LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo family en telefonie-ellende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
erbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2005 11:37

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door erbo »

Voor de Wanadoo ellende bestaat een oplossing. Binnen 2 dagen zijn alle frustraties opgelost. Top werk voor de jongens van Boycot.nu!!

Ga naar boycot.nu en meld daar je klacht aan. Wanadoo neemt dan binnen 2 dagen contact met je op, en dan spreek je iemand die WEL iets kan doen.

Ik heb nadat Wanadoo mij niet aangesloten kreeg 3 aangetekende brieven verstuurd, 11 telefoontjes gepleegd en vele mails gestuurd. Toen besloten om naar @Home over te gaan van Essent. Incasso's van Wanadoo bleven komen en dreigingen met incasso bureaus. Nooit een antwoord op mijn brieven. En nu binnen 1 dag antwoord en alles afgehandeld. Hoera voor Boycot.nu!

TIP: Neem meteen kabel internet of blijf bij KPN. Die jongens van de 'nieuwe technologie' hebben hun zaakjes nog lang niet op orde! Wacht daar og een jaartje mee, dan hebben ze hun techniek op orde! Nu is het alleen nog een grote marketing machine.

Graaf
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2003 13:11

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door Graaf »

Ben sinds september abonnee van Wanadoo: ADSL en telefonie

Enige herkenbare betreft het afgeven van een datum van levering van de Livebox waarna je vervolgens moet constateren dat dat nog minimaal 2 weken gaat duren. Met alle gevolgen van dien want ook ik had natuurlijk het KPN abonnement veranderd per die datum en Tele2 opgezegd.
Verder is alle prima verlopen. Heb tot op heden 'slechts' 2x de livebox moeten resetten (ook een fluitje van een cent).
Aantal vragen die ik had, heb ik via de internet help gesteld en altijd tijdig en correcte antwoorden op gekregen. Kan me voorstellen dat het niet 'je van het' is geweest bij Wanadoo als ik de ex-werknemer mag geloven, maar als klant heb ik daar (gelukkig) toch ook andere ervaringen mee.

Een tevreden Wanadoo gebruiker.

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Hallo allemaal,

1 ding heb ik tot nu toe wel geleerd m.b.t. adsl en providers.Als je verbinding het doet blijf dan zitten waar je zit en verroer je niet.Hoe bedoel je marktwerking.

Helaas moest mijn moeder er afgelopen maand toch aan..volgens mij was het een verplichte omzetting van Wanadoo adsl direct naar wanadoo family (we hebben in ieder geval nergens voor getekend).

We zouden een brief krijgen m.b.t. de omzettingsdatum waarbij een installatie cd zou worden bijgesloten.Op 25 november zou de omzetting plaats vinden en de brief met cd lagen netjes op het matje...maar toen begonnnen de problemen.

De CD startte niet automatisch op.Als alternatief gebruikte ik de functie uitvoeren bij Start en kwam diverse opstart exe's tegen.Welke moest ik nu hebben? Na er twee te hebben geïnstalleerd met behulp van de helpdesk moest het gaan gebeuren.Helaas de verbinding deed het niet en bij het "pingen" kreeg ik ook geen contact met de provider.

Vervolgens weer met de helpdesk gebeld 10 minuten in de wacht en een gesprek gevoerd van 30 minuten.Uiteindelijke uitkomst van het gesprek...wanadoo family zou wel eens niet kunnen werken met een speedtouch modem 300 (geleverd door wanadoo) en windows 98 second edition.Voorstel van de helpdeskmedewerker was om de live box te nemen.Dit zou de problemen moeten oplossen.Live box zou worden opgestuurd en er zou een coulante regeling in verband met de verplichte afname tegenover staan.

Vorige week had ik de livebox in huis moeten krijgen maar tot op heden niks gezien, leveringsproblemen blijkbaar als ik vorige stukjes mag geloven.Ik ze mailen (telefoonrek. loopt anders wel erg op) via mij eigen provider en mijn moeders inloggevens naar de helpdesk.Ze zeggen toe binnen 24 uur te reageren.Na 48 uur nog steeds geen reactie.Weer gemaild...en weer zijn er 24 uur verstreken. (had die dame van de "delete knop" misschien toch gelijk).

Conclusie : Ik vraag mij ten zeerste af of de live box de oplossing is voor het probleem.Mijn moeder zit nu vanaf 24 november zonder adls signaal en de automatische incasso blijft doorlopen.

Blijft vreemd dat een bedrijf in Nederland zich kan verrijken door zijn eigen tekortkomingen.Volgens mij zou de overheid hier veel meer op moeten zitten.

Ik hoop dat wanadoo met een zééér coulante vergoeding komt als dit probleem is opgelost !!!!

p.s.: Ik ben overigens al op de hoogte van het binnenhalen van de mail via het inbellen.Dit doe ik nu ook noodgedwongen, maar ook hier wordt KPN en Wanadoo alleen maar beter van.

Mieke.Topper
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2005 19:57

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door Mieke.Topper »

Kijkt er nou niemand raar op, dat je voor de verplichte overgang naar ADSL Family, aansluitkosten moet betalen, je hebt er toch niet omgevraagd, ik ben echt woest.

Dank je wel JandeV voor je antwoord.
Laatst gewijzigd door Mieke.Topper op 09 dec 2005 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

wimj
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2005 16:10

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door wimj »

Hallo
Ik snap het probleem niet ik heb nu al 4 jaar wanadoo.
En nu sinds 3 maanden wanadoo family.
En geen problemen .
En sinds een week ben ik over gezet naar wanadoo 2.0
En dit werkt ook perfect .
Ik moet er wel bij vertellen dat ik werk met een modem
Die er voor geschrikt is 2.0 adsl.
Dus ik werk niet met de box van wanadoo.
Ik denk dat het voor 70% aan de mensen zelf ligt
Dus ik ben zeeeeeeeeer tevreden
Ik denk ook dat het ligt aan de plaats waar je woont
Mijn ouders werken ook met wanadoo zonder problemen.
En zo zijn er nog wel een man of 8 die ik ken met een wanadoo abonnement
Waar het voor 100 % werkt.
Groeten Wim

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Eigenlijk heb ik het allemaal al gezegd Wim.Zolang alles draait heb je alleen af en toe eens een dolgedraaide server van de provider of een dubbel uitgedeeld IP adres....maar zodra je overschakelt op iets nieuws of er een actie wordt gelanceerd loop je tegen niet goed uitgeprobeerde technieken op en leveringsproblemen.

Het niet willen werken van een adslsignaal heeft tot op heden bij mij nog altijd bij de provider gelegen en niet aan mijzelf of KPN die ertussenin zit.En dat die livebox niet op tijd geleverd wordt conform de toezeggingen staat ook als een paal boven water.Is niet te weerspreken.Ik hoop dan ook Wim dat jij nog lang van nare ervaringen verschoond blijft bij je provider.En je weet hoe je dat zelf in de hand houdt ....blijf zitten waar je zit en verroer je niet :cry:

Mieke...van aansluitkosten berekenen vanwege pakketverandering bij dezelfde provider is mij niks bekend :wink:

w.kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2005 19:10

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door w.kroon »

ik ben heel tevreden over zowel de omzetting als in het gebruik

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Laatste info omtrent omzetting :

- Toegezegde live box nog steeds niet bezorgd.Mijn broer heeft er al eerder 1 aangevraagd maar heeft hem ook nog niet mogen ontvangen.Nergens op de site is informatie te vinden over de vertraagde toeleveringen.De actie Wanadoo Family loopt ondertussen lekker door.
- Inmiddels via mail een request (verzoek) aangemaakt..(zou binnen 24 uur worden beantwoord).Inmiddels na vier dagen drie herinneringen gestuurd...geen reactie !!

Samenvatting :
Inmiddels zit mijn moeder sinds 24 november (dag van de omzetting) zonder adsl signaal.

Zijn er hier nog meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten ??

Service :

Een telefoontje met wat te kunnen verwachten de komende dagen was toch tenminste op zijn plaats geweest.

U snapt dat ik momenteel niet tevreden ben over Wanadoo en zijn dienstverlening :shock:

pjongen9
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 07:53

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Inmiddels heb ik de Livebox ontvangen op de 9e (zoals in het gesprek toegezegd. Aangesloten ipv van mijn ADSL router), software geinstalleerd, en 16mb verbinding... (indikatie op mijn adres was 13-15).

Werkt prima. Geen probleem gehad...

Alleen de 'installatie' van software heb ik ongedaan gemaakt. Een of ander irritant programma dat voor een quick menu bar zorgt, waar ik niet omgevraagd heb! En het wanadoo icoontje in mijn IE ipv het IE icoontje...

Verder werkt alles prima... speedtests gedaan, kan downloaden met 1.6 mB/s (zo'n 10 mb/s), op sommige sites boven de 2mB/s, op andere 'slechts 500 kB/s)

Gebeld wanneer telefonie aangesloten wordt (zou enkele dagen na de Livebox aflevering zijn. Weer direkt met een medewerker doorverbonden en de 12e (maandag) zal het MAC-address van mijn box ingevoerd worden.

Ik ben blij weg te zijn bij UPC, en blij gekozen te hebben voor Wanadoo!

Paul

w.kroon
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2005 19:10

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door w.kroon »

Goedemiddag,

Ik had niet verwacht dat het in sommige gevallen nog zo'n puinhoop is bij Wanadoo. Onze dochter, twee van haar vriendinnen en bij ons werkt het vanaf de installatiedatum perfect. We hopen het met Wandoo zo te houden. Iedere maand een nota voor telefonie en onbeperkt internetten voor slechts 32 euro. Wel moet heb ik nog een KPN bel budget abonnement van plm. 9 euro per maand er bij hebben. Bellen en internetten is nu wel heel relaxed.
Een heel tevreden Wandoo klant.

Groetjes,
willy Kroon

ChildAngel
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2005 13:21

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door ChildAngel »

Hai,

Wij hadden @home. niets op aan te merken hoor, maar werd gewoon te duur en viel heel vaak uit.

Dus gingen we ook over op wanadoo en moet zeggen, heel goedkoop en een zeer goede kwaliteit aan telefoon en internet. We hebben hier nog niet eruit gelegen door welke fout dan ook.
De telefoon verbinding heeft misschien nog maar net 1 keer gekraakt maar meer ook niet.

En de service was bij ons toppie. Voor we zelfs officieel lid waren konden we al gebruik maken van hun diensten. Ook de kpn hebben we basis bedrag aangepast en ik ben ook zeer tevreden hierover.

Groetjes Marian

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Inmiddels zes dagen na mijn mailtje naar de helpdesk een reactie gehad (10-12-j.l.)

De reactie luidt dat de live box onderweg is, verder wordt er toegegeven dat de leverancier niet tijdig kan leveren.Onderweg..... een datum van levering word niet vermeld !!

Zijn er hier misschien meer mensen die problemen hebben ondervonden met de omzetting van wanadoo adsl direct naar wanadoo family met de combinatie van een speedtouch 300 modem en als software windows 98 SE ??

Blijf mij natuurlijk afvragen of na levering van de live box het contact met Wanadoo wel gemaakt kan worden.

Jan.

Breman
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:39

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door Breman »

Ik heb wanadoo family en telefonie aangevraagd. Ik had altijd Hccnet en Adsl van KPN en ook telefonie van KPN. Nou kreeg ik een brief van Wanadoo waarin stond dat de omzetting naar Wanadoo, zowel internet als telefonie, op 12 december 2005 zal plaatsvinden. Ik zou zsm de live-box toegestuurd krijgen zodat ik het direkt kan installeren.
Gisteren 11 december gebeld met de Helpdesk en deze vermelde dat er problemen waren met de levering van de livebox. en dat het nog wel 14 dagen kon duren.
Vroeg of er dan rekening mee gehouden werd met de omzetting morgen. Ja dat was geen probleem maar vandaag 12 december,ben ik om 14.00 uur afgesloten. Ik heb de helpdesk gebeld (20 ct pm) en gevraagd wanneer de livebox nu geleverd zou worden Het antwoord was: Na donderdag zal het nog een week duren. Nou ja, dat betekent dat ik nu geen internet meer heb en nog minstens 10 dagen moet wachten. Ook kon het niet terug gezet worden volgens de medewerker. . Geen excuses overigens, belachelijk. Ik kon alleen een brief schrijven naar de administratie van Wanadoo, maar of daar iets mee gedaan wordt wist de medewerker niet!! Ik voel me volledig in de kou gezet! en bedon....
Het KPN abonnement had ik ook al op 10 december om laten zetten en Hccnet opgezegd.
Heb tot slot de medewerker medegedeeld dat ik nu bedank voor het abonnement van WANADOO en dat ze de spullen in hun haar kunnen strijken.
Misschien dat TROS RADAR er eens aandacht aan wil schenken.
BEDANKT WANADOO!!

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Kijk toch nog enige erkenning.
Het is nu dus wel heel duidelijk dat er problemen zijn met de levering van de live box.Mijn broer heeft de live box ook nog niet ontvangen en inmiddels ook maar weer een mailtje gestuurd naar de helpdesk, hij had de aanvraag al voor 25-11-2005 gedaan !!

Behalve de ergenissen en de onnodige onkosten die moeten worden gemaakt is er inderdaad ook het probleem dat je van het signaal verstoken blijft.Terugschakelen naar het oude systeem (in mijn geval adsl direct) blijkt voor nood niet mogelijk te zijn.

Ik begrijp de rancune en irritatie van de vorige schrijver maar ik geloof niet dat het zin heeft om Wanadoo "vaarwel" te zeggen, helaas is het zo dat meerdere groeiende concern's hun acties niet goed kunnen/willen overzien.

Wel hoop ik dat ze straks met een "coulante" oplossing komen en hun klanten ook niet naderhand in de kou laten staan.Anders zou het zeker niet slecht zijn als "TROS RADAR" de consumentenbelangen op dit gebied even zou willen behartigen !!

Laatste update : De live box is nog niet gearriveerd !!

Nog meer mensen die de dupe zijn geworden van deze actie !!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door ?? »

Nogmaals als tip voor iedereen: Het is mogelijk om een bestaand modem te herconfigureren voor ADSL Family. De instellingen staan tegenwoordig op de helpdeskpagina's van Wanadoo (zoek op VCI of VPI), direct daaronder staat oa een link met uitleg over het configureren van de Speedtouch 510.

Kun je iig het Internet weer op (mits de lijn is opgeleverd), want teruggaan naar de oude situatie is idd niet mogelijk.

reneb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 10:26

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door reneb »

Ik heb weken geleden Wanadoo family aangevraagd en die word morgen 14 dec.omgezet,Nu kom ik er vandaag achter toen ik belde over de livebox
dat deze leveringsproblemen heeft en dat men niet kon vertellen wanneer men weer kon leveren.
daarbij komt dat je door medewerkers van de klantenservice?helpdesk
totaal niet geholpen word en alleen maar te horen krijgt dat ze er niets aan kunnen doen.Als je dan vraagd naar een manager of iemand met een leidinggevende functie dan zijn die altijd in bespreking.

Ik ben nu dus ook bezig om dit in zijn geheel terug te draaien,want met bedrijven die hun leverings verplichting niet nakomen doe ik geen zaken.


En daar komt bij dat bij dat ik net van mijn vorige provider hoor dat wanadoo de huidige aansluiting ook niet heeft opgezegd terwijl men dit wel zou doen volgens eigen schrijven.

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

?? bedoel je dit staatje ??

Overigens mijn speedtouch 300 modem is ook door Wanadoo geleverd.Neem aan dat je de modem opnieuw handmatig moet instellen??

Vraag
Wat zijn de standaard verbindingsinstellingen voor Wanadoo ADSL?


Antwoord
Indien u een ADSL-modem wilt installeren dat niet geleverd is door Wanadoo of KPN, gebruik dan onderstaande instellingen.

Wanadoo ADSL Go, Lite, Basic of Plus:

VPI/VCI: 8/48
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: [email protected]. Extensie kan zijn: go, lite, basic, plus.


Wanadoo ADSL Direct:

VPI/VCI: 0/35
Protocol: PPPoA
Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
Formaat loginnaam: [email protected]


Wanadoo ADSL Family:

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)

Mochten mensen met wanadoo connectieproblemen hier iets aan hebben laat het dan even weten ? Ikzelf kan niks proberen want het probleem ligt bij de computer van mijn moeder die elders woond.

Ben benieuwd.....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door ?? »

Je moet je modem idd handmatig opnieuw configureren. Dat kun je meestal gewoon via een webinterface doen - de handleiding van het modem is daar duidelijk over. Van bepaalde speedtouch modems staat het overigens ook op de Wanadoo website. Het komt neer op het wijzigen van een paar instellingen, dan moet het werken.

Even richting mensen die de boel proberen te annuleren: bewijs jezelf een dienst en wacht op de livebox. Met overstappen ben je ook minimaal drie weken verder en ik denk niet dat Wanadoo zonder slag of stoot contracten gaat ontbinden. Desnoods gooien ze het op overmacht. Dat zou dus betekenen dat je in het meest waarschijnlijke geval met twee abo's zit, al was het alleen maar omdat je een bedrijf eerst een redelijk termijn moet geven om een probleem op te lossen alvorens dit soort maatregelen te nemen. Nog even afgezien van het feit dat iedereen die de lijn heeft liggen daar ook gebruik van kan maken, mits het (bestaande) modem wordt geherconfigureerd. Met de handleiding er naast is dat ook binnen 10 minuten geregeld ...

reneb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2005 10:26

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door reneb »

Men kan bij wanadoo niet vertellen wanneer men de liveboxen kan leveren omdat er problemen zijn bij het extern logistiek bedrijf die de boxen verzend.

Aangezien je als klant bij wanadoo niet verder komt is het mischien handig om de verzender het vuur maar eens nader aan de schenen te leggen en ze net zolang gek te bellen totdat men met duidelijke andwoorden op tafel komt

het bedrijf die de boxen verzend is bns logistics bv
Damzicht 17 3454 ps de Meern

0302415250

JandeV
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:19

Re: wanadoo family en telefonie-ellende

Ongelezen bericht door JandeV »

Je moet je modem idd handmatig opnieuw configureren. Dat kun je meestal gewoon via een webinterface doen - de handleiding van het modem is daar duidelijk over. Van bepaalde speedtouch modems staat het overigens ook op de Wanadoo website. Het komt neer op het wijzigen van een paar instellingen, dan moet het werken.
Wat ik een beetje vreemd vind is dat de helpdesk van Wanadoo zelf niet met deze tijdelijke oplossing is gekomen.Mogelijk hebben ze de vertraging niet aan zien komen.......??

Gesloten