LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door flierefluit »

Was als Tiscali klant heel tevreden, maar nu Tiscali is gekocht door KPN zie ik de bui al hangen. Kreeg een brief dat er niets zal veranderen alleen Tiscali zou Telfort gaan heten, maar dat bleek de eerste leugen te zijn. Toen ik een sms via Tiscali wilde versturen, kwam ik er achter dat dit de eerste dienst is die ze hebben afgeschaft. En ik was net zo blij dat ik eindelijk van KPN af was, als voormalig planet abonnee die maar steeds verkeerde rekeningen kreeg, en dit maar niet kreeg terugbetaald! Heb zelfs nog brieven gestuurd naar de directie van KPN, maar ze doen daar net of ze gek zijn. Heb nu nog steeds geld van ze te goed! Ben bang dat de tarieven al snel verhoogd zullen worden, want dit is ook veranderd in de algemene voorwaarden. Ik vraag mij af of de NMA zit te slapen KPN koopt alle concurrenten op! Zoals:HCCnet, Demon, Freeler, Speedlinq, Telfort, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hoezo geen monopolie???? :evil:

BertV
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2007 11:56

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door BertV »

Ik ben om die reden preventief opgestapt.

Volgens mij is het van de KPN gewoon een slimme zet om de "Telfort-badge" aan die (opzichzelf goede) acties te hangen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hopelijk heb je tijdig opgezegd, want zowel de helpdesk als de administratie van Telfort is erbarmelijk.
Ik ben ingelijfd ondanks schriftelijk opzeggen bij 12move + telefonisch opz eggen bij Telfort.
Geen reactie op brief + aangetekende brief aan Telfort.
Ik heb zelfs geld moeten laten terugboeken door mijn bank omdat Telfort automatisch afboekt + blokkade laten zetten hiervoor door bank.
Ik heb geen overeenkomst met Telfort. :twisted:

vanrooij
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:21

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door vanrooij »

Heel grapig.

Ik zat bij Tiscali en toen ik hoorde dat KPN ze gekocht had heb ik per 14-01-08 ook preventief opgezegd en een abonnement bij Alice aangevraagd. Dat was eind november.

Mijn aanvraag bij Alice is drie keer geannuleerd omdat er iets vaags met de telefoonlijn aan de hand zou zijn. Hiervan hielden ze me niet op de hoogte en ik kwam er steeds achter door te bellen. Eind januari belde ik weer en toen wisten ze me doodleuk te vertellen dat ze me nu helemaal niet als klant wilden omdat ik niet door hun creditcheck heenkwam. Of ik maar even mijn inkomsten en bankgegevens bij hun bureau EDR wilde aantonen. Yeah right, voor die tientjes per maand zeker.

Hiermee wil ik maar aangeven dat niet-KPN alternatieven ook voor problemen kunnen zorgen. Ik zit nu al bijna een maand zonder ADSL. Was ik maar bij Tiscali gebleven want ik heb daar nooit problemen gehad.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik zat ook bij Tiscali en daar heb ik nooit problemen gehad. En nu zit ik bij Telfort en de overgang is geruisloos en zonder problemen gegaan.

Minpunt bij Telfort is MijnTelfort. De kwaliteit en de mogelijkheden zijn beperkter dan bij Tiscali en je moet wat meer zoeken, maar wat er staat werkt wel.

Kortom dat gedoe met preventief opstappen is dus zinloos geweest. Geef Telfort even de tijd om de zaken op orde te krijgen.

En als je dan toch over gaat stappen, waarom dan voor Alice kiezen. Daar heb ik al meer problemen over gelezen :?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb nu zowel telefoon als internet via de kabel, wat tot nu toe probleemloos werkt.

Telfort heeft wel ten onrechte afgeboekt - zonder de aanwezigheid van een contract en ik wacht nog steeds op de terugboeking + beantwoording van mijn brieven. :twisted:

Het irriteert mij dat er geen excuus brief komt, liefst vergezeld met een bos bloemen voor al het ongemak en als vergoeding voor de onnodig gemaakte kosten. ;)

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door haverkoop »

En zo varen we weer onder het machtwellustige kartel KPN :roll: En is ook de snelheid ineens weer *kl** Ik ga er maar vanuit dat dat tijdelijk is.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u al een aangetekende brief gestuurd met daarin een termijn vermeld waarbinnen u wil, dat uw problemen opgelost worden?
Zo niet dat u uw contract wilt beëindigen?
Of schrijven dat u de betaling opschort tot uw problemen verholpen zijn?

Ik denk ook niet dat problemen met Internet providers exclusief bij Telfort voorkomen, maar ze doen er wel hun stinkende best voor op een top positie Problemen zijn er om niet opgelost te worden te bereiken.

Quote
Hiermee wil ik maar aangeven dat niet-KPN alternatieven ook voor problemen kunnen zorgen. Ik zit nu al bijna een maand zonder ADSL. Was ik maar bij Tiscali gebleven want ik heb daar nooit problemen gehad.
Naar boven

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het wondert bij Telfort. 11-2-08
Vandaag kreeg ik per email de bevestiging dat de opzegging per 10 december 2007 succesvol is verlopen. - 12move werd op die datum Telfort -
Ik kon de mail ook als schriftelijke bevestiging beschouwen. Ook wordt beweerd dat er een brief gestuurd is op 17 januari die tot op heden nog niet door mij is ontvangen.

Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.

pbodenstaff
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 feb 2008 12:23

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door pbodenstaff »

Tja, wat moet je dan als eenvoudig internetter. Je wilt niet bij KPN dus je sluit je aan bij World On Line. Die wordt na enige tijd verkocht aan een Italiaans bedrijf Tiscali. Ik hield mijn hart vast en ik heb dan ook de nodige probleempjes gehad, maar ook hele goede mensen achter de gewone telefonische hulplijn. Maar ja, die werd opeens ook een betaallijn. Je weet wel zo'n 0900 lijn waar de teller flink van op loopt.
Een van de aardige dingen van Tiscali was wel de Tiscali homepage. Nieuwtjes en ditjes en datjes. Verder technisch ook wel goeie dingen een routeplanner, on-line virusscan en goede mogelijkheden voor spamfilter, onbeperkte telefonie binnen Nederland en het leukste vond ik wel de gratis SMS-jes. 25 per maand die je vanachter je PC kon verzenden en je kon er zelfs mee naar buitenlandse nummers SMS'en.
Ook de draadloze modem die zij leverden is prima (ZyXel).
Bovendien kreeg ik via de vakbond 10 % korting op het abonnement. Dus ik internet nu voor € 19,90 inclusief onbeperkt bellen binnen Nederland. Maar voor hoe lang nog?
Het verval zette zich vorig jaar in :( de ene na de andere dienst verviel en als laatste ook de SMS dienst. Er zouden te weinig mensen gebruik van maken. Ik kan het me niet voorstellen want als er iets gratis is, dan gebruikt een Hollander dat. :) .
Nu is het dan ondergebracht bij Telfort / KPN.
Saaie website met alleen maar schreeuwerige reclame voor mobiel bellen bij Telfort.
Mijn spamfilter heeft weken niet goed gewerkt en op klachten mail wordt niet meer gereageerd. De spamfilter is kennelijk weer hersteld, want i.p.v. 110 mails krijg ik er nu nog maar 10 per dag.
Nu had ik eerst ook en mobiel nummer bij Telfort, maar daar ben ik weggegaan toen KPN het overnam. Nu zit je dan toch weer aan Telfort / KPN vast. Wat een gedoe allemaal. Niks vrije keuze of concurrentie alles komt weer in handen van KPN alleen nu is het geen staatsbedrijf meer, maar een zeer arrogante multinational die het niet op heeft met klanten. Volgens mij zouden ze die liever niet hebben, maar helaas verdienen zij juist daar hun geld aan :?
Ik heb nog niet opgezegd, omdat ik niet zou weten naar welke internet aanbieder ik zou moeten overstappen.
Heeft iemand een goede tip voor me? :D

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voor per direct opzeggen heb je een beperkte termijn. zie info brief
Je zou eens op de forums over internetproviders kijken bij zowel Radar als Kassa.
Vervolgens kijken op de sites van providers waar het minst over geklaagd wordt.
Vervolgens kijken welke providers op uw adres beschikbaar zijn = ook handig om dat als eerste te doen.
Dan een prijs/kwaliteit onderzoekje en voila
quote:
Ik heb nog niet opgezegd, omdat ik niet zou weten naar welke internet aanbieder ik zou moeten overstappen.
Heeft iemand een goede tip voor me? Very Happy

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn advies bij overstappen van provider naar Telfort:

blijf je afschriften controleren. Tot mijn grote verbazing heeft Telfort ondanks mail dat het contract m.i.v. 10 december 2007 succesvol is beëindigd weer geld van mijn rekening geboekt.

De bank heeft deze mail vanmorgen toegestuurd gekregen van mij en gaat nu uitzoeken hoe Telfort erin slaagt om - ondanks 2 x opzetten van een selectieve blokkade - erin slaagt om hier langs te glippen en toch onterecht geld af te boeken

:twisted:
Morgen ga ik langs bij de bank

shiba

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door shiba »

wat een zooitje die vervelend telfort,
halen geld van mijn rekening af 5 euro hoger dan bij tiscali
reageren vervolgens nergens op heb inmiddels 80 emails gestuurd
laten mij wel 30 minuten in de wacht staan

wie gaat er nu echt actie ondernemen en wie kun je nu hiermee lastig vallen als het om hulp gaat

had nooit klachten met Tiscali. maar kom van de vervelend telfort niet af

stellentje galbakken zijn het
Laatst gewijzigd door shiba op 16 feb 2008 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

quote
Geplaatst op 15 Feb 2008 16:36 door shiba
wie gaat er nu echt actie ondernemen en wie kun je nu hiermee lastig vallen als het om hulp gaat

Ik heb actie ondernomen. Helpdesk bellen helpt niet. Ik ben vandaag naar de bank geweest. Voor de 3de keer een selectieve blokkade laten zetten. Omdat dit de 3de keer is, heeft bank toegezegd mij schadeloos te stellen mocht Telfort het geld niet terug laten boeken

Kijk eens bij het bedrijf Currence hoe automatische incasso werkt. Ik heb hen vandaag via internet de vraag gesteld hoe het kan dat de bank vandaag voor de 3e keer probeert om een selectieve blokkade te bewerkstelligen?

Ik adviseer u: geld terug laten boeken door de bank als u nog binnen de tijdslimiet zit en een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar Telfort sturen. U vermeldt daarin dat u het onterecht afgeschreven geld terug boekt en dat u binnen 14 dagen schriftelijk antwoord wilt.
Dan heeft u bewijs voor uw dossier.
Kondig ook aan dat als er weer een bedrag wordt afgeboekt wat niet klopt, u de automatische incasso zal intrekken en zij voortaan een giro kunnen sturen. Dat scheelt weer bij een volgende fout. U heeft al aangegeven wat uw actie dan is.
Niet meer bellen naar Helpdesk - zonde van het geld
Kijken bij Consuwijzer.nl over juridische acties of bij de Ombudsman.

n.b. zo nodig per brief aangetekend de automatische incasso intrekken, want Telfort raakt brieven miraculeus kwijt VEG

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door Tilburg »

Koste bij tiscali het bellen nog 4.95.
Maakt Telfort er gewoon 9.95 van.
tevens reageren ze zeer slecht op berichten via de website.
Dit duurt meestal een week of 3.
Bellen meestal meer dan 7 wachtende voor je a 30 cent per minuut.
Helpdesk medewerkers die niets weten.

Alles was bij Tiscali vele malen beter.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote Tilburg
Alles was bij Tiscali vele malen beter.
--------------
Klopt helemaal. Vandaag heb ik een 4e herinnering aan mijn aangetekende brief verstuurd die voor Kerst vorig jaar is binnen gekomen. Ik sta op antwoord via een brief. En uiteraard wil ik mijn geld terug.
Ik heb een copie van deze email verstuurd naar de medewerker van mijn bank die deze zaak in behandeling heeft. VEG
Ik heb 1 x de helpdesk gebeld om op te zeggen. Dit is niet adekwaat verwerkt, dus bel ik daar niet meer heen omdat ze al bewezen dat deze dienstverlening ?? niet functioneert.

Ik vind dat ik voldoende brieven geschreven heb ivm de opzegging ( 4)
dus schrijf ik nu emails tot de zaak naar genoegen is afgedaan.
Uiteraard verwacht ik een koninklijke bos bloemen voor de geleden financiele als emotionel schade. :wink:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zo kan het ook.
15-12-08 deed ik via website een service aanvraag bij mijn nieuwe provider
16 -12 -08 is hun antwoord binnen en is mijn verzoek ingewilligd.
Een 10 voor casema voor de efficiente afhandeling van mijn verzoek.

AuC
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2008 19:06

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door AuC »

Hallo allemaal,

Ook hier problemen met Telfort (Green ISP B.V. handelend onder de naam Telfort) Is er een mogelijkheid om direct naar klantenservice te mailen zonder de online web optie te gebruiken ?

Wanneer je de pagina bekijkt (bron) komt alleen het volgende adres boven water : [email protected] lijkt me niet de juiste..of ???

Ik heb al wel (ja, binnen de gestelde 10 werkdagen als door hen "vereist" in de overeenkomst) een aangetekende brief verzonden..grrr alweer 10 Euro extra kosten maar ok.

Een mail adres waarop gereageerd word zou erg handig zijn.

Alvast bedankt voor de moeite.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door TdeHond »

[quote
Geplaatst op 18 Feb 2008 19:16 door AuC

Ik heb al wel (ja, binnen de gestelde 10 werkdagen als door hen "vereist" in de overeenkomst) een aangetekende brief verzonden..grrr alweer 10 Euro extra kosten maar ok.

Een mail adres waarop gereageerd word zou erg handig zijn.

Probeer: [email protected] en begin met 1ste herinnering aan aangetekende brief nr......... in de header.
Komt ze bekend voor want dit weekend heb ik mijn 4de herinnering gestuurd.
Ik garandeer beslist geen antwoord, noch op brief als op mail.
tip: stuur een rode kaart naar tiscali waarin je je machtiging opzeg en....doe dit vooral aangetekend, mocht hij bij tiscali zoek raken.
allemaal erg handig in je dossier als bewijs dat je toch echt opgezegd hebt.
Ondanks dat ze door hebben dat ik correct opgezegd heb, beroven in 2008 al 2 x mijn rekening.
Controleer dus ook je rekening of ze na opzegdatum geld afboeken.
Dan:
Onmiddellijk laten storneren door de bank + selectieve blokkade zetten op green ispbv/telfort door de bank. Ik ben al bezig aan derde verzoek tot selectieve blokkade :!:

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Tiscali wordt Telfort en dit is weer van..KPN! BALEN!

Ongelezen bericht door HelFort »

[email protected]

Dit e-mailadres is ook te gebruiken voor Telfort, heb ikzelf diverse naar gemaild en af en toe antwoord van gekregen.

Gesloten