LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd mijn persoonlijke gegevens op Internet geplaatst!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Twinkle
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:05

Ongevraagd mijn persoonlijke gegevens op Internet geplaatst!

Ongelezen bericht door Twinkle »

Bij toeval ontdekte ik dat iemand de stamboom waarin ik voorkom, op het Internet heeft geplaatst. Roepnaam, voornamen, geboorteplaats, geboortedatum, beroep worden daar van iedereen genoemd, zo ook die van mij. Ik ben daar niet van gediend!!
Kan ik iemand opleggen mijn gegevens uit die stamboom te verwijderen of te laten afschermen?
Ik weet niet wat mijn rechten zijn.

Bedankt.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongevraagd mijn persoonlijke gegevens op Internet geplaatst!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, persoonsgegeven mogen niet zonder toestemming worden gepubliceerd of verwerkt. Dit is een onrechtmatige daad en daarom heeft u recht op een schade vergoeding mocht u er schade aan onder vinden.

http://www.cbpweb.nl/

Twinkle
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:05

Re: Ongevraagd mijn persoonlijke gegevens op Internet geplaatst!

Ongelezen bericht door Twinkle »

Bedankt voor je reactie! Ik ga meteen even kijken op de door jou genoemde site!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Ongevraagd mijn persoonlijke gegevens op Internet geplaatst!

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Je kan degene die de stamboom op internet gezet heeft, natuurlijk ook even een mailtje sturen met het verzoek jouw gegevens te verwijderen. Stamboomliefhebbers zijn meestal vrij brave mensen.

Twinkle
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2006 15:05

Re: Ongevraagd mijn persoonlijke gegevens op Internet geplaatst!

Ongelezen bericht door Twinkle »

Ik heb inderdaad een mail gestuurd met dat verzoek en gelukkig zijn mijn persoonlijke gegevens inmiddels verwijderd!

Gesloten