape.com

JMT
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:52

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door JMT »

@Gizmo: Dat zei ik toch al ....:|

Rolandroland

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Dacht dat Mozilla een vervolg van Netscape was?

Gizmo255
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 sep 2005 22:02

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Gizmo255 »

@JMT: Sorry, dat heb ik niet gezien. :oops: Dom vam me. :D

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

heb hem ook 1 jaar in gebruik.

wat me opvalt is dat soms ineens de default instellingen ineens
weer worden opgestart

dus dan krijg je firefox met de oude instellingen,dus ook de oude favorieten met name de webbalk ! dat is lastig.

weet iemand hoe dat komt?

gr

wiewatwaar

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Nuffie »

Ik gebruik Firefox nu al zeker een jaar.
De allereerste extensie die erg belangrijk is Adblock. Via deze extensie kun je alle ongewenste reclames, banners pop-ups ect gewoon blokken en die zie je dan ook niet meer terug.
Sommige sites zijn alleen te zien in IE en dat is een kwalijke zaak. Sommige website bouwers willen/kunnen het niet leren om een multifunctionele site te bouwen die door alle browsers te zien is terwijl het zo makkelijk is.

Firefox is juist zo makkelijk in gebruik omdat het ook door gebruikers mee ontwikkelt word. Als iemand iets "mist" in de browser word het gewoon gebouwd. Verder no nonsens.

Waarom moet je verschillende (vaak dure) extra programma's kopen (of downloaden) om je computer schoon te houden van spyware en andere dubieuze dingen als Firefox dit voor zeker 99% voor zijn rekening neemt? Microsoft verdient al genoeg aan zijn pakketten en dan nog eens betalen om het dure pakket te onderhouden?
Tuurlijk moet je goed in de gaten houden wat je installeert, dat zal altijd zo blijven. Mensen zijn zelf ook verantwoordelijk voor wat ze doen met een computer.

Mijn conclusie is: betrouwbaar, makkelijk in gebruik (vooral door zelf te bepalen welke extensies die je echt wilt gebruiken te downloaden), snel en een geweldige pop-up/ad-blocker. Onder IE had ik 5 registry cleaners en anti-spyware programma's nodig. Nu gebruik ik er nog 2, en dat puur om mijn registry schoon te maken ivm de-installatie van programma's en niet om bevuiliging van het internet.

Lang leve Firefox. Het word alleen maar beter...

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Ik maak al een jaar, met volle tevredenheid gebruik van Maxton Browser! Mijn inziens de meest ondergewaardeerde, en helaas ook meest onbekende browser, van dit moment.
Te downloaden op http://www.mozeskriebel.com/modules.php?name=myie
Ehh Sander, Maxthon is geen stand-alone browser hoor.
Het is, net als bijvoorbeeld de Avant browser, gewoon een schil over Internet explorer heen.
Je gebruikt dus gewoon Internet Explorer maar in een ander jasje... :wink:

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Mozilla Firefox is het beste dat je krijgen kunt, zelf aan te passen met plug-ins.

TIP: Mozilla Thunderbird in plaats van Microsoft Outlook gebruiken!!!

Joop_Aarnoutse
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:09

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Joop_Aarnoutse »

Weet iemand antwoord op de vraag van wiewatwaar?
Ik heb dit probleem namelijk ook wel eens..

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Wie heeft ervaring met FIRE FOX?????

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb deze topic niet eerder gezien.
Bob Schurkjens heeft al wat eerder hierover gezegd .

Maar Tip 1.
Lees dit :
http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... Gebruikers

Tip 2 Kom je er dan nog niet uit er is een NL Forum .
http://www.mozbrowser.nl/forum/

Geldt ook voor de andere gebruikers.


Er is ook een extensie beschikbaar waarmee je heel gemakkelijk met een rechtsklik (muis) kan switchen naar IE.

Let op bij Firefox 1.5 RC2 (1.5 RC3 is alleen nog in het engels) zijn nog niet alle extensies beschikbaar. Maar wel deze .

Kijk daarvoor regelmatig naar http://www.mozbrowser.nl/ .

Een groot voordeel om dit gebruiken .Nooit wordt zomaar bij het surfen iets ongevraagd geinstalleerd.

Gesloten