LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ReinB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 10:51

TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door ReinB »

Begin maart kreeg een internet- en telefonieaansluiting bij Tiscali.
Ik stuurde hen een blij mailtje met een complimentje voor de snelle overgang van mijn vorige provider naar Tiscali.
Na anderhalve week viel de verbinding weg. De ADSL-lijn was dood.Ik ben nu drie weken en eindeloze telefoontjes met mijn mobiel naar de dure helpdesk ( 30 ct. per minuut ) verder, vrijdag thuis gebleven voor een monteur, die niks kon vinden. Vandaag zou er een andere monteur van de KPN samen met een Tiscali-monteur komen. Weer speciaal voor thuis gebleven. Niemand kwam opdagen, ook niks gehoord.
Ik heb drie studerende dochters die net als ik voor hun werk sterk afhankelijk zijn van internet ( en telefonie ). In de vorwaarden van Tiscali staat dat ze 3 maanden ( !) mogen voortmodderen voor je van hun abonnement af kunt. Ik ben inmiddels ten einde raad!
Wie geeft hulp?
Laatst gewijzigd door ReinB op 10 apr 2006 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door Frankkk »

Stap 1: Stuur een brief waarin je beschrijft wat er is gebeurd en wat je van hun verwacht. Doe dit aangetekend met handtekening retour.

kostenzer
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2006 21:20

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door kostenzer »

Gelukkig kan ik alleen maar zeggen dat ik meer dan 100% tevreden ben over alle kontacten met Tiscali.
Ik begrijp dan ook niet, dat het ook anders kan gaan.
De geadviseerde brief is een optie.
Mocht je voor rechtsbijstand verzekerd zijn, stap eens naar een advokaat.
Laat je incasso terugboeken. Er wordt geen dienst geleverd!
Tiscali kan veel in hun voorwaarden zetten, maar of een rechter dat billik vindt is maar de vraag. Misschien kun je, als je dat wilt eerder er vanaf.
Misschien kun je zelfs een schadevergoeding verlangen. Geen idee of je kans op slagen hebt.
De fout kan ook bij KPN liggen.
Hebben ze je modem al eens (tijdelijk) vervangen?
In iedergeval succes ermee.

simbah
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:35

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door simbah »

:cry: Als het adsl signaal niet meer aankomt bij de woning is dit helaas zo ongveer het ergste wat er voor kan komen qua storing omdat hier in de meeste gevallen KPN voor verantwoordelijk is.

En om KPN op de rit te krijgen is heel wat daadkracht nodig. Als de lijn onderbroken is door KPN dan kan dit vaak 2 hoofdoorzaken hebben:
1) kabelbreuk oid in het traject centrale/woning. Alhoewel dit minder waarschijnlijk is omdat het wel heeft gewerkt.
2) KPN monteurs hebben er een handje van om eenmaal opgeleverde lijnen zomaar te verbreken omdat ze op straat bij het aftasten van koperlijnen geen kiestoon meer horen (adsl is hoogfrequent en niet te horen) en er van uit gaan dat het een niet in gebruik zijnde lijn is.

Heeft u enig idee op welk tijdstip het DSL signaal is weggevallen. Als dit in kantoortijden is geweest redelijke kans dat dit door PN monteur is veroorzaakt.

Enige remedie is blijven drukken op die gecombineerde afspraak van tiscali met KPN want als het in het koperlijngedeelte zit kan tiscali het niet oplossen zonder hulp van KPN.

ReinB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 10:51

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door ReinB »

Wel, de storing is onder kantoortijd opgetreden. Vandaag heb ik maar weer eens zes minuten lang de helpdesk gesponsord en daar zeiden ze dat ik weer door een monteur gebeld zou worden BINNEN 5 TOT 10 WERKDAGEN om een nieuwe afspraak te maken ( wat dan ook weer de nodige tijd kan vergen ). Zo begint alles weer van voren af aan.
Ik ga zo aardig richting twee maanden zonder internet en telefonie, en dan kan ik van ze af. Het is net een roman van Kafka. Je hebt totaal geen invloed op wat men doet en dat geeft een machteloze frustratie! :x

garros
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 18:44

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door garros »

Beetje flauw om tiscali aanpsrakelijk te houden voor monteurs die niet komen opdagen. Tiscali heeft volgens mij geen eigen monteurs, ze schakelen hiervoor KPN en of Imtech in. Als eeen montuer niet komt opdagen is dat de schuld van de monteurs en niet van Tiscali

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door jvs »

Als eeen montuer niet komt opdagen is dat de schuld van de monteurs en niet van Tiscali
maar tiscali stuurt ze aan en tiscali is verantwoordelijk voor wat zij aansturen. Overigens denk ik dat ReinB zich vergist, want een kpn monteur en tiscali monteur samen komen nooit bij je thuis, die gaan samen in de centrale kijken wat het probleem kan zijn.
Mocht je voor rechtsbijstand verzekerd zijn, stap eens naar een advokaat.
Laat je incasso terugboeken. Er wordt geen dienst geleverd!
Tiscali kan veel in hun voorwaarden zetten, maar of een rechter dat billik vindt is maar de vraag. Misschien kun je, als je dat wilt eerder er vanaf. Misschien kun je zelfs een schadevergoeding verlangen. Geen idee of je kans op slagen hebt.
Jij bent ook een lekkere, als je direct naar een rechtsbijstand of advocaat stapt of je incasso stopt, zonder eerst tiscali in gebreke te stellen sta je erg, erg zwak als het dan uiteindelijk via een incassobureau toch bij een gerechtsdeurwaarder terecht komt...

Je kan ook eerst met de administratie (schriftelijk) overeenkomen dat ze je abonnementsgeld terugstorten voor de periode dat het niet werkt. Vervolgens geef je ze een redelijke termijn (twee weken is redelijk) om et op te lossen en als het dan niet opgelost is, dan kan je eens over ontbreken van contracten en intrekken van incasso's na gaan denken.

Overigens zou ik de storing gewoon op laten lossen en het abonnement van de tijd dat het niet werkte schriftelijk terug vragen.

Al het beargumenteer over dure helpdesks en drie studerende dochters doet niet ter zake. Een storing is gewoon overmacht en zo te lezen doet tiscali gewoon zijn best het op te lossen, alleen ligt het allemaal gecompliceerd... Ik beaam dat het heel erg vervelend is dat het zo lang duurt, maar dat doet tiscali niet omdat ze het relaxed vinden om een storing lekker lang te laten duren...

Stelletje heethoofden hier. :o

ReinB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 10:51

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door ReinB »

Nee, ik moet gewoon vrolijk blijven. DE storing duurt nu vier weken. Morgen komt er een monteur ( zeggen ze ). Tiscali heeft inmiddels het abonnementsgeld voor april en mei ook alvast maar van mijn rekening afgeschreven.
En dan zeggen dat ik geen heethoofd mag zijn.......

m.tempel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2006 15:25

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door m.tempel »

Wij hebben al problemen met tiscali telefonietotaal sind augustus 2005 (verbinding ineens verbroken, mensen niet verstaanbaar) Na 3 nieuwe modems en een hoop mobiele kosten naar de helpdesk hebben we eindelijk (vorige week) het voor elkaar gekregen dat de telefonie weer via KPN gaat. Nu is alleen de vraag wie dadelijk voor de kosten mag opdraaien.
Het schijnt echter dat de centrale's in Nederland nog niet alle geschikt zijn voor telefonie over ADSL die worden nu aangepast maar natuurlijk gaat het westen voor. (Wij wonen in de achterhoek dus dat duurt nog wel een jaar of wat.) Sinds een paar dagen hebben we nu ook dat adsl er steeds uit ligt. Wanneer het zo door gaat ben ik weg bij Tiscali Mijn advies is dus als je ervanaf kunt meteen doen, de techniek voor telefonie over adsl is pas over een aantal jaren geschikt voor heel nederland. Ik ga weer fijn terug naar KPN dan maar voorlopig iets meer betalen

:lol: M. Tempel

barto
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2006 12:19

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door barto »

Ik zou gewoon een aangetekende brief sturen met de klachten en de geschiedenis.
Verder een termijn stellen van twee weken dat ze de klachten op kunnen lossen en dat bij in gebreke blijven het kontract zal worden ontbonden en dat de betaling stopgezet wordt.

Bellen met voipbuster is een goed en goedkoop alternatief en daarvoor is alleen een breedbandinternetverbind voor nodig en een modem met voipmogelijkheden.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door queenfan »

Stuur een aangetekende brief aan Tiscalimet ontvangstbevestiging, stel Tiscalli in gebreken.

Als men hier niet op reageert niet betalen tot dat men wel reageert

blx
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2006 15:47

Re: TISCALI: AL VIER WEKEN geen internet en telefonie

Ongelezen bericht door blx »

ik heb soortgelijke problemengehad: plotseling geen enkele verbinding meer.. tiscali schuift na reklameren de schuld in de schoenen van de klant. jammer dan: eigen schuld! Na een brief aan de klachtendesk werd ik afgeserveerd met de mededeling dat zelfs al zou het aan tiscali liggen ik NOG mijn abonnementsgeld NIET terug zou krijgen .Blijkbaar is het bij tiscali zakken vullen en mensen die klachten hebben in eerste instantie met een kluitje het riet insturen!Kappen dus met tiscali. Inderdaad JVS, daar worden veel mensen ziek van.

Gesloten