LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Planet, probleem met aanmaken email adres

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
FredK1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 09:25

Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door FredK1 »

Ik heb in juli geconstateerd dat het niet meer mogelijk is om een e-mail adres in te stellen op de servicepagina van Planet Internet. Ik krijg dan foutmelding 401-1.

Ik heb destijds gekozen voor een ADSL abonnement bij Planet Internet gezien het feit dat daar de mogelijkheid bestond om meerdere email adressen aan te maken.

Zeer veel emails, telefoongesprekken met de helpdesk, brieven en ook aangetekende brieven echter tot op heden zonder soelaas. Op brieven wordt in het geheel niet gereageerd en op email geeft men meestal een “standaard” antwoord die niet met mijn vraag matcht. Telefonisch heeft men meerdere malen erkend dat er problemen zijn, maar of dat die opgelost werden laat staan wanneer was niet bekend. Daar zou men als helpdesk geen invloed op hebben. Dat men via email en brieven niet heeft gereageerd zou wel kunnen kloppen: er zijn meerdere klanten met allerlei problemen en het zou ondoenlijk zijn om deze individueel te beantwoorden.

Zijn er meerdere mensen met problemen met het aanmaken van e-mail aliassen bij Planet?

Heeft iemand een advies wat nu te doen?

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door edmoor »

Ik heb het net even geprobeerd en bij mij werkt het gewoon.

FredK1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 09:25

Re: Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door FredK1 »

Edmoor,

Heb je meerdere email adressen met ieder 2, 3 of 4 aliassen zoals ik en lukt het je b.v. ook om bij de tweede of volgende email adres een alias aan te maken of te verwijderen?

Meer specifiek op de service pagina:
1. Als ik een alias heb ingetypt druk ik op wijzigen. Of ik demarkeer een vinkje voor een alias als ik deze wil verwijderen en druk dan op wijzigen.
2. Dan volgt de vraag: Weet u zeker dat u de wijzigingen wilt doorvoeren?
3. Als ik vervolgens op bevestigen druk volgt altijd foutcode 401-1.

Het maakt allemaal niet uit welke browser, computer, tijd van de dag, etc.

Na behoorlijk navragen bij de helpdesk en waarbij ik dan iemand aan de telefoon die net even iets meer schijnt te weten krijg ik te horen dat het een database probleem schijnt te zijn die geintroduceerd is op het moment dat ook de servicepagina van opzet is veranderd en waarvan een groep klanten last heeft. Vanaf medio juli dus.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door edmoor »

Dank je voor de beschrijving.
Dat is inderdaad wat anders dan ik probeerde.
Ik zal het eens op jouw manier doen en meldt me dan wel weer.

Scuzzy
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006 12:05

Re: Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door Scuzzy »

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Voordat ik ga bellen met Planet Internet dacht ik eerst maar even op internet te gaan zoeken naar mensen met hetzelfde probleem.

In mijn geval heb ik 4 mailboxen, met ieder 2 aliassen. Nou is het maximum aantal aliassen per mailbox 5. Ikzelf heb er 2, en wil er 1 weghalen, en 1 nieuwe toevoegen. Eerst gecheckt of de nieuwe alias beschikbaar was, en vervolgens geprobeerd toe te voegen. Net als FredK1 krijg ik ook de foutmelding 401-1 en de melding contact op te nemen met de helpdesk.

Aangezien ik eerst dacht dat het misschien te maken had met instellingen van de Webbrowser, heb ik het op een andere computer geprobeerd. Maar met hetzelfde resultaat. Daarna heb ik het op kantoor geprobeerd (andere internet verbinding) maar dat helpt ook niet. Het ligt hem blijkbaar niet aan de computer waarop je het probeerd maar eerder aan een instelling van je account of iets dergelijks.

Al met al heb ik ook nog geen oplossing gevonden. Ik moet erbij zeggen dat ik misschien anderhalve maand geleden nog gewoon een alias toe kon voegen, en het nu "ineens" niet meer kan.

J.Bassi
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2006 18:25

Re: Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door J.Bassi »

hoi, ik heb hetzelfde probleem , mailboxen kunnen niet verwijderd of veranderd of wachtwoorden wijzigen.

na veel correspondentie met de planet helpdesk en 4 ondeskundige medewerkers verder waarvan ene onbeschofte Mark "Lamers" die gewoon de hoorn er op gooit omdat hij zijn eigen werk niet snapt en mij als klant dus een zeur vind ben ik er eindelijk achter gekomen wat het probleem is.

ik ben gemigreerd van adsl naar internet+bellen dit is een order voor migratie.

klanten van planet dienen te kijken bij "eigen gegevens" op planet.

als je in je eigen gegevens bent zie je links in het groene rijtje een knop met de text: STATUS ORDER. als je die clikt krijg je het overzicht van je orders bij planet(migratie of meer downl. etc.). alle orders in het rijtje dienen afgerond te zijn. bij mij was dit niet het geval(FOUT VAN PLANET) al mijn orders hoorden 3 maanden terug al afgerond te zijn. door deze fout staat er een order open en kan je dus niets veranderen mbt. extra mailboxen. ik heb nodig een nieuw wachtwoord voor mijn extra mailbox door de fout stuurt planet mij nu met de post een nieuw wachtwoord op. Dit heeft het volgende probleem dat mijn wachtwoord door planet is veranderd en ik dus nu niet in mijn extra mailbox kan , ik moet wachten op de brief met mijn nieuwe wachtwoord.

blijkt dus dat ik niet de enige bent , tros doe er asjeblieft iets aan want de fout is nog steeds niet hersteld.

ik voelde aan mijn water dat de migratie naar int+bel niet vlekkloos zou verlopen.

ik hoop dat iemand iets aan mijn uitleg heeft, status order dus controleren mensen en klagen bij planet. :evil:

vissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:59

Re: Planet, probleem met aanmaken email adres

Ongelezen bericht door vissen »

IK WILDE OOK BIJ PLANET WAT MEER MAIL ADRESSEN AANMAKEN,DAT DUURDE OOK EVEN ZE LIEPEN EEN BEETJE ACHTER.IK KREEG DAN REGELMATIG TE ZIEN VAN ER IS NOG EEN BESTELLING TERWIJL DIE AL ROND WAS HAD HET OOK AL GEACTIVEERD,DAT WAS AL VANAF SEPTEMBER,IK HEB ADSL EN TELEFONIE BIJ HUN,IK ZAL AL BIJ PLANET VOOR ALLEEN ADSL.HET HEEFT TOT VORIGE WEEK GEDUURD VOORDAT IK 2 NIEUWE MAILADRESSEN AAN KON MAKEN.

HET IS NU GELUKT

:)

Gesloten