LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware Stappenplan op site van Radar!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Spriety
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Spriety »

Sorry om het te moeten zeggen, maar jullie antispyware-adviezen zorgen juist dat je spyware, adware en dergelijke op je computer krijgt.
Het enige wat ècht werkt is een fatsoenlijk totaalpakket (McAfee, Symantec e.d. of AVG-Free) aan te schaffen. Kost een beetje maar je hebt wel èchte beveiliging.
Verder helpt (alleen voor gevorderden anders doet het je meer kwaad dan goed) HijackThis. Let op, er bestaat géén hogere versie dan 1.99.1

Gert1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:18

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Gert1964 »

Spyware is een Windows probleem. Door de architectuur van dit besturingssyteem is het niet veilig. Dit in tegenstelling tot een (gratis) open besturingssyteem als Linux.
Geen last van spyware of virussen. Mocht er al een worm binnenkomen dan kan die vaak niet veel uithalen.
Alleen al het idee dat mijn pc van buitenaf geinfecteerd kan worden en eventueel gekeken kan worden wat ik doe, hoe ik bankier etc.
Linux werkt prima, ik type dit op een draadloze laptop terwijl ik naar internetradio luister, zonder ellende en tijd te verdoen aan allerlei schoonmaakprogrammaś.
Op elke pc wordt Windows geleverd, men spreekt dan over een monopolie!
Soms kan een pc niet geleverd worden zonder Windows! Omdat dus 95% van de mensen dit al jaren gebruiken weet men niet beter.
Bovendien is het schreeuwend duur! Starks met Vista begint de ellende weer opnieuw.

Gert1964

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door queenfan »

Oke ik heb een apple maar ook een windows laptop en het is frustrerend hoe veel **** je binnen krijgt op een windows pc.

Afkraken doe ik Windows niet laat ik dat voorop stellen.

Bij OS zoals de Mac en Linux zit het gelukkig (nog) niet maar ik wil niet iedereen aanraden om zomaar over te stappenop Linux of een Mac.

Ten eerste doordat Windows vertrouwd is zal je (vooral) als wat oudere en de mindere technische mensen onder ons niet snel een overstap doen i.v.m. het installeren en een beetje angst voor iets wat je niet ken.

Geld ook deels voor de Mac maar hier speelt geld ook een rol, je bent al gouw 1000 euro kwijt. Moet ik wel zeggen dat een Mac mini voor 650 euro niet duur is maar dit is zonder toetsenboard, muis en beeldscherm.

Hopelijk wordt di anders met de komst van Vista, al heb ik daar een zwaar hoofd in heb terwijl deze OS een gelikte OS is met veel overeenkomsten met de Mac.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Linux is nu nog niet interessant voor malware makers omdat weinig mensen het gebruiken
daarnaast werkt veel software niet op linux en online is er ook niet veel informatie te vinden wanneer je problemen hebt
windows is een gebruiksvriendelijk besturings systeem en wanneer meer mensen linux gaan gebruiken zullen er zo ook wel veel problemen ontstaan
nu malware makers soms zelf ook al gebruik maken van linux zullen anti virus aanbieders een heel nieuw pad moeten betreden terwijl malware makers al weten hoe het in elkaar steekt
linux is dus goed omdat het niet veel gebruikt wordt is de conclusie
en norton? enorm slecht, zorgt voor veel problemen en je denkt dat het werkt doordat het over elk dingentje een melding maakt in tegenstelling tot nod32 wat werkt zoals het hoort (en kaspersky is ook erg goed)
voor de gratis alternatieven is AVG inderdaad een aanrader, MCafee draait wel heel zwaar op je systeem

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 08 Jan 2007 22:14 door Moppentappers
Linux is nu nog niet interessant voor malware makers omdat weinig mensen het gebruiken
daarnaast werkt veel software niet op linux en online is er ook niet veel informatie te vinden wanneer je problemen hebt
windows is een gebruiksvriendelijk besturings systeem en wanneer meer mensen linux gaan gebruiken zullen er zo ook wel veel problemen ontstaan
nu malware makers soms zelf ook al gebruik maken van linux zullen anti virus aanbieders een heel nieuw pad moeten betreden terwijl malware makers al weten hoe het in elkaar steekt
linux is dus goed omdat het niet veel gebruikt wordt is de conclusie
en norton? enorm slecht, zorgt voor veel problemen en je denkt dat het werkt doordat het over elk dingentje een melding maakt in tegenstelling tot nod32 wat werkt zoals het hoort (en kaspersky is ook erg goed)
voor de gratis alternatieven is AVG inderdaad een aanrader, MCafee draait wel heel zwaar op je systeem
Wat betreft Linux geldt ook voor de Mac, al zie ik door de programeerstructuur dit niet snel gebeuren.

En de bekende virusscanners als Mc Affee is inderdaad een zwaar programma voor je systeem, en wat te bedenken van Norton System works....

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

norton system works? bedoel je dat in goede zin of in slechte?
k heb net nog iemand moeten helpen die door norton zijn hele PC kan formatteren
en zo zijn er nog meer problemen
wat norton doet komt ongeveer op hetzelfde neer als valse positieven,
alleen dan dus zonder valse positieven
en wat de bedenken van het placebo effect?

Stel je even voor:
Je hebt 2 producten de ene kost 50 euro en de andere 100 euro
je weet er verder niets over (net zoals de meeste onervaren computer gebruikers) je wilt absoluut het beste kopen, een natuurlijk effect is dat het product van 100 gekocht wordt
daarbij komt, dat wanneer mensen veel voor iets betalen ze denken dat het werkt je wilt immers waar voor je geld en denk je dat het goed werkt
uiteindelijk is dus de conclusie dat onwetende mensen het dure kopen (en dus ook nog denken dat het werkt) terwijl het goedkope misschien beter is

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 08 Jan 2007 22:31 door Moppentappers
norton system works? bedoel je dat in goede zin of in slechte?
k heb net nog iemand moeten helpen die door norton zijn hele PC kan formatteren
en zo zijn er nog meer problemen
wat norton doet komt ongeveer op hetzelfde neer als valse positieven,
alleen dan dus zonder valse positieven
en wat de bedenken van het placebo effect?
Vertel mij wat had het ook opmijn laptop, wat een verschrikkelijk programma. Ben toensnel overgestapt op AVG.

Gert1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:18

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Gert1964 »

Door de structuur van linux (monolitisch, dwz bouwsteengewijs) is linux vele malen veiliger. Rebooten is zelden nodig, installatie van software is aan strenge regels gebonden en defragmentatie is niet nodig. Alles blijft netjes op zijn plaats. Het is sneller en vele malen stabieler.
Software is er ruim volkdoende, meegeleverd is zo ´ n 3 gb aan software.
Installatie naast windows eventueel is simpel. Enige kennis is nodig, maar hoevaak heb ik windows gebruikers al niet geholpen? Vaak weten die ook niks beters ddan opnieuw te installeren bij een probleem!
Maar ja, ik ben tevreden met mijn veilige, stabiele systeem!

Gert

(Ik had vorig jaar trouwens al een 3D desktop, een nieuw kunstje voor Vista)

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Marssjo »

@Gert1964

Ik wil ook van Windhoos af. Welke Linux gebruik jij of kan jij mij adviseren? Ken jij ook Freespire en is dat wat?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 11 Jan 2007 05:17 door Marssjo


--------------------------------------------------------------------------------

@Gert1964

Ik wil ook van Windhoos af. Welke Linux gebruik jij of kan jij mij adviseren? Ken jij ook Freespire en is dat wat?
Probeer eens Ubuntu.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door mlmangel »

Afbeelding

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door queenfan »

mlmangel Geplaatst op: 17 Jan 2007 11:44 Onderwerp:


Afbeelding
En wat wil je hiermee zeggen?????

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Spyware Stappenplan op site van Radar!

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beiden hebben voordelen en nadelen. Windows is een open source OS en LOinux is een gesloten ssource OS. Nu weet ik dat je niet alle spelen voor Windows in Linux kan spelen, maar daar is verbhetering in gekomen. Zij hebben ook een Flightsimulator, maar wel een flightsimulator minder mooi zelfs als de FS2002. Dat komt wel.

Het mooie van Linux is dat het als een soort foetus in een baarmoeder ligt. Dit besturingssysteem zit in een cocon verpakt zodat buitenliggende gevaren niet naar binnen komen en word beschermd. Verder bij het installeren van Linux krijg je alle software die je nodig hebt al binnen dus extra downloaden van andere software en dat installeren is niet nodig. Dat heeft Linux al standaard in zich zitten. Heel praktisch. Verdre zou je wel even moeten klijken naar Linuxdrivers voor de video- en de geluidskaart en ook je netwerkkaart of modemkaart. Dit is tegenwoordig standaard. Bij de nieuwste Linux Redhats kan je de omgeving van de Linux zo veranderen dat hij exact op die van Windows lijkt. Dat je dus geen verschil ziet in werkomgeving als van Windows. Wel zou ik ervoor kiezen, dat wanneer je games wilt spelen een andere harde schijf koopt voor Windows XP2 of Vista 32 of 64 bits, die dan weer de Linux installeert op een andere schijf. Je kan ze beiden `master' laten en je kan deze regelen in de BIOS, maar je kan ook de Linux Harde schijf op slave zetten en dan met een opstartmenu gaan werken.
Zet je de cursir op Linux zal Linux opgestart worden en zet je de cursor op windows zal windows opgestart worden. Dan gebruik je voor de normale werkzaamheden Linux en voor de games gebruik je Windows.

Ik heb gezien dat de nieuwste Redhats zeer goed zijn; dat de Mandriva erg goed en snel is en dat voor de thuisgebruiker ook de Demian goede ogen scoort. Op internet kan je ze allemaal op een rij vinden.

http://www.mozbrowser.nl/node/view/1726

Dan zie je meteen hoe of wat.

Ik zou voor de Redhat gaan. Maar goed dat is mijn keuze, maar de Mandriva is een wat kleine Linux, maar die doet het ook heel goed en laat zich heel gemakkelijk binnen windows installeren. Let wel: Linux wordt apart geinstalleerd, ondanks dat het binnen Windows begonnen klan worden met de installatie van Windows.

Succes,

Uranus.

Gesloten