LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Kan Wanadoo zo maar de tarieven aanpassen op een bestaand abbonement ?

Ja
11
28%
Nee
29
73%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Beste iedereen..

Ik zit met de volgende brandende vraag...Wanadoo past zomaar de tarieven aan voor wanadoo telefonie (nu in eens een starttarief van 4 cent )...Kan dit zomaar ???

Het is wel bijna niets , maar ik word gewoon ziek van hun werkwijze...
Ik heb nog nooit een zulk stelletje oplichters bij elkaar gezien.
Als je hun moet bereiken ben je ook zo weer een aantal euro's lichter van het in de wacht staan..maakt echt niet uit wanneer je belt ..wachten moet je altijd..

Dan doet zomaar internet/telefonie het maar weer eens niet...
liveboxen heb ik er ook al 3 van gehad..
Snelheid word pas aangepast wanneer je nog een jaar langer met deze oplichters in zee gaat....en ga zo maar door !!

De maat is bij mij echt vol en wil dan ook voor mijn laatste euro cent die ik betaal in mijn recht staan en dus niet zomaar hun spelletje mee spelen...

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee gerust kan stellen..

Groetjes Weazel...

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Is er dan echt niemand die de algemene voorwaarden van Wanadoo of welke provider dan ook wel leest.

Al wat men aanpast is volledig legaal, zie algemene voorwaarden.


Tip voor je volgende aankoop of verbinding

Stefano12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 17:56

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Stefano12345 »

Wat een stelletje geteisem daar
Ik ben 2 maanden lid
Laat iedereen opzeggen , dat zal ze leren.
Laat de evt rekening storneren , bel op hun gratis nmr , ben ik kwijt , wie weet hem
Dit kan echt niet
Bel straks na zevenen allemaal de gratis TROS Radar lijn.

Stefano12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 17:56

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Stefano12345 »

Trouwens ik denk dat een en ander dan op gespannen voet staat met het Nederlandse recht , want bij wijziging moet je altijd op kunnen zeggen.
Net als het bordje bij de fietsenstalling , dat de direktie niet verantwoordelijk zou zijn of bijv bij de gardarobe , de rechter maakt daar gehakt van

Guard007
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 jan 2006 18:40

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Guard007 »

Mijn ouder hebben ook internet wan Wanadoo maar deze hebben ruim van te voren een e-mail gekregen met de prijsverhoging, en de reden waarom en een test voorbeeld.

Jij niet ??

Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Weazel »

Hoi Iedereen.

Frits dit ga je toch niet meenen...
waar haal je dat vandaan dat ze zomaar alle tarieven kunnen aanpassen ?
en bij mijn weten is het zo dat wanneer hun de tarieven gaan aanpassen je onder het contract uit kan van wanadoo ..(WANT NOT DO)

Het blijven gewoon een stelletje oplichters met een heel onorthodoxe manier van geld verdienen !

Failliet met die aso's zeg ik

Groetjes weazel

Brijhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:22

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Brijhapper »

Ik heb sinds een paar maanden Wanadoo Family + Telefonie. Niks geen e-mail gezien waarin dit werd aangekondigd hoor. Ik lees alle mails die ik van Wanadoo krijg maar ik heb niks gezien. Ja, vandaag ineens bericht dat ze 4 cent per gesprek gaan rekenen omdat het anders te duur wordt. Ze verlagen namelijk de tarieven voor bellen naar mobiel met 3 cent. Maar aangezien dat nog steeds crimineel duur is, bel ik niet naar mobiel. Nu lijkt 4 cent per gesprek erg weinig maar vergis je niet hoe vaak je belt. Al is het gemiddeld maar 2 keer per dag, is het toch nog 2*30*0,04=2,40 per maand. Niet veel wellicht maar daar zal nog wel BTW overheen gaan en als je erg wenig te makken hebt is elke euro er een. Bovendien, hoeveel abonnees heeft Wanadoo? Tel uit hun winst!!!

ejvdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:45

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door ejvdw »

:evil: Eerst al een rem op de newsserver max 47kb en nu dit :evil:
Bij KPN Internet plus bellen kun je nu voor het zelfde bedrag terecht, gelijk geen newsgroup limiet meer.
Laatst gewijzigd door ejvdw op 23 jan 2006 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Patrick.Meurs
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:46

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Patrick.Meurs »

:shock: :shock:
Wanadoo heeft Lef.........om een mailtje te sturen dat ze in Februari de kosten van het bellen gaan aanpassen :roll: met het start tarief van 4euro cent :evil: Je krijgt er wel een leuk mailtje van Zie teks ( Kopie van de wanadoo mail ) :

Betreft: Tariefwijzigingen Wanadoo Telefonie

Geachte heer ......,

Een jaar geleden zijn wij gestart met Wanadoo Telefonie. U hebt de afgelopen maanden gebruik gemaakt van deze innovatieve, besparende dienst. Graag informeren wij u over de ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie.

Tariefwijzigingen
Het tarief voor bellen naar mobiele telefoonnummers in Nederland wordt verlaagd. Tijdens piekuren was dit tarief 19,5 cent per minuut. Dit wordt verlaagd naar 16,5 cent per minuut, ongeacht het tijdstip dat u belt (piekuren, daluren, 's nachts of in het weekend).
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
De nieuwe tarieven gelden vanaf dinsdag 21 februari 2006.

De meeste gebruikers zullen merken dat de tariefwijzigingen nauwelijks gevolgen hebben voor de hoogte van de Wanadoo Telefonie factuur.

Aanvullende informatie
Wilt u meer informatie over de tariefwijzigingen van Wanadoo Telefonie, uw factuur, de handleidingen of de verbeteringen? Of bent u benieuwd naar de toekomstige ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie? Klik dan hier voor meer informatie.

Wij wensen u in 2006 veel belplezier met Wanadoo Telefonie!

Met vriendelijke groet,

Wanadoo
Tja zo gaat ons plezier der ook v.a.
Het Lijkt er wel op of ze TELE2 na willen gaan, straks krijg je ook nog spook nota's ! ! :idea: :shock:


Wat nu ???

Dick Janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:59

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Dick Janssen »

**** alweer gepakt.
Het zag er zo goed uit,maar wat zijn wij weer dom!!!!!!!!!!!!!!
Dank zij Wanadoo.
Hopelijk krijgen wij steun van TROS RADAR.
Want wij praten toch gauw weer van een tiental duizend benadeelde klanten.
Zo net een mail gekregen van de verhoging en wel om 17.14 uur op 23 januari 2006.
Met de mededeling van U kunt opzeggen tot 21 februari 2006
Moet dat schriftelijk?
Wij hebben dat toch ook met een email gedaan?
Een van het stuk gebrachte Waoèr

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Het is gewoon legaal hoor lees de kleine lettertjes maar. Is gewoon aangekondigd. Ook kun je nu je abbo opzeggen en vertrekken als je het er niet mee eens bent.

Brijhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:22

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Brijhapper »

Goed, misschien kun je wel je abonnement opzeggen. Maar dan? Ik gebruik mijn wanadoo adres zowat voor alles, ik ben er eeuwen mee bezig om dat overal te gaan wijzigen. Heb ik eenmaal met chello meegemaakt en ik hoopte dat niet meer te hoeven doen. Maar dan; naar wie stap je over? Welke provider is nog te vertrouwen en hoe voorkom je dat je duurder uit gaat zijn?

bjorrie
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 sep 2004 20:05

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door bjorrie »

Na 1 jaar waarin ook veel ellende kreeg ik vandaag een mail die luid Een jaar geleden zijn wij gestart met Wanadoo Telefonie. U hebt de afgelopen maanden gebruik gemaakt van deze innovatieve, besparende dienst. Graag informeren wij u over de ontwikkelingen van Wanadoo Telefonie.

Tariefwijzigingen
Het tarief voor bellen naar mobiele telefoonnummers in Nederland wordt verlaagd. Tijdens piekuren was dit tarief 19,5 cent per minuut. Dit wordt verlaagd naar 16,5 cent per minuut, ongeacht het tijdstip dat u belt (piekuren, daluren, 's nachts of in het weekend).
Om het aanbod 'onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland' te kunnen handhaven, introduceert Wanadoo een starttarief van 4 cent per gesprek.
De nieuwe tarieven gelden vanaf dinsdag 21 februari 2006.

De meeste gebruikers zullen merken dat de tariefwijzigingen nauwelijks gevolgen hebben voor de hoogte van de Wanadoo Telefonie factuur.


Wel dus want wij bellen nooit met de telefoon naar mobiel.
TROS RADAR kunnen jullie hier iets mee????

roos123
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 20:37

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door roos123 »

ik heb net naar wanadoo gebeld en werd daar afgebekt door een ventje
ik kon mijn abbo niet opzeggen alleen de telefonie!
toen ik aankaarte dat ik het daar niet mee eens was wilde hij niet meer met mij praten
normaal krijg je bij wanadoo een mailof je tevreden was ben benieuwd of die nu ook komt

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

ALGEMENE VOORWAARDEN WANADOO NEDERLAND B.V. (geldig vanaf 14 januari 2006)


(2.2) Wanadoo heeft het recht de Algemene Voorwaarden, eventuele Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Wanadoo zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Wanadoo, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.

(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.

(2.4) Indien een bepaling uit de Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd is met een wettelijke bepaling dan wel nietig is, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Op dat moment komt er een bepaling voor in de plaats welke de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.

(2.5) In geval van strijdigheid tussen de Algemene Voorwaarden en de Aanvullende Voorwaarden, prevaleren de Aanvullende Voorwaarden.



-----------------

(17.1) Op deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

------------------------

Stefan van Vliet
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 20:21

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door Stefan van Vliet »

Ik ben ruim 2 jaar een tevreden klant van Wanadoo, tot nu toe dan!
Sinds een paar maanden ben ik van Tele2 onbeperkt (ook 4 eurocent starttarief) overgegaan naar Wanadoo telefonie omdat zij geen starttarief hadden van 4 eurocent. Nu wordt dit ineens aangepast. Dat de tariefstelling voor mobiel bellen wordt verlaagd dat is met vet gedrukte letters in de nieuwsbrief te lezen maar van de invoering starttarief natuurlijk niet. Er wordt gesuggereerd dat dit nauwelijks invloed heeft op de maandelijkse factuur. Tuurlijk wel, waarom voeren ze anders een starttarief in? belangrijkste is dat ik mij misleid voel. Eerst geen starttarief en dan weer wel. Daarbij werkt het bellen niet altijd goed. Met Tele2 had ik totaal geen problemen. Van UPC (fikse tariefsverhogingen) en KPN (gratis voicemail-later niet meer gratis) had ik mijn buik al vol maar nu begint Wanadoo ook al met die praktijken.
Ik had plannen om, zodra beschikbaar, ook Wanadoo tv via internet te gaan nemen. Dat doen we dus maar niet. Ook bij deze dienst zal er wel weer een addertje onder het gras zittten en betaal je uiteindelijk veel meer of worden er een aantal zenders uit het pakket gehaald (kun je vaak weer krijgen als je dan een duurder pakket neemt).

Wordt tijd dat er striktere gedragsregels voor dit soort bedrijven worden opgesteld, zoals afspraak=afspraak voor een langere periode. Ze zullen volgens 'hun' algemene voorwaarden wel weer in hun gelijk staan.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door ?? »

Even ter info:

Conform de algemene voorwaarden kan iedereen die het niet eens is met deze wijziging het telefonie deel opzeggen. Dus: als je het er niet mee eens bent, zeg dan op! Bedenk je alleen wel dat je dan weer via KPN moet bellen en dus hoe dan ook meer geld kwijt bent, tenzij je extreem veel belt en via een budgetprovider gaat bellen. Maar om dat eruit te halen moet je heel erg veel bellen.

zilvervos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 22:13

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door zilvervos »

Internet aan bieder Wanadoo Heeft de alfgelopen winter maanden hevig campagne gevoerd om klanten te werven. Als bonus werden dect telefoons en voor een periode zelfs Ipods uitgeloofd.
Zij bood een pakket aan van adsl internet gecombineerd met gratis telefonie.

Per 21 februari is dat bellen al niet gratis meer maar kost 4 cent per gesprek.
Die aan komende verandering was dus ten tijde van de werving al bekend.

Als een van de nieuwe contractanten kreeg ik een brief met deze mededeling waarin het nog moest lijken als of ik nog het voordeel had dat het niet gelijk in ging, maar pas een maand na ingang van mijn nieuwe contract. Dat wekte argwaan…
In de brief werd een opzegmijn gegeven van een week vanaf datering (5Januari) die al verstreken was toen de brief bij mij op 16 januari op de mat viel.Nog meer argwaan…
Ik belde de help desk voor 20cent per minuut, die het contract niet wilden ongedaan maken, het deel telefonie wilden ze er wel uithalen maar dat was maar 5 euro, een klein deel van het hele contract dat 27,50 per maand moest kosten.
Dan zou er nog 22,50 per maand over zijn. Dat is veel meer dan ik voor adsl wil besteden. Blijft staan dat ik vals ben voorgelicht.
4 cent per gesprek is bij slechts 5 gesprekjes per dag al 6 euro per maand ! Een stijging van 22 procent op mijn contract van 27.50 p/m

De algemene voor waarden moesten erbij komen om een brief te schrijven over niet naleven van de overeenkomst. Nu Blijkt dat Wanadoo de algemene voor waarden net veranderd heeft voor contracten afgesloten na 8 december 2005.

Voorwaarde die sinds 8dec 05 is wegggelaten uit de algemene voorwaarden:

(7.5) Wanadoo is gerechtigd de voor de Diensten gehanteerde tarieven als bedoeld in artikel 7,1 b te wijzigen. Wanadoo zal de Klant op de hoogte stellen van tariefswijzigingen ten minste 28 dagen (vier weken) voordat deze wijzigingen ingaan. Indien de Klant niet instemt met een tariefwijziging is hij gerechtigd om de Overeenkomst telefonisch of schriftelijk te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van een (1) maand.

Wanadoo schrijft zijn eigen regels maar weet ook dat ze daar mee weleens zich zelf te veel te goed kunnen doen, zie hier hoe men zich daar weer tegen indekt

(2.4) Indien een bepaling uit de Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk in strijd is met een wettelijke bepaling dan wel nietig is, dan blijven deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Op dat moment komt er een bepaling voor in de plaats welke de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling zo dicht mogelijk benadert.

deze is ook erg gerieflijk!

(3.1) Alle aanbiedingen van Wanadoo en van aan haar gelieerde ondernemingen - in welke vorm dan ook - zijn vrijblijvend, tenzij het tegendeel uitdrukkelijk is overeengekomen.

De hele opratie is zorgvuldig op touw gezet ! :roll:
Goed kope aan bieding>leden werven>regels aan passen zodat ze niet meer weg kunnen> uitmelken.

roos123
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 20:37

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door roos123 »

fritz werk je bij wanadoo of zo???????

jonkvrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2006 23:33

Re: WANADOO PAST TARIEVEN AAN ....MAG DIT ZOMAAR ???

Ongelezen bericht door jonkvrouw »

DIT KAN ECHT NIET!!!!!!!
Ik voel mij vreselijk bedonderd!!!!
Begin December kreeg ik een mail van Wanadoo dat ik zeer voordelig zou kunnen gaan bellen via de wanadoo-livebox.
Sterker nog,er werdt mij `verteld` dat het bellen binnen Nederland geheel gratis zou zijn.
Omdat ik toen nog belde via tele-2 en daar 4 cent starttarief per gesprek betaalde leek dit mij zeer interessant.
Kortom;om een lang verhaal kort te maken;ik ben overgestapt op wanadoo telefonie!
Op 22 december ontving ik de bevestiging en was vanaf dat moment dus geabonneerd.
En nu,slechts 1 maand later,laat Wanadoo mij via een mail weten dat de tarieven aangepast gaan worden en wordt er dus ook een starttarief berekend van 4 cent per gesprek!!!!
Mijn voordeel? NIETS DUS!!!!!
Wat ik vooral heel misleidend vind is t feit dat men al lang op de hoogte was van het gegeven dat deze tariefswijziging er aan zat te komen maar desondanks mij toch nog een mail gestuurd met hun `aantrekkelijke voordelen`!!!!!
Hoop echt dar RADAR aan deze misleidende klantenwerving een uitzending gaat besteden;hoe meer ruchtbaarheid aan deze `praktijken`,hoe beter!!!

Gesloten