LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boek besteld maar krijg na betaling een link

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kees123
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2006 09:00

boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door kees123 »

ik had een boek besteld en na bevestiging van hun email kreeg ik een bankrekeningnummer, Daarop kreeg ik een bericht dat hij nog niet gedrukt is en dat ik hem zelf kan downloaden op internet!!!
Ik heb mijn geld terug gevraagd maar krijg het natuurlijk niet. Weet iemand hoe ik wel mijn geld kan terug krijgen? Ben bang dat ik het gewoon kwijt ben maar goed. Ik kreeg dus deze email/antwoord;

Je kan het ebook downloaden via onderstaande link:
********
inloggen kan met:

username: ***
paswoord: ***

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom wil je je geld terug dan? Als je het boek kunt downloaden dan heb je het toch gehad? Je krijgt dan alleen geen fysiek exemplaar in handen, maar dat is het enige verschil.

Of bedoel je iets anders misschien?

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Je krijgt dan alleen geen fysiek exemplaar in handen, maar dat is het enige verschil.
?????????

Karr, bedoel je dit nou serieus of is dit jouw gevoel voor humor?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben altijd serieus. In de moderne tijd kun je ook een boek op electronische wijze ontvangen, dus inderdaad via een link om te downloaden. Het is dan aan jou om het uit te printen of op het scherm te lezen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door mr T. »

Als je een boek hebt besteld en je krijgt alleen een download, dan is dat reden om de koop te ontbinden. Overigens een vermakelijk stuk tekst die download. Zo kwam ik de volgende passage tegen:

"Behoud altijd je kalmte en zelfrespect. Als je een meisje ontmoet, zelfs al is ze beeldschoon, en je ontdekt dat iets aan haar helemaal niet opwindend is (ze is gek, geestesziek, gemeen en vals, heeft een drankverslaving, of een lelijke persoonlijkheid), denk er dan aan dat het echt wel OK is om haar je rug toe te keren en weg te gaan." (pagina 61).

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door ?? »

Wie zegt dat een boek altijd in fysiek formaat moet worden uitgeleverd? Een PDF-je met de inhoud is ook een boek...

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Fiore »

lekker lezen in het vliegtuig.. of aan de rand van het zwembad :lol:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kunt hem altijd nog uitprinten of met je laptop aan de rand van het zwembad gaan zitten. Een beetje meegaan met de moderne tijden.....

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Fiore »

van mij hierboven was maar een grapje, maar ok.. mijn visie:
sorry, maar voor mij is een boek een boek, met een kaft (of de paperback) en een tekst op de achterkant, geen stel zelf geprinte blaadjes! zo zegt de vandale het trouwens ook "bundel bedrukte of beschreven bladen van papier in een band", maar de vandale is waarschijnlijk net zo ouderwets als ik!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ik sluit mij volledig bij voorgaande spreekster (spreker?) aan.

(Boeken worden gedrukt. Als je het eerst zelf moet drukken, dan was het kennelijk nog geen boek.)

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Fiore »

ja ik vind dat op hetzelfde neerkomen als dat ik ergens een dvd koop met een film en dan een link krijg en 'm zelf mag downloaden. Op zich prima hoor, maar dan moet dat naar mijn idee wel duidelijk worden vermeld, anders zou ik me ook bekocht voelen. Ik weet niet of het in het geval van het boek duidelijk was, voor de koper duidelijk niet.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik weet niet wat karr-2 & ?? bezielt maar dat is natuurlijk onzin.

Als je een boek bestelt dan is dat niet hetzelfde als een (ebook) link met printopdracht. Bovendien wordt op de site een traditioneel boek gevisualiseerd : http://www.vrouwenversieren.com/images/Verleiden_2.jpg
Er is dus sprake van misleiding.

Aangezien het een aanzienlijk bedrag betreft (€ 39,95) lijkt me overduidelijk een klassiek gevalletje internetoplichting.
Linktip : http://www.internetoplichting.nl

en ik denk dat de Kamer van Koophandel ook wel geinteresseerd is in je verslag :
http://www.vrouwenversieren.com/contact.jpg

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door karr-2 »

In dat geval ben ik het met jullie eens. 39,95 voor een gedownload boek is te veel, dan mag je inderdaad een echt boek verwachten.

Laat vooral weten hoe het verder gaat.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door boebele »

Jemig wat een slecht "boek"! Nog nooit zoveel generalisaties bij elkaar gezien.... :|

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door ?? »

Tja, die hele website schreeuwt dan ook 'wij naaien je als je hier iets koopt'.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door boebele »

Het ziet er inderdaad nogal dubieus uit. Vooral die vrouw in lingerie die het boek hoogstpersoonlijk geschreven zou hebben 8)

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

sorry maar een boek is een boek.. (of een e-boek) maar het echte boek is er nog niet... wat dacht je dat het niet gewoon alsnog wordt opgestuurd? 8)
Kijk, ik ben zo overtuigd van de inhoud van dit boek dat ik je een uitzonderlijk voorstel doe. Ik bied je namelijk de mogelijkheid om deze technieken 30 dagen lang uit te proberen vooraleer ik je bestelling als "definitief" beschouw.

Indien je tijdens deze dertig dagen niet de resultaten realiseert die je verwacht, stuur je mij een mailtje en dan betaal ik de 39,95 euro die je mij zo dadelijk overmaakt, weer aan je terug.
Tjah nooit geschoten is altijd mis... en dat is met versieren ook! :) zo meteen weer een tip van mij erbij ;) *GRATIS* :lol: :lol:

kees123
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2006 09:00

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door kees123 »

hahahahaha, jeetje heb even een paar dagen niet gekeken,...wat een reacte's, leuk!
Ja als je een boek besteld dan bestel je toch geen link???ja ja je hebt gelijk, ben gewoon opgelicht. maar goed nou weten jullie ook hoe je een vrouw moet versieren, :lol:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als je daar advies voor nodig hebt uit een dergelijk vaag boek, denk ik dat je reddeloos verloren bent.....

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: boek besteld maar krijg na betaling een link

Ongelezen bericht door boebele »

kees123, dat is vooral voor mij als vrouw erg handig om te weten :wink:

En nee, ik denk niet dat je reddeloos verloren bent als je een boek nodig hebt om een vrouw te versieren. Maar lees in ieder geval niet dít boek, want dan ben je dat wel.
succes!

Gesloten