LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teveel communicatie via email op het werk

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door Radar »

Er wordt op het werk veel tijd besteed aan emailen. Maar één derde van alle e-mails blijkt totaal irrelevant te zijn. Dat vertellen de uitkomsten van een onderzoek in opdracht van Plantronics. Het onderzoek ontdekte dat er een explosie van e-mailverkeer plaatsvindt: elk verstuurd e-mailbericht genereert een reeks van vier tot zes vervolgberichten in de inbox.

http://www.plantronics.com/europe_union ... 9_1206_dut

Vindt u dat er teveel wordt ge-emaild op uw werk?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door D1RK »

Veel bazen sturen berichen naar ALL.. dus iedereen en niet alleen de afd die het nodig heeft!
Dus dure spamfilters voor buiten, maar stuur alleen naar iedereen als nodig, en niet standaard dit instellen!
Directie en leidinggevende doen dit vaak, dus verstoppen onze box!
We deleten dit meestal, maar we moeten het wel eerst lezen!
Wat andere lijnen doen intresseerde ons niet!

Als iedereen een protest mail gaat sturen, NIET VOOR ONZE AFD. dan stoppen ze wel, en gaan ze selectiever te werk!
We hebben nu nog maar 5% van de onzin afkomstig van buitenlandse collega's...

We mogen geen spambox maken en afz blokkeren, want dan zijn we niet berijkbaar, maar retour ongewenst, niet voor ons bestemd is wel effectief, dus verbeter je werkgever en begin zelf!

braak
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 16:03

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door braak »

Het echte probleem m.b.t. E-mailen is de hoeveelheid SPAM (ongevraagde mailberichten van derden). Die is vele malen groter dan irrelevante mails van je collega's. Het wordt tijd dat daar eens wat een gedaan gaat worden!

aedijs

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door aedijs »

Veel e-mailers hebben de optie "leesbevestiging vragen" automatisch aan staan. Dit genereert ook veel onnodig verkeer. Als men daarmee nou eens mee stopt, zou dat ook veel e-mailverkeer schelen.
Spammers worden steeds vindingrijker, dus dat probleem blijft (voorlopig) nog wel bestaan.
Antwoorden op spam-mailtjes moet je al helemaal nooit doen (ook niet dat je ze niet meer wenst). Een openen van bijlagen al helemaal neit doen!
En.....je gaat toch niet alles lezen?
Berichten zonder onderwerp, van een onduidelijke afzender, in een taal die ik niet spreek, van afzenders die je dagelijks een informatiemailtje sturen met allerlei aanbiedingen etc. verwijder ik in een handomdraai. Kost me echt geen uren werk, maar toegegeven: dat is wel erg hinderlijk.

Wat dacht je van al die lullige mailtjes met al die geintjes, gekke filmpjes, powerpointpresentaties, etc. waar men op het werk ook veel tijd aan besteedt? (en die dan weer worden doorgestuurd: omdat het zo leuk is..........)
Laatst gewijzigd door aedijs op 27 jun 2007 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door janfreak »

Hoe weet men of de beoogde e-mails irrelevant zijn? Wat voor de een irrelevant is kan voor een ander heel belangrijk zijn. En dat een werknemer gemiddeld 2 uur per dag aan e-mail besteedt lijkt me schromelijk overdreven, ik kom hooguit aan 10 minuten toe.

ptr
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2007 11:52

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door ptr »

er word echt veel gemaild,voor de meest lullige dingen.
Ik werk op een bedrijf dat wereldwijd werkt DUS ook wereldwijd mails
Ik zou graag dat geld elk jaar bij mijn vakantie geld willen hebben die extra kosten.

MatthijsV
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jun 2007 12:24

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door MatthijsV »

Er wordt extreem veel gemailed hier, maar dat vind ik juist goed. Heb je later nergens problemen over. Kan je altijd zeggen "ja maar dat heb je wel gezegt, kijk maar even in mn mailbox.."

-Matthijs

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door Moppentappers »

spam is jullie EIGEN schuld
want wie versturen spam? JULLIE EIGEN COMPUTERS
hoe dan? met BOTNETS

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Teveel communicatie via email op het werk

Ongelezen bericht door janfreak »

De reactie van Moppentappers dragen ongelofelijk bij aan deze discussie, ben er enorm van onder de indruk. Zelf verstuur ik alleen maar e-mails in de vorm van een memootje, wezenlijk belangrijke stukken stuur ik per post of interne post, nooit via e-mail.

Gesloten