LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema: uitvallende telefoon/internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hoofmark
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 nov 2005 15:07

Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door hoofmark »

Ik ben al meer dan een jaar lid van Casema. En eigenlijk tot recent tot tevredenheid. Zelfs nog mensen verteld dat het een goede provider was.

Echter; de laatste tijd nemen de problemen toe. Als wij mensen bellen, horen ze ons vaak niet. Dit kan aan het begin van een gesprek zijn. Dan moeten we opnieuw bellen. Of het gebeurt midden in een gesprek.
Tegelijkertijd valt internet op dat moment uit.

Contact gehad met helpdesk een paar maanden geleden. problemen met de wijkcentrale geconstateerd en verholpen. Paar weken is het goed gegaan, maar nu is het helemaal erg.

Helpdesk weer gebeld. Geen duidelijk antwoord, maar ons is verzekerd dat het telefoonsignaal los staat van internet. Echter; via de mail nog eens nagevraagd en op dat moment krijgen we weer te horen dat een te hoge upload het signaal van de telefoon kan 'killen'. Ze deden een peiling op één moment, waarop ik toevallig een p2p programma aan had staan. Dat was de oorzaak. Echter: dat programma staat zelden aan, dus het verklaart al die momenten waarop het mis gaat niet.

Ik zou een virus hebben of spyware. Echter: heb ik niet. Heb up to date virusscanner, een prima firewall en drie verschillende programma's tegen spyware. zowel preventief, als scannend. Ook gebruik ik Hijack This om in de gaten te houden wat er zoal actief is in de opstartfase. Mijn pc is dus schoon.

Op deze uitleg nog geen reactie gehad.

Er komt nu een monteur langs. Ik heb in een mail aangegeven dat dit kosteloos moet zijn, een absolute voorwaarde. Ben benieuwd. Ook vooral naar verhalen van anderen. Want Casema scoort tot nu toe volgens mij best redelijk. Maar ik begin toch mijn vraagtekens te plaatsen nu.

UPDATE: op het moment dat ik dit topic wilde plaatsen... viel internet wederom uit en was ik het bericht kwijt. Maar al doende leert men, dus ik had de tekst reeds in een word documentje geplaatst. Na wederom de stekker uit het modem te hebben gehaald en de computer opnieuw te hebben gestart kon ik gewoon 'cut en paste' doen. Maar het illustreert wel mijn verhaal.

PS: ik zit in Amersfoort

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door skippy »

zeker vooral s,avonds veel problemen? ,als er veel dataverkeer over de kabel is dan wordt de snelheid van het internet een stuk langzamer en kan de telefoon wegvallen of ruis of echo op de lijn. dit is nou eenmaal een eigenschap van deze diensten over de kabel, het beste is men af met een gewone vaste lijn met adsl.vele adsl aanbieders hebben ook
telefonie dat is ook niet geheel zonder problemen maar wel veel minder als kabeltelefonie.

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door doubleyouk »

skippy, kweet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt.

mogelijk is er een storing in je wijk, en deze zal moeten worden opgelost. soms zit het mee,soms zit het tegen.

ikbenik

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Helpdesk weer gebeld. Geen duidelijk antwoord, maar ons is verzekerd dat het telefoonsignaal los staat van internet. Echter; via de mail nog eens nagevraagd en op dat moment krijgen we weer te horen dat een te hoge upload het signaal van de telefoon kan 'killen'.
Hier staan veel tegenstrijdigheden in.

Als je analoge telefonie hebt met daarbij apart ADSL, dan is de telefoon niet gekoppeld aan internet.

Echter als je op de ADSL modem ook de telefoon ingeplugd hebt, dan klopt wat de helpdesk zegt totaal niet.

Dan bel je via VOIP: oftewel Voice Over Internet Protocol.

En het telefoonsignaal staat dan totaal niet los van internet.
Het telefoonsignaal gaat dan wel degelijk via het computernetwerk van de provider.

De klachten die jij hebt van de telefoon zijn zo typerend voor VOIP!

Zelf bel ik vaak via de computer met het programma VOIPBUSTER, en de problemen die jij hebt, kom ik wel eens tegen.

Het probleem moet niet bij jouw gezocht worden, maar bij de provider.

Steeds meer mensen bellen via internet, zitten op internet en gaan ook nog steeds meer internet tv kijken.

Met als gevolg dat het computernetwerk van de provider het niet meer aankan, met alle gevolgen van dien.

Er moet dan zoveel informatie over het netwerk heen, dat het tegen zijn maximale capaciteit zit.


Hopelijk ben je nu iets wijzer geworden.

allroundchauffeur
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 22:35

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door allroundchauffeur »

Ik heb al tal van internetproviders gehad en was destijds, toen ze nog maar nét op de cable werkten ook lid geweest. Toen was de snelheid bedroevend, die liep toen terug naar minder dan een kilobyte of dat ze er geheel mee staaktte. Inloggen ging toen gewoon niet, dus huilen! Alleen midden in de nacht, dan ging het rap, zoals het zou moeten gaan. Daar tussendoor verschillende providers gehad en nu zit ik weer bij Casema. De momenten dat Casema stil valt vallen me reuze mee, en bij mij loopt het de laatste dagen wat rommilig omdat ze inderdaad storingen hebben, maar naar wat ik reeds allemaal heb meegemaakt valt het reuze mee. Ik ben nu zeer tevreden over Casema.

http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door caruso »

Hé chauffeur: wil je die belachelijke niet ter zake doende link weghalen.
Hoe haal je het in je hoofd om hier zoiets te posten, doe dat bij je geloofsgenoten, leipo!
En ook graag bij al de andere onderwerpen waar je het hebt neergepoot!

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Ik zit ook bij Casema (Den Haag) en heb tot dusver nooit noemenswaardige problemen gehad. Ook bij het verhuizen liep alles prima. Klantenservice sloot me dezelfde dag nog aan dmv het geven van IP-code's waar eigenlijk een monteur voor langs had moeten komen.
Bij werkzaamheden krijg ik altijd netjes een e-mail waarin staat wanneer je storing kan ondervinden. En die zijn bijna altijd 's-nachts.
Maar goed, ik ken de negatieve verhalen. Wie weet is de servicekwaliteit regiogebonden.

Petre
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2007 03:56

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door Petre »

@ikbenik: Casema is een kabelbedrijf, geen ADSL of VOIP aanbieder ;)
De modems van casema hebben eigelijk 2 modems in zich: 1 voor inernet en 1 voor telefonie. In princiepe mag telefonie dus niet wegvallen als je zwaar down- of upload. Wellicht zit er 1 van de buren met zijn huisinstallatie te klooien of is het modem defect. Aan de PC zou dat wegvallende signaal op de telefoon niet moeten liggen. Sta er bij de helpdesk anders de olgende keer op dat ze een taak aanmaken voor het 'NOC', die behandelen de klachten omtrend telefonie met audioklachten.

ikbenik

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Casema is een kabelbedrijf, geen ADSL of VOIP aanbieder
De modems van casema hebben eigelijk 2 modems in zich: 1 voor inernet en 1 voor telefonie.
Voor zover ik het weet gebruiken de kabelbedrijven voor de telefonie VOIP.
Bij UPC is dat nl wel het geval.
Aan de PC zou dat wegvallende signaal op de telefoon niet moeten liggen.


Heel vaak is het bij UPC zo dat als internet uitvalt, dat dan ook gelijk telefonie ook uitvalt.
En dat is logisch, omdat de telefonie van UPC via internet verloopt.
(Dus VOIP).

flowerpower
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:40

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door flowerpower »

Ik herken het verhaal goed. Ook mij valt het op dat de laatste tijd gesrpekken zomaar worden afgebroken en ook dat er geen kiestoon te horen is. Maar ook het internet ligt er diverse keren per dag uit. Als het één niets met het andere te maken heeft is dat dus dubbel zo erg.

ikbenik

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar ook het internet ligt er diverse keren per dag uit. Als het één niets met het andere te maken heeft is dat dus dubbel zo erg.
Als je internet en telefoon hebt van een kabelmaatschappij dan heeft dat wel met elkaar te maken.

Omdat internet en telefonie via hetzelfde netwerk loopt, nl. de computernetwerk.

En die ligt er bij UPC nogal geregeld uit.

Petre
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2007 03:56

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door Petre »

@ ikbenik:

Klopt wat je zegt over UPC. UPC, @home, KPN IPB, Orange family en Tele2 hebben het VOIP protocol waarbij de telefoonverbinding van dezelfde verbinding gebruik maken als het internetverkeer. Voor zover ik weet heeft casema voor telefonie wel een aparte verbinding voor internetverkeer en telefonie-verkeer. Als enige. Zowel het telefoniegedeelte als het internet-gedeelte in het modem hebben een eigen IP adres.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door pvd »

Zowel het telefoniegedeelte als het internet-gedeelte in het modem hebben een eigen IP adres.
@home heeft dat volgens mij ook, maar...in bovenstaand geval is het natuurlijk gewoon VOIP. Ook al wordt voor de telefonie apart bandbreedte vrij gehouden.

pvd

ikbenik

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hoe komen de mensen erbij dat bellen via internet géén VOIP is?

Of hoe komen de mensen erbij dat als je belt via IPB of UPC dat dat dan géén VOIP is?

Als iemand het antwoord weet, mag hij het zeggen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door pvd »

Hoe komen de mensen erbij dat bellen via internet géén VOIP is?
Het antwoord is simpel: Het is slecht/niet aangegeven in de advertenties van de providers. Bovendien is het ook slecht/niet aangegeven op de website van de aanbieder. Het resultaat is dat "men" het niet (wil) weten.
Hoe werkt Casema Telefonie?

Casema Telefonie maakt gebruik van de modernste digitale technieken om het telefoongesprek via een aparte gereserveerde verbinding te transporteren. Hierdoor belt u met de kwaliteit en betrouwbaarheid die u gewend bent. Er wordt wel gebruik gemaakt van internettechniek (IP-technologie), maar niet van het internet zelf. U hoeft dus niet bang te zijn voor haperende verbindingen of geen kiestoon als het druk is op het internet.

bron www.casema.nl

Kijk als mensen dit soort antwoorden op de website vindt, dan "weet" men gewoon niet beter.

pvd

ikbenik

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

maar niet van het internet zelf. U hoeft dus niet bang te zijn voor haperende verbindingen of geen kiestoon als het druk is op het internet.
Tja, wat is internet?

Internet is niets anders dan dat alle computernetwerken en computers met elkaar verbonden zijn.

Veel mensen denken dat internet stopt bij de provider.
En Casema suggereerd dit ook.

Maar dat is niet juist.

Het feit is wel dat als jij je computer aanzet en je hebt internetverbinding, dan maakt jouw computer ook deel uit van internet.




Wat Casema zou moeten zeggen:

Er wordt gebruik gemaakt van onze eigen computernetwerk en de signalen gaan niet verder dan de Backboon.

Er wordt wel gebruik gemaakt van internettechniek (IP-technologie), maar niet van het internet zelf. U hoeft dus niet bang te zijn voor haperende verbindingen of geen kiestoon als het druk is op het internet.
Ik wil niet vervelend zijn, maar als ik bel met VOIPBUSTER, dan gaan de belsignalen wel degelijk het internet op!
U hoeft dus niet bang te zijn voor haperende verbindingen of geen kiestoon als het druk is op het internet.
Weer zo'n misleiding!
De verbindingen van internet zijn vaak heel erg snel.

De haperingen die heel vaak voorkomen is dat het netwerk van de provider zelf niet toereikend is.

Mr. Happy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 10:59

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door Mr. Happy »

Misschien handig om de 'zinloze' discussies achterwege te laten en weer on topic te gaan.

Ik heb sinds een maand ook last van regelmatige verstoringen van internet/telefonie.
Hiervoor een call aangemaakt en deze werd gesloten met de melding dat het probleem verholpen was. Sinds de 15e is de verbinding weer regelmatig uit de lucht.
Wat proberen die slimmeriken te doen: een meting te doen naar mijn modem... Tsja, die was niet te bereiken... Vervolgens krijg ik een mailtje dat mijn modem waarschijnlijk uit staat...
Nee.... Knuppels.. Dat is jullie brakke verbinding die er uit ligt... Al ruim een maand problemen met een draadbreuk o.i.d.
Geloof je het zelf... Zelfs hun site is niet te benaderen...
Binnenkort kan ik er vanaf (internet en telefonie via Casema), dat gaat dus ook gebeuren...
Waardeloos en klachtafhandeling even slecht...

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door queenfan »

@ iedereen die denkt dat internetbellen hetzelfde is als bellen via een vaste telefoon.

Mensen denk eens na, je belt via het INTERNET dus iedereen die belt via @Home, UPC, Casema, Multikabel, Internetplusbellen van KPN, Scarlet One (Ja ja ken je hem nog) enz.

Het is bellen via het internet en zoals je weet is het internet een onbetrouwbaar netwerk immers door de afstand, drukte enz kunnen er storingen voor doen.

@ Mr. Happy, de 'zinloze' discussies is niet eens zinloos maar de waarheid, internetbellen heeft nooit dezelfde kwaliteit als bellen via een vaste aansluiting.

ikbenik

Re: Casema: uitvallende telefoon/internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Misschien handig om de 'zinloze' discussies achterwege te laten en weer on topic te gaan.
WAT IK GEZEGD HEB IS TOTAAL NIET ZINLOOS!!!!!!!!!!!!


Ik spreek alleen de waarheid.

Dat jij dit niet wilt horen is jouw probleem, niet die van mij.

Gesloten