LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding door dating site www.be2.nl

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
zimmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2008 11:01

misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door zimmie »

Op 26 januari 2008 heb ik een premium abonnement op be2.nl genomen. Echter de diensten en de omvang ervan die u levert komen niet overeen met wat de site pretendeert.

Op de site staat: 5.912.585 geregistreerde leden! Waarvan 57% vrouwen. Echter, wanneer ik ga zoeken op alle vrouwen in Nederland en kies voor de ruimste zoekoptie mogelijk komen en maximaal 50 vrouwen (leden) naar voren. Ook statistieke afwijkingen hierin meegenomen, kan het aantal matches bij zoveel leden als u doet voorstellen nooit 50 bedragen. Ik voel mij misleid door uw vorm van reclame maken op de website. Ik stel mij dan ook op het standpunt dat het lidmaatschap onder valse voorwendselen is gesloten en ben van mening dat de overeenkomst nietig verklaard dient te worden met als rechtsgrond het verstrekken van valse, secundair misleidende informatie.


Hier boven een deel van de fax die ik heb verstuurd naar het bedrijf echter ik krijg hier geen reactie op!

Ik ben nu €138 lichter!

Zijn er mee mensen die door dit bedrijf misleid zijn?

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door ik77 »

dacht je nou werkelijk echt dat er zoveel mensen ingeschreven stonden? Dat zijn er meer dan bij bijv. Hyves ingeschreven staan...
Je kan proberen je geld terug te krijgen omdat ze niet leveren wat ze je voorschotelen, maar dat zal je niet rechtstreeks via hun lukken, dan zul je wel andere middelen moeten inschakelen.

verbazing
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2008 17:32

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door verbazing »

Mijn ervaringen met datingsites:
Bij Parship wordt mijn lidmaatschap verlengd terwijl ik die al geruime tijd geleden heb opgezegd. Helaas, ik heb geen bevestiging van hun kant ontvangen maar ook al die tijd geen berichten van gelukzoekers! Geen enkel signaal dus om te beseffen dat het lidmaatschap nog loopt. Het uiteindelijke signaal is zuur en onverwacht. Het bedrag van bijna 180 euro wordt afgeschreven via mijn creditcard en pas dan weet ik dat mijn opzegging niet is gerealiseerd en ik nog tot januari gebruik mag maken van deze kwalitatief onbenullige site. Geen enkele reactie van leden maar wel heel veel geld afschrijven!
Relatieplanet is ook een mooi voorbeeld. Krijg je een zogenaamd gratis lidmaatschap en vlak daarna een bericht van een beeldige man met omschrijving zelfstandig ondernemer, woonachtig in Heemstede etc. Kortom een lekkermakertje en om te reageren moet je lid worden. Maar daarna krijg je nooit meer enig bericht van deze felbegeerde man. Misleidend en goed bedacht door marketing typjes maar oh zo vals! Het is mij een paar keer overkomen dus vandaar deze verdachtmaking en waarschuwing!

dennis sharon
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2008 12:10

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door dennis sharon »

Op 31 juli2008 heb ik een premium abonnement op be2.nl genomen. Echter de diensten en de omvang ervan die u levert komen niet overeen met wat de site pretendeert.
Ik voel mij misleid door uw vorm van reclame maken op de website. Ik stel mij dan ook op het standpunt dat het lidmaatschap onder valse voorwendselen is gesloten en ben van mening dat de overeenkomst nietig verklaard dient te worden met als rechtsgrond het verstrekken van valse, secundair misleidende informatie. Dezelfde dag en daarna 3x heb een email opgestuurd om het teanuleren maar helaas kreeg geen reactie. Pas op 10 augustus krijg een email dat ik een fax moet sturen en dan nog het hele bedrag van €176 + €5 adminstratie kosten moet betalen anders gaan ze de incasso buro op mij afsturen.
Totheden heb ik echter hierover geen reactie op ontvangen.

Zijn er mee mensen die door dit bedrijf misleid zijn?



[/b]

Ronaldini
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2008 00:04

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Ronaldini »

Ook ik lid geworden van Be2 (premiumlid) Ksten a 180 euro. Middels een éénmalige bankoverschrijving gedaan. Wat blijkt even later dat men standaard een automatische verlenging heeft ingesteld. Het smerige hiervan is dan dat deze niet teniet gedaan kan worden via de site van Be2. Nee men moet een fax sturen! Ook prima, men reageert na, tenminte 48 uur. Natuurlijk....mooi niet waar men laat njiets van zich horen en de de automatische verlenging blijft gewoon staan! Met andere woorden er wordt gewoon geld van de rekening geschreven. Herhaaldelijk faxen gestuurd doch geen bericht van Be2. Uiteindelijk naar mijn bank gegaan om het rekening nummer te blokkeren...jammer dat kan dus niet de bank mag/kan/pf wil dit niet. Men kan wel het geld weer terug boekenm waarna de volgende afschrijving gewoon weer plaats vindt?? Wat moet ik hiermee dit is toch oplichtong of fraude? Kan iemand hier iets over zeggen hoe of wat? Ik kom er niet meer uit.. Groet Ronaldini

quantum4
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 okt 2008 17:51

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door quantum4 »

idem dito hier, geen reacties bij Be2.nl, krijg een standaar e-mail of ik wil faxen, als ik dit zo lees komen we lastig van de automatische verlenging af, kan iemand dit eens onderzoeken

single
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:34

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door single »

over be-2:
vreemd dat de bank de afschrijving niet blokkeert, de rabobank doet dat wel, heeft na onderzoek geconcludeerd dat de afschrijving van 'global collect services' (bleek be2 te zijn) niet geldig is.

:evil:
dit zijn met recht oplichters.
zojuist stuurde ik een e-mail naar [email protected]; kwam onbestelbaar retour. dit e-mail adres heeft de klantenservice van be2 aangeboden aan een klager op internet.

ik schreef hen het volgende:
ik heb een klacht en wil in overleg komen met U over de oplossing. Wil betalen voor de gebruikte dienst (drie maanden), mijn profiel van de site hebben. Ik weiger met credit card te betalen en weiger U een fax te sturen om op te zeggen. Ik vertrouw U helaas niet meer na al mijn ervaringen met U en alle berichten op internet en wil niet ingaan op uw vorm van fraude en misbruik, sorry,

groet, single.

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Dit is de mail die ik vandaag kreeg. Ik heb hier indd vorig jaar eens aan meegdaan, maar omdat het een waardeloze site is, nooit meer iets aan- of meegedaan. Er vanuitgaand dat dat het was. Nu blijken ze een mail te sturen waarin je binnen veertien dagen moet melden dat je GEEN gebruik wilt maken van hun services.
Het is de omgekeerde wereld. Het bankrekeningnummer heb ik laten blokkeren, en het geld is gestorneerd.
Heb ze een mail gestuurd met daarin de mededeling dat ik van dit soort praktijken niet gediend ben. Ze sturen maar een deurwaarder. Idioten.

WAT KUNNEN WE HIER AAN DOEN?????? Ik ga mijn zuur verdiende geld niet aan zo'n malafide bedrijf GEVEN, want meer is het niet.


Beste odetszky,

Volgens onze administratie heeft u het bedrag dat van uw creditkaart/bankrekening werd afgeboekt weer terug laten boeken naar uw rekening.

Wij nemen aan dat het bedrag per abuis werd teruggeboekt en bieden u aan om de betaling online te voldoen. Gelieve daartoe uiterlijk 30 dagen na ontvangst van deze e-mail in te loggen. De betaalprocedure zal dan onmiddellijk worden gestart. Mocht u problemen ondervinden met de online betaalprocedure, neemt u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice. Mijn betaling nu uitvoeren

_____________________________
Informatie m.b.t. uw lidmaatschap:

Type lidmaatschap: be2 Premium 6 maand(en)
Openstaand bedrag: 179.4 EUR
Aankoopdatum: 18/07/2008
Betaling teruggeboekt op: 26/01/2009

Het bedrag zal opnieuw van uw rekening worden afgeschreven, u heeft 30 dagen de tijd om gebruik te maken van de online betaalprocedure, de betaling dient echter uiterlijk te worden uitgevoerd op 25/02/2009.
Mocht u het bedrag bewust terug hebben laten boeken, dan maken wij u erop attent dat u een geldige overeenkomst heeft afgesloten met be2 en dat be2 zich het recht voorbehoudt juridische maatregelen te treffen en de zaak aan een incassobureau te overhandigen als de openstaande vordering niet wordt voldaan.

Met vriendelijke groet,
Uw team van be2

PS: Als u tot op heden geen gebruik heeft gemaakt van onze betaalde diensten, neemt u dan a.u.b. zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice.

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

En tot overmaat van ramp weet ik m'n wachtwoord niet meer van die site, en dus kan ik mezelf niet afmelden. Want..... hoe kan het ook anders, ze sturen je op aanvraag NIET je vergeten wachtwoord. Hoe ga ik dit aanpakken?????????????

odetszky

odetszky
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:18

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door odetszky »

Inmiddels weet ik mijn wachtwoord. Maar... Je kan jezelf dus niet afmelden als je niet hebt betaald................

MENSEN GA NOOIT IN ZEE MET BE2!

Ik weet niet meer wat ik moet doen nu.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door D1RK »

Zolang deze firma niet de beloofde bijna 6 miljoen ingeschreven personen in eerste vraag kunnen tonen, is het fraude dus hoef je niets te betalen.

Als ze maar 10% zouden kunnen aantonen met naam en rekening nummers waarmee is betaald, en dus zullen ze een rechtszaak verliezen.

Als je leest hoeveel er staan ingeschreven en hoeveel voor jou beschikbaar is dit dus fraude.

Betaal niets meer en verspil liever geen geld of tijd.

gsmvdvegt
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 10:28

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door gsmvdvegt »

Ook ik heb problemen met opzegging bij Be2. Bovendien kan ik mijn profiel niet van de site krijgen en heb daarom geprobeerd het zo te veranderen dat er niemand meer zal reageren. Ik krijg een mail van ze dat dat niet mogelijk is. Je zit aan alle kanten klem met die lui.
Ik heb gisteren per fax en per post opgezegd, maar krijg mijn profiel er niet af. Mijn creditcard heb ik geblokkeerd zodat ze daarvan niet meer kunnen afschrijven.
Ik wil graag verder stappen ondernemen en aangifte doen bij de politie. Wie wil er mee?

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door djmaze »

Teller staat ondertussen op 13.947.687 geregistreerde leden!

baldr loki
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door baldr loki »

Zelf heb ik een intessante uitwisseling gehad met de klantenservice. Ook zij willen dat ik een fax stuur. In een van hun mails naar mij werd melding gemaakt van artikel VIII van de algemene voorwaarden.

Het leuke is dat ik nu met drie verschillende teksten van de algemene voorwaarden zit. Tekst 1 van een paar dagen geleden waar dat artikel geen melding maakt van het moeten faxen. Tekst 2: de tekst die vandaag live gegaan is waarin staat dat als het opzeggen online niet lukt je ook kan proberen te faxen. Tekst 3 (uit hun mailtje): de nieuwe versie die ze ongetwijfeld binnen no-time gaan plaatsen waarin zij hun "lek" in prachtige officiele taal dichten.

Uiteraard heb ik van alle drie de screenshots voor het geval dat zij mijn opzegging niet honoreren. Tot nu toe reageren ze wel om mijn emails maar verwijzen wel steeds door naar opzeggen per fax. Ik ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg op het mailtje dat ik vandaag verstuurd heb. Als het interessant was laat ik het weten.

Maikie89
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 01:24

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Maikie89 »

Momenteel ondervind ik ook problemen met be2.
Ongeveer een kwart jaar terug heb ik ook via hyves een banner aangeklikt en kwam toen op de site van be2.
Hier heb ik me aangemeld en volgens hun zou ik dan de droompartner van mijn leven vinden. Ik was in eerste instantie wel geinteresseerd en had me aangemeld. Er werd geld afgeschreven omdat ik voor een premium account koos. 4 maanden later besloot ik toch alles op te zeggen en stuurde een fax naar ze. Het is dus eigenlijk jammer geld want de partner van je dromen zal je er dus niet vinden.
Maar goed, ik heb tot op de dag van vandaag geen reactie gekregen van be2, wel van lindorf (incasso bureau), of ik even een bedrag van 241,40 over wil maken. Ze hebben me namelijk vorig jaar rond december opnieuw geld afgeschreven (terwijl ik me zelf had afgemeld, en zelfs 4 faxen had verstuurd, maar geen reactie terug gekregen) en dat heb ik laten terug boeken door de Rabobank. Momenteel krijg ik dus een dreigbrief met dat als ik niet betaal er gerechtelijke kosten overheen komen blablablabla....

Hoe kan ik nu bewijzen dat die mensen oplichters zijn, en dat ik er alles aan gedaan heb om mijn account te stoppen?
Momenteel staat mijn account op nonactief maar hij is er nog wel, wat dus betekend ik betaal straks weer!

Ik baal ontzettend, dat ik hier ben ingetuimd.

Frederique64
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 10:26

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door Frederique64 »

Ik ben eind augustus 2008 lid geworden, en probeer al anderhalve maand vergeefs af te zeggen. (Eind februari wordt het lidmaatschap verlengd.)

- Volgens de voorwaarden kun je afzeggen via een link, maar die link werkt nooit.
- Volgens de voorwaarden is de enige andere mogelijkheid dan, om af te zeggen via de fax. (Fax? Voor een internetbedrijf dat alles via email doet?). Maar...ik kan nergens op de site een faxnummer vinden waar ik dan die afzegging naar toe moet faxen.
- Ik kan ook nergens een adres vinden waar ik evt een aangetekende brief naar toe kan sturen. Alleen een adres in Luxemburg. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?


Op 3 febr vertelde gsmvdvegt dat hij per fax en post zijn lidmaatschap heeft opgezegd.
- Kan hij/ zij of iemand anders mij helpen aan het faxnummer en postadres? Dan heb ik in elk geval juridisch bewijs dat ik op tijd heb afgezegd.
- Wat is het rekeningnummer van BE2? Want dan kan ik dat alvast laten blokkeren.

Verder vind ik absoluut dat Radar hier wel eens een uitzending aan mag wijden. Tros Opgelicht mag ook. Want het kan toch niet dat je lidmaatschap automatisch wordt verlengd en automatisch 180 euro betaalt, maar dat je geen enkele mogelijkheid hebt om af te zeggen?

uncle junoir
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 00:27

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door uncle junoir »

be2 zijn echte oplichters
het faxnummer bestaat niet +31(0)20206227
een internetsite en je moet faxen om te kunen opzeggen hahaha
dit is geen grap meer slopen die handel
wel een adres gevonden ergens in Luxemburg mss daar eens een bezoekje brengen.... het zal wel een lege doos zijn daar
ik doe geen moeite meer gewoon mijn visa blokkeren
is dit wel verstandig iemand ervaring mee ???
help

e.vlug
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2009 12:55

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door e.vlug »

ik ben ook al een tijdje bezig om van be2 af te komen maar dat lukt niet.ben een contract aangegaan van 6 maanden .alleen voor 6 maanden,maar dan kom je er na die tijd achter dat ze het contract automatische verlengen.dat staat niet op het contract,en als je dan de voorwaarden leest staat daar dat op het contract moet staan de contract duur en de automatische verlengingsduur.maar dat staat er niet op.ik heb dus de site geinformeerd dat ik niet langer lid wil blijven en dat ik er per direct mee wil stoppen.dan krijg je een standaard mailtje terug waar je niets aan hebt.dat je moet faxen e.d.ik heb geen fax.er zijn dus geen mensen daar waar je persoonlijk mee kan mailen over een oplossing.na een tijdje niets gehoord te hebben heb ik nu een incasso bureau op mijn dak of ik even wil betalen. ik weet niet meer wat ik moet doen nu.ik wil er van af. heeft iemand een idee?

groet,
erik

pinki
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2009 14:12

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door pinki »

Ik heb mij helaas eind december aangemeld op deze site.
Inmiddels heb ik op een mail van ze gereageerd met waarin ze me uitleggen hoe ik op moet zeggen.
Mijn handtekening heb ik gescanned en in een bijlage meegestuurd.
Nog geen reactie terug gehad maar ik heb de mail gister avond verstuurd.
Op mijn wis mail kreeg ik een automatische reactie en die heb ik nu nog niet van ze gehad.
Wissen kan ook niet zolang je nog premium lid bent.
Ik ga maandag contact opnemen met mijn creditcard bank en vragen hoe ik van te voren kan zorgen dat deze club mijn CC gegevns onrechtmatig wil gaan gebruiken en of dat voldoende is om er voor te zorgen of de volgende afschrijving dan so wie so niet meer kan.
Mocht iemand bovenstaande al geprobeerd hebben hoor ik dat graag.
verder ga ik jullie op dehoogte houden of ik wat bereik.
Allen succes.

baldr loki
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2009 20:58

Re: misleiding door dating site www.be2.nl

Ongelezen bericht door baldr loki »

Ik had belooft weer te posten als ik wat nieuws te melden had over mijn correspondentie met Be2. Voila!

Mijn opzegging is gelukt. Het heeft ongeveer twee weken gekost, een aantal emails en een fax. De klantenservice heeft mij op iedere verzonden mail of fax antwoord gegeven. In eerste instantie niet de antwoorden waar ik op hoopte, maar het is uiteindelijk goed gekomen.

Ook heb ik per email de belofte gekregen dat het ge-inde geld z.s.m. teruggestort zal worden. Ik zal dit zeker in de gaten houden.

Voor het geval dat dit echter niet gebeurt heb ik wel bij mijn credit card maatschappij ge-informeerd wat de procedure is om een betaling terug te draaien.

Het kost wel moeite maar het kan dus wel.

@ Frederique64
het faxnummer is +31(0)20-2062027

Gesloten