LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beste Haverdo, verklaar U eens nader.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Verdonk moet zijn computer klok eens nakijken of heeft last van jetlag of zo.

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Ja of alledrie :lol:

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Inmiddels ben ik 8 dagen sinds de nummerportering naar tele2 niet meer telefonisch te bereiken behalve als iemand met een tele2 mobieltje belt, dan werkt het mijn digitaal pakket telefoonlijn waarempel wel.
Al een paar keer de helpdesk gebeld: het is doorgegeven aan de technische dienst. We kunnen niets zeggen over wanneer het opgelost is. De fout zit niet bij u of bij u lokaal.
Hoe eenvoudig is het dan? Ze hoeven waarschijnlijk niet eens van hun stoel af komen en kunnen het vanaf hun beeldscherm oplossen, maar je kwestie van prioriteiten hè. En bij tele2 ligt de prioriteit bij marketing, niet bij after-sales, garantie tot de aanmelding, geen minuut langer.

Maar ze kunnen me wat. Het is nu het zoveelste wat niet klopt of niet werkt bij tele2. Ik ben het helemaal zat. Gisteren heb ik een aangetekende ingebreke stelling verstuurd. Einde oefening.

Ik hoop dat nog velen dezelfde weg volgen en hun abo beeindigen.

Lab6
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2006 15:06

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Lab6 »

Ook ik heb half oktober Digitaal Pakket besteld. Na heel erg veel bellen en zeuren kreeg ik op 31 januari (!) het pakket. Internet deed het onmiddellijk, maar sinds vandaag, 23 maart, kan ik eindelijk bellen.

Het eerste telefoongesprek was naar Tele 2, want waar blijft de brief(die volgens TELE2 al begin januari verstuurd is!)waarin staat dat ik van januari t/m juni geen abonnementskosten hoef te betalen? Er is mij inmiddels ook al toegezegd dat de GRATIS 6 maanden abonnement ingaan vanaf de dag dat ik bel en ADSL, vandaag dus. Vandaag gevraagd om deze brief met daarin de bevestiging van het aanbod. Dat kon nog wel een tijdje duren, werd me verteld. Maar ik stond wel op 'de lijst' (2 minuten daarvoor nog niet trouwens, beetje raar!) Verder is mij al tot 3 x toe een bijdrage in de kosten voor het bellen naar de helpdesk beloofd, welke op de eerts volgende factuur verrekend zou worden. U begrijpt het al, NIKS. Er schijnt ook niks over terug te vinden te zijn, dus ik heb pech. Maar als tegemoetkoming kunnen ze wel het gesprek van vandaag vergoeden, ja hehe, IK BEL GRATIS, stelletje klojó's.
Sinds vandaag(ik bel en ADSL via tELE2) is de internetverbinding onnacceptabel langzaam.....

Mijn broek zakt er inmiddels vanaf, ik ben een half jaar verder en ik kan nog steeds niet deugdelijk internetten en bellen(in het 2e gesprek vandaag werd ineens de lijn onderbroken, nog een keer gebeld, na 2 minuten weer!)

HET WORD TIJD OM TELE2 HET 1 EN ANDER OP TV UIT TE KOMEN LATEN LEGGEN, LIJKT MIJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

H. Verdonk
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2006 11:56

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door H. Verdonk »

Heel scherp opgemerkt Jonjo,Consumentt en Zwollywood.
Ik zat er een maand naast,waarschijnlijk omdat ik 2 dingen tegelijk wilde doen. Maar gelukkig hebben jullie er meteen de aandacht aan geschonken en daarvoor mijn excuses voor die uitglijer.
Ik schaam mij diep!! :oops:
Haverdo

Lab6
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2006 15:06

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Lab6 »

Bijna 1 week Digitaal Pakket (werkend, zie eerdere bericht) en ik moet zeggen het werkt. Het werkt erg slecht!

Internetsnelheid is 390kbps(ipv 4mbps!) downstream en 280kbps upstream(ipv 1mbps!) Dat is respectievelijk 1/10 en 1/5 van de snelheid die belooft is!! (Meten is weten -> http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestC ... eID=,8,12,)

Ivm nummerportering tijdelijk een ander nummer. Je moet dus iedereen doorgeven dat je een ander nummer hebt. Anderen die ook een tijdelijk Tele2 nummer hebben zijn niet te bereiken met mijn Tele2 lijn. En dan nog het ergste, de kwaliteit ! Elk telefoongesprek ontaard op een gegeven moment in onophoudelijk gekraak en bij 1 op de 2 gesprekken valt de lijn gewoon weg!!

Kortom 1 groot drama! Ik wil dan ook eigenlijk iedereen met een digitaal pakket vragen om de snelheids test van hierboven te doen en hier zijn snelheid te melden. (doe de test up en downstream 3x en neem het gemiddelde) Ik ben benieuwd!

Ik heb inmiddels voor hoe lang het nog duurt met het porteren, mijn KPN lijntje weer ingeplugd!

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Je zou ipv van Speedtest.nl eens een groot file moeten downloaden en dan kijken op welke waarde de snelheid zich stabiliseert. Bijvoorbeeld (ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin)

Verder zul je merken dat je internet verbinding uitvalt zodra je belt met je analoge nummer en er zal een flinke ruis op je analoge lijn zitten (tenzij je een splitter gebruikt misschien, die had ik namelijk niet omdat ik van kabel naar ADSL ben overgegaan).

Bereid je ook maar vast voor op de nummerportereing. Ik zit nu 12 dagen met een half werkende telefoon (wel bellen maar niet gebeld kunnen worden). Ook nu vallen gesprekken uit. Heel fijn, zit je met iemand te praten en hoor je opeens niks meer.

compagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:15

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door compagner »

ook wij hebben niet anders dan problemen met tele2 digitaal

-telefoon die na een aantal minuten wegvalt
-de snelheid veel telaag dieptepunt is 43.0 kbps
-echo op de telefoon lijn
-router die niet word ondersteund door tele2
-niet reageren op brieven
-geen nummer weergave
-portering van ons oude nummer laat 8 weken opzich wachten



wij hebben besloten om het abbo per direct op te gaan zeggen

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Consumentt »

Weet nog iemand alle oude tarieven toen het Digitaal pakket nog in 3 smaken was. Er waren ook nog telefonie pakketen zonder en met alleen avond+weekend gratis bellen:

ADSL
Basis 512 kbit 19.95
Plus 1024 Mbit 24.95
Super 2048 Mbit 29.95

ADSL + 24u gratis telefonie (= + 20.00)
Basis 512 kbit 49.95
Plus 1024 Mbit 44.95
Super 2048 Mbit 49.95

Lab6
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2006 15:06

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Lab6 »

Volgens mij zat avond+weekend gratis bellen er net tussen in

snister
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2006 17:11

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door snister »

Ik heb 19 dec 2005 ADSL super besteld 6000/768 maar voor mijn aanmelding rond was, was het ook 18 jan 2006 mijn levering van het modem zou 19 febr 2006 zijn maar geen modem maar wel mijn huidige adsl weg 18 mrt 2006 kwam het modem eindelijk maar de de verbinding bleek nu ADSL light te zijn maar ik heb een bandje ingesproken met hun van adsl super en daar heb ik mijn JA opgezegt de snelheid is nu zo ongeveer 10 tot 20 kb maar ik kan bellen wat ik wil maar niets helpt brieven gestuurd aangetekend en ze zouden me bellen maar niets van dat alles heb zelf ook weer gebeld en nu blijkt dat mijn abonnement is omgezet naar adsl light waar ik geen ja op heb gezegt maar ik kom er nu niet af en had dus inmiddels een aanvraag ingediend bij kpn voor een adsl aansluiting maar die kan nu niet worden gemaakt alleen door die stomme tele2. Ze beloven heel veel maar komen niks na wat moet ik toch doen om zo snel mogelijk weer adsl van kpn te krijgen???????

Mako
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2006 01:31

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door Mako »

Beste Snister, zou je het vervelend vinden om hier en daar eens een punt of een komma te plaatsen? 'k Wordt er een beetje zeeziek van. :roll:

GLlimbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2006 16:57

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door GLlimbo »

Eind 2005 kreeg ik een aanbieding van tele2 om over te stappen van ADSL (ook van tele2) naar ADSL + VOIP.
Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en binnen enkele dagen (eind december) had ik het nieuwe modem al binnen.
Volgens de handleiding was het een kwestie van aansluiten, internetten en bellen.
Niets werkte, dus het oude modem weer teruggezet. Dit werkte perfect. Aan de telefoonlijn kon het dus niet liggen.
Sinds begin januari tot op heden heb ik het nieuwe modem niet aan de praat gekregen.
Wel heb ik minimaal een dozijn keer met de helpdesk getelefoneerd.
Op een gegeven moment kreeg ik de rekening over december en januari.
Voor januari was zowel het oude ADSL-abonnement als het nieuwe digitale abonnement in rekening gebracht.
De helpdesk zou dit wijzigen bij de afdeling financiën en een nieuwe rekening laten sturen.
Twee weken geleden kreeg ik een tweede aanmaning: niet betalen betekende afsluiting. Dus weer gebeld.
Bij dit gesprek ook medegedeeld aan de “klantenservice” dat mij een aanbieding was gedaan met 2 maanden gratis digitaal ADSL.
“Betaalt u maar, meneer, daarna zullen we het rechtzetten met de volgende rekening.”
Onder protest heb ik betaald.
Deze week kreeg ik een nieuwe rekening voor februari en maart. Hierin was een aantal zaken tegen elkaar weggestreept,
maar nog geen compensatie voor het teveel betaalde over de maand januari.
Vorige week heeft iemand van tele2 mij teruggebeld en beloofd mij een nieuw modem toe te sturen, want “waarschijnlijk zal het toch
aan het modem liggen.”
Nu ben ik benieuwd, wanneer het nieuwe modem komt en of het dan wel zal werken. Ik heb namelijk zoveel verhalen van diverse medewerkers
van de klantenservice gehoord waaraan het allemaal wel zou kunnen liggen, dat ik bang ben dat het internetten met het digitale modem nog
niet zal lukken.

rovanitel
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:36

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door rovanitel »

Als je de incasso van planet stop zet komt het vanzelf goed. Heb ik ook gehad. Als je correct hebt opgezegt aan het eind van je contract periode en hier van de brief/email hebt bewaard , komt het (via een incasso bureau) wel goed. Het is namelijk zo dat tele2 pas een adsl signaal op je lijn kan zetten als kpn deze heeft omgezet. Hier is een accoord op gegeven door de provider waar je weg gaat.

Als tele2 een monteur lang stuurt en het blijkt NIET aan jou te liggen maar aan tele2, dan kont er GEEN rekening.

Ben je niet zeker van al je instellingen lees forum :Tele2 (Versatel) 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 6 op http://gathering.tweakers.net/forum

JStokvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2004 08:44

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door JStokvis »

Ik heb het complete voetbal pakket van Tele2 (vroeger Versatel) sinds augustus vorig jaar.

Op 30 maart j.l. ontving ik van Tele2 een nieuw voorstel om door te gaan met ook digitale TV. Ik ging dan wel een nieuw contract aan en dat liep dan twee jaar. Ook werd het gratis bellen 'minder gratis' Ben niet op dat voorstel ingegaan maar vraag mij af wat er gebeurt aan het eind van de contract periode als ik geen aktie onderneem. Wordt dan mijn lopende contract stilzwijgend verlengd? Heb bij Tele2 opheldering gevraagd maar niet gekregen.

Heeft iemand daar alnadere uitleg over gekregen van Tele2? Kunnen ze mijn contract voorwaarden zo maar wijzigen? Wat kan ik het beste doen?

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door denmar »

Je oude contract met versatel dienen ze gewoon na te leven en ook dus de voorwaarden om op te zeggen, let wel goed op de datum voor het opzeggen en laat de brief aantekenen.

JStokvis
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2004 08:44

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door JStokvis »

Is het niet zo dat als ik geen actie onderneem (m.a.w. niet opzeg of iets wijzig) het contract 'automatisch' verlengd zou moeten worden? Mocht Tele2 dat niet willen moet Tele2 toch mij opzeggen. Of zie ik dat fout?

Als Versatel GEEN Tele2 geworden zou zijn dan was dat toch ook gewoon automatisch verlengd zijn. Als ik opzeg verspeel ik mijn rechten om het zelfde te hebben en te houden als nu het geval is en nu heb ik 100% gratis bellen (ook geen starttarief) een gratis tweede nummer, voetbal (is voor mij als invalide erg belangrijk). Dat ik bij een ander contract extra kanalen zou krijgen is voor mij niet belangrijk. Ik zou er zelfs op achteruitgaan (omdat ik in de slaapkamer een heel oud beestje eb staan dat geen scart aansluiting heeft.

alkari
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 18:16

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door alkari »

Ook ik heb een groot probleem met tele 2 en kom er maar niet uit!!
Het begon dat ik mij had aangemeld voor tele2 adslcompleet. Dit zou per 1 juli 2006 ingaan. Aangezien ik er achter kwam dat ik bij mijn huidige provider wanadoo het contract tot 30 sept. 2006 heb, moest ik het bij tele 2 annuleren. Geen probleem, ik was netjes op tijd en werd afgemeld. Tot mijn grote verbazing werd op afgelopen 19 april zomaar ineens mijn verbinding met wanadoo verbroken. Na eerst alles nagekeken te hebben op de computer en de modem gechekt te hebben, blijkt tele2 zomaar het signaal te hebben overgenomen en kan ik geen verbinding meer maken met mijn speedtouch modem. Ik heb tele 2 gebeld en er was inderdaad iets fout gegaan , maar ik moest wanadoo maar bellen en alles zou goed komen. Nee, zeiden ze bij wanadoo. tele2 moet de lijn weer zo maken dat wij het weer over kunnen nemen. Afijn, ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en iedere keer als ik tele 2 belde moest ik het probleem opnieuw uitleggen en werd beloofd dat het binnen enkele dagen verholpen zou zijn. Toen kreeg ik ineens een heel pakket opgestuurd van tele2 met modem en van alles erop en eraan en een welkomsbrief om te bedanken dat ik mij voor tele2 had aangemeld, dus weer bellen met tele2, kon ik gelijk vragen hoe het met de lijn zat. Kreeg ik daar te horen dat het niet met enkele dagen verholpen zou zijn maar binnen 6 tot 8 weken. Ik heb toen de consumentenbond ingeschakeld en op advies van hun een aangetekende brief naar tele2 in groningen verstuurd. Met daarin de eis dat ze mij een schadevergoeding geven voor het geld wat ik nu nog aan wanadoo moet betalen en dat ze binnen 2 weken een oplossing vinden zodat ik weer via adsl op internet kan. Afgelopen zaterdag werden we door tele2 gebeld, aangezien ik niet thuis was werd aan mijn zoon gevraagd of ik terug wilde bellen. Ik teruggebeld, werd me gevraagd waarom ik belde!!!!!!! Maar goed na het weer uitgelegd te hebben werd gezegd dat het probleem verholpen was en dat wanadoo een 'telko telko migratie' moest aanvragen en dan kon ik gewoon weer verbinding met hun maken. Ja mooi niet dus !! Hebben de sukkels van tele 2 ( sorry andere woorden heb ik er niet voor) een "sloopaanvraag" gedaan waardoor de lijn niet meer intact is en wanadoo geen overname kan doen. Ik zou dus een nieuw abonnement bij wanadoo moeten afsluiten maar nu is het probleem ook nog eens dat wanadoo mij op dit moment geen nieuw abonnement kan aanbieden omdat ze momenteel geen adsl in deze regio kunnen bieden. En nu zit ik dus. Tot 30 september moet ik gewoon mijn abonnementskosten bij wandoo betalen. Om op internet te komen moet dit nu via telefoontikken wat erg langzaam is als je adsl gewend bent en dus ook weer extra met zich meebrengt. Ik moet nu ook nog al die weken wachten tot de lijn vrij is om ergens anders een adslabonnement af te sluiten. Sorry dat het een heel verhaal is geworden, maar ik baal ontzettend hiervan!! Heeft iemand tips wat ik verder nog kan doen, hoor ik het graag!!

gr. Karin de Mos

ierse010
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2006 12:00

Re: Tele2 Digitaal pakket = SCHANDAAL pakket

Ongelezen bericht door ierse010 »

Ik heb Versatel Family Compleet. Hier zit TOT 31 mei televisie bij. Toen ik de aansluiting kreeg heb ik mijn Casema kabel maar de deur uit gedaan, kwaliteit Versatel tv was veel beter!

28 maart: Ik krijg een nieuwsbrief: tv gaat uit pakket vanaf 31 mei, MAAR ik kan upgraden naar tele2 Compleet TV voor vrijwel dezelfde kosten, alleen mijn bel abonnement is niet meer afgekocht. Mijn snelheid zou omhoog gaan van 4 MBit naar 20 MBit en mijn TV zou ik dan kunnen behouden. Dus ik vul het webformulier in en meld me aan voor de upgrade.

3 april: Ik dacht laat ik even checken of mijn order wel is doorgekomen. Volgens de KS is er niks doorgekomen, ik moet een order inspreken die wordt opgenomen op een bandje bij 0800 1602. Het wordt opgenomen op een bandje om er voor te zorgen 'dat er geen orders verloren gaan'

10 april: Even checken of order is doorgekomen? KS: nee! Weer een bandje inspreken op 0800 1602

14 april: Toch even checken (ik vertrouwde het niet) En KS verteld me dat er helaas niets is doorgekomen van de order. Of ik weer even een bandje wil inspreken begeleid door medewerker op 0800 1602. Deze medewerker ziet dat er enorme fouten zijn gemaakt hiervoor en verzekerd mij dat alles nu goed zit en ik me geen zorgen meer hoef te maken.

17 april: Even checken weer (niks gehoord) Er is helaas niks doorgekomen, of ik weer een bandje wil inspreken op 0800 1602. Waarom ook niet, heb het pas 3 keer gedaan. Maar ik ben ook erg blij dat de sales medewerker mij een hart onder de riem steekt door te zeggen: "laten we allebei hopen dat het deze keer wel goed gaat..."

23 april: KS bellen om te checken. Er is helaas niks doorgevoerd meneer. De medewerker vraagt de status na en raad me aan een webform in te vullen of opnieuw een bandje in te spreken op 0800 1602. Dit ga ik niet nog een keer doen. Ik heb een gesprek over de organsatie structuur van Tele2 en hoe het toch kan dat ze niks willen verkopen. De medewerker verstuurd een bericht naar de sales afdeling met hierin iets dergelijks als: "willen jullie de bandjes gaan zoeken?".

25 april: Checken bij KS. Ze zijn er mee bezig meneer. Oh uw order heeft wel een HEEL vreemde status, er is iets blijven hangen... De voicelogs zijn weg zie ik, ik denk dat u 0800 1602 moet bellen om de order opnieuw door te voeren. Dit ging ik niet doen en toen ik dat liet weten en de geschiedenis van deze order uitlegde, waren de voicelogs ineens weer boven water..?

1 mei: Checken status bij KS. "Goed dat u ons belt mijnheer". "We zitten namelijk te wachten op een toestemming van u om de telefoon lijn te wijzigen in een nieuw abonnement" Ik vertel het vrouwtje dat deze toestemming al 4 of 5 keer op band is opgenomen maar er hierbij weer toestemming voor geef. De medewerker verzekert me dat dit de laatste handeling is alvorens de upgrade plaats kan vinden en ik dus vanaf 31 mei NIET zonder TV zit. Jipie!

9 mei: Toch even checken want ik heb geen post gezien van de upgrade nog. ER IS NIETS GEBEURD! Medewerker raad mij eerst aan om de upgrade opnieuw in te vullen op het web omdat alles dan vast wat sneller zal gaan. "Of wat nog sneller gaat is hetvolgende meneer: u belt gewoon 0800 1602 en een medewerker zal met u een order in het systeem zetten" NEE! De KS medewerker gaat toch even kijken in mijn gegevens en ziet dat er een toestemming voor de omzetting van een lijn niet is doorgevoerd door de vorige persoon die ik sprak. Ze gaat dit alsnog doorgeven en alles moet goedkomen.

10 mei: Direct weer checken. De aanvraag van gisteren ging toch fout. Ligt nu bij een andere afdeling. Ik stuur een bericht naar die afdeling om het in werking te zetten (?)

To be continued... Hopelijk zit ik 30 mei niet zonder televisie
:shock:

Gesloten